חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סיפורי מופת על התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי

מאת: בתיה כץקבלה15/05/201937455 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רבי שמעון בר יוחאי המכונה בקצור ר"ת רשב''י היה מתלמידיו של רבי עקיבא ותנא בן הדור הרביעי,
הרשב''י הקדוש נהיה לסמל של תורה הסוד והקבלה שמידי שנה ביום ל''ג בעומר נוהרים רבבות בני אדם למירון, אנשים נשים וטף להתפלל ביום ההילולא על ציונו הקדוש ולזכות לישועות.

סיפורי נסים על רבי שמעון בר יוחאי

בשמו של הרשב''י נקשרו הרבה סיפורי מופת עוד בחיי חיותו ואף לאחר פטירתו, במאמר זה נביא לפניכם סיפור ניסי עוד בתקופה שרבי שמעון זכותו תגן עלינו אמן היה חי.

מעשה בזוג, בעל ואישה שחיו להם באושר ובשלום, גם פרנסה היתה להם ברווח אך דבר אחד העיב על אושרם, הם לא זכו להיפקד בילדים.

לאחר שנות עקרות ארוכות, החליט הבעל להתגרש מאשתו, ולמטרה זו הוא ניגש לרבי שמעון בר יוחאי.
שאלו רבי שמעון: האם הייתה שמח כאשר נישאת לאישתך? בהחלט ענה האיש ואז ענה לו הצדיק: כשם שנישאת לאישתך מתוך שמחה כך גם תפרד ממנה בשמחה, תערך משתה גדול ומפואר ובאופן זה תחגוג את הגירושים.

אותו בעל התפלא על העצה התמוהה אך ניגש בהקדם לעשות כדברי הרשב''י. אשתו הכינה במו ידיה מאכלים משובחים ולאחר מכן ישבו שניהם יחד לחגוג את "מסיבת הפרידה".
בעלה של אותה אישה אכל, שתה והיטיב את ליבו ביין ולאחר מכן אמר לבת זוגתו: לפני שאנו נפרדים תבחרי חפץ אחד מכל החפצים שנמצאים בביתי, גם את החפץ היקר ביותר בתור מתנה ממני על אותם שנים יפות שחיינו יחד, תבחרי את החפץ ולאחר מכן לכי לבית אביך.

אותה אישה חכמה לא ענתה אך הגישה לבעלה עוד כוסיות של יין עד שלאחר מכן הוא השתכר ונרדם ואז היא קראה למשרתים שלה וצוותה עליהם לקחת את בעלה לבית הוריה.

למחרת בבוקר כאשר האיש התעורר הוא מצא את עצמו בבית הוריה של אישתו, איך הגעתי לכאן ומה אני עושה פה שאל והאישה מהרה להשיב: בקשת ממני לקחת מהבית את החפץ היקר ביותר ואני לא מצאתי חפץ יקר וטוב ממך, הדברים חדרו ללבו של האיש והוא ניגש לרבי שמעון בר יוחאי על מנת שיורה לו מה לעשות, הצדיק שמע את אותה מסירות ואהבת האישה לבעלה ואז הוא ברך אותם שיפקדו בבנים ואכן לא חלף זמן רב והברכה של רבי שמעון בר יוחאי בר יוחאי נתקיימה במלואה והם התברכו בילדים. אכן כמו שאומר הכתוב "זכותו מגן בעדי, אדוננו בר יוחאי".

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

לקבלת קורסים חינם במייל בנושאים: חינוך ילדים, זוגיות ומודעות עצמית

כנסו לקורסים מעניינים

מעונייינים בזוהר מתוק מדבש

כנסו לקישור

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בתיה כץ

מאת: בתיה כץתאולוגיה03/12/196057 צפיות
תיאורית האבולוציה סוברת שבעלי חיים מתפתחים מבעלי חיים פרימיטיביים מהם, בתהליכים איטיים ובמשך מיליוני שנים. למשל, שדג מסוגל להפוך לזוחל וזוחל לציפור או יונק וקוף פרימיטיבי לאדם החושב. אנו נבחון את התיאוריה לפי סעיפים, ונענה על כל ראיה שהללו מציעים לתיאורית ההתפתחות ההדרגתית.

מאת: בתיה כץתאולוגיה03/12/196026 צפיות
במאמר על התנין וציפור התנינן הצגנו סימביוזה בין התנין לציפור המקננת בתוך שיניו כדי לאכול את שאריות המזון. האם אבולוציה מסוגלת ליצור סימביוזה בין בעלי חיים, או שרק תכנון עומד מאחורי הדברים? יהיו אנשים אשר ינסו לבטל את הסימביוזה שבין התנין לתנינן בטענה שעדיין מדובר במקרה נדיר. אך אין זה אומר ששיתוף פעולה קיצוני בין בעלי חיים בטבע הוא נדיר. למעשה, מקרים רבים של שיתוף פעולה קיצוני בין טורף לנטרף מתועדים בטבע.

מאת: בתיה כץבעלי חיים - כללי03/12/195926 צפיות
אך מה יהיה ניתן לומר על מנגנון המשלב בו מספר חלקים מופרדים הפועלים בתיאום? הרי כדי שאבולוציה תשמור מקרה כלשהו, עליו לתת יתרון הישרדותי משמעותי בו ברגע, אחרת היצור לא "ישרוד יותר טוב מאחיו". מסתבר שקיימים מנגנונים בטבע המראים של"אבולוציה" ניחנה גם בראיית העתיד, או במילים אחרות, עובדה נוספת לקיומו של גורם אינטלגנטי חיצוני.

מאת: בתיה כץתאולוגיה03/12/196049 צפיות
מתוך מיקרוסקופ או אפילו באמצעות עין בוחנת, יתגלו טביעות האצבע כבקעים בתוך העור, רכסים ועמקים מסוטטים, קוים עמוקים המקבילים אלה לאלה. הן גורמות לכך שהידיים שלנו מחוספסות קמעה. הסיבה לכך היא גאונית.

מאת: בתיה כץמדעי הטבע - כללי03/12/196009 צפיות
תיאוריה זו התבססה על הרעיון של מישהו בשם לאמרק, אשר טען כי היצורים משתנים והופכים מותאמים לסביבתם הודות לשינויים הסביבתיים והמאמצים שהם עושים לשם כך. לפי תיאוריה זו סברו שבני האדם העתידיים יהיו נמוכים ובעלי אצבעות ארוכות...

מאת: בתיה כץתאולוגיה02/12/1991579 צפיות
לפני פחות ממאה שנה היו מלמדים בבתי הספר כי הג'ירפה מתחה את צווארה ולכן נולדו צאצאיה עם צוואר ארוך יותר. כמו כן היו מספרים כי הדג במים הרדודים רצה מאות ללכת על החוף, ולכן צאצאיו נולדו עם סנפירים-רגליים. זו היתה תיאוריית האבולוציה של פעם, אך עד היום הזה יש אנשים החושבים שזה מה שהאבולוציה טוענת.

מאת: בתיה כץתאולוגיה02/12/195784 צפיות
חלק מהתומכים בתיאורית האבולוציה, מנסים לטעון שהסיכוי שהחיים נוצרו בעצמם הוא יותר טוב מהגרלה בלוטו,

מאמרים נוספים בנושא קבלה

מאת: בתיה כץקבלה15/05/1936316 צפיות
ביום ל"ג בעומר מציינים את יום הילולת רבי שמעון בר יוחאי כאשר הספר המזוהה איתו ביותר הוא ספר הזוהר הקדוש, ספר יסודי בתורת הקבלה.

מאת: בתיה כץקבלה08/05/1927989 צפיות
"רבי שמעון הצדיק, באתי לציון במיוחד לכבודך על מנת לספר את שערות בני יחיד אשר נתן לי האלוקים בזכותך, קיימתי את נדרי, אתמול הבאתי אותו חי וגזזתי את שיער ראשו בשירה ובזמרה, איך עתה אוכל לסוע מכאן בלעדי בני יחידי.

מאת: בתיה כץקבלה08/05/1929637 צפיות
ידוע ומפורסם שלהחזיק את ספר הזוהר בבית זה מעין כלי מחזיק ברכה, כמו קמע שמסוגל לישועות רבות ולכן אנשים רבים מכל המגזרים מחזיקים בביתם את ספר הזוהר הקדוש, יתרה מכך ישנם גם הלומדים בספר הזוהר כיוון שהלימוד ב...

מאת: בתיה כץקבלה25/02/191665 צפיות
כל אחד חשוף לעין הרע בפרט תינוקות יפים, אנשים בעלי כישרונות, עושר, מעמד מיוחד ועוד. הדברים הטובים האלה מושכים איתם עין הרע כיוון שהם גורמים לקנאה ולצרות עין, ובמקום שיש צרות עין וקנאה בא עין הרע על האדם.

מאת: בתיה כץקבלה25/02/191293 צפיות
שתשעים ותשעה אחוז מהמתים מתו מחמת עין הרע, ורק אחוז אחד מת בדרך ארץ, דהיינו משום שהגיע זמנו. הנה יוצא מדברי הגמרא, שיש מציאות של עין הרע בעולם.

מאת: בתיה כץקבלה07/01/191608 צפיות
גם לאחר פטירה של אדם קרוב ניתן להועיל לו ולשמח אותו על ידי שנעשה לו תיקון לנפטר, אותו תיקון שמביא לנשמתו נחת רוח גדולה, גורם למירוק עוונות של הנפטר ועושה עילוי נשמה גדול בעולמות עליונים.

מאת: מיכאל לייטמןקבלה21/06/152367 צפיות
רק כמה דורות האחרונים, אנשים רבים מוצאים את עצמם לדאוג לכושר הגופני שלהם. החיים היו קשים. אין דבר כזה כמו חיים של מפואר כזה, המכשיר הזהה באופן אוטומטי, מעליות, ציוד כביסה וחיסכון כספי כספי למשק בית בבחירת עבודה טובה, היינו עסוקות כל הבעיות שאנחנו לוקחים כזכות אחרי הכל. מכונות עשה המון לאנשים שמוצאים את עצמם במשרה מלאה. מספיק שיחות נוצריות מתגוררת כדי ליצור את חלק הבריאות שיש לי אנשים שמוצאים את עצמם בימינו. מה שהופך את ניסיון לומר שאתה יכול לשמור את הרבה יותר פשוט, לפחות מבחינה פיזית.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica