חפש מאמרים:
שלום אורח
02.06.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פתיחת גני ילדים פרטיים

מאת: תמר ברגני ילדים13/02/20104519 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פתיחת גני ילדים פרטיים

גני ילדים פרטיים נפתחים מדי יום, אם בעבר פתיחת גן הייתה משויכת רק לבעלות הגן שתפקדו כגננות הגן, הרי שהיום, רבים מתייחסים לפתיחת גן כעסק כלכלי, על כן, אנשי עסקים רבים משקיעים בשכירת מבנה, בעיצוב והכנת החצר לטובת הילדים, איבזור הגן והחצר בציוד תקני המותאם לגיל הילדים והתפתחותם, בשכירת צוות של גננות, מטפלות, חוגים, ולעיתים גם ביועצת חינוכית המלווה את הגן לאורך כל היום במקביל גם גננות מוסמכות פותחות לעצמן גן פרטי.

לדעתי, חשוב מאד לערוך סקר שיווקי רחב לפני פתיחת הגן.

בדקו את סביבת המגורים האם ישנם באזור משפחות צעירות? האם ברחוב או ברחובות הסמוכים ישנם עוד גנים פרטיים? מה מספרם?

בדקו את התאמת המבנה לגן הילדים, רצוי שהמבנה יהיה בית פרטי.

חשוב להקפיד שהמבנה לא יהיה במרתף, שיהיה מבנה מאורר בעל חלונות, שלא יהיו בו מדרגות, שיהיו בו מספר אסלות וכיורים בגובה הילדים, המטבח חייב להיות מרוחק מהשירותים, הקפידו שהמטבח יהיה אסתטי וגדול דיו, שחומרי הניקוי יהיו רחוקים מהישג ידם של הילדים, שחצר הגן תהיה גדולה ומרווחת ללא מכשולים, מוצלת וגדורה.

בעקבות פניות רבות שקיבלתי מגננות ואנשי עסקים המעוניינים לפתוח גן פרטי החלטתי לשתף אתכם בנושא רישיון לגן.

חוק הפיקוח על בתי הספר,משנת תשכ"ט- 1969, מגדיר "בית ספר" כ"מוסד בו מתחנכים באופן שיטתי יותר מעשרה תלמידים", הגדרת חוק זו מוחלת גם על גן ילדים, ולפיכך נקבע כי גן ילדים המחויב ברישיון ופיקוח הוא גן המונה מעל עשרה ילדים מעל גיל 3 .

ניתן להבין מחוק זה שהפותח גן ילדים ובו פחות מעשרה ילדים ומתחת לגיל 3- אינו מוגדר לפי הגדרת החוק כ"גן" ולפיכך אינו מחויב ברישיון ובפיקוח של משרד החינוך.

אך כדי לקבל רישיון לגן ילדים פרטי לילדים בני שלוש ומעלה חייבים לקבל רישיון וחוות דעת חיובית משלושה גופים, שלושת חוות הדעת מגיעות לירושלים ל"מרמנת" בהן נבדקות, במידה ונמצאו ליקויים מקבלים בעלי הגן דוח ליקויים ועליהם לתקן  את הדרוש תיקון תוך פרק זמן, במידה וחוות הדעת טובות מקבל גן הילדים רישיון.

הגופים הנותנים את חוות הדעת הם :

משרד הבריאות- הבודק את מצב התאבורה של הגן, מיקום הגן, האם נמצא במרתף? האם יש חלונות? אוורור? מהם תנאי ההיגיינה? ניקיון המבנה, מצב השירותים. האם האסלות בגובה המתאים לילדים?, האם הכיורים מותאמים לגובה הילדים? האם המטבח נקי מאורגן כהלכה?האם חומרי הניקוי הרחק מהישג ידם של הילדים? מהן הארוחות המוגשות לילדים? טיבן? האם יש הקפדה על כשרות? מהם סידורי השינה? היכן הילדים ישנים? על מה? האם הסדינים נקיים?

משרד הבטיחות והגהות- בודק את מתקני הגן ומתקני החצר, בודק את מצב החשמל, האם המכשירים החשמליים בטיחותיים? האם הם מרוחקים מהילדים? האם הגז מצוי הרחק מהילדים? האם ישנם צינורות בולטים בתוך הגן ובחצר? האם יש שערים לגן ? האם הם נעולים היטב? האם ישנן דלתות זכוכית? סורגי? מדרגות, מעקה...

משרד החינוך- בודק האם מבנה הגן מתאים לילדים ולמספר הילדים? האם המרחב הפיזי של הגן מתאים לכמות הילדים?מהו היחס המספרי בין כמות הילדים למטפלות? מהי ההכשרה של הגננות, המטפלות? המפקחת בודקת את הסמכת הגננת? הגננת חייבת להיות מוסמכת בכירה, המטפלות בעלות סוג א' וב'.

 המפקחת צופה בהתנהלות הגננת במרחבי הלמידה השונים בגן. האם האופי של הגננת,השפה, התנהגות מתאימה לחנך את הילדים? האם הגננת עובדת עם תוכנית עבודה ? מהם התכנים החינוכיים הנלמדים בגן? האם הסביבה החינוכית מותאמת התפתחות? האם הגן מצויד באביזרים, משחקים וציוד תקין וחינוכי.מהם החוגים המתקיימים בגן האם הם מותאמים להתפתחות הילדים?האם קיים סדר יום? כיצד הוא מנוהל ומתוכנן?מהם עבודות היצירה שהילדים מכינים? האם מתקיימות סדנאות משותפות להורים והילדים? האם יש בגן מרכזי למידה? האם הלמידה בגן משתקפת בפינות בלוחות?

פתיחת גן הינה עסק לא פשוט הדורש הרבה סבלנות, תשומת לב, חום ואהבה בהצלחה רבה לכולם, אשמח לעזור, לייעץ ולכוון ולוות בשלבים השונים בפתיחת הגן.

http://www.tammarbar.co.il/about.php

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

תמר בר

בעלת תואר שני בחינוך

מומחית לכתיבת תוכניות לימוד לגיל הרך

מנחה השתלמויות, סדנאות לגננות, מטפלות, הורים וילדים.

מדריכת גננות, ייעוץ חינוכי ופדגוגי

ליווי פתיחה וארגון גן ילדים חדש.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת תמר בר

מאת: תמר ברחינוך ילדים12/03/112316 צפיות
הגדת ים עצמאות- סדר ייחודי ומיוחד ליום עצמאות ולמסיבת סוף שנה- נסב סביב שולחנות ערוכים, נקרא בהגדה חדשנית , נשיר, נרקוד ונטעם מן הייחודי מארצנו מומלץ ביותר

מאת: תמר ברפרסום באינטרנט18/12/101788 צפיות
תוכנית הלימודים "העץ והעצה" פותחת צוהר רחב ומיוחד במגוון התנסויות למידה, חקר, יצירה, תנועה, משחק והנאה בנושא עצי ארץ ישראל לפיתוח תחושות של כבוד, אהבה ושמירה על הסביבה הטבעית. ללמידה כל השנה, טו בשבט התוכנית מתאימה לילדים בגן הילדים, כיתות יסוד.

מאת: תמר ברחינוך ילדים16/02/109813 צפיות
אני רוצה להציג תוכניות חדשות וייחודיות לכיתות יסוד גני ילדים, מעונות, מתנסים, קייטנות התוכניות מתאימות לכלל ילדי ישראל, חילונים, דתיים החל מגיל שנתיים ועד עשר התוכניות מכילות חוברת הדרכה עשירה ומפורטת, דיסק שירים כל התוכניות מבוססות על האינטליגנציה הרגשית ללמידה לאורך השנה כחיזוק הקשר בין המחנכים,הילדים וההורים. כל התוכניות מלוות בסיפורים ושירים חדשים, תנועה, קצב, חקר, משחקים, עבודות יצירה, אוריינות, והדרכה מפורטת לילדים החל מגיל שנתיים. http://www.tammarbar.co.il/plans.php

מאת: תמר ברחינוך ילדים14/02/102401 צפיות
לכן הגננות, מטפלות, בעלות הגנים הפרטיים אשמח ליידע אתכם על תוכניות לימוד חדשות, חידושים בתחום החינוך מזמינה אתכם להיות בקשר רצוף עימי לשאול, להתייעץ לברר...

מאמרים נוספים בנושא גני ילדים

מאת: נאוה סלורגני ילדים16/02/152773 צפיות
מעברים ושינויים הם תהליכים לא קלים, לא לנו המבוגרים ובטח שלא לילדים שלנו. אם אתם חוששים לקראת עלייתו של הילד לכיתה א', אם יש לך התכווצויות בבטן כשאת רק מדמיינת אותו נדרש לקרוא, ואם אתה לא לגמרי משוכנע שהוא מוכן לחוויה שכזו- יש לכם עוד מספיק זמן (כחצי שנה זה בהחלט מספיק...) עד שנת הלימודים הבאה, כדי להכין אותו כראוי לקראת הצפוי לו. לפניכם כמה דרכים שיעזרו לכם לעזור לילד להיות מוכן ובשל יותר.

מאת: נאוה סלורגני ילדים16/02/151947 צפיות
מעברים ושינויים הם תהליכים לא קלים, לא לנו המבוגרים ובטח שלא לילדים שלנו. אם אתם חוששים לקראת עלייתו של הילד לכיתה א', אם יש לך התכווצויות בבטן כשאת רק מדמיינת אותו נדרש לקרוא, ואם אתה לא לגמרי משוכנע שהוא מוכן לחוויה שכזו- יש לכם עוד מספיק זמן (כחצי שנה זה בהחלט מספיק...) עד שנת הלימודים הבאה, כדי להכין אותו כראוי לקראת הצפוי לו. לפניכם כמה דרכים שיעזרו לכם לעזור לילד להיות מוכן ובשל יותר.

מאת: רפי רזניקגני ילדים02/11/142773 צפיות
רוב שנות הילדות שלנו אנו לומדים. זה מתחיל כבר בפעוטון בו מלמדים אותנו להבדיל בין טוב לרע, בין מסוכן לחיובי, צבעים בסיסיים, קצת חיות ועוד אלמנטים חשובים הקשורים לבניית השפה.

מאת: ציוד לגני ילדים רעיון בקרטוןגני ילדים07/04/132180 צפיות
פעילויות לגני ילדים חשובים מאין כמוהם הם על המולדת. גני הילדים עושים עבודה מצויינת לאורך השנה אך ניכר כי יש נתק רגשי בין נושאיי הפעילויות לגני ילדים לרגש שהם אמורות לעורר. הפעילויות לגני ילדים ליום העצמאות למשל מתהדרות בדקורציה של הגן ביום החגיגי ולא במידע הרב שהילדים הקטנים צריכים לספוג ועל התחושות שיתעוררו מתוך הציוד לגני ילדים החגיגי והפעלות לגני ילדים הנערכות.

מאת: ציוד לגני ילדים רעיון בקרטוןגני ילדים31/03/131997 צפיות
פעילויות לגני ילדים שהם כמו תקליט שבור מסייעים לילדים בהבנה וקליטה. זה קורה לכל הילדים בגן בשעת המשחק בציוד לגני ילדים, הם לא מפסיקים לזמזם שיר מסוים,שכאילו נתקע להם בראש ולא עוזב.ערכתם פעילויות לגני ילדים במהלך השבוע ולעתים מדובר רק בשורה אחת שהם זוכרים מהשיר שלמדו ומרגישים צורך לא מובן לזמזם אותו שוב ושוב. בחברות המייצרות ציוד לגני ילדים בעולם כולו וכן מפעילי חוגים לילדים והפעלות לגיל הרך מנסים לבדוק מה פשר התופעה

מאת: ציוד לגני ילדים רעיון בקרטוןגני ילדים21/01/138505 צפיות
ציוד לגני ילדים להפעלת פעילויות בגני ילדים הינם משפחה אחת גדולה ששמות הפריטים מתחדש שם מדי יום. בגן הילדים עלינו ללמד,לתרגל ולהביא את הילדים להישגים לימודיים ולא רק חוויתים. האם ניתן לערוך פעילות לימודית מעניינת סת'ם עם הציוד לגן ילדים שקיים ובלי להשתגע עם כלים דידקטיים דרמתיים ?

מאת: ציוד לגני ילדים רעיון בקרטוןגני ילדים16/01/138701 צפיות
לאחרונה הציוד לגני ילדים הפך לחלליות מוארות וצבעוניות שכבר אי אפשר להבין האם רק מתגלשים או גם קופצים עליהם. ציוד לגני ילדים בסיסי זה כדור,חבל או רק עמוד גבוה, סביבו הילדים והגננת צריכים להקים פעילות ראויה שהיא גם לימודית,גם מלאה הומור וגם חוויתית. במאמר זה נביא הוראות ברורות כיצד להפעיל את ילדי הגן עם ציוד לגני ילדים בסיסי כמו בפעילות: "מעגל הצפרדעים" או "מרבד הקסמים".

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica