חפש מאמרים:
שלום אורח
18.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תעלומת האור

מאת: גיא ונגרפיזיקה06/06/20104378 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הדיודות פולטות האור (light emitting diode - LED) הראשונות החלו להימכר ב1962, וניתן היה לרכוש כל סוג כל עוד הוא היה חלש ואדום.
הירוק, הצהוב, והכתום הגיעו בשלב הבא אבל LED כחול לא הופיע עד 1989. אולי יפתיע אתכם לגלות שהדיודות פולטות האור הראשונות,
שהתגלו ב-1907, כללו כחול - והיו עשויות מנייר זכוכית.

טוב, לא בדיוק נייר זכוכית, אבל מאותו החומר שמשתמשים בו בהרבה סוגים של נייר זכוכית - פחמת סיליקון (SiC). אם תיגעו עם שני מחטים בפני השטח של קריסטל פחמת סיליקון ותעבירו חשמל ביניהם, תראו לפעמים זוהר צבעוני חלש מאוד. פחמת סיליקון הוא מוליך-למחצה, והמחטים על פני השטח שלו יוצרים דיודה פולטת אור.

ב-1907, כשהנרי ג'וזף ראונד - חלוץ פיתוח הרדיו - שפ לב לזוהר הזה, הוא פרסם מאמר קצר בו שאל אם מישהו ראה אותו ויכול להסביר אותו. לאף אחד לא היה מושג.

נורות ה-LED המסחריות הפרקטיות הראשונות לא פותחו עד שדגם קוונטי-מכני של מוליכים-למחצה איפשר למהנדס ניק הולוניאק הבן, לתכנן נורה עם המידה הנכונה והמדויקת של המאפיינים החשמליים כדי ליצור אור שמיש.

המדע מלא בדברים שניתן לראות אותם, אבל שאין להם - אפילו היום - הסבר משביע רצון. לדוגמא, מחט מצפן תמיד מצביעה צפונה. אתם אולי יודעים שזה קורה בגל שכיוונו של השדה המגנטי של כדור הארץ ממוקם בערך לאורך ציר הסיבוב שלו. אבל מדוע יש לכדור הארץ שדה מגנטי ומדוע הוא תמיד מצביע לכיוון צפון? אף אחד לא יודע. אנחנו יכולים לתאר אותו ולמדוד אותו, אבל אנחנו לא יכולים להסביר אותו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

Xpi - פתרונות תאורת לדים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא ונגר

מאת: גיא ונגרעיצוב פנים08/06/101263 צפיות
תאורת לד עבור חדרי המגורים של העתיד

מאת: גיא ונגרפיזיקה08/06/104881 צפיות
מלבד להיות יעילות יותר, לנורות לד עוד מספר יתרונות על נורות להט רגילות

מאת: גיא ונגראדריכלות פנים08/06/101396 צפיות
האפשרויות השונות מוגבלות רק על ידי הדמיון

מאת: גיא ונגראיכות הסביבה 08/06/101348 צפיות
כיצד לאכול נבון, לנהוג פחות ולרכוש תאורת לד יכולים לשפר את ההשפעה הסביבתית שלך?

מאת: גיא ונגראיכות הסביבה 07/06/101305 צפיות
עתיד התאורה הוא תאורת לד, המספקת פתרונות למודעים סביבתית, ולמעצבים ותיקים כאחד

מאמרים נוספים בנושא פיזיקה

מאת: בתיה כץפיזיקה29/10/196294 צפיות
היקום שלנו נראה מסודר ומתוכנן. בזאת יודה כל אדם שהוא ישר עם עצמו. מי שהוא לא ישר עם עצמו, יאלץ גם הוא להודות בכך, חרף העובדה שלפני התיאוריות הדמיוניות השונות בדבר מוצא היקום והאדם, כל התרבויות האנושיות בעולם האמינו בקיום זה או אחר של תכנון מכוון מאחורי הבריאה, מה שמוכיח כי זוהי המסקנה הראשונה לאור הסדר הנגלה לעינינו.

מאת: בתיה כץפיזיקה29/10/1917380 צפיות
האמת האבסולוטית עליה אנשים מדברים היא למעשה אמת אמוציונאלית, רגשית, אותה הם חשים כברורה ומובנת מאליה. אמת אבסולוטית במובן הרציונאלי והשכלתני של המילה, אינה מוחלטת כלל ועיקר ומטבעה מסוגלת להשתנות, כי היא מוגבלת לטבעו, זכרונו, הכרתו וידיעותיו של האדם.

מאת: בתיה כץפיזיקה29/10/196081 צפיות
במציאות שאנו מכירים, הצרכים של החיים והחיים עצמם מתואמים בהרמוניה שאינה מלמדת על מקרה אלא על יד מכוונת. זהו המפליא באמת! זוהי העובדה המכריחה אותנו לקבל את מציאותו של בורא - חוקי טבע ביקום שהיה אמור להיות באנטרופיה מוחלטת!

מאת: רענן ברנשטייןפיזיקה01/10/158152 צפיות
מרבית הציבור כבר מודע לכך שחשיפה לקרינה מעל היקפים מסוימים יכולה להוות בעיה בריאותית.

מאת: חנניה (ננו) כהןפיזיקה09/05/158673 צפיות
בפרק זה תשובות לשאלות: מהו מקור היש-החומר והאנרגיה? האם כמות היש-החומר והאנרגיה סופית או אינסופית? מדוע בכלל ישנה המציאות של יקום? מהו גודלו של החלל הריק ללא היש-החומר והאנרגיה?

מאת: חנניה (ננו) כהןפיזיקה18/04/1516739 צפיות
הפרק מכיל תשובות לשאלות החשובות: מהו למעשה הזמן? האם היתה התחלה לזמן? כיצד הזמן מתנהל ,ומהם המסקנות מרחיקות הלכת והמדהימות שיש לנו להסיק מדרך התנהלותו?

מאת: מעיין סבןפיזיקה16/04/157613 צפיות
1905 לא הייתה עוד שנה בלוח כמו זו שהייתה לפניה וזו שבאה אחריה. לפחות לא אם תשאלו את כל מי שעוסק בפיזיקה ובתחומים הנלווים לה. שנה זו זכתה לכינוי המחייב והמרהיב "שנת הפלאות", Wunderjahr בשפתו הגרמנית של האחראי הישיר לכינוי שדבק בה - אלברט איינשטיין. הייתה זו שנה יוצאת דופן בה פרסם איינשטיין לא פחות מארבעה מאמרים פיזיקליים פורצי דרך, אשר שינו את כל החשיבה ומה שהיה ידוע עד לאותה נקודת זמן בארבעת ענפי הפיזיקה בהם עסקו המאמרים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica