חפש מאמרים:
שלום אורח
18.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הכלב הוא כלב ולעולם ישאר כזה

מאת: שי מולדובןחיות מחמד15/06/20101447 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מערכת היחסים בין הכלב והאדם החלה עוד מימי קדם ואף על פי שהעדות הקדומה ביותר של שרידי עצמות שנמצאו של אישה וכלב הם רק לפני 12 אלף שנים, משערים כי האדם הקדמון השתמש בכלבים לצורך הציד לפני יותר מ- 20 אלף שנים. על פי הסברה הרווחת, הכלב הוא אשר התקרב לאדם בחיפוש אחר מזון. שאריות המזון של האדם הקדמון נחשבו כטרף קל ולכן החל הכלב לעקוב אחריו בכל אשר פנה. עם חלוף השנים גילה האדם שאיימת הכלב מרחיקה אויבים, (בני אדם וחיות אחרות) וכך החלה להתפתח מערכת היחסים הראשונה בין האדם לחיה.

(הממצא הארכיאולוגי נמצא באתר הקבורה נטופי, באזור עין מעלה שבצפון עמק החולה, את ממצאי אתר הקבורה ניתן למצוא במוזיאון האדם הקדמון הנמצא בקיבוץ מעין ברוך שבגליל העליון)

תהליך הביות, שינה האדם את תצורת הכלב ואופיו לאין שיעור כאשר כל כלב קיבל תכונות המייחדות אותו לצורך העבודה הספציפית שאותה עליו למלא. עבודות אלו הן הבסיס לגזעי הכלב השונים. בניהן ניתן למצוא כלבי- רוח, ציד, מלחמה, שמירה, ליווי עדרים ואף כלבי לצורך ליווי ושעשוע.

השוני הגנטי שגרם תהליך הביות אומנם עצום, אך הוא עדיין מהווה רק 1% מכלל מאפייניו הגנטיים של הכלב. כך שרוב המכריע של גנטיקת הכלב, נשארה בהינה ולכן הכלב הוא כלב ולעולם יישאר כזה.

בשנים האחרונות נראה כי הכלב איבד מגע עם "קיומו הכלבי" כאשר האדם מתייחס אליו יותר כאל אביזר מאשר כצורך. אם עד לא מזמן התפאר בעליו של הכלב על היותו כלב בשל יכולתו לצוד, לאסוף, לשמור ואף להילחם הרי שכיום מתפארים בעליו על היותו "אנושי" החל ממכוני יופי לכלבים ועד לפרטי לבוש מצועצעים. אל לנו לשכוח שלמרות תהליך הביות הכלב הוא עדיין חיה פראית. התכונות האנושיות שמעניקים לכלבים אינם אלא נתינת פירושים "אנושיים" של הבעלים לתצורת התנהגות בלתי מובנות מבחינתם. בכל פעם שעולה הנושא, מהדהד בראשי משפט שנאמר על ידי בעליו של צי'וואווה באחת התוכניות על כלבים שנעשו בארה"ב: "היא מרגישה ערומה בלי בגדים".

כאשר הבעלים מגלים כי הכלב שברשותם אינו רק אביזר יופי והנאה, אלא חיה בעלת אופי, רצונות ויצרים טבעיים- מחלחלת ההבנה כי התקשורת שהייתה בניהם עד כה לוקה בחסר. בעלים אשר לוקחים על עצמם את האחריות על כלבם, במאמץ להבין את עולמו, יצריו ותכונותיו- הם אלו אשר יצליחו לחזק את מערכת היחסים עם הכלב, וליהנות משני העולמות גם יחד- מטבעו הגנטי הפראי ומטבעו המבוית.

על הכותב:

שי מולדובן - אילוף כלבים ; את עבודתי החלטתי להקדיש את לשיפור אורך חיי חברינו הטובים ביותר, וזאת על ידי מיסוד תקשורת נכונה בין הבעלים לכלביהם וחשיפת הבעלים לעולמו האמיתי של הכלב. אשמח לעמוד לרשותיכם בכל פנייה ובקשה. 052-690-7773  www.dogsm.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שי מולדובן - אילוף כלבים

3 7 7 7 0 9 6 - 2 5 0

www.dogsm.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שי מולדובן

מאת: שי מולדובןאילוף בעלי חיים05/05/111405 צפיות
האם אנחנו חייבים להסתמך על בעל מקצוע - מאלף כלבים - כדי שהכלב שלנו יהיה מאולף או שאנחנו יכולים לעשות את זה לבד. מה דרוש לאדם בשביל להפוך להיות מאלף כלבים?

מאת: שי מולדובןאילוף בעלי חיים05/05/111278 צפיות
כאשר אומרים את המילה אילוף כלבים למה מתכוונים? יש הרבה סוגי אילוף כלבים. יש אילוף כלבים למשמעת בסיסית, אילוף כלבים למשמעת מתקדמת ואילוף כלבים לצורך פתרון בעיות התנהגות... אז מה ההבדלים בין כל אחד מהמושגים?

מאת: שי מולדובןאילוף בעלי חיים03/05/111285 צפיות
החגים בפתח והחגיגה הקולינארית בשיאה. אולם ברוב הפעמים המאכלים שיכולים לעשות לנו רק טוב יכולים לעשות לכלבים שלנו מאוד רע. אז לפני שאתם נותנים לכלבים את השאריות, ריכזתי עבורכם רשימת מצרכי מזון שלא מומלץ לתת להם לאכול.

מאת: שי מולדובןאילוף בעלי חיים03/05/111771 צפיות
חוקרים מצאו קשר ישיר בין בעיות ראייה לבעיות התנהגות. איך הכלב באמת רואה את העולם? האם נכונה הידיעה שהם רואים רק שחור ולבן? ואיך חוש הראייה של הכלב עוזר לנו כאשר אנחנו רוצים לקרוא לו אלינו?

מאת: שי מולדובןחיות מחמד25/01/111943 צפיות
מה ההבדלים בין סוגי המזון השונים, ומה הכי טוב לכלב? נדמה שהכלבים רעבים כל הזמן, כיצד נדע שאנחנו מאכילים אותם מספיק?

מאת: שי מולדובןחיות מחמד25/01/111921 צפיות
חנויות בעלי החיים מציעים מגוון רחב של מיטות לכלבים, כאשר מחירי המיטות יכולים לנוע מעשרות ועד למאות שקלים. אחד מהתסכולים הקשים ביותר הוא כשהבעלים חוזרים הביתה ומגלים את שרידי המיטה שקנו במיטב כספם. במאמר זה אסביר מהם היתרונות והחסרונות של כל סוג מיטה, ואיך תדעו שאתם קונים את המיטה האידאלית לכלב שלכם.

מאת: שי מולדובןוטרינריה25/01/112257 צפיות
מהו החום הנורמלי לכלב? מהן המחלות: כלבת, שעלת, פרוו וכיצד ניתן להמנע מהן?

מאמרים נוספים בנושא חיות מחמד

מאת: דודישחיות מחמד29/03/1810510 צפיות
הגידול במספר בתי האב בהם יש חיות מחמד (כלב או חתול) הוביל להתפתחות מטורפת בענף המזון לחיות. היום כשאתם נכנסים לחנות יש כמות רבה של מותגים על המדפים וכל כך קשה לבחור.

מאת: דודישחיות מחמד19/09/175305 צפיות
יש לא מעט דברים שיש להיערך אליהם כשמחליטים לצרף למשפחה חבר חדש בדמות כלבלב. כלומר, כל חיית מחמד דורשת היערכות מסוימת, אבל אני חושב שיסכימו איתי רוב האנשים, שכלב בבית דורש קצת יותר הערכות ונכונות והשקעה

מאת: דודישחיות מחמד07/05/176194 צפיות
הכלב הוא לא רק חברו הטוב ביותר של האדם, הוא גם אוכל השאריות שהאדם מגניב לו מתחת לשולחן הטוב בעולם. ואוכל דברים שנפלו על הרצפה במטבח הטוב בעולם.

מאת: נטלי הרוש חיות מחמד03/11/162018 צפיות
על גידול תוכי קוקטייל כחיית מחמד

מאת: נטלי הרוש חיות מחמד01/08/163214 צפיות
תופעת נטישת חיות המחמד גדלה עם הזמן מזמינים אתכם לקרוא קצת מה עובר עליה שם בחוץ...אחרי שהתרגלה לתנאי בית חום ואהבה..

מאת: דודישחיות מחמד22/03/167809 צפיות
אנחנו אוהבים את הכלב שלנו כמו ילד. אנחנו משחקים אתו, מפנקים אותו, מדברים אליו, מתכרבלים אתו ורוצים את הטוב ביותר בשבילו

מאת: דודישחיות מחמד14/03/167936 צפיות
אימצתם גור? איזה כיף! תתחדשו בחבר החדש והכי טוב שיהיה לכם! בטח חשוב לכם שהוא יתפתח ויגדל בצורה הבריאה והנכונה ביותר

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica