חפש מאמרים:
שלום אורח
17.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מתי שכירים זכאים להחזרי מיסים

מאת: אולגה ממומס הכנסה29/07/20101314 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מתי שכירים זכאים להחזר מס

שכירים רבים זכאים להחזרי מס מסיבות שונות, למרות שעל פניו המעביד מנכה את מס ההכנסה מתוך המשכורת.
במקרים מסוימים לעובד מגיעות נקודות זיכוי שאותן המעביד לא ציין (בד"כ בשל טעות) למשל עבור חייל משוחרר, אקדמאי, עולה חדש ותושב חוזר ועוד. כמו כן קיימים מקרים רבים נוספים בהם מגיע החזר מס.
להלן פירוט של מקרים נפוצים בהם שכירים זכאים להחזרי מס:


תקופה במהלך השנה בה לא עבדת
מס הכנסה ומדרגות המס מחושבים על בסיס שנתי. במקום העבודה מחושב מס הכנסה לפי חודשי העבודה בפועל.
כתוצאה מכך, אם לא עבדת במשך תקופה מסוימת במהלך השנה (אבטלה, חופשה ללא תשלום וכו') ממוצע השכר החודשי יהיה נמוך יותר וקרוב לוודאי שתהיה זכאי להחזר מס.
מאותה הסיבה, גם אם החלפת מקומות עבודה וחלו שינויים בגובה השכר החודשי קיים סיכוי גבוה כי הינך זכאי להחזר.

פעילות בשוק ההון
החל משנת 2003 קיים בישראל מס הכנסה על רווחי הון. על פי שיטת המיסוי בארץ קיימים מקרים רבים בהם ינוכה מס עודף ובעצם מגיע החזר מס לאזרח שיכול להגיע לאלפי שקלים.

לימודים גבוהים
מי שסיים החל משנת 2005 לימודי תואר ראשון, תואר שני, תואר שלישי ברפואה, תואר דוקטור במסלול ישיר או לימודי הוראה/מקצוע, זכאי לחצי נקודת זיכוי או נקודת זיכוי בהתאם לשנת סיום התואר וסוג התואר.

לידה
אישה היולדת תינוק זכאית לחצי נקודת זיכוי עבור כל שנת המס (רטרואקטיבית, גם אם התינוק נולד למשל בדצמבר). כיוון שמקרים רבים האישה חוזרת לעבודה רק בשנת המס הבאה, המעביד לא מזכה את האישה על כך דרך תלושי המשכורת.
במקרים רבים האישה מאריכה את חופשת הלידה בחופשה ללא תשלום. עובדה זו גורמת לכך שהשכר החודשי הממוצע יורד וברוב המקרים היא זכאית להחזר מס נוסף בעקבות זאת.

תרומות
אדם שתרם מעל סכום מסוים (התקרה משתנה משנה לשנה אך היא בסביבות 400 ₪) למוסד מוכר יקבל זיכוי בשיעור של 35% מסכום התרומה.

חייל משוחרר
זיכוי לחייל משוחרר ניתן בגין הכנסה מיגיעה אישית במשך 36 החודשים הראשונים שלאחר החודש בו סיים החייל את שירותו הסדיר.
שירות סדיר - שירות בצה"ל, במשמר הגבול, במשטרה והן שירות התנדבותי במסגרת השירות הלאומי.

עולה חדש
עולה חדש זכאי להטבת במס במשך 42 החודשים הראשונים לעלייתו.

תשלום מזונות
אדם הנשוי בשנית ומשלם דמי מזונות לזוגתו לשעבר או דמי מזונות ילדים זכאי לנקודת זיכוי.

יישובי פיתוח
זיכוי מס בשיעורים שונים יינתן בהתאם ליישוב ולמקור ההכנסה.
רשימת היישובים, שיעור ההנחה ותקרות הכנסה מתעדכנות ע"י מס הכנסה משנה לשנה.

הפקדות לקופת גמל וביטוח חיים
אם הפקדתם כספים לקופת גמל לקצבה, קרן פנסיה, וביטוח חיים (גם ביטוח החיים של המשכנתא) כ"עמית עצמאי", כלומר ללא השתתפות מעביד, הינכם זכאים להטבות מס.

ילדים נטולי יכולת
משפחות עם ילדים הסובלים ממצבים שונים של הפרעות קשב, הפרעות ריכוז, הפרעות למידה, היפראקטיביות, אוטיזם ובעיות בריאות זכאים להטבות מס. הורים רבים אינם מודעים לכך, ואינם מקבלים את ההחזרים המגיעים להם.

אתר SuperTax מנחה אתכם שלב אחר שלב באפשרויות השונות ומחשב עבורכם את ההחזר המדויק לו את זכאים.  האתר משמש כמחשבון מס עבור החזרי מס לשכירים וממלא אוטומטית את טופסי מס הכנסה השונים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אורן יוסף

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אולגה ממו

מאת: אולגה ממומס הכנסה29/07/101121 צפיות
הרבה אנשים מתבלבלים בין שני המושגים הללו: תיאום מס והחזר מס. בשני המקרים מדובר על פרוצדורה הגורמת לשכירים לשלם פחות מס הכנסה או ליתר דיוק לשלם מס הכנסה בגובה הנכון ולא יותר מכך. ההבדל העיקרי בין שני המושגים הוא עיתוי הבקשה. תיאום מס נעשה במהלך שנת המס על מנת למנוע תשלום מס עודף ואילו בקשה להחזרי מס נעשית בדיעבד (עד 6 שנים אחרי) על מנת לקבל בחזרה את עודף המס ששולם

מאת: אולגה ממומס הכנסה25/07/101428 צפיות
שכירים רבים זכאים להחזרי מס כתוצאה מהשקעותיהם ואינם מודעים לכך. בשנת 2003 הוחלה רפורמת מס חדשה בישראל במסגרתה מחויבים המשקיעים בשוק ההון בניכוי מס במקור על השקעותיהם. על פי החוק ניתן לקזז הפסדים מניירות ערך כנגד רווחים או תקבולים מניירות ערך (ריבית ודיבידנד). ניכוי המס במקור נעשה ברמה חודשית כאשר על רווחים מנוכה מס בסוף החודש והפסדים מועברים גם לחודש הבא. בנוסף, בסוף כל שנה הבנק מאפס את יתרת ההפסדים אם קיימת. ניכוי המס בדרך זו גורם לכך שבמקרים רבים משולם יותר מס מהדרוש אך בשום מקרה לא משולם פחות מס מהדרוש.

מאמרים נוספים בנושא מס הכנסה

מאת: רוני הכהןמס הכנסה23/04/181620 צפיות
איך בדיוק מקבלים מאת מס הכנסה החזר מס ומה צריכים לבצע כדי שכל זה יקרה? קראו את הדברים הבאים.

מאת: רוני הכהןמס הכנסה19/07/172265 צפיות
הרמה של ההוצאות רק הולכת וגדלה לה בעוד הרמה של ההכנסות רק הולכת ומצטמקת מנגד, מה כבר יכולים לעשות

מאת: נטלי הרוש מס הכנסה01/01/172457 צפיות
בעקבות חישובים שאינם מדויקים או משתנים במהלך השנה נוצרים עודפים ומכאן מגיעים לחלק ממשלמי המיסים גם החזרי מס. החזרי מס הכנסה..

מאת: מנחם כהןמס הכנסה30/12/1510882 צפיות
תיקון 206 לפקודת מס הכנסה[1] הינו תיקון עקיף לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל)(תיקון מס' 13 והוראת שעה), התשע"ו-2015. תחילתו של התיקון מיום פרסומו ב-5.11.15.

מאת: מנחם כהןמס הכנסה05/11/159243 צפיות
1. כללי תוספת ז' להוראות עוסקת בניהול החשבונות על ידי בעלי בתי ספר לנהיגה, וקובעת לאמור: "תוספת ז' ניהול פנקסי חשבונות על-ידי בעלי בתי-ספר לנהיגה

מאת: מנחם כהןמס הכנסה28/07/152419 צפיות
מטרתה של תקנה 2(6) לתקנות הדיווח במס הכנסה היא להצביע בפני רשויות המס על אותם מקרים, שבהם מסיבות שונות עלול בעל המניות להסוות הכנסה בצורה של הלוואה שניטלה. זאת, באמצעות סגירת יתרת החובה שלו בחברה לקראת סיומה של השנה, והגדלת יתרת החובה בחזרה בתחילת השנה העוקבת. כך, למשל, במקום להצהיר על משיכת דיבידנד בסכום מסוים ולהתחייב במס, בעל מניות עשוי לתת למהלך כסות של נטילת הלוואה מהחברה, אשר מוחזרת על ידו לקראת סוף השנה, כאשר בתחילת השנה הבאה נותנת החברה לבעל המניות "הלוואה" נוספת.

מאת: אלוני שחר- יועץ מסמס הכנסה15/09/142910 צפיות
בעת פתיחת תיק עצמאי במס הכנסה צצות, בדרך כלל, שאלות רבות בנושא. להלן הסבר קצר, מתוך אתר מס הכנסה, לעצמאי החדש.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica