חפש מאמרים:
שלום אורח
17.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ההבדל בין תיאום מס להחזרי מס

מאת: אולגה ממומס הכנסה29/07/20101122 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הרבה אנשים מתבלבלים בין שני המושגים הללו: תיאום מס והחזר מס. בשני המקרים מדובר על פרוצדורה הגורמת לשכירים לשלם פחות מס הכנסה או ליתר דיוק לשלם מס הכנסה בגובה הנכון ולא יותר מכך.

ההבדל העיקרי בין שני המושגים הוא עיתוי הבקשה. תיאום מס נעשה במהלך שנת המס על מנת למנוע תשלום מס עודף ואילו בקשה להחזרי מס נעשית בדיעבד (עד 6 שנים אחרי) על מנת לקבל בחזרה את עודף המס ששולם.

תיאום מס

שכיר העובד ביותר ממקום עבודה אחד או לחילופין עובד במקום עבודה אחד וגם מקבל פנסיה, צריך לבצע תיאום מס. אם לא מבצעים תיאום מס, מקום העבודה המשני יחייב את השכיר במס של 45% על כל המשכורת (מדרגת המס המירבית נכון לשנת 2010) ולא לפי מדרגות המס הרגילות.

תיאום המס בא כדי לתאם בין ההכנסות. המס הכולל יחושב על פי ההכנסה הכוללת, כפי שהיה מחושב לו היתה זו הכנסה ממקום עבודה יחיד. זאת כיוון שמס ההכנסה מחושב בכל מקרה על ההכנסה הכוללת השנתית.

לשם ביצוע תיאום מס יש למלא טופס 116, הכולל הצהרה מפורטת על כל מקורות ההכנסה, לצרף את כל תלושי המשכורת (של מקומות העבודה ו/או משלם הפנסיה) ולהגישם למעביד הנוסף או לפקיד השומה. המעביד הנוסף יערוך את חישוב המס וינכה את המס מהשכר אצלו בהתאם.
אם הוגשה הבקשה לפקיד השומה, הוא ישלח למבקש אישורים בכתב על שיעור המס שיש לנכות מכלל ההכנסה, והשכיר יעביר אישורים אלה למעבידים השונים.
לשכיר בעל מספר מקורות הכנסה כדאי לבצע תיאום מס וזאת על מנת להימנע מתשלום מס הכנסה עודף במהלך שנת המס.

החזרי מס

בקשה להחזרי מס נעשית בדיעבד, לאחר ששנת המס הסתיימה. אם לא בוצע תיאום מס ובעקבות כך שולם יותר מס הכנסה מהדרוש הכסף לא אבוד. ניתן להגיש בקשה להחזר מס עד 6 שנים אחורה.

כאמור, אם בוצע תיאום מס אז בד"כ לא משולם מס עודף אך במקרים רבים גם אם בוצע תיאום מס מגיע לעובד השכיר החזר מס. ההחזר יכול לנבוע מכך שתיאום המס נעשה במקרים רבים עפ"י סכומים מקורבים ולא מדויקים.

בנוסף קיימים מקרים רבים אחרים היכולים לגרום לכך שלעובד שכיר מגיע החזר מס גם אם היה לו מקום עבודה יחיד במשך כל שנת המס.

השורה התחתונה היא שגם אם ביצעתם תיאום מס וגם אם לא, מומלץ לבצע בדיקה להחזרי מס בתום שנת המס.

אתר SuperTax משמש כמחשבון מס עבור החזרי מס לשכירים וממלא אוטומטית את טופסי מס הכנסה השונים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אורן יוסף

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אולגה ממו

מאת: אולגה ממומס הכנסה29/07/101316 צפיות
שכירים רבים זכאים להחזרי מס מסיבות שונות, למרות שעל פניו המעביד מנכה את מס ההכנסה מתוך המשכורת. במקרים מסוימים לעובד מגיעות נקודות זיכוי שאותן המעביד לא ציין (בד"כ בשל טעות) למשל עבור חייל משוחרר, אקדמאי, עולה חדש ותושב חוזר ועוד. כמו כן קיימים מקרים רבים נוספים בהם מגיע החזר מס.

מאת: אולגה ממומס הכנסה25/07/101428 צפיות
שכירים רבים זכאים להחזרי מס כתוצאה מהשקעותיהם ואינם מודעים לכך. בשנת 2003 הוחלה רפורמת מס חדשה בישראל במסגרתה מחויבים המשקיעים בשוק ההון בניכוי מס במקור על השקעותיהם. על פי החוק ניתן לקזז הפסדים מניירות ערך כנגד רווחים או תקבולים מניירות ערך (ריבית ודיבידנד). ניכוי המס במקור נעשה ברמה חודשית כאשר על רווחים מנוכה מס בסוף החודש והפסדים מועברים גם לחודש הבא. בנוסף, בסוף כל שנה הבנק מאפס את יתרת ההפסדים אם קיימת. ניכוי המס בדרך זו גורם לכך שבמקרים רבים משולם יותר מס מהדרוש אך בשום מקרה לא משולם פחות מס מהדרוש.

מאמרים נוספים בנושא מס הכנסה

מאת: רוני הכהןמס הכנסה23/04/181620 צפיות
איך בדיוק מקבלים מאת מס הכנסה החזר מס ומה צריכים לבצע כדי שכל זה יקרה? קראו את הדברים הבאים.

מאת: רוני הכהןמס הכנסה19/07/172265 צפיות
הרמה של ההוצאות רק הולכת וגדלה לה בעוד הרמה של ההכנסות רק הולכת ומצטמקת מנגד, מה כבר יכולים לעשות

מאת: נטלי הרוש מס הכנסה01/01/172457 צפיות
בעקבות חישובים שאינם מדויקים או משתנים במהלך השנה נוצרים עודפים ומכאן מגיעים לחלק ממשלמי המיסים גם החזרי מס. החזרי מס הכנסה..

מאת: מנחם כהןמס הכנסה30/12/1510883 צפיות
תיקון 206 לפקודת מס הכנסה[1] הינו תיקון עקיף לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל)(תיקון מס' 13 והוראת שעה), התשע"ו-2015. תחילתו של התיקון מיום פרסומו ב-5.11.15.

מאת: מנחם כהןמס הכנסה05/11/159244 צפיות
1. כללי תוספת ז' להוראות עוסקת בניהול החשבונות על ידי בעלי בתי ספר לנהיגה, וקובעת לאמור: "תוספת ז' ניהול פנקסי חשבונות על-ידי בעלי בתי-ספר לנהיגה

מאת: מנחם כהןמס הכנסה28/07/152419 צפיות
מטרתה של תקנה 2(6) לתקנות הדיווח במס הכנסה היא להצביע בפני רשויות המס על אותם מקרים, שבהם מסיבות שונות עלול בעל המניות להסוות הכנסה בצורה של הלוואה שניטלה. זאת, באמצעות סגירת יתרת החובה שלו בחברה לקראת סיומה של השנה, והגדלת יתרת החובה בחזרה בתחילת השנה העוקבת. כך, למשל, במקום להצהיר על משיכת דיבידנד בסכום מסוים ולהתחייב במס, בעל מניות עשוי לתת למהלך כסות של נטילת הלוואה מהחברה, אשר מוחזרת על ידו לקראת סוף השנה, כאשר בתחילת השנה הבאה נותנת החברה לבעל המניות "הלוואה" נוספת.

מאת: אלוני שחר- יועץ מסמס הכנסה15/09/142910 צפיות
בעת פתיחת תיק עצמאי במס הכנסה צצות, בדרך כלל, שאלות רבות בנושא. להלן הסבר קצר, מתוך אתר מס הכנסה, לעצמאי החדש.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica