חפש מאמרים:
שלום אורח
18.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

צאצא אחד, אבא אחד ושתי אמהות

מאת: Noaביולוגיה02/01/201110718 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ידוע כי אצל היונקים לכל פרט חי יש אבא ביולוגי אחד ואמא ביולוגית אחת בהתאם לחוקי הגנטיקה, כאשר המשמעות של זה היא שחצי מהמטען התורשתי מקורו מהאב והחצי השני מקורו מהאם. ה"מטען התורשתי" זהו בעצם הדנ"א הנמצא בגרעין. אלא שקיים דנ"א נוסף: הדנ"א המיטוכונדריאלי. זהו דנ"א הנמצא במיטוכונדרה, הוא מהווה פחות מ- 1% מכלל החומר הגנטי והוא עובר לצאצא אך ורק מהאם.

אומנם עיקר המידע הגנטי מצוי בדנ"א הגרעיני אך מוטציות בדנ"א המיטוכונדריאלי הן בעלות השפעה רבה והן תורמות לטווח רחב של מחלות גנטיות שכיום הן חשוכות מרפא, כגוןף מחלות שרירים, ניוון מערכת העצבים, סכרת, סרטן, עקרות, אלצהיימר ופרקינסון.

במחשבה על פיתוח גישות טיפוליות חדשות למחלות אלו ביצעו חוקרי ביולוגיה מאורגון שבארה"ב את הניסוי הבא:

הם לקחו שתי קופות- קופה אחת שסבלה ממחלה גנטית שמקורה במוטציה בדנ"א שבמיטוכונדריה וקופה בריאה.

מהקופה החולה הם לקחו ביצית. הם לקחו מהביצית את הגרעין, ואת שאר תכולת התא הם זרקו.

מהקופה הבריאה הם גם לקחו ביצית. הם זרקו מהביצית את הגרעין והשאירו את שאר תכולת התא.

בשלב הבא הם השתילו את הדנ"א הגרעיני של הקופה החולה בביצית של הקופה הבריאה.

התקבלה ביצית עם דנ"א גרעיני של הקופה החולה ועם דנ"א מיטוכונדריאלי תקין של הקופה הבריאה.

את הביצית הזאת הם הפרו בזרע של האב והתקבל צאצא בריא שלו שלושה הורים- אבא, אמא ואמא!

תוצאות מחקר זה מהווה פריצת דרך לצורך פיתוח טיפולים למניעת מחלות שעוברות במשפחה ומקורן בדנ"א המיטוכונדריאלי. אך עדיין אי אפשר לדעת אם מה שעובד על קופים יעבוד גם על בני אדם.

 





 
     
     
     
   
   
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Noa

מאמרים נוספים בנושא ביולוגיה

מאת: בתיה כץביולוגיה02/12/196078 צפיות
האם לא אמרתם שהדינוזאורים הם סתם שקר? על אף שנשאלתי את השאלה הזאת מספר פעמים, אני מעולם לא זוכר את עצמי מכחיש את קיומם של דינוזאורים. בשונה מעצמות קטועות של "קוף-אדם", עצמות דינוזאורים השתמרו בצורה יוצאת מן הכלל וקשה מאוד להכחיש את קיומם

מאת: בתיה כץביולוגיה30/10/196341 צפיות
כל האיברים "המנוונים" (שרידי איברים, Vestigial organs) וחסרי התועלת שעליהם הצביעו אבולוציונים במשך דורות, מתגלים כיום כבעלי תכלית וכוונה. התוספתן, השקדים ואיברים נוספים שחשבנו אותם לחסרי תכלית ולשרידי איברים מתגלים כיום כמונעי מחלות וכמאגרי חיסון.

מאת: אלכס אדמוןביולוגיה29/01/176496 צפיות
כולנו יודעים על השפעות פלאיות של ים המלח על בריאות האדם, אך המומחים עדיין לא פיצחו ממה בדיוק זה נובע. אחד הרכיבים החשובים הוא ללא ספק המיקרואורגניזמים שחיים במי ים המלח למרות תנאי סביבה קיצוניים.

מאת: ניר ביולוגיה22/12/1317853 צפיות
כיום יש מרכזים רבים העוסקים במחקרים מתחום הביולוגיה, הביוטכנולוגיה ועוד. לא בכל מרכזי המחקר הללו ישנן המעבדות הדרושות לשם מחקר ופיתוח ברמה הדרושה למחקר, ולשם כך נוצרה האפשרות של אאוטסורסינג שירותי מחקר ופיתוח. חברה המספקת אאוטסורסינג של שירותי מחקר ופיתוח בעצם נותנת את האפשרות ליצור מחקר מדוייק, לפי צורכי החוקר. האפשרות של אאוטסורסינג שירותי מחקר ופיתוח יכולה לתת מענה רחב למגוון תחומי מחקר ובכל פעם לספק את הצוות הדרוש לעיבוד נתונים ספציפי ולפיתוח.

מאת: מכונת-כתיבהביולוגיה24/02/133411 צפיות
פיפטה (הידועה גם בשם טפיפית) הינו מכשיר הנכלל על ציוד מעבדות כימיות וביולוגיות, המכשיר משמש להעברה של כמויות נולים קטנות. קיימים סוגים שונים של פיפטות כאשר ההבדלים ביניהם באים לידי ביטוי בעיקר ביכולת של כל פיפטה לשנות את כמות הנוזל המועברת בתוכו.

מאת: יוסי קרמר ביולוגיה27/06/1110607 צפיות
מהו השעון הביולוגי? המשך במאמר...

מאת: מישל ארנסטביולוגיה12/02/1111241 צפיות
כאשר למדתי בבית הספר בכיתה ח, שנקרא בית הספר היסודי הכרמל הקרוב להיכל התרבות בתל אביב, הכרתי את חברי עמיקם, ילד הזואולוגיה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica