חפש מאמרים:
שלום אורח
19.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עריכה לשונית לספרים

מאת: ניר שגבספרות29/05/20116038 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הרבה מאתנו כותבים ספרים: רומנים, נובלות וגם ספרים מקצועיים. כיום המגמה הרווחת היא לכתוב ספרים מקצועיים על העסק שלנו, בתחום המומחיות שלנו כדי להגדיל באופן ממשי את קהל הלקוחות. לפיכך מומלץ לכל אחד להתחיל לכתוב ספר על תחום עיסוקו, ולהשקיע מדי יום ביומו - שעה ואף שעתיים בכתיבה, בחשיבה, בבידקת מקורות רלוונטיים ועוד.

עריכה לשונית לספרים מקצועיים

כל אחד שכותב כיום ספר חייב לשלוח אותו לעיונו ולבדיקתו של עורך לשוני מומחה כדי שיחווה את דעתו בעניין העריכה הלשונית המומלצת לספר. מובן שזמן העריכה תלוי הרבה באורכו של הספר ובעומק העריכה. יש ספרים שדורשים הגהה בלבד ויש אחרים שדורשים שכתוב. בכל מקרה תהליך העריכה לוקח זמן ודרוש שיתוף פעולה של מחבר הספר שיקבל לידיו בסיום העריכה את הטקסט, יעבור על כולו וישלח אותו בחזרה אל העורך הלשוני. התהליך עשוי להימשך עד שלושה סיבובי עריכה, כאשר השלב האחרון הוא הגהה לשונית. מובן שעל ההגהה להיות מוקפדת ודקדקנית ולבדוק כי הטקסט נקי וללא שגיאות לשוניות כלשהן ואחר כך לעשות בדיקה אחרונה לפני שהטקסט יישלח אל הכותב באופן סופי. אך זה עניינו של העורך הלשוני שיודע את העבודה ואשר עושה את מלאכתו על הצד הטוב ביותר.נוסף על כך ניתן לבקש מהעורך הלשוני ייעוץ מקצועי בעניין הספר שנכתב, ייעוץ שיכלול את כל המרכיבים הרלוונטיים של הספר. הייעוץ יכלול גם הערות תוכן שידגישו היבטים שאינם ברורים בספרו של הכותב שיתבקש לשדרג את הטקסט ולהתייחס למה שכתב העורך הלשוני. ייתכן שהעורך הלשוני יבקש מהכותב לחפש מאמרים וספרות מקצועית כדי לשדרג את הכתוב אך אין זה חובה. כל מקרה לגופו. מובן שאפשר גם לקבל חוות דעת מקצועית מהעורך הלשוני בעניין רמת הכתיבה של הטקסט ואפשרות של עריכה לשונית יסודית.

חשוב להדגיש כי כל אחד שכותב ספר חייב למסור אותו לעורך לשוני מומחה שיגיש לכם חוות דעת בענין הטקסט והמלצות של עריכה לשונית שתכלול ניסוח, תיקון טעויות תחביריות, שינויי ניסוח, תיקון סימני פיסוק ועוד. ללא עורך לשוני תכשלו במטרתם, במשימתם וביעדכם וכספכם שהושקע בהדפסת הספר יירד לטימיון.

 



תגיות המאמר: עריכה לשונית


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ניר שגב

מאת: ניר שגבאימון עסקי24/11/193625 צפיות
ייעוץ אסטרטגי הוא חובה לכל בעל עסק או דורש עבודה. בצורה הזו ניתן להגיע לתוצאות מיטביות ולהשגת יעדים ביעילות.

מאת: ניר שגבספרות05/11/133271 צפיות
האם יש סיכוי להתקבל אל הוצאה לאור? אילו כתב יד הוצאות לאור מחפשות? ומה עושים כאשר מקבלים תשובה שלילית?

מאת: ניר שגבספרות27/09/111511 צפיות
המידע החשוב ביותר הוא זה העוסק בבחירת רעיון הספר. ידוע לכול שזהו השלב שבו צריך להקדיש תשומת לב רבה ולהפעיל תהליך ניתוח שיטתי ומסודר עד שמגיעים לבחירה הנכונה ביותר ואשר הכי מתאימה לנו של רעיון הספר.

מאת: ניר שגבספרות27/09/111470 צפיות
נכון, גם למידה של כלי נגינה עשויה לעדן את הנפש ולהריע אותנו, אך כתיבה היא זמינה יותר, נגישה יותר, וגם לא צריך לטרוח ולחפש כלי נגינה מקצועי ובית ספר לנגינה, כי כל מה שאתם צריכים זה עט או עיפרון ודף נייר או כפי שרבים מעדיפים כיום מחשב.

מאת: ניר שגבספרות27/09/111461 צפיות
לכן חייבים להציב אלטרנטיבה למציאות, להשתחרר מהכבלים היום-יומיים אשר משפיעים על חיינו ולעוף על כנפי הדמיון. איך נעשה את זה?באמצעות כתיבה.

מאת: ניר שגבספרות26/09/111526 צפיות
עבודת הדפוס נחלקת לדפוס דיגיטלי ולדפוס אופסט, כאשר בעניין הדפוס הראשון ניתן להדפיס כמה עותקים שאנו רוצים בהתאם לבקשת הלקוח בתחילת העבודה.

מאת: ניר שגבספרות26/09/111407 צפיות
כתיבת ביוגרפיה היא ז'אנר בפני עצמו, ולפיכך צריך לעצב את עטיפת הספר בהתאם לכך. אם מדובר בכתיבת ביוגרפיה יישובית ברור לכל כי נדרש תמונה או איורים שונים שישקפו את הלך הרוחות בקיבוץ או בכפר או במפעל זה או אחר שקם על תילו לפני עשרים או שלושים שנה, בשנות השבעים של המאה הקודמת

מאמרים נוספים בנושא ספרות

מאת: tiloniספרות14/07/191644 צפיות
סקירת הספרות היא בעלת חשיבות רבה, כיוון שלא ניתן לערוך מחקר ללא הסתמכות על הספרות. ניתן להבין זאת אם חושבים על כך שבעת יצירת רעיון חדש – בדרך כלל מתבססים על רעיונות קודמים

מאת: מוטי ריקליןספרות05/06/175283 צפיות
הספר "חיים אחד" של לאור מתיש. שירים שהיו בזמנם פרובוקטיבים בוטים מושכי עין וחשובים, הפכו לספר משמים שרוב השירים בו מעלים תחושה של אי נעימות אצל הקורא.

מאת: מוטי ריקליןספרות20/01/175748 צפיות
40 שנה עם ישראל מפגין סלידה מהשירה הנכתבת. 40 שנה. רק לועגים, לא קונים את הספרים. כששיר של משורר נחשב מובלט למשל בטלוויזיה, מקשיבים בעיון, ולא אוהבים. שירים של כוכב חדש מפורסמים בדף הראשון של יינט, מליון קוראים, 2 תגובות.

מאת: מוטי ריקליןספרות09/09/166098 צפיות
רועי חסן משורר חשוב אבל לא טוב. רועי חסן בוודאי משורר חשוב. כוח בולט בקבוצת המשוררים הדומיננטית, ערס פואטיקה. כותב שירים חשובים שמייצגים מקבילות בין חייו האישים, לאג'נדות שונות. בעיקר האג'נדה של בני עדות המזרח, המקופחים. וגם אג'נדה של שמאל פוליטי. השירים שלו לא אטרקטיבים. הם לא קשים לקריאה, אבל גם לא מעניינים במיוחד. אולי רק למתעניינים באמת, באג'נדות השונות. השירים לא יפים לא מוסיקלים לא נוצצים לא כלום. ולכן סתם קורא, ישתעמם.

מאת: מוטי ריקליןספרות26/08/166165 צפיות
בימינו. קורא ממוצע של טקסט עברי, כולל שירה, לא חש כמעט את ההטעמה כשהמילה היא מוטעמת מלרע. כשהמילה היא מוטעמת מלעיל, הקורא כן חש את ההטעמה. למשל במילה: "אגם" המוטעמת מלרע, ההטעמה היא בהברה: "גם". אבל הקורא צריך להתאמץ כדי לחוש את זה. לעומת זו במילה: "חושבת", הקורא חש את ההטמה בהברה: "ש

מאת: מוטי ריקליןספרות21/07/156040 צפיות
המשוררת המצוינת, נעמה גרשי, כתבה ספר ראשון, סביר. ספר לא אטרקטיבי במיוחד, לא מרתק, וגם לא משמים. בספר מסתתרים גם דברים נהדרים, אם כי רק קצת.

מאת: מוטי ריקליןספרות14/06/152724 צפיות
אריה סיון, משה דור, דליה הרץ. רוב הקוראים לא שמעו שמות אלו. אלה שכן, המכירים קצת את השירה העברית לתולדותיה, זוכרים אותם כמעין משוררים בשוליים, נספחים למשוררי הקאנון הגדולים. חלק חושבים שיש לזכור אותם ללמד אתם, לכתוב עליהם, ואפילו שאין הם שוליים בכלל. וחלק חושבים שאין לזכור אותם, ויש ללמד ולזכור רק את הקאנון, רק את השירים המדהימים, רק את השירים הנפלאים, של המשוררים הגדולים. ואז אז יחזור הצבע ללחיי השירה. והציבור הרחב, יחזור לאהוב שירה (אם כי כמובן נדרשים צעדים נוספים)

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica