The Voice - "הקול" הייחודי של עובדיך ליצירת ארגון מנצח
מאת אילה פינקוייס, יועצת ארגונית ומאמנת בכירה,Master NLp
תוכניות הריאליטי השתלטו על חיינו. אנו מעבירים זמן רב בצפייה ב "כוכב נולד" או "The voice" המנסות לגלות את האמן הבא. אז מה הופך את המועמדים להבטחה הבאה?!
לגילוי נדיר ? למשהו שאנשי מקצוע רוצים להשקיע בו את זמנם וממונם?
כמה חשוב למצוא את הפוטנציאל החבוי בתוך כל אחד מאיתנו וייחודנו? מדוע חשוב להשקיע בפיתוח ייחודיותו של עובד וכיצד זה מסייע לחברה לשגשג בשוק התחרותי . מחקרים רבים שבדקו את יחסם של עובדים למקום העבודה מצאו כי חברות שהשקיעו באקלים המקנה לעובדים הזדמנות אמיתית לחוות את החברה כבית המטפח אותם ומפתח את הפוטנציאל הגלום בהם, הגיבו בפיתוח רגשי נאמנות ובהעלאת המסירות אליהם.חברות המעוניינות להוביל בשוק דינמי ותחרותי חייבות להשקיע באופן מתמיד משאבים רבים כדי למצוא את ייחודיותו של העובד, לטפחה ,לחשוב ולעודד חשיבה "מחוץ לקופסא". את הטיפוח הזה צריך להתחיל משחר ילדותינו כאשר מערכת החינוך נותנת מענה ומקום לזיהוי אינטליגנציות רבות נוספות הקיימות בקרב בני האדם ולא רק להישגים לימודיים פר-סה. כיום המחקר יודע להבחין ב אינטליגנציות שונות בקרב בני האדם , ניתן לראות זאת באנשים בעלי כישרון יוצא דופן בתחום אחד בלבד ובפעולות שכליות מרכזיות שמאפיינות תחום התנהגות אחד בלבד כגון: אלברט איינשטיין גאון מתמטי ,בעל אינטליגנציה לוגית ולעומתו, פיקאסו היה בעל אינטליגנציה מרחבית. החוקר רוברט שטרנברג טוען כי:" אינטליגנציה מצליחה היא זו היכולה לעזור לפרט לבנות את עצמו" כדי שיוכל ללמוד ולהפיק תועלת: מניסיון, לחשוב באופן מופשט, להסתגל לגחמותיו של עולם משתנה ונטול ודאויות , להפיק רעיונות חדשים ו לתפקד בצורה יעילה בסיטואציות יומיומיות. לכן למשל, חברת Google משקיעה משאבים רבים ,הן באבחון יצירתיות ופיתוח הפוטנציאל הגלום בעובדיה. הדבר משול ליהלום כחומר גלם, ברור, ששוויו בא לידי ביטוי רק לאחר תהליך ליטושו.
סיבה נוספת להשקעת משאבים בפיתוח עובדים, נעוצה במושג: "בידול (Differentiation)– פעולה של תכנון מערך הבדלים משמעותיים המייחדים את הצעת החברה ומבדילים בינה לבין הצעות המתחרים במטרה לפרוץ קדימה או לשמור על מעמדן בשוק.
מרבית היתרונות התחרותיים של חברות נמשכים זמן קצר בלבד. לכן, עליהן לחשוב בהתמדה על תכונות ותועלות חדשות למוצריהן המייחדות אותן. זאת על מנת לכבוש את תשומת ליבם ועניינם של הצרכנים הרגישים למחיר שלרשותם עומד מבחר משופר של מוצרים מתחרים .
ידוע, כי מפגשי "סיעור מוחות" המנוהלים במקצועיות מהווים מקור חשוב לרעיונות להתייעלות וחדשנות שיש לה משמעויות כספיות לארגון. כמנהל, הרוצה לקצור הצלחות עליך לזהות את הייחוד בעובדיך ולטפחם .כדי שזה אכן יקרה חשוב מאוד לפתח לא רק את הפוטנציאל בעובד אלא, ללמוד כיצד לעשות זאת. פיתוח עובדים הוא מיומנות ניהולית שלא נולדים איתה, אלא רוכשים אותה!
לסיכום, כדי להצליח עלינו לאמץ תרבות ניהולית המאפשרת ייחודיות, מקוריות וחדשנות. מיומנות זאת יש ללמוד מאנשי מקצוע כגון: מאמנים ויועצים ארגוניים. ראיית פוטנציאל העובד אמנם חשובה אך, תהליך פיתוחו המתמיד והגשמתו במסגרת הארגונית חשוב שבעתיים לארגונים מכל הסוגים ותורם ישירות לשגשוגם.
אנו לשרותכם בכל עת אילה פינקוייס וצוות חברת Coachvision
www.Coachvision.co.il : coachvision1@gmail.com