חפש מאמרים:
שלום אורח
15.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קמחא דפסחא ואנחנו

מאת: נטו מדיהעזרה והתנדבות27/02/20128308 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

קמחא דפסחא הינו מנהג ישן נושן המהווה סימן דרך ואת הקשר של היהדות לעזרה לנזקקים. נתון חשוב זה מעיד לנו שוב על הקשר המיוחד שבין היהדות לבין הסיוע לנזקק. חשוב חציין שתרומות שכאלה נעשות כיום על ידכם ובסיוע של מספר עמותות מתנדבים.

קמחא דפסחא הינו מושג מגשר. הוא כולל את החילוניים, את הדתיים ואת החרדים. זאת כאמור בזכות אופיו המיוחד של המנהג הקדום הזה, בו נהגו היהודים העשירים לאסוף כספים בימים שלפני חג הפסח ובכך לאפשר את סעודת החג לילדים ולמשפחות שידם אינה מצליחה להשיג את הדרוש לסעודה חשובה זו.

סעודת חג הפסח הינה כאמור מנהג שמקורותיו נעוצים בימי קדם. בתקופות הנוראיות ביותר של העם היהודי, יהודים רבים כילו את חייהם רק כדי לקיים מצווה זו. היום, במדינת ישראל של ימינו, כאשר אנו יכולים לקיים את מצוות החג כמו גם מצוות אחרות, היום במיוחד אנו רואים את החשיבות של קמחא דפסחא כמו גם את הרצון של הישראלים לסייע במצווה זו.

חסדי נעמי הינה עמותה לנזקקים. מטרת פעילותה זהה לשאר מטרותיהן של עמותות כאלה ואחרות. עמותה לנזקקים מטרתה כאמור לסייע לנזקקים של ימינו ולשם כך היא חולשת על לא מעט פעולות. מדובר כאמור במערך שלם שכל עיקרו הוא לסייע לנזקקים ולאוג לחלשים. קמחא דפסחא מקבל משמעות מיוחדת בימים אלו שלפני החג. רק תחשבו כמה הסעודה הזו, עם כל המצוות שבה, מאחדת אותנו כמשפחה אחת גדולה.

קמחא דפסחא של עמותה לנזקקים כולל איסוף וחלוקה של אלפי חבילות מזון למשפחות שאין ביכולתן לקיים את הסעודה הפשוטה ביותר בימים שלפני חג הפסח אנו עדים לתורים ארוכים במרכזי חלוקת המזון. התמונה לצערנו מוכרת לכולנו וכעת יש גם לכם את האפשרות לשנות את המצב ולסייע לעניים במדינה. קמחא דפסחא גם בשבילכם!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר: