חפש מאמרים:
שלום אורח
15.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מתנות לאביונים, מה זה אומר?

מאת: נטו מדיהעזרה והתנדבות27/02/20128372 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מתנות לאביונים היא מצווה שנהוגה בפורים. הפוסקים הגדולים התייחסו לצמד המילים מתנות לאביונים וניסו לפרש ולרדת לעומק העניין. בישראל של ימינו אנו מחויבים לנהוג לפי הלכה חשובה זו ולהעניק משהו מעצמנו למישהו שכל כך זקוק לו.

נתינת מתנות לאביונים נחשבת למצווה גדולה במיוחד על פי היהדות. ניתן לראות את החשיבות שבדבר עוד בכתבי יוסף קארו בשולחן ערוך. שם אנו למדים על גודל החשיבות של מתנות לאביונים, החיוב שלנו להעניק לעניים את האפשרות לאכול לפחות פעמיים.

בישראל של ימינו לא קשה לחפש את פושטי היד. לצערנו המצב הכלכלי בארץ הפך עבור חלק גדול מהאוכלוסייה לבעייתי במיוחד וכך אנו מוצאים לא אחת כתבות שונות ותחקירים על מצבים כאלו ואחרים של עניים החיים בישראל. ניתן לראות את התופעה בכל מקום: חסרי דיור, עניים מסכנים שכשלו ומתחננים לאוכלכמו גם את מצבם הנורא של משפחות שעובדות ושאין ביכולתם לגמור את החודש. כאן, מתנות לאביונים נכנסות לתמונה.

אם אתם גרים בבירת ישראל תוכלו להתחיל לעשות משהו כבר היום. חיפוש אחר מקום ל-התנדבות בירושלים לא אמור להיות קשה במיוחד. ארגון חסדי נעמי למשל יכול להוות את המקום המושלם. הרעיון הוא לספק לעניים ולנזקקים את מה שאפשר, כך, מתנות לאביונים מקבלות את הפירוש של ימינו.

מתנות לאביונים ו-התנדבות בירושלים קשורות זו לזו. ארגונים כמו חסדי נעמי מבצעים חסדים רבים וגמילות חסדים הקשורים באופן ישיר לנזקקים בארץ בכלל ובירושלים בפרט. מתנות לאביונים היא מצווה גדולה במיוחד והיא יכולה למלא את המקיים אותה באושר ובעושר.

מתנות לאביונים, במיוחד היום, נחשבת למחייבת. לצערנו אנו עדים לתופעות קשות של מספר רב של נזקקים שמספרם כאמור הולך וגדל. מתנות לאביונים נחשבות מתנות לאלו הזקוקים לכמה פרוטות מצידנו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר: