חפש מאמרים:
שלום אורח
18.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מבחני מיון לעבודה– אפשר להתכונן לזה?

מאת: מאיה כהןמבחני מיון10/05/20128752 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

גאולה זיקרי צדוק – מנהלת שיווק ומכירות באדם מילוא מסבירה: "המינוח המקצועי הנכון הינו 'מבחני התאמה' היות והמטרה של המבחנים היא לבצע התאמה בין המועמד לתפקיד ולתרבות הארגונית. על תפקיד מסוים עשויים להתמודד מספר מועמדים מצוינים, לשלוח קורות חיים, אבל מתוכם רק אחד או שניים באמת יתאימו. חשוב להבין שאין דבר כזה מועמד טוב או לא טוב, כמו שאין ארגון טוב או לא טוב. כן יש ארגון ומועמד המתאימים האחד לשני. בשורה התחתונה מטרת האבחון חיובית: לאפשר למועמד למקסם את הפוטנציאל שלו. עובד המשתלב בארגון או בתפקיד שאינם מתאימים לו, עלול לחוות כשלון בגלל חוסר התאמה, שאפשר היה בקלות למנוע מראש. נכון, הרבה מועמדים חוששים מהמבחנים הללו היות והם אינם יודעים עליהם מספיק וזה מובן- מצבים חדשים גורמים לנו כבני אדם חשש וחרדה. אבל חשוב להדגיש שבתוצאות המבחנים אין כל שיפוטיות, מה שכן יש היא כוונה חיובית למקסם פוטנציאל והצלחה. מבנה ואורך המבחנים הוא מודולארי ומותאם לתפקיד המיועד.

לאחרונה פורסמה הנחיה חדשה על ידי רשם מאגרי המידע ושר המשפטים בנושא מבחני אבחון והערכה הנערכים במכוני מיון. תיכף נגיע להשלכות ההנחיה החדשה, אבל קודם לכן נספר למי שעדיין לא חווה את החוויה ששמה "יום מבחני מיון" על מה בכלל מדובר.

אז למה מתכוונים כשאומרים "יום אבחון" או "מבחני מיון והערכה"?
הכוונה ליום מבחנים המתבצע במכון אבחון ואורכו עד כ 9 שעות, הכולל מבחנים מסוגים שונים ביניהם: מבחני אישיות, כישורים, דינאמיקה קבוצתית, סימולציות שונות, ריאיון אישי עם פסיכולוג ועוד. המטרה של המבחנים האלה לבדוק את התאמתו של מועמד לתפקיד ולארגון. אגב, אל תתבלבלו בין יום אבחון לבין מרכזי הערכה- מרכזי הערכה מבוססים רק על דינאמיקה קבוצתית והם הרבה יותר קצרים (לרוב עד כ- 4 שעות). תוצאותיהם של המבחנים מועברות למעסיק תוך מספר ימים בודדים.
 
האם מועמד יכול להתכונן ליום מבחנים כזה מראש?
"לא, מכיוון שיום המבחנים מורכב ממספר רב כל כך של פרמטרים המרכיבים את הדו"ח הסופי שאין באמת אפשרות להתכונן להם. אנחנו יודעים שיש מכונים שמכינים מועמדים, המטרה העיקרית שלהם וכך גם ההצלחה העיקרית שלהם הן בהורדת רמת החרדה. עצם זה שמועמד מגיע מוכן יותר ויודע בערך למה לצפות, היא זו שמאפשרת לו הרגשה נינוחה יותר".

ובכל זאת, איזה טיפים להצלחה במבחנים תוכלי לתת למועמדים?
"חשוב קודם כל להבין את מטרת המבחנים. שנית, להיות עצמכם, להאמין בהתאמה לתפקיד, לא לחשוש, לא לנסות להסתיר מאפיינים פחות חיוביים כמו גם להיות מחוברים לחיוביים ובעיקר פשוט להיות אתם".
 
הרבה אנשים מאמינים שככל שיום המבחנים מתארך והם עדיין נשארים לעוד ועוד מבחנים, זה הסימן לכך שהכיוון חיובי. האם זה נכון? האם יש סימנים כלשהם שיכולים לרמוז לנבחן שהוא "בכיוון הנכון" ושיש סיכוי טוב להצלחה?
"לא, זאת משום שאין דבר כזה- כיוון נכון. בנוסף, אף אחד מאנשי המקצוע עמם המועמד נפגש במהלך היום, לא יודע מהי ההתרשמות של הקודמים לו. הפסיכולוג שכותב את הדו"ח הסופי לא נפגש עם אף אחד מהמעריכים האחרים ועל כן אין ולא יכולים להיות רמזים".
 
נחזור להנחיה החדשה שמשנה קצת את כללי המשחק: עד היום נבחן שהיה מעוניין בתוצאות המבחנים יכול היה לקבל שיחת משוב בעל פה, בתנאי שהמעסיק ששלח אותו למבחנים אישר זאת ובתנאי נוסף שמדובר ביום אבחון מלא. קבלת המשוב הייתה בתשלום. ההנחיה החדשה קובעת שמועמד שעובר מבחני מיון יוכל מעתה לקבל ללא תשלום את תוצאות המבחן.

על פי אותה הנחיה, מכון המיון לא יכול להעביר את התוצאות למעסיק אחר ללא הסכמתו המפורשת של הנבדק. זיקרי צדוק מדגישה שההנחיה הזו כבר מזמן מבוצעת בפועל ואם המועמד אינו מסכים, המעסיק לא יכול לקבל את התוצאות.

ועוד שינוי חשוב: בעוד שבעבר תוצאות המבחנים נשמרו במשך שלוש שנים בארכיוני מכוני המיון, על פי ההנחיה החדשה המכונים חייבים להשמיד את התוצאות עם סיום הליך המיון. הסיבות שהובילו לשינוי ברורות מצד שני יש לכך השלכות חשובות נוספות שישפיעו על מחפשי העבודה: בעוד שבעבר ניתן היה להעביר תוצאות ממעסיק למעסיק וכך לחסוך למועמדים מעבר חוזר של ימי אבחון ארוכים, משמעות השמדת התוצאות היא שמספר הפעמים שנצטרך לבלות ימים ארוכים במכוני האבחון יהיה ככל הנראה גבוה ותכוף יותר

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאיה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מאיה כהן

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי29/04/131311 צפיות
חייהם של מועמדים אינם קלים כלל וכלל בתהליך חיפוש העבודה, לברור את כיוון התעסוקתי המתאים מתוך סבך אפשרויות שונות, לאתר תפקיד ראוי הן לכישורים והן לצרכים האישיים, לחזר אחרי חברות , ולשווק את הכישורים הרלוונטיים לתפקיד על מנת לזכות בתפקיד המיוחל גם זאת משימה לא פשוטה.

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי10/04/131007 צפיות
בשוק מחפשי העבודה כאשר פעמים רבות ההתמודדות היא מול כמות מאוד גדולה של קורות חיים הנשלחים אל המשרה המבוקשת, אחת המשימות המאתגרות ביותר הוא להבליט את קורות החיים שלך כך שיקבלו התייחסות.

מאת: מאיה כהןעובד-מעביד14/03/131347 צפיות
לא רק שתהליך חיפוש העבודה הפך לארוך ומייגע. כאשר מגיעים לשלב המיקוח וחתימה על חוזה העבודה יש פרטים שדורשים הבנה כאשר מדובר בהסכמי עבודה אישיים. בשנים האחרונות גברה הפופולאריות של "סעיף 14" (לחוק פיצויי פיטורין), לעיתים הוא מופיע בחוזה העבודה ולעיתים חסר בו.

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי21/02/131265 צפיות
הפתגם "העולם שייך לצעירים" הוא אינו קלישאה ובא לידי ביטוי במיוחד בעולם חיפוש העבודה. הרבה אנשים שעברו את גיל הארבעים והגיעו לשוק העבודה מסיבה כזו או אחרת, חווים זאת על בשרם. חלקם אפילו לא מגיעים לשלב ראיונות העבודה היות והם לא מוזמנים אליהם בגלל גילם.

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי12/02/131246 צפיות
למי שלא מכיר, LinkedIn הנה רשת מקצועית אשר מאפשרת לאנשי מקצוע ליצור קשר בצורה יעילה. חברות ואנשי מקצוע מתחברים בכדי לשתף ברעיונות, לקדם עסקאות, לחפש עבודה, לגייס עובדים ושימושים עסקיים נוספים. עבור מחפשי העבודה, מדובר ברשת קשרים אשר מאפשרת התקשרות לאנשי מפתח בחברות אליהן אתם שולחים קורות חיים, גם אם לא, יש לקחת בחשבון שהמגייסים יחפשו אותך ברשת וכדאי שיהיה לך פרופיל, במיוחד אם אתה שייך לקהילת ההיי טק שפעילה מאוד ב LinkedIn.

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי23/01/131222 צפיות
שולחים קורות חיים בלי סוף, אבל לא מקבלים שום תגובה? מרגישים שיש לכם הרבה יותר מידי שנות נסיון ביחס למה שרוב המשרות דורשות?

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי27/12/121141 צפיות
אינסוף מחקרים וסקרים נערכו לאחרונה והגיעו לאותן מסקנות דומות: רבים הם העובדים שלא מרוצים ממקום העבודה שלהם. ולא רק שלא מרוצים, אלא שהרשתות החברתיות בפרט וכמות המידע שניתח עלינו מכל הכיוונים בכלל הופכים את כולנו למחפשי עבודה סדרתיים.

מאמרים נוספים בנושא מבחני מיון

מאת: נויה גונןמבחני מיון15/05/152303 צפיות
אמנם בארץ אין עדיין חוק פוליגרף, אולם יש איגוד בודקים ואפילו כמה איגודים. בארצות הברית יש איגוד אחד, מסודר, מוגן בחוק, ולו קוד אתי ברור. הקוד האתי מחייב את בודקי הפוליגרף מכל העולם השייכים לאיגוד האמריקאי, בהם גם בודקים ישראלים. המאמר סוקר זאת בקצרה.

מאת: יונתן קדםמבחני מיון09/03/148024 צפיות
פלורידה היא מקום קייצי ומהנה עבור רבים. זה מהווה גורם משיכה מצד עובדים פוטנציאליים ממדינות שנות.

מאת: artikunoמבחני מיון05/03/148073 צפיות
עבודה בעגלות היא מקצוע מאד רווחי שישראלים רבים בוחרים לעבוד בו בשנות ה20 של חייהם.

מאת: dreamjobמבחני מיון15/08/128997 צפיות
כאשר מפרסמים מודעת דרושים באחד מהלוחות המובילים לחיפוש עבודה, מקבלים ברוב המקרים הרבה אמוד פניות של מועמדים מתאימים יותר ומתאימים פחות. תהליך המיון למציאת אלו המתאימים יותר יכול לקחת זמן רב ויש צורך לעשות תהליך מיון עובדים בזהירות רבה.

מאת: מאיה כהןמבחני מיון31/05/128537 צפיות
בזמן האחרון ניתן לראות כי יותר ויותר חברות מעדיפות לשלוח את המועמדים שלהן אל מרכזי הערכה במקום לבצע ראיונות סטנדרטיים באופן המסורתי, כאשר למרות שלמרכזי הערכה יש יתרון רב עבור המעסיק, הרי שלא תמיד מדובר על האפשרות האופטימלית להתראיין עבור המועמד עצמו.

מאת: דניאל seoמבחני מיון27/01/128822 צפיות
רצה אלוהים כנראה והגעתי למומחה אימון אישי או אימון עסקי בשם רובי שטיינר, אחד האנשים המדהימים ביותר בעולם, אני חייב לתת לו את הקרדיט על כך, באמת אדם נדיר. הוא שינה לחלוטין את הדרך שבה אני מסתכל על החיים. אני שהייתי אדם שלא מאמין בכלום ולא קונה שום כלום, הפכתי להיות אדם שמח, מאושר ומצליח הרבה יותר. איזה כיף.

מטרת המאמר הינה להעריך את האיבחון הגרפולוגי ככלי למיון עובדים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica