חפש מאמרים:
שלום אורח
18.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מתי כדאי להפוך מעוסק מורשה לחברה בע"מ

מהו עוסק מורשה

כל אדם, שהקים עסק הפועל באופן חוקי ומחזור הכנסותיו השנתי גבוה מ – 73,000 ₪ נכון לשנת 2012, מוגדר כעוסק מורשה. במידה ומחזור זה נמוך מכך, הוא יכול לפנות אל הרשויות הרלוונטיות, לבקש להיות מוכר כעוסק פטור (עובדה זו פוטרת אותו מתשלום מע"מ). לצד זה, חשוב לזכור כי ישנם עסקים בתחומים שונים, שגם אם מחזור עסקאותיהם נמוך מתקרה זו, עליהם להיות מוגדרים כעוסק מורשה (עורכי דין, אדריכלים, רופאים ועוד). כדי לעשות זאת יש לפנות אל רשויות המע"מ ולהירשם מולם כעוסק מורשה. בעת ההרשמה יקבל בעל העסק תעודה רשמית, המוכיחה כי הוא אכן כך.

שלא כמו עוסק פטור, על העוסק המורשה, לדווח אחת לחודשיים למשרדי המע"מ על גובה המע"מ שדרש, ובהתאם להעביר את הסכומים הרלוונטיים. במקביל, הוא מחויב גם לדווח לרשויות המס ולרשויות הביטוח הלאומי באשר להכנסותיו השונות ולשלם להם את הסכום המתאים. חישוב או החזרי המס, אותו יש לשלם, מחושב בהתאם למדרגות המס, כפי שנקבע על ידי מס הכנסה. חישוב זה נעשה על פי חישוב שנתי. לעיתים, ייתכן שנעשו שינויים במהלך השנה והכנסותיו של העסק קטנו. במידה זו, ניתן לפנות אל רשויות המס לקבלת החזרי מס. את החזרי המס ניתן לקבל בעזרתו של רואה החשבון, המייצג העסק אל מול רשויות אלו.

מהי חברה בע"מ

חברה בע"מ נחשבת כאישיות משפטית ונוסדת מרגע רישומה ברשם החברות. החברה הינה התאגדות של מספר אנשים אך גם יכולה להיות שם אדם אחד. מטרותיה של החברה הן בדרך מטרות רווח והיא מנוהלת על ידי מנויותיה, המוחזקות על ידי בעלי המניות. במידה והחברה נקלעת למשבר כלכלי ולחובות, את הכספים ניתן לגבות אך ורק מהחברה עצמה ולא מבעלי המניות. מדובר ביתרון משמעותי, המגן על בעלי המניות ומבטיח כי גם אם החברה תקלע למשבר כלכלי קשה ולהפסדים, לא ניתן יהיה לפנות אליהם ולדרוש מהם תשלום חוב או לבצע עיקול נכסים, דברים אלו כדרי לקחת בחשבון בעת הקמת חברה.

מתי מומלץ לבצע את השינוי

אם אתם מתלבטים באיזה כיוון לבחור, מומלץ לכם להיעזר ברואה חשבון או יועץ מס מקצועי, האחראי בין היתר גם על החזרי מס והתנהלות כלכלית נוספת. בין אם אלה החזרי המס, המגיעים לכם, מחשבות על העתיד, הרצון להגדיל את העסק ולהתפתח, מומלץ לכם לבחון את מהות העיסוק שלכם. הגדרת העסק כחברה בע"מ מגבילה את אחריותם של בעלי המניות ואיננה פוגעת בהם במידה וישנן טענות כלפי החברה. באשר לשיקולי המיסוי, החזרי מס וכדומה – עוסק מורשה נדרש לשלם מס גבוה יותר מחברה בע"מ, על פי חישוב שנתי. הוא אמנם יכול לדרוש בסוף שנת המס, החזרי מס, אולם מלכתחילה החישוב השנתי שלו יהיה גבוה יותר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קריאייטים - קריאייטיב שיווקי
שיווק דיגיטלי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת קריאייטיב שיווקי

מאת: קריאייטיב שיווקיעסקים - כללי12/12/122105 צפיות
סגירת חברה היא צעד לא פשוט שמתחיל בקבלת החלטה קשה. בעבור אלו שהחברה מהווה בעבורם מפעל חיים הצעד כרוך בלא מעט קשיים. סגירת החברה מתבצעת באופן טבעי במקרים בהם בעל החברה כבר מבוגר וברצונות לפרוש

מאת: קריאייטיב שיווקיאופנה12/12/121215 צפיות
חולצות קלילות ויומיומיות עם הדפסים מיוחדים הן פריט מאוד שימושי. בכל ארון בגדים כדאי שיהיו לפחות 5 חולצות שאפשר לשלב אותן עם ג'ינס ולצאת מהבית. כאשר החולצה יפה ומיוחדת תוכל להתלבש בתוך 5 דקות ולקבל מראה מיוחד ומנצח.

מאת: קריאייטיב שיווקיחתונות08/11/121464 צפיות
כל זוג שחושב על אירוע בחיק הטבע שמח לגלות את נאות קדומים חתונה בחיק הטבע. השמורה מציעה מתחם נהדר לחתונות, הבחירה בו מבטיחה חוויה של פעם בחיים

מאת: קריאייטיב שיווקימיחשוב ארגוני10/06/121389 צפיות
עד לפני כעשרים שנה, כל חברה נהגה להחזיק ברשותה לפחות מכונת צילום משרדית אחת. מטרת מכונת צילום משרדית קלאסית, כשמה כן היא והיא יועדה לצילום ושכפול מסמכים. עם השנים והתפתחות הטכנולוגיה החלו להכניס החברות למשרדיהן מדפסות. לפני מספר שנים הומצא מכשיר בשם: מכשיר משולב. מכשיר זה כולל פקס, מכונת צילום ומדפסת. נשאלת השאלה, האם למכונת צילום משרדית קיימים עדיין יתרונות על פני מדפסת או שמא היא הלכה וחלפה מן העולם.

מאת: קריאייטיב שיווקיעיצוב פנים10/06/121645 צפיות
החלטתם לעצב את המטבח מחדש? אם כך, וודאי גיליתם כי ענף המטבחים משופע מגוון סגנונות יפיפיים, והקושי בבחירת המטבח הוא עצום. שני סגנונות בולטים ברשתות ובחנויות המוכרות מטבחים הם: המטבח הכפרי והמטבח המודרני. אז כיצד בוחרים את המטבח המתאים ביותר ?

מאת: קריאייטיב שיווקיתחביבים10/05/126169 צפיות
הסריגה הביתית הפכה, בשנים האחרונות, לפופולארית מאד וחוגי סריגה רבים צצים במקומות שונים בארץ ונחשבים מבוקשים במיוחד. אמנות הסריגה נחשבה מאז ומתמיד לאחת האמנויות היפות והמיוחדות ביותר. את פרטיה ויצירותיה של אמנות זו אנו יכולים למצוא בכל מקום וליהנות מצבעוניותן, מרקמן וייחודן שאיננו דומה לעבודות בתחומים אחרים.

מאת: קריאייטיב שיווקיהפקת אירועים10/05/121594 צפיות
יותר ויותר מקומות עבודה החלו להציע לעובדיהם ימי גיבוש חווייתיים, המשלבים, במסגרתם, מגוון פעילויות מהנות ומיוחדות. ימי גיבוש אלה, המאורגנים ומוצעים על ידי חברות שונות, מספקים חוויה קצת שונה ומאפשרים לקחת פסק זמן מהעבודה ומהשגרה, העשויה להיות מלחיצה ועמוסה לעיתים. אם אתם מעוניינים לארגן לעובדים שלכם יום גיבוש חווייתי ומיוחד, כדאי לכם לקרוא את הכתבה הבאה. אילו אפשרויות ניתן לשלב במסגרת ימי גיבוש אלה? הנה, התשובה.

מאמרים נוספים בנושא מיסים - כללי

מאת: איתמר כוכבימיסים - כללי03/09/201700 צפיות
מילת הקסם "קורונה" מייצרת רעיונות חיוביים עבור מי שמחזיק מזומנים בשטרות שונים בביתו או בכל מקום מסתור כגון כספות או "מתחת לבלטות". ההערכה המינימלית הינה כי קיימים לפחות 10 מיליארד שקלים במזומן המוסתרים במטבעות שונים בכספות, בבתים ובמקומות מסתור, אך ייתכן שהסכומים אף גבוהים עוד יותר.

מאת: שלום כהןמיסים - כללי09/11/171795 צפיות
לאימהות צעירות קשה לפעמים לשלב בין המשפחה וגידול הילדים לבין קריירה. כל אם שרוצה לצאת לשוק העבודה ולפרנס את עצמה ואת המשפחה שלה יכולה לעשות זאת על ידי לימודים של מקצוע מעשי. לימודי הנהלת חשבונות הם דוגמא ללימודי מקצוע מעשיים שיכולים לאפשר לאימהות רבות לרכוש מקצוע שיהיה להם נוח לעבוד גם לצד גידול וטיפול בילדים שלהן. השעות שבהן מנהלות חשבונות עבודות הן נוחות מאוד והן פעמים רבות כוללות משרת אם – כלומר משרה בה עובדים עד השעה 15:00 בצהריים – בדיוק בזמן לאסוף את הילדים מהצהרון והגן שלהם.

מאת: רוני הכהןמיסים - כללי22/09/162719 צפיות
חשוב מאוד טרם חתימה על הסכם העסקה שכזה לבדוק את התנאים עבור קבלת האופציות, המימוש, תנאי המיסוי והכמות של האופציות שמקבל העובד לרשותו

מאת: אבי דוידימיסים - כללי31/08/162742 צפיות
בקצרה על ייעוץ מס לגיל הפרישה, מה עליכם לדעת?

מאת: אבי דוידימיסים - כללי21/06/162631 צפיות
בקצרה בעד ונגד החוק לעידוד השקעות הון בישראל - מה אתם חושבים בנושא?

מאת: מנחם כהןמיסים - כללי30/12/152615 צפיות
תיקון 206 לפקודת מס הכנסה[1] הינו תיקון עקיף לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל)(תיקון מס' 13 והוראת שעה), התשע"ו-2015. תחילתו של התיקון מיום פרסומו ב-5.11.15.

מאת: מנחם כהןמיסים - כללי07/09/153036 צפיות
חוקי המס מעודדים צבירת חסכונות בקופות גמל במשך שנות העבודה והפעילות, כך שישמשו בעתיד, בעת הפרישה, למקור הכנסה ומחיה. קיימים סוגים שונים של קופות גמל: קופת גמל לקצבה, לפיצויים, לחופשה, קרן השתלמות או קופת גמל לכל מטרה אחרת דומה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica