חפש מאמרים:
שלום אורח
10.06.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביצוע תרגילים בצורה האפקטיבית ביותר (חלק א')

מאת: איתמר קרוןאימונים07/08/2012901 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

במהלך שנותיי כמאמן כושר אישי במספר לא מבוטל של חדרי כושר יצא לי לראות מתאמנים עושים הרבה טעויות ואני לא מדבר על איזון הגירוי לקבוצות השרירים השונות שזה נושא בפני עצמו אלא על דרך עשיית התרגיל ומהירות (קצב).

דרך עשיית התרגיל וכל הדגשים הרלוונטיים שבמהלך ביצועו יותר חשובים מלהגיע לכמות החזרות המיועדת בכל מחיר.

לדוגמא: תרגיל בסיסי ופשוט לביצוע המפעיל את שריר הדו ראשי זרועי (biceps) כפיפת מרפק כנגד משקולות או מוט בתוספת משקל בעמידה.
הפעולה: להביא את המשקולת בקו ישר ממצב שהזרוע ישרה והשריר מתוח למצב שהזרוע מכופפת
המטרה: לגרום גירוי טוב ונכון לשריר.
טעויות נפוצות: תנועה במפרק שורש כף היד (כלפי חוץ) בכדי לשבור את המנוף של הזרוע ולקצר אותו במהלך התרגול ובכך להתגבר על המשקל. הנזק: עומס על מפרק שורש כף היד ועל הגידים המחוברים לכף היד וסיכון בפציעה אשר תגרום לדלקת בגידים או אפילו תזוזה של עצמות שורש כף היד (Ossa carpi).

דוגמא נוספת: (הכי נפוצה ומסוכנת):בכדי להתגבר על המשקל מתאמנים שאינם מודעים למנח הגוף נשענים אחורנית תוך כדי שהם יוצרים קשת מוגברת בחוליות הגב התחתון (לורדוזה מותנית). ומעמיסים על אזור זה בצורה רשלנית ומסוכנת. מבחינתם הם "הצליחו" להתגבר על החלק הקשה של התרגיל ולהמשיך את התנועה כלפי מעלה. אבל הגב שלהם סבל לחץ נוראי בחוליות התחתונות של עמוד השדרה. הנזק: במקרה הטוב: לחץ קל על רשת העצבים העוברת בתעלת עמוד השדרה ותחושה של זרם קל לכיוון הישבן ובמורד הרגליים. במקרה הפחות טוב: בלט או פריצת דיסק בחוליות הגב התחתון. מה שסביר להניח יגרום למתאמן כאבים איומים וחוסר תנועה למספר שבועות ותהליך פיזיותרפי ממושך.

פן נוסף בדרך הנכונה לביצוע התרגיל הוא המהירות (או הקצב) שבה אנו מבצעים את התרגיל.

50% ממה שאנו מפיקים בביצוע התרגילים היא החזרה של התנועה או הכיווץ השלילי (אקצנטרי)

לדוגמא בתרגיל לחיצת חזה כנגד מוט בשכיבה על ספת לחיצה הרבה מתאמנים משקיעים את כל כוחם בהרמת המוט למעלה אבל בירידה למטה הם יורדים מהר מדי בשביל לשמור כח לעלייה/חזרה הבאה ומפספסים דבר מהותי שהוא הכיווץ השלילי (אקצנטרי) ובעצם מגרים את השריר 50% פחות.

הדרך הנכונה לביצוע כל התרגילים לכל קבוצות השרירים ללא יוצא מן הכלל באימון היא לבצע את החזרות בקצב נשלט ולתת דגש על הכיווץ האקצנטרי ובכך להפיק יותר תועלת מהאימון.

*רוצים לדעת איך להתאים את המשקל הנכון עבורכם בכל סט? קראו את המאמר השני של ביצוע תרגילים בצורה האפקטיבית ביותר (חלק ב')

כל הזכויות שמורות לאיתמר קרון-מאמן כושר אישי

לתיאום אימון היכרות

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

איתמר קרון-מאמן כושר אישי

בקרו אותי באתר האינטרנט שלי

השיגו אותי בטלפון : 054-333402

כתבו לי : ikron1@gmail.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת איתמר קרון

מאת: איתמר קרוןאימונים29/08/12957 צפיות
רוצים להתחיל להתאמן עם מאמן כושר אישי? הנה כמה טיפים לבחירה נכונה של מאמן

מאת: איתמר קרוןספורט וכושר גופני - כללי19/08/121275 צפיות
החלטתם לבצע הליכות בחוץ? בצעו את זה נכון. הנה כמה טיפים להליכה נכונה שתרוויחו ממנה יותר מסתם טיול בפארק.

מאת: איתמר קרוןאימונים12/08/12918 צפיות
מתאמנים בחדר כושר באימון כוח ויוצאים בתחושה שלא עשיתם כלום? אולי העומס בתרגילים השונים לא נכון עבורכם. למידע נוסף קראו את המאמר הבא.

מאת: איתמר קרוןאימונים02/08/121034 צפיות
הכרס נוצרת ממספר גורמים ומהווה סכנה בריאותית הן לגבר והן לאישה, אחת הדרכים להורדת הכרס היא באמצעות חיזוק שרירי הליבה והשארת האיברים הפנימיים במקומם המיועד. לפרטים נוספים קראו את המאמר הבא

מאמרים נוספים בנושא אימונים

מאת: עופר שלואימונים15/06/185654 צפיות
אימוני כושר אישיים לירידה במשקל וחיטוב הגוף.

מאת: דודישאימונים22/03/184628 צפיות
על פי ארגון הבריאות העולמי, מחלת הסרטן נמצאת במקום השני של גורמי המוות. על פי האגודה למלחמה בסרטן, פעילות גופנית מפחיתה את הסיכון לחלות בסרטן.

מאת: דודישאימונים19/03/184040 צפיות
פעילות גופנית חשובה לכולנו. בין אם אנחנו מעוניינים לרדת במשקל, לשמור על איזון ואף לעלות במשקל. אם אנחנו אנשים בריאים או חולים, ילדים או מבוגרים ואף אם אנחנו בני הגיל השלישי.

מאת: דודישאימונים14/03/163604 צפיות
אין כמו לפתח זוגיות ספורטיביות, כזאת שהיא חדורת מוטיבציה, חיזוקים הדדיים והנאה משותפת מהתוצאות

מאת: רוני הכהןאימונים09/09/152685 צפיות
רבים שואלים לגבי ההבדל בין אימון בשיטת ems club לאימון סטנדרטי אותו מבצעים בבית או במכון כושר, ולמעשה ההבדל טמון ביכולת של המערכת לשלוח את הגירוי החשמלי לכמה קבוצות של שרירים בפעם אחת ולבצע אימון של כמה אזורים בו זמנית, לעומת אימון רגיל שמצריך בכל פעם התמקדות באזור אחד ובקבוצת שרירים ספציפית בגוף של המתאמן. דבר זה מצריך הרבה יותר זמן עבור אימון בפעם אחת.

מאת: דניאל מלמודאימונים08/10/143043 צפיות
קטלבלס הינה משקולת אסמיטרית שבאמצעותה ניתן לבצע אימון גופני איכותי המערב קבוצות שרירים רבות בו זמנית, מאתגר את מערכות היציבות ושיווי המשקל של הגוף ותורם בפיתוח סבולת שריר ולב ריאה

מאת: דניאל מלמודאימונים08/10/142871 צפיות
אימון פונקציונלי החל את דרכו האימון עבור ספורטאי עילית לטובת שיפור היכולות הספציופיות לענף הספורט בו הם מתמחים. עם השנים החלו להבין שגם אנשים מן הישוב, רצוי ואף כדאי שהאימונים הגופניים שהם מבצעים לטובת בריאות גופם יהיו תואמים את אורח חייהם, כלומר אימון שמלשב קבוצות שירירים רבות בו זמנית ותנועות שתואמות את חיי היומיום- מעבר משכיבה לעמידה , ישיבה וקימה , הרמת חפצים וכדומה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica