חפש מאמרים:
שלום אורח
14.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה גרם להתפתחות של אחריות תאגידית בחברות

מאת: דר גדצדק חברתי25/08/20128342 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הקדמה

בשנים האחרונות חלק מהשיח בעולם העסקי, נסוב סביב המושג אחריות תאגידית שפירושו איך חברה עסקית הופכת להיות ישות הגונה שהיא חלק מהמרחב הסביבתי שלה. מדובר על סט של פעולות שכולן מוכוונות להתנהלות הגונה בין העובדים ואל מול הלקוחות והספקים, צריך להבין שאחריות תאגידית לעיתים סותרת את המטרה הרשאית של גוף עסקי באשר הוא וזה להרוויח כמה שיותר כסף. כשמדובר על אחריות תאגידית חלק מהעניין אלו הם בלמים ואיזונים לטובת ההגינות גם אם היא באה על חשבון הרווחים של החברה וודאי לטווח הקצר אבל לעיתים גם לטווח הארוך. לדוגמא תרומה של ימי עובדים לטובת פעילות קהילתית או תרומה מכסימלית עבור איכות הסביבה מעבר לנדרש בחוק. היו כמה סיבות מהותיות שבגללן הפכה האחריות התאגידית למה שהיא כיום:

גילוי והטיפול שניתן לפרשיות שחיתות גדולות ברחבי העולם המערבי

במשך שנים מתגלות לא מעט פרשיות שחיתות שמטרתן הגדלת רווחים בצורה לא חוקית לטובת חברות או לטובת מנהלים בחברות עסקיות. לדוגמא חברת סימנס הגרמנית שהמנהלים שלה עודד מתן שוחד במקומות בהם הייתה לזה השפעה על מכירות החברה וזה הפך כמעט למדיניות רשמית. מעבר לשחיתויות עצמן היה הגילוי שלהן וחוסר הסבלנות של רשויות החוק ושל התקשורת שסיקרה אותן.

תהליך הגלובליזציה

תהליך הגלובליזציה אותו אתם חשים גורם להרבה מאוד תהליכי משנה אחד מהם זה העלאת הרף בכל הקשור להתנהגות ארגונית כך שתתאים לסטנדרטים יותר גבוהים, חברה שמגיעה ממקומות בהם ההתנהלות יותר בעיתית תתקל בבעיה לגייס עובדים מקומיים ובכלל לנהל עסקים אם היא לא תתאים את עצמה למה שמקובל במקום עצמו.

התפקיד החשוב של התקשורת והפצת המידע בכלל באמצעות האינטרנט

רשת האינטרנט הפכה את הפצת המידע לעניין מאוד מהיר, חברות שעושות רע ומנסות להסתיר את זה, לא מסוגלות להתמודד עם כך כשמדובר על האינטרנט,לדוגמא חברה שפוגעת באיכות הסביבה, פעם אף אחד לא היה מציף את זה. כיום מספיק צילומי וידאו באמצעות הנייד והעלאת הסרטונים לפייסבוק כדי שיקרעו אותה לגזרים.

איכותם של העובדים

העובדים של היום הרבה יותר מודעים ואיכותיים, בייחוד כשמדובר על חברות היטק, מכיוון שכך ישנו צורך אמיתי מצד החברות העסקיות לעמוד בסטנדרטים מאוד גבוהים בכל הקשור להתנהגות פנים ארגונית שהיא חלק מאחריות תאגידית, כחלק מהעניין מציגות לא מעט חברות גדולות אתיקה ברורה שהנגזרת שלה הוא הקוד האתי.

המודעות הגדולה לאיכות הסביבה

כשמדובר על איכות הסביבה הנושא הזה הפך להיות מאוד מהותי בהתנהלות השוטפת של מגדולת החברות שמטפלת בצורה יסודית בכל מה שקשור עם טיפול בפסולת ועד לאחרוני הצרכנים שגם מודעים לעניינים של איכות הסביבה ובעיקר בכל הקשור בחסכון באנרגיה כדוגמת חיסכון במים או חסכון בחשמל

התפתחות מואצת של המגזר השלישי

אחריות תאגידית גם קשורה לתרומה לקהילה, בשנים האחרונות לא מעט חברות את חשיבות שבכך. במקביל המגזר השלישי גדל משמעותית ונוצרים קשרים בין חברות לבין עמותות שונות ויותר מכך ישנם מנהלים שעוברים מהמגזר העסקי למגזר השלישי תוך כדי ניצול הקישורים שלהם.

הרצון של החברות על בניית תדמית איכותית

ניהול נכון של תחומי האחריות התאגידית כולל פרסום דוחות רלוונטים תורמים רבות לתדמית של החברות.

 



תגיות המאמר: אחריות תאגידית


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דר גד

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דר גד

מאת: דר גדקורסים וסדנאות27/11/121069 צפיות
השאלה הבאה נוגעת לאופי הלימודים עצמם, מה תוכלו ללמוד באמת, האם מדובר על לימודים מעשיים או שרק לימודים עיוניים. מסתבר שמדובר על שילוב שבין השניים. מצד אחד לא מעט לימודים עיוניים, אבל יחד עם זאת גם לא מעט התנסויות

מאת: דר גדרכב27/11/121389 צפיות
עם מחירי הדלק שמאמירים מאוד אין כל ספק שהקריטריון של רכישת רכב גם בהתאם לכמות הדלק שהוא צורך הוא חשוב ביותר. זאת גם אחת הסיבות שרכבי יונדאי נחשבים למצליחים במיוחד. הם פשוט חסכוניים מאוד

מאת: דר גדביטוח נסיעות27/11/121034 צפיות
בדומה לתחומים נוספים גם כשמדובר על ביטוח נסיעות לחול שווה לכם לערוך השוואה בין כמה מוצרים מהבית של כמה חברות ביטוח. זאת הדרך היחידה עבורכם לדעת שאתם מקבלים את המוצר הכי טוב עבור הצרכים האישיים שלכם

מאת: דר גדאטרקציות27/11/121367 צפיות
ממש גדולות הן בוודאי צורך מוכח , הנחה שהמשמעות שלה היא למעשה כרטיס אחד בחינם היא בוודאי גדולה עד מאוד עבורכם.מעבר לכך במידה וגם מדובר על מבצע שקל עד מאוד לממש אותו אתם יודעים להעריך זאת. בדיוק כזהו המבצע של חברת ויזה כאל, בזכות האינטרנט אתם מממשים אותו ממש בקלות, נכנסים , נרשמים, רוכשים כמה פשוט ככה קל וזמין

מאת: דר גדהלוואות26/11/121086 צפיות
קחו לדוגמא את המעסיקים של ההורים, יש בינם גם כאלו שמציעים הלוואות ממש נוחותלצורך מימון הלימודים של ילדי העובדים, מדובר על חלק מההטבות הסוציאליות שישנן בכל ארגון שמחשיב את עצמו, בוודאי כאלו שבהם פועלים ועדי עובדים ממש חזקים.

מאת: דר גדצרכנות25/11/121177 צפיות
חלב ושוקולד מריר נכון להיום מדובר על משפחה שלמה של מוצרים ממש טעימים כאלו שלוקחים את טעמי השוקולד כמה צעדים קדימה. שוקולדים ממולאים במגוון עצום של טעמים משובחים מאוד החל מטעמי פרות מאוד שווים דרך פרות יבשים וגם

מאת: דר גדרשתות חברתיות31/08/121288 צפיות
אין ספק כשמדובר על חוכמת ההמונים היא לא ממש יכלה להגיע לידי מימוש בלי האינטרנט שלכם. למי יש את הכוח לשלוח

מאמרים נוספים בנושא צדק חברתי

מאת: בנימין קלינגרצדק חברתי06/10/222199 צפיות
רקע מקדים : בפסק דין שניתן לאחרונה עלתה בין היתר השאלה האם רשאי מתווך להחתים לקוח על הזמנת שירותי תיווך תוך ציון פרטי נכס עוד שבאותה עת לא קיבל את הסכמת בעליו לכך? בנימין קלינגר מפרסם המאמר בנוסף להיותו בעלים של משרד קלינגר רישוי עסקים והתרי בנייה הינו גם בעל רישיון תיווך במקרקעין מטעם משרד המשפטים. ובכן מה פסק ביהמ"ש ?

מאת: בנימין קלינגרצדק חברתי29/06/211493 צפיות
בשנת 2014 נכנסו לתוקף תקנות עבודות ומבנים הפטורים מהיתר הכוללות את רשימת העבודות והתנאים לביצוע. עם זאת הרבה תושבים חושבים בתמימות שמבינים את התקנות שעל פנם נראים די ברורות ומופתעים כאשר לפתע מוזמנים לשימוע במחלקת הפקוח על הבניה או שמקבלים צו הריסה מנהלי. למרות שהכל נראה םפעמים ברור ומובן ועל מנת לחסוך אוגמת נפש ועלויות רבות אנו ממליצים לפנות לייעוץ ולא רק להקשיב למי שמוכר לכם את הפרגולה או מבצע עבורכם את הבניה.

מאת: בנימין קלינגרצדק חברתי19/06/211247 צפיות
סמכות שגרמה לפגם מנהלי חמור מהו צו הריסה מנהלי? צו הריסה מנהלי מאפשר למוסד התכנון (הוועדה המקומית לתכנון ולבניה שבשטחה נמצא הנכס) להרוס בניה בלתי חוקית ללא הליך משפטי. לפיכך, מדובר בסמכות "מעין משפטית" שמקנה לוועדה המקומית שיקול דעת רחב ויכולת אכיפה כמעט בלתי מסויגת של עבירות בניה. לרשימת מוסדות התכנון (ועדות מקומיות ו- ועדות מרחביות) – לחצו כאן! צו הריסה מנהלי ניתן בדרך כלל לאחר שפקח מטעם הוועדה המקומית ביקר בנכס בפעם הראשונה, זיהה חריגות או עבירות בנייה, הוציא צו הפסקת עבודות, ביקר פעם נוספת וגילה כי העבודות נמשכו חרף העובדה שהוצא צו הפסקת עבודות בביקור הראשון. למאמר מקיף בעניין עבירות בנייה – לחצו כאן! בעלים של נכס, וכל מי שרואה את עצמו נפגע מצו הריסה מנהלי, אשר מעוניין לבטלו נדרש לפעול במהירות לצורך כך, לפנות לערכאה המתאימה ולהגיש בקשה לביטול צו ההריסה.

מאת: בנימין קלינגרצדק חברתי30/12/201466 צפיות
לאחרונה רבים פונים למשרדנו לאחר קבלת התראה על צו מנהלי. יש כאלו שפונים גם אחרי שקבלו את הקנס המנהלי שתמיד סכום בסכום גבוהה הרבה מעל המצופה. בד"כ מדובר על קנס גבוהה שניתן בשל שימוש שלא בהיתר, שימוש חורג ו/או בשל ביצוע עברות בניה. תוספות בניה, פיצול דירות , שימוש בקרקע חקלאית וכדומה. מדובר בקנס קצוב משמעו למשרדנו מחלקה מיוחדת הפועלת ומסייעת ללקוחות המשרד בהסדרת חריגות בניה ,ביטול צווי הריסה וקנסות מנהליים. הנכם מוזמנים לפנות ליעוץ ויפה שעה אחת קודם. בהמשך כל מה שכדאי וצריך לדעת על צו הריסה קצוב

מאת: גדעון צורצדק חברתי24/02/149079 צפיות
בחודש מרץ שנת 2000 נפטרה לילי ז"ל, רעייתו של אריאל שרון. על–פי בקשתה היא נקברה על גבעת הכלניות. במסגרת קבורה זו, עושה שרון כל עבירה אפשרית מתחום המקרקעין. קבורה בקרקע חקלאית, שהיא גם אתר עתיקות מוכרז, וכל זאת ללא רישיון קבורה במקום, וללא היתר כנדרש בחוק. ומעל הכל הוא איננו בעל זכות בקרקע. כחמש שנים לאחר הקבורה, פונה נעם פדרמן, ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, בדרישה להעתיק את הקבר של המנוחה לבית עלמין. ולאחר מכן, פדרמן מגיש עתירה לבג"ץ, נגד ראש הממשלה אריאל שרון ונגד היועץ מזוז. בית המשפט בפסק דין זה, נתן ידו לפגיעה קשה בשלטון החוק ולפגיעה באינטרס הציבורי. וקיימת האפשרות - שאריק שנלחם את מרבית חייו בערבים, במותו נקבר בבית קברות מוסלמי.

מאת: יאיר צבריצדק חברתי14/04/132256 צפיות
ר' חי על ביטוח לאומי וקצבת זקנה, ר' לא התחתן מעולם ולא הוליד ילדים. כשהיה ילד ראה במו עיניו איך הורגים הגרמניםו את הוריו אחותו ושני אחיו. ר' חי איתנו בעיר שלנו, הוא רואה בכל יום את אותם הרחובות את אותן חנויות ואותם אנשים. ר' ניצול שואה. בפעם השניה בחייו הוא מרגיש איך סופו קרב ורעב מכה בו בפעם השניה בחיו. כיצד חיים בעירנו ניצולי שואה במצב כל כך קשה? לאחרונה אנו עדים לסיפורים קשים על מצבם של ניצולי השואה בישראל. עוני ורעב וקושי רב בביצוע משימות היום יום הם רק חלק מהבעיות האקוטיות בהם מתמודדים הניצולים באחרית ימיהם. קשה לתפוש את הסבל בעברם ומתוך כך עוד יותר את המצב שחלקם מתמודדים איתו גם היום.

מאת: משה יוריצדק חברתי14/11/128455 צפיות
מצעירותי פיללתי לפתוח ביזנס בענף המזון. על כן, עמלתי רבות ואספתי כסף להקמת חנות. אך לצערי, מהר מאוד הגעתי למסקנה שבכדי להתקדם בתחום זה, קיים צורך לתכנן את צעדי ולארגן את הכספים כראוי. ודאי, זה קשה לפתוח עסק, אבל ניתן להצליח. אפשר ללמוד אסטרטגיות שבאפשרותן לסייע להתנהל נכון.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica