חפש מאמרים:
שלום אורח
18.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

5 שאלות שכדאי לדעת בראיון עבודה

מאת: אלעד רוןראיון עבודה03/10/20128612 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אין ספק שמעמד ראיון העבודה אינו נעים. אתם מוצאים את עצמיכם בעין בוחנת, לעיתים עויינת, מנסים להיראות במיטבכם ולהישמע כאילו זה הרגע סיימתם את "כוכב נולד". (הגירסא האמריקאית). מה לעשות, בואו נודה בעובדות, רוב מחפשי העבודה אינם אנשי שיווק ומכירות, הם אינם עובדים בכך והדבר האחרון שכנראה שיווקתם היה את משפט המחץ "אני ספונטני ורגיש" בדייט כושל. כתוצאה מכך ובשילוב של המעמד המלחיץ והמאיים לרוב מה שקורה הוא שאנשים מגיעים לחלק החשוב ביותר בתהליך מציאת העבודה ואינם צולחים אותו בהצלחה.

אז מה עושים? תירגול, תירגול, תירגול...

כמאמן קריירה ומלווה עובדים למציאת עבודה, אני נדהם כל פעם מחדש בעקבות השינויים החדים והעצומים שחלים באנשים מברגע שהם מתחילים לתרגל ראיון עבודה. הכנה זו היא כמו שריר, אצל רוב האנשים שריר זה אינו מפותח דיו, (שלא לומר מנוון), ולכן נקודת המפתח לעבור את התחנה הזו בדרך למציאת עבודה היא לפתח את השריר, ז"א לתרגל. לחשוב ולהתכונן על מגוון רחב של שאלות ככל העולה על דעתכם או הסובבים אתכם. תירגול מול המראה, מול חבר, קרוב משפחה ובעיקר מומלץ מול איש מקצוע כמאמן שיוכל למשב אתכם בצורה מקצועית.

ישנם מספר שאלות החוזרות על עצמן בכל ראיון וזה יכול להיות נקודת פתיחה טובה עבורכם:

1.     מה הביא אותך לכאן? - שימו לב לשאלה זו. היא נשמעת מזמינה לספר ולחשוף את כל הרגעים בחייכם הטובים והרעים כאחד, בסיגנון "חיים שכאלה". אך אל תטעו, זהו ראיון עבודה, הוא מוגבל בזמן, תחום בהתאמתכם למשרה ולארגון ומוגבל לסבלנות המראיין. התמקדו בניסון חייכם המקצועי והאישי אשר מדגיש את התאמתכם למשרה, התחילו מהמתאימים והחשובים ביותר קודם.

2.     מהם החוזקות המקצועיות שלך? - זיכרו שהרבה אנשים מתחרים על אותה משרה. התכוננו היטב לשאלות מסוג אלו וחשבו לעומק מניסונכם המקצועי והאישי על תרומתכם לתחום, לארגון ולאווירה. חישבו על הצלחות קודמות שלכם בתפקיד ומה הביא אתכם לכך.

3.     מהם התכונות החלשות שלך? - התכוננו לשאלה מעין זו. מצד אחד, אתם לא נמצאים על ספת הפסיכולוג ואינכם יכולים לפתוח את "תיבת פנדורה" ומצד שני, הרי כולנו אנושיים וככאלה נוצרנו עם חולשות. חישבו על המקומות שעברכם המקצועי שלא עלו יפה, חישבו למה זה קרה ונסו לתמצת זאת בצורה מקצועית. חשוב לברר עם עצמיכם מה למדתם ואיך אתם יוצאים מחוזקים ומשופרים.

4.     מהי תרומתך לארגון? - המעסיקים היום מחפשים לראות עובדים חדורי מוטיבציה וכאלה שעושים שיעורי בית כיאות. יש הרבה מאוד חומר שניתן להוציא מהאינטרנט על החברה והארגון. לימדו את המקום אליו אתם מבקשים להיכנס והבינו את ההתאמה שלכם למקום כזה. בהתאם תוכלו להתכונן כהלכה ולזקק את התרומה הייחודית שלכם למקום.

5.     באיזו בעייה מקצועית נתקלת בעברך ואיך פתרת אותה? - ככל שלעובד יש יותר ניסיון, הוא נתקל ביותר בעיות וזוויות שונות של פתרונות. למרות זאת, השאלה אינה בודקת את יכולתכם המקצועית, אלה דווקא את יכולתכם האישיות, הצורה בה אתם מתמודדים עם בעיות, איך אתם מגדירים בעייה, מהי ה"מסגרת" שאתם רואים ופועלים ביחס אליה, מידת ההתמדה, הנחישות, הסבלנות בפתרון בעיות וכו'. שימו לב ששאלה מסוג זה יכולה להופיע גם בראיון מקצועי ע"י מתן בעייה אמיתית ובדיקה איך אתם מתמודדים איתה.

ראיון עבודה, היא התחנה החשובה ביותר בתהליך שלכם אל עבר משרת חלומותכם. בתחנה זו פוגשים פנים אל פנים את הנפשות הפועלות והמשפיעות בארגון (לרוב הם לא כ"כ נגישים לאחר שמתקבלים לעבודה), פוגשים את הארגון, האנשים והאווירה. בתחנה זו יש לכם הזדמנות חד-פעמית להוציא את המיטב מעצמיכם ולהדגיש בצורה אותנטית את רצונכם והתאמתכם מעל כל מועמד אחר למשרת החלומות. ככל שתהיו אקטיבים לקראת הראיון, תכינו את עצמיכם לאירוע, תחשבו על שאלות ותתרגלו תוכלו להרגיש נוח יותר, לחוצים פחות ותהיו מוכנים ל"הופעת חייכם".

לשאלות נוספות בנושא, הכנה לראיונות עבודה, שידרוג קורות חיים, ליווי תהליך מציאת עבודה והגשמת קריירה פנו: Elad@Active-Decision.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אלעד רון, ActiveDecision Coaching, מאמן אישי בתחומי הקריירה והניהול. מוביל להגשמת מטרות אישיות, הכנה בתהליך מציאת עבודה, הגשמת קריירה וצמיחה ניהולית. Elad@Active-Decision.co.il

www.Ative-Decision.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלעד רון

מאת: אלעד רוןאימון מנהלים31/08/123307 צפיות
אחד האתגרים הניהוליים הינו לשמר את העובד בארגון תוך כדי אפקטיביות ומוטיבציה גבוהים לאורך זמן. היכולת של המנהל להנעת עובדים הינה מפתח להצלחה במסגרת תפקיד זה ועושה את ההבדל בין צוות או מחלקה "מנגנת" שפועלים באחידות ומניעים ביעילות את המשימות, לבין צוות או מחלקה "מקרטעת", בה המשימות אינן מגיעות למימוש או לכל היותר אינן מסתיימות בצורה מיטבית.

מאת: אלעד רוןאימון לקריירה16/05/121204 צפיות
לרוב פיטורין אינם מגיעים ללא סימנים בדרך, לרוב הם חלק סופי בדרך מלאת סימנים ורמזים. אם זה כי לא נעים לנו, אם מתחושת פחד ושיתוק, אם כי נוח לנו ואנחנו רוצים לצעוד בדרך הזאת, אם מפני פער אמיתי בין האופן שאנחנו תופסים את עצמינו לאופן שאחרים תופסים אותנו, בין התמונה העצמית לתמונה הסביבתית או מכל סיבה אחרת...תהליך ההתדרדרות הארגונית הוא תהליך שמתחיל בזיקוקי דינור בעת קבלתכם לעבודה ומסתיים במטח יריות צבאי בעת הפיטורין.

מאמרים נוספים בנושא ראיון עבודה

מאת: יונתן קדםראיון עבודה09/03/148786 צפיות
ראיון עבודה בעגלות הוא דבר לא פשוט, אתם הולכים לטוס לתקופה ארוכה וכדאי לברר היטב מי המעסיק ומה התנאים שמוצעים לכם.

מאת: מאיה כהןראיון עבודה22/11/128766 צפיות
אולי תופתעו לגלות, כי לראיון עבודה אפשר ורצוי להתכונן. מדובר באירוע חשוב ומכריע ושווה להתאמץ ולהגיע מוכנים ולא לנסות ו"לזרום אותו".

מאת: לוח דרושים אולפריראיון עבודה20/07/128716 צפיות
לכול ראיון עבודה יש שאלות שונות אך הגורם המשותף בכול ראיון הוא מעשה הסימלי של לחיצת יד שמתרחשת בכול ראיון עבודה ,כיצד לעשות רושם ראשוני טוב בלחיצת יד.

מאת: לוח דרושים אולפריראיון עבודה16/06/128517 צפיות
לאחר שליחת קורות החיים למודעת דרושים מגיע שלב ראיון עבודה הטלפוני שעיקר מטרתם הוא לשמש את חברות בסינון ראשוני של מעומדים פוטנציאליים לגיוס לקראת ראיון פנים מול פנים.

מאת: מאיה כהןראיון עבודה08/04/128374 צפיות
בראיון עבודה לא מספיק לענות יפה על השאלות, צריך גם לראיין את המראיינ/ת. ואם לא ניתנת לכם ההזדמנות לשאול שאלות- היו אתם אלה שתיזמו, זה רק יראה למראיינ/ת שאתם מועמדים רציניים, שהכנתם שיעורי בית והגעתם מוכנים לראיון

מאת: שלומי שם טובראיון עבודה26/02/128441 צפיות
להתכונן לראיון עבודה יכול להיות דבר שהוא מאוד מורט עצבים, אי אפשר להתכחש לזה. 30 דקות של שאלות אינטנסיביות ייקבעו את המסלול אליו יפנה החיים שלכם.

מאת: מאיה כהןראיון עבודה03/10/118504 צפיות
מזל טוב! לאחר ששלחתם קורות חיים, הוזמנתם לראיון עבודה. מכאן נראה שהדרך למשרה קלה. אולי תופתעו לגלות כי לראיון עבודה אפשר ורצוי להתכונן. מדובר באירוע חשוב ומכריע ושווה להתאמץ ולהגיע מוכנים ולא לנסות ו-"לזרום אתו"

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica