חברת יורופקאר ישראל שלאחרונה התאחדה עם חברת הביטוח איילון בלו ליס, הכריזה השבוע על מעבר המשרדים שלה לחולון. החברה מאמינה שהמעבר יעשה דברים חיוביים בלבד לענף הרכב הצומח של יורופקאר בישראל.
החברה בישראל פועלת על פי זיכיון של החברה העולמית הגדולה, אשר נחשבת לגדולה ביותר בתחום השכרת הרכב באירופה. לאלו מכם שביקרו בברלין או בקופנהגן, יכלו להתרשם מהסניפים שפרוסים על כל רחוב ראשי.
הזיכיון נפתח בישראל לפני כארבע שנים, כאשר החברה בישראל נבנתה על ידי חברת מפרם הציבורית אשר מחזיקה פרט ליורופקאר גם את החברה הציבורית אולרד. הרעיון ברכישת הזיכיון בתחום השכרת רכב היה להרחיב את פעילות הקבוצה לתחומי הרכב ולא רק תחום הבניין הלא יציב כל כך בשנים האחרונות.
החברה השתכנה בישראל מאז תחילת דרכה בבניין איילון ביטוח בבורסה ברמת גן, כאשר הבניין היה מחולק בין המחלקות השונות של איילון לבין החברות הבנות שאחת מהן היא יורופקאר ישראל. לאחרונה הוחלט על ידי החלטת דירקטוריון לזנוח את הבניין המשותף ולעבור לרחוב המרכבה בחולון. ההנהלה מקווה שהמעבר יכניס את עובדי החברה לריכוז טוב יותר בעבודה ויביא לעליית הפיריון בעבודה.
בראיון לתקשורת, אמר לאחרונה מנכ"ל יורופקאר: "אנחנו מרגישים שאנחנו חברה מספיק גדולה כדי שיהיה לנו בניין משלנו. איילון הייתה מאוד נדיבה בכך שאירחה אותנו אצלה בבניין והיה לנו כיף גדול לשכון אצלה, אך אנחנו מרגישים לאחרונה שאנחנו צריכים להיות לבד בבניין כדי למקד את האנרגיות שלנו בעשייה עצמאית ונייטרלית למעשיה של קבוצת ביטוח איילון."
תחום השכרת רכב בישראל- התחום מאופיין בישראל בתחרות רצינית וכבדה יחסית, כאשר בצורה מפתיעה מאוד, השוק נוטה לשמור על יציבות מחירים, כאשר מחיר הרכב נוטה להישאר מעל למאה שקלים ליום, כאשר בעת מבצעים חמים, המחיר יורד למאה שקלים ביום אך לא פחות מכך.
בעקבות ועדת זליכה הושמעו הרבה טיעונים שונים ומשונים על ירידת הערך בענף הרכבים, כאר השמועה היא שירידת המחירים העצומה הולכת לעבור גם על ענף ההשכרה ולא רק על מכירת רכבים יד שנייה כפי היא ניכרת בישראל. יהיה מאוד מעניין לבדוק מה הולך לקרות לפעילות יורופקאר הצומחת כאר תנאי השוק נמצאים בירידה מתמדת, איך החברה הצעירה הולכת להתמודד בשוק יורד תמידית.