חפש מאמרים:
שלום אורח
18.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כיצד מוזיקה, תאורה והגברה משפיעים על החוויה במסעדה

מאת: יאיר זמדעי החברה - כללי11/10/20129489 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ההבדל בין מקדונלד'ס למסעדת גורמה אינו מסתכם רק באוכל עצמו - תאורה ומוזיקה שונות, ואולי גם מערכת הגברה מאיכות שונה - כל אלו יוצרים אווירה מסוג אחר. אם האווירה במקום מעודדת את הסועדים לאכול מהר יותר, היא עלולה לגרום להם לאכול יותר מדי - ו"מצד שני", אווירה נינוחה תגרום להם לשהות זמן רב ויתכן שהם יזמינו קינוח לא מתוכנן.

נראה שיש לתאורה, לרעשים ולצלילים השפעה על צריכת המזון מכיוון שהם משפיעים על משך האכילה. אם בוקע ממערכת ההגברה במקום לופ של מוזיקת מטאל כנראה שתרצו לסיים ולקום מהר! מסעדות מזון מהיר, שלעיתים קרובות מואשמות בתרומתן להשמנה, אינן נבנות עם מחשבה ליצור חוויה מרגיעה; תאורה חזקה, רעשים קולניים וצבעי אדום וצהוב יוצרים אווירה של דוחק שעשויה לגרום לאנשים לאכול מהר - אבל מה קורה כשמשדרגים את המראה של מסעדת מזון מהיר למראה של מסעדת יוקרה? שאלה זו הובילה לביצוע מחקר שבדק האם שינוי האווירה במסעדת מזון מהיר ישנה את כמות המזון הנצרכת. במסגרת המחקר שודרג באופן חלקי מקום שבו נמכר מזון מהיר כך שאזור אחד נותר ללא שינוי ואזור אחר קיבל מראה של מסעדה יוקרתית - כולל תאורה רכה יותר ואפילו מערכת ההגברה בחלק הזה של המסעדה עברה לנגן בלדות ג'אז אינסטרומנטליות ועדינות. המשתתפים בניסוי נבחרו באופן אקראי לאכול באזור שלא שונה או באזור החדש.
כמות הזמן שהוקדשה לאכילה וכמות המזון הנצרך נמדדה והמשתתפים התבקשו לדרג את איכות המזון לפני עזיבתם. החוקרים שיערו שהסועדים בחלק היוקרתי יותר של המקום יצרכו יותר מזון בזכות האווירה הנינוחה יותר שתגרום להם לשהות במקום זמן רב יותר. אבל התוצאות היו מפתיעות למדי. התברר שלמרות שהמשתתפים באזור המשודרג אכלו במשך זמן רב יותר בהשוואה לקבוצת הביקורת, הם דווקא צרכו פחות מזון! בממוצע, אלו באזור היוקרתי גם לא הזמינו מנות נוספות מעבר לחבריהם באזור המקביל. תוצאה מפתיעה נוספת היא שלמרות שהמשתתפים באזור היוקרתי יותר אכלו פחות, הם דירגו את המזון כמהנה יותר, כך ששינוי האווירה יכול להשפיע על צריכת המזון ועל ההנאה ממנו. לפיכך, אם מסעדות מזון מהיר רוצות שלקוחותיהן יהנו יותר מהמזון, עליהן לעמעם מעט את האורות ולהוריד מעט את הווליום במערכת ההגברה וליצור אווירה רגועה יותר. על אנשים שרוצים לאכול פחות להאט את קצת האכילה, כיוון שכך הם יוכלו לזהות מתי הם מלאים ולא להגזים. כשאנו פחות מוסחים מהסביבה ויותר ממוקדים באכילה, פוחתים הסיכויים שנאכל ללא תשומת לב. ההמלצה היא - האטו את הקצב ושימו מוזיקת ג'אז רכה בזמן הארוחה. למרות שנתון זה לא נבדק במחקר שצויין, ניתן לשער שאיכות מערכת ההגברה והרמקולים שבמקום גם מהווה גורם שיכול לתרום או לגרוע מהחוויה. יתכן מאוד שמוזיקה נינוחה המנוגנת באיכות סאונד גבוהה תורמת לאותה תחושת הנינוחות שמובילה לצריכה מופחתת של מזון ולהנאה גדולה יותר ממנו.
BASE - השכרת ציוד הגברה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יאיר ז

מאת: יאיר זאבטחת הבית20/05/171283 צפיות
מנעולן הינו אדם הלמד בצורה מסודרת את תחום המנעולנות והינו בקיא בכל, או לפחות ברוב סוגי המנעולים והדלתות הקיימים בשוק. מנעולנים אלו למעשה מוסמכים לעבוד בתחום. בנוסף, בישראל חייבים כל העוסקים במקצועות המנעולנות השונים לשאת עליהם תעודת יושר מטעם משטרת ישראל. תעודה זו מוכיחה כי לאותו אדם לא קיים עבר פלילי וכי הוא אכן רשאי לעסוק בתחום.

מאת: יאיר זבריאות ורפואה כללי03/02/161033 צפיות
פקקת ורידים היא מצב רפואי הנוצר בעקבות קרישיות מוגברת בוורידים ובמיוחד ברגליים. קרישי דם אלו גורמים לשיבוש זרימת הדם התקינה ועלולים לגרום לסתימה בכלי דם ואף להגיע לריאות - מצב מסכן חיים המכונה תסחיף ריאתי. במאמר זה מידע כיצד לאבחן פקקת ורידים, סוגים שונים של פקקת ומידע לגבי דרכי הטיפול.

מאת: יאיר זהפקות אירועים30/09/121159 צפיות
בין אם אלו כנסים, תצוגות אופנה, טקסי פרסים או מצגות מכירתיות - אירועים בימינו דורשים שירותי הגברה ותאורה כדי להפיח בהם בחיים. רק ציוד תאורה והגברה מתקדם בפרישה מקצועית יכול לתת לך את העוצמה החזותית הנדרשת וליצור אווירה מקצועית שתעניק השראה לכל המשתתפים.

מאמרים נוספים בנושא מדעי החברה - כללי

מאת: אדיר בנימינימדעי החברה - כללי25/06/231471 צפיות
עושר אינטלקטואלי, רוחני, ידע בלתי מוחשי, לא בא לידי ביטוי בשום דבר בעל ערך חומרני.

מאת: מאיר סוויסה מדעי החברה - כללי07/01/162709 צפיות
הובלות בנהריה כולנו זקוקים לחברת הובלות בנהריהמקצועית ואמינה על מנת לעבור דירה, לשנע מטענים שונים ולהוביל חפצים ממקום למקום. חברת הובלות בנהריה מספקת מעטפת שירותים רחבה הכוללת בין היתר הובלת דירות, הובלה עם מנוף לפינוי חפצים גדולים מקומה גבוהה ודירות גג, הובלת מטענים בעיר וברחבי הארץ וכן שירותי אריזה, פריקה ואחסון. חשוב לבחור חברה אמינה ובעלת מוניטין טוב בענף, מומלץ לחתום על חוזה מסודר הכולל פירוט העבודה, עלות, ביטוחים ואחריות.

מאת: אבינועםמדעי החברה - כללי17/06/149095 צפיות
גשמים בחום הקיץ היום ירחפו המים כרדודים יראו עיניים את המים נוטפים במרחבי ציון הקדושה . השירה אהובה לבני עמך ישראל היום על נהרותייך ציון היקרה שירת המים על תפיח על שדותייך ציון אור במלאות שרייך היפים שיר הארץ המאירים אפיים על שדותייך כמים ישיבו הצללים והמנגינות של בני הארץ ישורו רוח נדיבה ויפה לחבוק וחבור את כולם באהבה של דור המור היום כל השירים אשלנו הם אהובים אותנו יחד בדרכים מהלכים עם השבילים אל שדותיך ירבו השירים לארץ של מבואה ויקרה מהשירים של בני ציון תבוא ברכתה שב

מאת: משב מחקר יישומי בע"ממדעי החברה - כללי03/05/132814 צפיות
במאמרים הקודמים התייחסנו לגיבוש מטרות והגדרת תחומים ולחיבור נכון של שאלות (פריטים) במאמר זה נתייחס למבנה הכלי (השאלון).

מאת: אבינועםמדעי החברה - כללי31/01/132269 צפיות
אני רוצה להקדיש את מחרוזת שחיברתי "עד הדרך" לכבודו של איש יקר נאמן ללב עם ישראל חוזה המדינה תאודור בנימין זאב הרצל "עד הדרך" לעד הדרך בך ציון -לאיש חזון היה חלום עת אשובה על נרי, אשירה עלייך ציון שבי השירה בין שבילי הדרך איתך מולדת -עלי עטרת לאיש הדרך

מאת: מאירה וייסמדעי החברה - כללי25/12/128995 צפיות
מצגים של "אומנות" ו- "מדע" באבחון רפואי יכולים להיחשב כמערכות משלימות ודיסקורסיביות המשמשות רופאים על מנת לתת לגיטימימציה למניפולוציה שהם עושים באמצעות הכח המקצועי שלהם. מאמר זה בוחן את התיעוד הרפואי כהקשר ליחסי הגומלין של שני מצגים אלו.

מאת: אבינועםמדעי החברה - כללי03/10/129221 צפיות
ב"ה התחלה חדשה היא השאיפה הטובה אל התקווה זהו מאמר ציוני אך רוחני הוא ומטרתו שלום לא יחסר דבר בך ציון היקרה בואו עם יקר להתאחד יחד וביחד להתמזגות הרוחות להיות בר לבב ולא ניתן יותר לשוממה להכותנו. הבה הבה בני עם לשירה, צהלה הרוח, בטחה בבניה. היא מאירה עלינו ציון היקרה. לא למלחמה ולא לשנאה פנינו, כי אם לחירות זכות בני ציון, נפש היהודי השייכת למולדתה ולא לשוממה . ידוע שעם ישראל הוא עם טוב ובר לבב הנחלץ לעזרת כל בעיה בעולם ,עם שרוצה שלום ,עם שדואג לבניו ,,,בכבוד :חיברתי לך שיר מולדת

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica