חפש מאמרים:
שלום אורח
20.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חוות תבלינים – המקום בו טעמים נולדים

לכל מוצר יש מקום בו הוא התחיל את חייו. כך גם לגבי תבלינים. תבלינים מתחילים את חייהם כצמחים המניבים ירקות, פירות, עשבים. האפשרות ליצור תבלין מסוים כרוכה בתהליך אותם עובר הצמח.

לרוב יהיה מדובר בתהליך ייבוש, טחינה ושיווק התבלין אל עולם הצרכנים. אך ישנם אנשים המעדיפים לגדל בצורה עצמאית, אורגאנית, ומפוקחת את התבלינים שלהם בעצמם. ניתן לגדל צמחי תבלין מגוונים מאוד באקלים הישראלי ולהשתמש בהם בצורתם הטבעית – צמח – לתיבול ולהעשרת טעמים בשלל תבשילים.

בנוסף הם תורמים נוי, צבע וריח מדהים בשטחים בהם הם נשתלים. ניתן להתרשם משטחי אדמה קטנים כגדולים המשמשים כחוות תבלינים אצל אנשים רבים ובעלי מסעדות רבות.

מן ההתחלה –

תבלינים איכותיים מוצאים את דרכם אל הצרכנים. הצרכנים יכולים להיות אנחנו כלקוחות פרטיים, או בעלי מסעדות, שפים, או כל מוסד המספק מזון בצורה מסחרית.

אחת מן האטרקציות הנהדרות בתחום הקולינריה היא האפשרות שמסעדות נותנות לקהל הלקוחות לטייל לפני הארוחה בתוך חוות תבלינים אותה הקימו בעלי העסק. ניתן להתרשם ממגוון רחב של צמחי תבלין, ערוגות מסודרות, או מפוזרות, גינות מעוצבות, וניתן לעיתים אף לאכול בנוף צמחי התבלין המשרים אווירה, ארומה, צבעוניות והרגשה נפלאה של ארוחה בחיק הטבע.

ישנן חוות תבלינים המגדלות מצחים לשיווק למרכולים, מסעדות וכיו"ב עם איכות מוצרים גבוהה, ושיטות גידול ידידותיות לסביבה ולאדם. מינימום פגיעה בטבע, ללא שימוש בחומרי הדברה מזיקים, הנספגים בצמחים ומועברים לאדם דרך אכילתם.

מן הגינה אל הצרכן –

חוות תבלינים לרוב מגדלות מצחי תבלין המשווקים אל חנויות תבלינים בצורה מיידית, טרייה. ניתן אף לרכוש עציצים קטנים עם צמחי תבלין השומרים על חיות הצמח.

בנוסף, כל אחד ואחת מאיתנו יכולים לגדל צמחי תבלין בגינה, בעציצים ללא שום קושי. צריך לבקר במשתלה הקרובה, לשאול לגבי אופן הגידול וטיפוח הצמח על מנת להפיק את המיטב מהצמחים.

אך יתרונן העצום של חנויות התבלינים בכך שהן מאפשרות לנו להכיר ולהיחשף לתבלינים מגוונים מכל רחבי העולם. לטעום ולשדרג כל ארוחה, סלט ואף כריך פשוט בנגיעת תבלין אחת.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת טלי גל

מאת: טלי גלעסקי מזון19/11/121191 צפיות
המאכל היפני מתבסס בעיקר על אורז בחומץ, אצות מאכל ותוספות. המרכיב ההכרחי היחידי בסושי הוא האורז, שומרי המסורת יוכלו למצוא אורז סושי כשר כמעט בכל מרכול בישראל. את שאר המרכיבים בסושי אפשר להתאים להעדפתו האישית של האדם, אין כל הכרח להוסיף לסושי פירות ים ושאר מרכיבים לא כשרים.

מאת: טלי גלאבטחת הבית19/11/121634 צפיות
אף אחד מאיתנו לא רוצה להיתקע במקרה חירום בלי אמצעי הגנה והצלה. ידוע ששריפות הן אחד ממקרי החירום המסוכנים ביותר שפורצים ללא כל התראה וקשים לשליטה, ומבלי שאנחנו אפילו שמים לב. שריפות עלולות להיגמר בתוצאות הרות אסון. אמצעי כיבוי אש ומערכות כיבוי אש מצילות חיי אדם ולכן חשוב להקפיד להתקין אותן במקום המגורים ובמקום העבודה.

מאת: טלי גלמסיבות רווקים ורווקות15/11/121263 צפיות
כולנו היינו רוצות שתהיה לנו את מסיבת הרווקות החלומית, זאת שלא נשכח אף פעם ושתזכיר לנו שהחברות שלנו תמיד שם בשבילנו. לכן, אם עליכן לארגן מסיבה עבור חברה טובה שלכן שעומדת להתחתן, כדאי לחשוב על מגוון פעילויות מעניינות ומשעשעות שימלאו את האירוע המרגש.

מאת: טלי גלמט"ח15/11/121389 צפיות
נכנסתם לשוק המט"ח והתחלתם להבין מה בדיוק קורה בעולם המחסר העולמי. עם זאת, חשוב לזכור כי אחד המרכיבים החשובים והקריטיים להצלחתכם היא בחירת תוכנת מט"ח מתאימה איתה תעבדו מהמחשב האישי שלכם, כזו שתהיה אמינה, מקצועית ומקיפה וכמובן נוחה ומהירה לתפעול.

מאת: טלי גלניקיון15/11/121416 צפיות
את השטיחים בבית נהוג לנקות באופן קבוע בעזרת שואב אבק. פרט לשאיבת האבק מהשטיח יש להקפיד לנקות את השטיח בצורה יסודית אחת לחודשיים. חומרי ניקוי ביתיים לניקוי שטיחים אפשר למצוא בכל מרכול. החומרים הביתיים מצליחים להסיר כתמים קלים ולרענן את המראה הכללי של השטיח.

מאת: טלי גלרפואה משלימה15/11/121227 צפיות
שיאצו הוא אחד מתחומי הלימודים המבוקשים ביותר בעולם הרפואה המשלימה. מטפלי שיאצו מנוסים מועסקים בקופות חולים ומרכזי ספא. הם זוכים להערכה רבה ועוסקים בעבודה מעניינת שמציבה בפניהם בכל יום אתגרים חדשים. השיאצו מגיע אל העולם המערבי מתחום הרפואה הסינית העתיקה.

מאת: טלי גלריהוט 15/11/121348 צפיות
בין אם אתם חובבי בישול מושבעים, משוגעים לעיצוב, או סתם אוהבים לארח (גם אם מדובר בחימום במיקרוגל), מטבח מעוצב הוא מרכז העשיה הקולינרית של הבית. בעידן המזון המהיר, גם תחום עיצוב הבית עבר הסבה מהירה (ויש לומר נוחה) לכיוון המוכן והסטנדרטי.

מאמרים נוספים בנושא מתכונים ואוכל - כללי

מאת: דוד כהןמתכונים ואוכל - כללי02/04/205342 צפיות
כשמתכוננים לעריכת ארוחה חגיגית, לא מתחשבים רק באוכל אלא גם בעיצוב השולחן. בדרך כלל משתמשים בכלי הגשה יוקרתיים. כלים אלה יכולים להיות גם מפלסטיק, כלים חד פעמיים. הבאנו כמה טיפים לשימוש בכלי הגשה חד פעמיים יוקרתיים.

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי24/03/205267 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: shlomy מתכונים ואוכל - כללי22/01/205561 צפיות
מתכננים אירוע בקרוב? רוצים לבחור את הקייטרינג הנכון ביותר עבור האירוע, וזה שיתרום להצלחה שלו בצורה הטובה ביותר? אם כן כדי לכם לקרוא את המאמר הבא:

מאת: ניב אבןמתכונים ואוכל - כללי21/01/205650 צפיות
אך מה ניתן לעשות כאשר רוצים לחגוג אירוע באווירה יותר אישית, מבלי לאבד את הייחודיות של ארוחת שף טעימה ומזמינה ללא טרחה שמצריכה עמידה מול כיריים ותנורים בוערים? בשביל זה בדיוק קיימים שפים אישיים.

מאת: שרון צרפתימתכונים ואוכל - כללי13/11/195964 צפיות
יש לשים את הדגש לגבי התוכן האישי על מנת לרדת מהר ובהצלחה

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי30/07/196173 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: חיים נוימתכונים ואוכל - כללי25/10/183113 צפיות
מסעדת "וינה" השוכנת ברחוב בן יהודה 62 בתל אביב היא מסעדה ותיקה שנוסדה לפני כשבעים שנה והמתמחה באוכל יהודי נוסח מזרח-אירופה. בשנים האחרונות קמה לה עדנה לארוחה מבית האימא הפולניה או הרומניה או הרוסיה ורבים שבים ופוקדים מסעדות המתמחות באוכל היהודי המנחם הזה, חלק רב מהם תיירים ולאחרונה גם צעירים שחזרו ממסע קניות בארצות מזרח אירופה ובמיוחד מפולין, שם הפירוגי הוא מאכל לאומי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica