חפש מאמרים:
שלום אורח
15.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מילת נשים בחברה הבדואית

מאת: דנה כותבתזהות06/12/201210867 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
שבטי בדואים יישבו את שטחה של ארץ ישראל לאורך אלפי שנים, חברת הנוודים נדדה במדבר הארצישראלי אשר סיפק את כל צרכיה. הבדואים חיו אורך חיים מסורתי מוסלמי ועדיין חיים על פי אותו אורך חיים, או לפחות מנסים לחיות את חייהם בשלווה ובשלום עם המדינה היהודית שהוקמה בשטח ארצם מולדת וסיפחה אותם אל חיקה כאזרחים.

מדינת ישראל קמה כמדינת כל אזרחיה והתחייבה לשיווין בין כל אזרחיה על דתם,עדתם,תרבותם. הבדואים הם אזרחיה של מדינת ישראל, אך האם הם זוכים לשוויון זכויות? קשה לומר. בחוגי העילית החברתית של ישראל אין נוכחות בדואית. הבדואים נשארו בשולי החברה, שימרו את אורח חייהם המסורתי (הנשים שם כמעט ולא עוסקת בשיטות גילוח נשים) .

הבדואים חיים במדבר, חיי נדודים, ללא יישובי קבע. מאז שקמה מדינת ישראל על גבולותיה אין הבדואים רשאים עוד לנדוד כראות עיניהם ממקום למקום. נעשה ניסיון להקים להם יישובי קבע, אך הבדואים שרגילים בחיי המדבר ורוצים לשמור על תרבותם לא הצליחו להסתדר ביישובי הקבע. הבדואים איבדו את מקור פרנסתם מחקלאות ברגע שנלקחו מהם אדמותיהם. על כן, ישנה תופעה של בדואים אשר "משתלטים" על אדמות באזור הנגב היות ואין באפשרותם לרכוש אדמות, אך יש להם צורך נואש באדמות למטרת קיום.

הבדואים שומרים על אורך חיים מסורתי, חיים בשבטים, חמולות, הגבר הוא ראש המשפחה ושולט במשפחה ובמיוחד בנשותיו ובנותיו. האישה, הנערה והילדה הבדואית נמצאת במלכוד. מצד אחד היא נחשבת ל"רכוש" של אביה ולאחר מכן של בעלה או אחיה, ומצד שני כאזרחית מדינת ישראל היא זכאית לזכויות יסוד המעוגנות בחוק.

אך נשאלת השאלה האם האישה הבדואית מודעת לזכויותיה? האם היא מעונינת בזכויותיה, רוצה להתלונן ולשנות את אורח חייה? האם יש באפשרות להביא לידי ביטוי את דעותיה וטענותיה? בחברה המסורתית הבדואית מעמד האישה הוא נחות ממעמד הגבר, ברצוני לבחון האם ניתן במסגרת החברתית בישראל לתת ביטוי לתרבותה המיוחדת של החברה הבדואית ובו במקביל לקדם את מעמד האישה הבדואית. האם בשם הרב-תרבותיות יש לשמר את כל מנהגי התרבות הבדואית, לשמר מנהגי דיכוי נשים, מילת נשים, רצח על כבוד המשפחה, מנהגים בני אלפי שנה אך מנוגדים לאמנת זכויות האדם אשר עליה חתומה ישראל.

כבוד המשפחה הוא ערך עליון בחברה הבדואית כך שישנם מנהגים אשר מטרתם לתחום את האישה לספרה הביתית,לדכא את רצונה החופשי ואת תשוקותיה. בין המנהגים הללו קיים מנהג מילת הנשים. מילת נשים היא כריתה של חלק מאיבר המין הנשי מסיבות חברתיות ותרבותיות.

מילת נשים מבוצעת בדרך כלל בידי אישה מבוגרת, שמבצעת את הניתוח ללא הכשרה רפואית,ללא חיטוי וללא הרדמת הילדה. המילה מבוצעת בילדות צעירות בגילאי 3-13 כאשר המטרה של המילה היא למעט את ההנאה המינית של האישה הבוגרת ולדכא את הדחף שלה לקיום יחסי מין, במטרה למנוע מקרי הפקרות נשים בחברה, בגידה בבעלה. מילת נשים היא מנהג עתיק ימים בחברה המוסלמית, יש הטוענים כי מקורה בדברי מוחמד מהקוראן ויש הטוענים כי מקור המילה הוא בכתבים חיצוניים.

מילת הנשים היא כיום פרקטיקה שנויה במחלוקת באיסלאם, בחלק ממדינות האיסלאם מילת נשים אף הוצעה אל מחוץ לחוק. העולם המערבי רואה במילת נשים מעשה ברברי,אשר גורם לנזק בריאותי ונפשי עצום לאישה. במדינות העולם המערבי אשר בקרבם יושבים מוסלמים מילת נשים אינה חוקית, גם בישראל מילת נשים וכמו כן רצח אישה בשם כבוד המשפחה אינם חוקיים. החברה הבדואית רואה במילה מעשה רצוי בכדי לשמור על ערך כבוד המשפחה ,ערך עליון. על ידי המילה לשמור על טוהרת החברה ומוסריותה. נערה אשר עברה מילה היא כבוד למשפחה, סיכויי הנישואין שלה ישתפרו בעקבות המילה.

הנשים בחברה הבדואית לא מתנגדות להליך המילה, הן המבצעות את המילה בנערה, קובעות את העת למילה. אימה של הנערה היא המעונינת במילה היות וכבוד המשפחה וכבודה ייעלה לאחר המילה.

 



תגיות המאמר: מילת נשים, מעמד האישה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

המאמר נכתב על ידי : דנה כותבת

אנו מספקים שירותי כתיבת תוכן לצורכי קידום אתרים ותוכן איכותי לאתרי אינטרנט.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דנה כותבת

מאת: דנה כותבתהסרת שיער15/09/131182 צפיות
שוק הסרת השיער בישראל הוא שוק תחרותי. בעזרת השוואת מחירים פשוטה תוכלו לקבל טיפולי לייזר במתכונת של 1+1. מבצע של לייזר בבית השחי עם לייזר במפשעות חינם מומלץ.

מאת: דנה כותבתהסרת שיער03/08/131314 צפיות
לכולנו, גברים וגם נשים, צומח שיער בבית השחי. שיער זה מפריע לפעילות גופנית, מעודד הזעה וריח מסריח. זה פשוט לא נעים ולא אסתטי. נשים רבות בוחרות לעבור הסרת שיער בלייזר כדי להוריד את השיער לחלוטין, או לפחות לדלל אותו. בשנים האחרונות אפשר לראות עלייה בכמות הגברים שפונים אל הסרת שיער בלייזר. הגבר המודרני מודע למראה החיצוני שלו ומשקיע בו לא מעט משאבים.

מאת: דנה כותבתקורסים וסדנאות27/01/131075 צפיות
יש בתי ספר בהם אפשר ללמוד איך להיות ברמן. קורס ברמנים נותן לבוגרים שלו יתרון משמעותי אל מול מועמדים שמנסים להשתלב בתחום בלי הכשרה מקצועית. לפני שאתה בוחר קורס מקצועי חשוב לוודא שיש להם תכנית השמה בעבודה. הטובים ביותר מציעים לך ליווי עד שתתקבל לעבודה.

מאת: דנה כותבתהסרת שיער02/01/131325 צפיות
יש לי הצלחה גדולה עם לייזרים! כבר עשיתי טיפולים בבית השחי, במפשעה ובאזור הפנים. הלייזר נפלא בעבור אזורים מאוד ספציפיים אך לא בכל אזור אפשר לעשות לייזר. ההוצאות שלי על סכיני גילוח נשים ושאר תשלומים לקוסמטיקאית הצטמצמו פלאים ואני ממליצה בחום לכולם על מכוני הלייזר המקצועיים.

מאת: דנה כותבתזוגיות ואהבה10/12/121315 צפיות
המאמר הזה יכול לשפר את החיים שלך ולהעניק לך כישורים מדהימים. אחד הדברים החשובים ביותר בפיתוי הוא לבנות בסיס איתן של ביטחון עצמי וליהנות מהתהליך. אחרי הכל, המטרה של פיתוי היא להפוך אותך לאטרקטיבי יותר בכדי שתוכל ליהנות עם הבחורה שאתה רוצה כל כך. אני ממליץ לא להתעצל ולקרוא מדריכים שמסבירים איך להתחיל עם בחורות. המאמרים האלה יעזרו לך ליצור חיים טובים יותר, משמעותיים יותר ובעיקר הרבה יותר אטרקטיביים.

מאת: דנה כותבתפסיכומטרי04/12/121320 צפיות
השינויים האחרונים שעשו במבחן הביאו למהפכה בכל המכונים. כל הספרים והסימולציות שכבר היו להם הפכו ביום אחד ללא רלוונטיות. בתי ספר לפסיכומטרי מתבקשים להרכיב מחדש את כל מערך ההכנה של התלמידים למבחן ומהר.

מאת: דנה כותבתלימודי תעודה ומקצוע04/12/12996 צפיות
אם הגעתם למסקנה שאתם מתאימים להיות ברמנים ורוצים לעשות קורס ברמנים מצפה לכם תקופה מאוד יפה. קורס לברמנים הוא החוויה הלימודית הטובה ביותר שתגלו בחיים. לא קיים קורס הכשרה מקצועית שנהנים בו יותר.

מאמרים נוספים בנושא זהות

מאת: דר' ירוןזהות02/01/149196 צפיות
מהם השלבים של יציאה מהארון? מה השיקולים שצריך לקחת בחשבון לפני שיוצאים מהארון? מה מקל על תהליך החשיפה מול המשפחה? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays), מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: עצת נפשזהות06/10/132163 צפיות
מאמר זה סוקר את שבעת הצעדים למתמודד עם המוסקסואליות: מהשיחה הראשונה ועד לסיום תהליך הבירור.

מאת: www.copy-writer.co.ilזהות12/06/132092 צפיות
קצת על מה שהקדמה עשתה לתודעה שלנו. קצת על ההתמכרות למסכים והרבה על הרצון לדעת את כל מה שלא בהכרח עושה אותנו יותר מאושרים.

מאת: מורן אופירזהות28/10/128377 צפיות
אך את רובן של הנערות והנשים מסבכות מחשבות אחרות, חששות מהלידה, הצירים, המחשבה שיווצר סיבוך וכמובן גם, פחדים רבים מההחלמה. בתור אישה שחותה על בשרה את השלב הזה יותר מפעם אחת, ההמלצה האיכותית שאני אתן לכן היא סה''כ להרהר ולחשוב אם איך מתמודדים עם כל חלק בעיתו, והחלק המהותי הינו ההכנה ללידה.

מאת: רונן רבינוביץ'זהות09/09/129145 צפיות
כיצד ניתן בעמוד אחד, להציג את תולדות עם ישראל, כולל מאורעות היסטוריים של ישראל והעולם, דמוגרפיה והגירה, אימפריות, תקופות, אישים, מנהיגים, ספרות ושפות?

מאת: יוסי קרמר זהות19/04/128805 צפיות
מיהו האינטרסנט? המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר זהות15/02/128995 צפיות
מהו אותו האני העצמי שלנו? המשך במאמר...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica