חפש מאמרים:
שלום אורח
02.06.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה הקשר בין ציון פסיכומטרי לתזונה?

מאת: אוהד גליקפסיכומטרי26/02/20135444 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הצלחה במבחן פסיכומטרי תלויה אך ורק בכמות הזמן וההשקעה מצד התלמיד נכון? לא! כשמתכוננים לכל מבחן, ובפרט מבחן פסיכומטרי בו יש חשיבות רבה לשמירה על ריכוז מלא לאורך זמן רב, חשוב לשמור על תזונה נכונה. תזונה נבונה במהלך הלמידה למבחן תסייע לגוף לגייס את האנרגיה לה הוא דרוש כדי לבצע את הפעולות הנדרשות בצורה מיטבית.

גופנו זקוק לשלושה מרכיבים מרכזיים כדי לקיים תהליכי אנרגיה בצורה טובה, אנחנו מדברים על חמצן, מזון ומים. אספקת החמצן היא טריוויאלית, גופנו צורך חמצן כל כמה שניות באופן טבעי אך אין הדבר כך כשמדובר במזון ומים, ואת הצריכה שלהם אפשר לווסת וכתוצאה להביא לרמה אופטימלית שתסייע לתהליך הלמידה במהלך קורס פסיכומטרי.

מים, המרכיב הסודי להצלחה במבחן פסיכומטרי

תמיד טוב לשתות הרבה במהלך היום, זה נכון במיוחד לחודשי הקיץ החמים אך למעשה ההמלצה הזו טובה לכל עונות השנה. ממחקרים עולה כי כמות הצריכה היומית המומלצת עבור גוף האדם היא בין 8 ל-10 כוסות, וכאמור בחודשי הקיץ מוטב לשתות אף יותר. אמנם גופנו מסוגל לקיים עצמו בצורה סבירה עם כמות קטנה בהרבה של מים, אבל יש למחסור במים השפעות ברורות על גוף האדם:

· עייפות

· כאבי ראש

· פגיעה ביכולת החשיבה

· פגיעה בזיכרון לטווח הקצר

ניתן לראות שכל התפקודים האלה מהותיים עבור תרגול פסיכומטרי וכמובן שזה נכון גם לבחינה. צבע השתן הוא אינדיקציה טובה לשאלה "האם שתיתי מספיק היום", שתן כהה יחסית משמעותו שעליכם לשתות עוד כמה כוסות.

תאכלו, שלא תאכלו אותה בבחינה

בגלל המבחר הרב של מזונות שניתן לצרוך, הנושא מעט מורכב יותר מעניין המים. חשוב להבין מה כל רכיב תזונתי (פחמימות, חלבונים, שומנים, ויטמינים ומינרלים) מעניק לגוף שלנו וכך לבנות את התזונה שלנו. פחמימות, למשל, משפיעות באופן מהותי על רמת האנרגיה בגוף. אין זה אומר שעלינו לצרוך אך ורק פחמימות ולהזניח את הסוכרים או את המרכיבים האחרונים. מילת המפתח כאן היא: איזון.

פחמימות ידועות גם בשם סוכרים. הגוף מפרק את הסוכרים הללו לסוכר שנקרא גלוקוז. אם הפחמימה מורכבת יותר, לוקח לגוף יותר זמן לפרק אותה והאנרגיה המופקת ממנה מספיקה לזמן רב יותר. כדאי לעשות הפרדה בין "פחמימות פשוטות" ל"פחמימות מורכבות" ולסווג את המאכלים לפי קצב הפירוק שמתבצע בגוף.

פרץ של אנרגיה? קחו משהו מתוק

מכירים את אלה שבאים למבחן עם חפיסת שוקולד? זה לא סתם. אם אתם זקוקים לאנרגיה מיידית, כלומר לפחמימות פשוטות המתפרקות בצורה מהירה בגוף, קחו משהו מתוק. הגוף יקבל כמעט מיד את החומרים הדרושים להפקת אנרגיה, תקבלו "דחיפה" של אנרגיה לזמן קצר (כשעה) ותרגישו עלייה ביכולת החשיבה והריכוז. אז למה לא לאכול כל הזמן מתוק? כעבור זמן קצר מרגע האכילה כמות הסוכר בדם יורדת לכמות נמוכה מזו שהייתה בגוף לפני שאכלתם משהו מתוק. ובמילים פשוטות: עייפות כללית ופגיעה ביכולת הריכוז. זהירות!

המבחן הפסיכומטרי מורכב? יש גם פחמימות כאלה

אם אתם מחפשים פחמימות מורכבות, תמצאו אותם במאכלים כמו לחם, פסטה, אורז, תפוחי אדמה וכדומה. מה מורכב בהן? תהליך הפירוק בגוף ארוך והגלוקוז יספג בגוף לאט לאט, לאורך זמן (בין שעה לשלוש). אז נכון שזה לא פרץ אנרגיה מיידי, אבל גם ה"נפילה" הדרגתית. מומלץ גם לשלב פחמימות לא מעובדות (קמח מלא במקום קמח לבן), סיבים תזונתיים וגם ירקות, ומוצרים המכילים חלבון (בשר, ביצים, חלב).

אז מה ההמלצה שלנו? הקפידו על שתיה מרובה, ותזונה מאוזנת. אם אתם לפני מרתון לימודים ארוך כדאי לצרוך בעיקר פחמימות מורכבות, לפזר את הארוחות במרווחים קבועים של שעתיים או שלוש.אם אתם צריכים מאמץ מרוכז לזמן קצר ולאחריו מתכננים פעילות שלא מצריכה ריכוז או חשיבה כדאי לאכול משהו מתוק.

ומילה אחרונה על קפה: קפאין יוצר תחושת ערנות, אך זהירות: צריכה קבועה של קפאין יוצרת תלות אליו. זה עלול לבוא לידי ביטוי בתחושת עייפות וירידה ביכולת הריכוז כאשר יש מחסור של קפאין בגוף. מומלץ לא לפתח תלות בקפאין ולהשתמש בו במקרים בהם אתם זקוקים לעוד דחיפה קטנה במהלך הלימודים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אוהד גליק MD

סמנכ"ל פדגוגי משותף בחברת High Q

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אוהד גליק

מאמרים נוספים בנושא פסיכומטרי

מאת: amirdadon90פסיכומטרי22/11/161648 צפיות
כל מי שמבקש לגשת לבחינה הפסיכומטרית משקיע לא מעט זמן, מאמץ, אנרגיות ובמקרים רבים גם כסף כדי להתכונן לקראתה.

מאת: amirdadon90פסיכומטרי13/09/161876 צפיות
מדי שנה ניגשים אלפי צעירים לבחינה הפסיכומטרית שמהווה שלב הכרחי בדרך למסלולי לימוד אקדמיים רבים (גם אם בימינו ישנם מסלולים אליהם ניתן להתקבל ללא פסיכומטרי).

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי08/10/133113 צפיות
המבחן הפסיכומטרי הינו כלי המיון העיקרי עבור קבלה ללימודי תואר ראשון במוסדות אקדמיים בישראל, ולכן ציוני פסיכומטרי הינם בעלי משקל רב הקובע אם תוכלו להתקבל אל המגמה בה חפצתם. מכאן נובע שלציונים אלו תהיה השפעה מכרעת על עתידכם הלימודי והמקצועי.

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי28/08/132261 צפיות
שלא כמו מבחן פסיכומטרי הבודק את ידיעות הנבחן במספר תחומים, מבחן אמיר הנערך במתכונת אמריקאית בודק את רמת הנבחן רק בשפה האנגלית. כלומר, מבחן זה נועד לצרכי מיון וסיווג של מועמדים ללימודים אקדמיים בהתאם לשליטתם בשפה.

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי28/07/132298 צפיות
כל מי שעומד בפני בחינת הפסיכומטרי יודע כי המפתח להצלחה טמון בכמות ובאיכות הזמן שמשקיעים בהכנה. יחד עם זאת, על תרגול פסיכומטרי להתבצע באופן נכון ומדויק על מנת שלא לבזבז את הזמן ולהגיע לבחינה מוכנים ככל האפשר. לפניכם מספר עצות שיעזרו לכם במשימה זו.

מאת: חיים שמוליקפסיכומטרי13/07/132132 צפיות
רוצים לבנות קרירה מצליחה? הערכות אומרות שמחציתם של הישראלים רוכשים תואר אקדמי, ולכן אין זה פלא שכבר בשלבים הראשונים של הילדות יוצרת הסביבה ציפיות הנוגעות לתחומי העיסוק שלנו בעתיד.

מאת: פסיכומטריפסיכומטרי27/06/132589 צפיות
הרבה מאוד אנשים בחברה סובלים מהפרעות שונות שמוגדרות תחת הכותרת "ליקויי למידה". שמות רבים ושונים כמו ADD ו ADHD מעטרים מסמכים רבים במשרד החינוך, והקלות שונות ניתנות בתחומים רבים להמון סטודנטים בימינו. אם זכיתם להיות חלק מקבוצה זו של בעלי לקויות, הרי שמגיעים לכם גם פתרונות בהמשך הדרך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica