חפש מאמרים:
שלום אורח
20.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תהליך אוסמוזה הפוכה בתעשייה

מאת: אריקתעשייה04/07/20131055 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תהליך טיהור מים על ידי אוסמוזה הפוכה מיושם במספר תעשיות שונות כדי לשפר את איכות המים. מים המטוהרים דרך אוסמוזה הפוכה הם באיכות גבוהה יותר, מה שמאפשר למשתמשים בה להגדיל את יעילות התהליכים התעשייתיים. אוסמוזה הפוכה היא תהליך יעיל ביותר ויחסית פשוט, הכולל שימוש בקרום ובלחץ, ניתן להשתמש בה באופן מיידי או להפעילה בעת הצורך.

טיפול מקדים

תהליך האוסמוזה ההפוכה מתחיל עם סינון ראשוני של המים הנכנסים לתוך המערכת שמגיעים ישירות ממקור המים. סינון מקדים מאפשר להסיר בקלות חלקיקים גדולים ומזהמים הנמצאים במים, לפני שהמים מגיעים לקרום בתהליך ה- RO. באמצעות הסינון הזה, חיי המדף של הקרום החדיר למחצה הנמצא בתוך מערכת ה- RO ארוכים יותר על ידי מניעת סתימה אפשרית.

אם יתאפשר לכמות גדולה של מולקולות להצטבר על הקרום, התהליך יהיה פחות יעיל ותהיה ירידה ניכרת בלחץ בין השלבים. אם המערכת מאבדת לחץ עם כל שלב בתהליך ה- RO, ישנה אפשרות גבוהה שהמים לא היו מסוננים מספיק לפני כניסתם למערכת, הזיהום עצמו הוא זה שגורם לירידת הלחץ.

איכות המים הנכנסים לתוך המערכת ופועלים בתהליך ה- RO קובעת את המסננים הנדרשים לתהליך הטיפול המקדים. תלוי במצבו של מקור המים, ניתן להשתמש במסנן פחם, מסנן חול 'ירוק' ו/או מסנן 5 מיקרון. כלור הוא אחד החומרים המזיקים במיוחד לקרומים במערכת ה- RO, לכן חשוב מאוד להבטיח שהמים למערכת יהיו נקיים מכלור.

בסוף הטיפול המקדים, יש לחמם את המים לפני כניסתם למערכת ה- RO. כאשר  המים מחוממים מראש, ההספק של מערכת ה- RO גדל באופן משמעותי. חימום המים הנכנסים למערכת ב- 6 מעלות צלזיוס מכפיל, באופן מוכח, את ההספק של מערכת ה- RO.

שלבי סינון אוסמוזה הפוכה

אוסמוזה היא מעבר של מים מאזור בו יש מים בריכוז גבוה דרך קרום חדיר למחצה לאזור בו יש מים בריכוז נמוך יותר. למשל, בדרך כלל ניתן להבחין באוסמוזה בצמחים. מים זורמים אל תוך תאי הצמח, מכיוון שתאי הצמח מכילים מלחים והתא עצמו הוא חדיר למחצה. המים נמשכים אל תוך התא מבחוץ מפני שמים טהורים תמיד יעברו דרך קרום חדיר למחצה לדלל את ריכוז המלחים הגבוה יותר בצד הפנימי.

אוסמוזה הפוכה היא בדיוק התהליך ההפוך. עם יצירת לחץ על הצד עם ריכוז המלחים, המים עוברים את הקרום לצידו השני והמלחים מסוננים החוצה. אוסמוזה הפוכה מכריחה את המים לעבור דרך הקרום החדיר למחצה, מסננת את המזהמים ומייצרת מים טהורים.

כאשר תהליך הטיפול המקדים הושלם, המים המגיעים מהמקור עוברים דרך מסנן חדיר למחצה, שבדרך כלל בנוי מפוליאמיד. פוליאמיד הוא חומר חדיר במיוחד למים, אך יחסית בלתי חדיר למזהמים מומסים שונים, כולל יוני מלח ומולקולות אחרות שלא ניתן לסנן אותן. המאפיינים האלה הופכים את החומר הזה לאידאלי בתהליך ה- RO. הלחץ הנדרש על מנת להכריח את המים לעבור דרך הקרום משתנה,  תלוי בסוג המזהם אותו יש לסנן.

מערכת RO ביתית המשמשת לטיהור מים לשתייה או בישול יכולה לפעול עם לחץ של 50-70psi, כאשר מערכת RO מאסיבית במתקן להתפלת מים המסננת מי ים תדרוש לחץ של 800psi או יותר. הלחץ הנדרש לתפעול המערכת ביישומים תעשייתיים יהיה ממוצע ביניהם תלוי ברמת ריכוז המים אותם אמורים לטהר.

איסוף מים

לאחר שהמים המגיעים מהמקור עוברים דרך הקרום בשלב הטיהור, הם נאספים לשימוש עתידי. המים נאספים ברווח הנמצא בין הקרומים והלחץ המופעל מכריח אותם לצאת מהמערכת. לאחר המעבר שלהם במערכת, ניתן לאסוף אותם ולהשתמש בהם באופן מיידי או לאחסן אותם עבור המטרה לשמה הם נועדו. לחלופין, ניתן להעביר את המים פעם נוספת דרך מערכת ה- RO אם רצוי או נחוץ טיהור נוסף. בכל אופן, לאחר כל מעבר נוסף בתהליך, המים יהיו טהורים יותר ולכך נדרש יותר לחץ וזמן לטיהור המים. מעברים מרובים דרך המערכת, יגרמו לחוסר יעילות שתיצור תפוקה שולית פוחתת, לכן רצוי להעריך אם אכן נחוצים מעברים רבים במערכת כדי ליהנות מהיתרונות של המים המטוהרים.

השפכים ממערכת ה- RO מסולקים ישירות למערכת הניקוז. לא נוצרים מזהמים מסוכנים תוך כדי התהליך ובטוח להחזירם אל הקרקע. לחלופין, ניתן למחזר או לאדות את השפכים אם המשתמש במערכת סובר שזה נצרך או אידאלי.לקבל

לסיכום

אוסמוזה הפוכה היא הליך פשוט יחסית המשפר באופן משמעותי את איכות המים. על ידי שימוש בתהליך הזה, כל אדם או חברה יקבלו מים מטוהרים לשימוש ביישום שלהם תוך הגברת היעילות ואיכות המים.

למידע נוסף: http://www.filtration.3mil.co.il/how_to_choose_a_filter/

 



תגיות המאמר: תעשייה, סינון, מפעלים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

כותב המאמר אינו איש מקצוע וכל הכתוב הינו דעתו האישית בלבד, כמו כן פרט לתחביבים הכותב מספק מידע לגבי סרטי תדמית וסיגרים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אריק

מאת: אריקבניין ואחזקה - כללי25/12/13971 צפיות
בעיקרון אין לכם שום תירוץ מדוע אין לכם מסנן מים ביתי. שתייה ורחצה במי ברז יכולים לגרום למגוון בעיות בריאותיות שבקלות ניתן להפחיתם עם שימוש במסנן מים ביתי. נציג כאן את עשרת היתרונות המובילים של שימוש במסנני מים ביתיים ומדוע כדאי לכם לשקול את השינוי הזה.

מאת: אריקטלוויזיה16/06/111146 צפיות
מאז המצאת הקולנוע בתחילת המאה על ידי האחים הצרפתים לומייאר השתכללה הטכנולוגיה בצורה שקשה לתאר במילים. בתחום עריכת הסרטים השיפור המהיר יחסית בטכנולוגיה היווה קפיצת מדרגה רצינית שכוללת אפקטים מיוחדים שלא היו אפשריים באמצעי העריכה הישנים ואפילו עד הדמיות תלת מימד מדהימות. הטכנולוגיה הדיגיטלית החדשה, שפותחה בשנות השמונים ויצאה לשוק לקראת סופן, פתחה שוק חדש ומדהים של עריכה “חובבנית”, כזאת שאפשר לעשות מהמחשב האישי בבית.

מאת: אריקספורט ימי 07/12/092868 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על גלשני רוח, איך הוא בנוי - ממה הוא מורכב, מי המציא ובאיזה שנה פותח ענף גלישת הרוח? כנסו!

מאת: אריקתחביבים06/12/092193 צפיות
פוקר טקסס הולדם הוא אחד ממשחקי הקזינו הנפוצים ביותר בעולם בפרט במערב ארצות הברית. כמו כן, משתייך לקבוצת משחקי הפוקר ומצריך מהשחקנים אסטרטגיה מחושבת.

מאמרים נוספים בנושא תעשייה

מאת: nirתעשייה15/02/22976 צפיות
מדריך לבחירת חברת הובלות דירה עם ביטוח! הובלת דירות למעבר דירה שלכם לקל מאי פעם! פנו אלינו היום לפרטים והצעת מחיר אטרקטיבית להובלת דירה עם חברת ההובלות של ישראל!

מאת: מעיין חטאבתעשייה08/08/211216 צפיות
חברת פ.ק. מעבדות כיול וייעוץ בע"מ מציעה מניפה רחבה של שירותי כיול מתקדמים

מאת: yoni romתעשייה03/02/211159 צפיות
מה עושה מומחה לאיתור נזילות? מה תפקידו? בעזרת אילו מכשירים מאתרים נזילת מים?

מאת: ניב אבןתעשייה07/05/191780 צפיות
מה היתרון של צבע אפוקסי עבור רצפה

מאת: ליאורתעשייה07/08/181824 צפיות
מכונות שרינק למפעלים שונים, מבצעות אריזה מהירה. מכונות השרינק, עוטפות את המוצר ביריעת ניילון. אחר כך, הן מלחימות את הניילון, ומקררות את פס ההלחמה.

מאת: SEOMANתעשייה26/02/181320 צפיות
מנוף הרמה הוא ללא ספק הכלי המקצועי ביותר עבור כל חברת בנייה אשר זקוקה למשאית מנוף הרמה לגובה.

מאת: shlomy תעשייה27/12/175306 צפיות
הספקה טכנית שוטפת לעסקים היא כמו הדלק שמניע את הגלגל, הידיעה שחומרי הגלם מסופקים באופן יעיל ומקצועי מייעלת את העובדה ומגדילה את התפוקה בכמה רמות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica