חפש מאמרים:
שלום אורח
19.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

וירוס מוזאיקת המלפפון

מאת: מורן קידןבוטניקה07/08/20134722 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

וירוס מוזאיקת המלפפון הוכר בשנת 1934 כאשר מלפפונים נראו כבעלי סימנים פסיפסיים. מכאן קיבל הוירוס את שמו-מוזאיקת (פסיפס)המלפפון.

מאז שהתגלה הספיק הוירוס להדביק גם צמחים רבים אחרים-בעיקר ירקות כגון קישואים, פלפלים,שעועית, עגבניות, גזר, תרד, סלק ועוד. כמו כן נדבקו עשבים ,פרחים וצמחי נוי. הנגיף לרוב מתפשט בעיקר על ידי כנימות, אך הוא יכול להתפשט גם באמצעות בני אדם.

אבחנה

איבחון נכון של הוירוס בצמחים שונים, דורש מיומנות. לכן עדיף לשלוח צמחים שנחשדים בזיהום למעבדה, על מנת לאבחן מחלות צמחים וכך היעדר או נוכחות של וירוס כלשהו יכולות להיות מאושרות ע"י סרולוג.

לרוב, הוירוס מראה סימפטומים על העלים אשר נקראים בשם "אפקט שרוך הנעל". אפקט זה נראה כמו שרוכים של נעל ע"ג העלים והוא גורםלעלים צעירים להשאר ננסיים. יחד עם זאת, ישנם צמחים מסויימים אשר מגיבים לווירוס אחרת.

וירוס מוזאיקת המלפפון הפוגע במלפפון- מתחיל את  דרכו בפגיעה בעלים של המלפפון. לאחר מכן הוא ממשיך לירק עצמו. המלפפונים נהיים גבשושיים ובעלי גוון אפרפר. טעמו של המלפפון יהיה מר. הווירוס אשר פוגע בעלי הסלרי, פוגע בהם בצורת"שרוך הנעל" . אבל - ניתן להתבלבל בקלות בינו לבין וירוס פסיפס הסלרי, שנפוץ יותרבקרב הסלרי, כיוון שהשניים דומים מאוד (פסיפס המלפפון ופסיפס הסלרי). בעגבניה- בדרך כלל העגבניה נעשית דלילה ולרוב הוירוס מביא לסופו של הצמח. בפלפלים, הווירוס גורם לסממנים שוניםבמקצת מכל האמור לעיל-עלי הפלפל מפתחים דוגמאות דומות לפסיפס וטבעותלבנות. לפעמים הפלפל עצמו מתעוות ומתחיל להכיל טבעות וכתמים לבנים.

טיפול

לא קיים טיפול יעיל להתמודדות עם הוירוס. שימוש בכימיקלים או בקוטלי חרקים על מנת להדביר את הכנימות המעבירות את הוירוס, התגלה כלא יעיל.
השימוש בחומרי הדברה אף יכול לגרום להפצת הוירוס מפני שבריסוס בורחות הכנימות (מתוך ניסיון להימנע מחומרי ההדברה) לצמחים האחרים ובכך מדביקות צמחים בריאים בזמן קצר מאוד.

הדרך האפקטיבית ביותר להתמודד היא לבצע טיפול מונע ועצירת ההתפתחות של הוירוס.

צמחיםשנפגעו קשות-מומלץ לעקור מן השורש. צמחים אשר נראים בריאים למרות הפגיעה יש  לגזם, כולל העלים והירקות הפגועים. כמו כן יש לנקש את כל העשביה שמסביב ולחטא את כל כליהעבודה.
לאחר הניקיון יש לשרוף את הגזם בשביל לוודא שלא נשארות אף שאריות מן הוירוס אשר עלולות לגרום להתפתחות מחודשת בצמחים הבריאים.

מומלץ להמנע מלשתול צמחים רגישים באיזור שבו התפשט הוירוס. ישנם זנים מסויימים של צמחים שהונדסו להיות עמידים יותר מול הנגיף אך מומלץ פשוט להמנע משתילה באיזור הנגוע.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מורן קידן חקלאית מהצפון, אני כותבת באתרים בלוגינון ובאתר צמח ישראלי בכדי לשתף את כולם בידע שלי על צמחים, אני עוסקת בחקלאות מזה כמה שנים משתדלת לשתף את כולם בידע שלי, תיהנו.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מורן קידן

מאת: מורן קידןאדריכלות נוף 11/08/131055 צפיות
ביצוע גיזום עצים הוא הכרחי לשמירה על בטחונכם האישי. אך מעבר לכך, קיימים יתרונות נוספים הנוגעים לבריאות הגינה שלכם.

מאת: מורן קידןמדעי הטבע - כללי08/08/133190 צפיות
כמעט ואין אדם אשר לא חושק בגינה יפה ומטופחת. לצערינו, גינות הכוללות את כל ה"אפקטים המיוחדים" הן לא חסכוניות בעליל, לכן אנשים רבים נאלצים לוותר על החלום שלהם. ובכן - לא עוד. מסתבר שבעזרת תכנון נכון תוכלו להפוך את הגינה שלכם לגינת החלומות - תוך שמירה על הכסף שבכיס ואפילו על המים בכנרת!

מאת: מורן קידןצרכנות07/08/13934 צפיות
עצים להסקה היוו בעבר את האפשרות היחידה לקבל מעט חום בתוך הבית, במהלך החורף. עם השנים, ערכנו היכרות עם תנורי הספירלה, רדיאטורים ומזגנים, אך יחד עם כל אלה עדיין נשארה בקרבנו כמיהה עזה לישן והטוב-קמין עצים להסקה.

מאמרים נוספים בנושא בוטניקה

מאת: Nature.Techבוטניקה03/10/128718 צפיות
במאמצינו להבין את הישראלי הממוצע, את זה שכן חולם שתהיה לו גינה פרטית ומניבה בבית, גילינו שפחד וספקות רבים שוכנים בו בנוגע להתקדמות לגידולים הידרופונים.

מאת: ask4web קידום אתריםבוטניקה28/05/128676 צפיות
עיצוב גינות כיום איננו דומה ולו במקצת לעבודות עיצוב גינות בעבר. כיום עיצוב גינות ישראלי רכש לו מקום מכובד של כבוד מול כל מדינה מערבית מתקדמת. על זאת ועוד במאמר הבא

מאת: ask4web קידום אתריםבוטניקה14/05/128774 צפיות
מאמר בנושא עיצוב גינות לבית או למשרד

מאת: ask4web קידום אתריםבוטניקה02/02/128899 צפיות
בכל הנוגע עבור עיצוב גינות חוקי המשחק השתנו. מה שפעם היה בגדר תחביב למשוגעים לדבר כיום עיצוב גינות הינו מקצוע מוסמך על פי לימודים נוקשים. כיום יודעים כולם בניגוד לעבר כי עיצוב גינות הינו תחום עיסוק למקצוענים והתמורה למגע ידו של בעל מקצוע מוסמך בנושא הוא חסר תקדים. על זאת ועוד במאמר המרתק הבא

מאת: ask4web קידום אתריםבוטניקה22/01/129003 צפיות
מדוע וכיצד מתכננים גינה מכל סוג שהיא לקראת החורף? על אלו דברים חשוב לשים דגש? מה יעלה בגורלם של צמחי קיץ שכעת חשופים לפגעי מזג האויר הקר? על כך ועוד רבים במאמר המרתק הבא אודות תכנון גינה כמו גם עיצוב גינות

מאת: ליבובבוטניקה28/08/119392 צפיות
כל אחד רוצה ליהנות מגינה ירוקה ומטופחת, אבל אין ספק כי תחום הגינון בארץ ישראל מציב בפנינו אתגרים רבים. אין הדבר משנה לצורך העניין אם מדובר בגינה פרטית, בגינה של בית משותף, בגינה של בית עסק או מוסד, או בגינה ציבורית. מדינת ישראל היא מדינה שטופת שמש ודלה באופן יחסי במשקעים. כתוצאה מכך, אנו נמצאים במשטר מים קפדני למדי. בנוסף, העברת הטיפול בנושא אספקת המים לידי תאגידי מים, הביא להתייקרות משמעותית בעלותם.

מאת: מירב רביץבוטניקה10/03/109761 צפיות
מערכות מים מטופלים הן מערכות ייצור אשר מתוכננות מראש שיוכלו לעמוד בקיבולת ועומס עבודה עם האפקטיביות הגבוהה ביותר. בכדי לתכנן מערכת כזו צריך להנדס מערכת מים מטופלים מאוד מסוימת ע"פ הדרישה עם הרבה מחשבה כלכלית, וכמו כן החלטות אשר יהיו חסכוניות בצריכת חשמל, מים ואנרגיה. מערכות מים מטופלים הן מערכות קריטיות בכל הליך ייצור אשר דורש איכות מתמשכת לטווח ארוך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica