חפש מאמרים:
שלום אורח
18.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שיווק בנישה בדרך למודל הצלחה כלכלי

למוצרים או שירותי נישה יש את הפוטנציאל לייצר כסף גדול מהר מאוד אם הם תופסים את לב הקהל המתאים ואת הכיס שלו. בניגוד גמור לקונגלומרטים שמכוונים למסה העיקרית בשוק, עסקים שעובדים על נישה ספציפית מכוונים לשוק נקודתי בצורה מאוד ממוקדת, זה יכול להיות שוק רווי בכסף שארגונים גדולים יותר לא מתחרים בו והאוקיינוס שם פשוט כחול יותר וריק מכרישים.

אלו הם שווקים שפשוט מתעלמים מהם וזה חבל מכיוון שעם כול הכלים השיווקים שיש לנו כיום ובמיוחד במכירה דרך הרשת ובכול מיני חנויות עודפים זה קהל מבוזבז שאנחנו יכולים לספק לו את המוצרים אותם הוא רוצה.

תהליך המיקוד הזיהוי וההגעה לקהל היעד מעולם לא היה קל יותר לעסקים קטנים. השאלה היא האם אתה מוכן להיות דג גדול באגם קטן ? האם התשוקה שלך ייחודית מספיק על מנת לייצר רווח ? אנחנו מציגים תהליך בן חמישה שלבים על מנת שתוכל להפוך את העסק שלך להצלחה היסטרית למרות הנישה המוגבלת שלך.

1. צור שרות פשוט

שרות פשוט הוא הצעה אחת ייחודית שמתמקדת בצורך מסוים של קהל יעד צר. לא משנה אם אתה רוצה לייצור עסק אזוטרי של של צלבים לחסידים ישועים או שמיכות למכוניות, ישנם שאלות קריטיות שאתה חייב לתת להם תשובה; מי צריך את השרות שלך ?, מה מיוחד בשרות או המוצר ?מה עושה את המוצר שלך טוב מהמתחרה ?

אתה חייב לשים לב לכל הפרטים הקטנים לבדוק ששם המותג שלך מתאים למה שאתה רוצה לשווק וכל שאר אמצעי השיווק מסונכרנים, האתר שלך, אסטרטגית השיווק שלך נועדו להדגיש את הייחודיות ואת השרות המסוים אותו אתה משווק והוא טוב מכולם, זכור המילה החשובה פה היא פוקוס, פוקוס ועוד פעם פוקוס.

הנה דוגמה אמתית:

ב-2004 הייתה חברה בשם SIZZLE IT שייצרה סרטוני וידיאו של "עשה זאת בעצמך" בכול תחום אפשרי. לאחר שנים של חוסר הצלחה היזמים הפכו את החברה לכזאת שמתמחה בתחום אחד בניגוד לכול שאר החברות שהמשיכו לשווק לקהל יעד גדול ולא ממוקד, וזה הצליח להם הם בעצם חצבו תחום נישה שלא היה קיים קודם כחברה היחידה שייצרה סרטוני וידיאו מעוצבים למוצרים של בין 3 ל-5 דקות שמקצוענים נהגו להשתמש בהם והתוצאה החברה נהפכה למובילת התחום ונהנתה משיוך של מילת המפתח בכול מנועי החיפוש המהותיים.

2. ייצר את נישת השוק שלך:

המפתח להצלחה הפשוטה של העסק שלך הוא לנצל את נישת השוק שאתה מרגיש שאנשים מתעלמים ממנה. נישת שוק היא בדרך שוק קטן, ממוקד עם ייחודיות מסוימות כסגמנט קטן בתוך שוק מסחרי גדול.

ברגע שאתה מזהה את השוק אליו אתה רוצה להיכנס, עצור לרגע וחשוב על השאלות הבאות; מי האנשים בנישה הזו ? , מדוע עד עכשיו התעלמו מהם ? , איך אתה יכול לשרת אותם טוב יותר ? , איך אתה יכול לאחד אותם ? , בקיצור מדוע השרות הפשוט והיעיל שלך הוא התשובה לבעיה שלהם ?.

עבד את כול המידע שקיבלת על מנת לייצר פרופיל מדויק של קהל היעד שלך. השלב הבא הוא להתייעץ הוא האנשים שמעורים ומחוברים לשוק הזה דרך הרשתות החברתיות, מישהו שנמצא בסוד העניינים.

דוגמה מצוינת:

ישנם אלפי חנויות של טי שירט בעולם אם זה באינטרנט או בחנויות אבל מעט מאוד חברות באמת ייצרו נישה מיוחדת לשוק שלהם. חברה ייחודית כזאת בשם THE GAME הייתה מייצרת חולצות לפי עיצוב של לקוחות ועורכת תחרויות עיצוב והעיצוב הזוכה בתחרות היא מופיע על החולצות בליין שלהם,  כך החברה בעצם יצרה קהילה משותפת, האמן שזכה קיבל הכרה והחברה בעצם איחדה היפסטרים, אמנים ואנשים שאוהבים עיצובים מיוחדים והתוצאה הייתה מדהימה , החברה מוכרת מעל למיליון חולצות כול שנה.

3. תוביל את הנישה

כיוצר של השרות הייחודי שלך אתה מציע לשוק שלך תובנות ועצות מצוינות אבל זה שאתה מציג את הייחודיות שלך בלבד לא יביא אותך לשום מקום. גם שיווק המוצר שלך בצורה שקופה יוביל למבוי סתום.  אתה חייב להבין שאותנטיות בונה אמינות, התייחס לקהל שלך בכבוד, ספר מה עמד מאחורי הקמת השירות הפשוט והמיוחד שלך, באיזה בעיות נתקלת ? איך פתרת אותן ? ברגע שהמסר שלך מנוסח בצורה מושלמת הפץ אותו בכול המקומות האפשריים, בלוגים, פורמים, מסיבות עיתונאים, כנסים, ניוזלטרים, סרטוני וידיאו בYOUTUBE ופודקאסטים, זכור אף אחת לא מכיר את השוק טוב יותר ממך.

4. תהיה ספציפי ייחודי ורלוונטי.

נצל כל הזדמנות על מנת להסביר מדוע המוצר שלך טוב יותר מכל מוצר אחר בנישה שלך. התבונן היטב בכול המרכיבים שהופכים את המוצר הפשוט שלך לנגיש משלב הקונספט ועד לייצור ולהפצה והשיווק. מה גורם למוצר שלך להוביל את השוק ?, מה אתה מציע שהמתחרים אינם מציעים ? מדוע אתה הכי רלוונטי בנישה שלך ?. תשתמש בתשובות שקיבלת כתחמושת כנגד המתחרים שלך. בזמן שהמתחרים שלך מתגאים בחנויות שמוכרות הכול הנישה שלך מעדיפה דברים מיוחדים. יכול להיות שהמתחרה שלך עובד על כמות ומחיר נמוך אבל הנישה שלך מושכת קהל יעד עם ממון רב יותר שאין לו בעיה להשקיע כסף רב יותר במוצר שמשדר יוקרה.

5. תעתיק, תעביר ותחזור על כל מה שאתה עושה.

 

אל תפסיק לשנן את המסר שלך, נצל את גל ההצלחה, מצא דרכים חדשניות ויצירתיות להגדיל את השוק שלך, מצא תחומים חדשים וקהל חדש לפרזנטציה של המוצר החדש שלך על מנת לייצר יתרון תחרותי לאורך זמן. אתה יודע בדיוק מה עובד ומה לא עכשיו זה הזמן להגדיל את החשיפה.

 

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אפרת אלעמרי היא יועצת עסקית אינטגרטיבית ומקימת חברת ויזין ייעוץ כלכלי ועסקי המתמחה בליווי וביישום פתרונות ייחודיים לעסקים ולמשקי בית בהתמודדות עם הקשיים הכלכליים במשק הישראלי. חברת Vision עושה זאת באמצעות תהליכי ייעוץ ייחודיים המשלבים אימון ושינוי חשיבה. ויזין - ייעוץ פורץ דרך:

http://www.iqfinancy.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אפרת אלעמרי

מאת: אפרת אלעמרי מיסים - כללי09/07/151996 צפיות
אי-תשלום מס הכנסה היא עבירה פלילית,אך תכנון מס נכון הוא לא רק חוקי ולגיטימי אלא יכול להקטין בצורה משמעותית את גובה המס המשולם ולהגדלה משמעותית של הרווח הנקי מפעילות העסק.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה11/01/148501 צפיות
הסטטיסטיקה מראה שרק עשירית האחוז (0.1 אחוז) מהחברות שנפתחות בשנה יגיעו למחזור שנתי של 50 מיליון שקלים ויותר. במילים אחרות רוב העסקים הקטנים יישארו קטנים לתמיד. אמנם רוב בעלי העסקים יסתפקו במה שיש להם ולא ירקמו חלומות גבוהים אבל לאחוז הקטן שלא רוצים להשלים עם רוע הגזרה ורוצים להפוך את החברה הקטנה שלהם לאימפריה המשיכו לקרוא עד סוף המאמר.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132501 צפיות
לחשוב על רעיון זה מטלה קשה מלכתחילה אבל לשכנע אנשים לעשות משהו עם הרעיון זה קשה עד כמעט בלתי אפשרי. בהרבה מאוד תחומים המשימה שמטרתה להביא רעיון לאדם בעל השפעה שיש באפשרותו לממש את הרעיון נקראת "הצעה"

מאת: אפרת אלעמרי יזמות עסקית17/09/131330 צפיות
שהייתי שכירה כול פעם שקודמתי זה לא הרגיש מספיק טוב, נכון זה היה כיף לזמן קצר וההרגשה הייתה טובה, פתאום מצאתי את עצמי הולכת לפגישות שלא הוזמנתי אליהם בעבר והיה לי עוד חברים בכירים שיכלתי להתחבר איתם ול

מאת: אפרת אלעמרי מיתוג17/09/131359 צפיות
בחינה אינטואיטיבית זה נוגד כול תפיסה לחשוב שמיתוג יכול להיות אלמנט קריטי במהלך היצירה של ערך מוסף למוצר שמוגדר כסחורה (ברזל, תירס) ואינו ממותג. למרות הדעה הרווחת המיתוג של המוצר שלך יכול להיות הערך הי

מאת: אפרת אלעמרי יזמות עסקית17/09/131229 צפיות
מותגים כמו דיסני שידם נמצאת בכול מקום החל מפארקי שעשועים לכרטיסי אשראי ואולפני סרטים מצטיירות בעיני הלקוחות כחברות ששולטות בכול. רוב המשקיעים והעסקים יסכימו עם העבודה ששיוך מותג האם עם עסקים חדשים מחו

מאת: אפרת אלעמרי יזמות עסקית17/09/131478 צפיות
כול כך הרבה דברים קורים בתחום השיווק כיום, כולם נאבקים לשרוד ולהישאר על הרגלים. באותו הזמן כול איש שיווק בכול חברה מרגיש את הלחץ להיות "מתקדם ומתוחכם"

מאמרים נוספים בנושא שיווק ואסטרטגיה

מאת: מאה הימיםשיווק ואסטרטגיה28/01/152511 צפיות
המטרה של כל עסק היא לקבל כמה שיותר לידים מלקוחות המתעניינים בשירותים שהוא מציע. קיימות דרכים שונות ליצירה וקבלת לידים בעולם המודרני: א. פרסום של החברה עצמה במדיות השונות וקבלת פניות Inbound . ב. קניית לידים מאתרי אינטרנט ואנשי מכירות. ג. הפעלת מוקד טלמרקטינג ליצירת לידים, בדרך כלל בשילוב עם תקשורת שיווקית Outbound. עסקים רבים בישראל משקיעים כספים בקניית לידים, שרובם עוברים למספר עסקים במקביל. הכנו עבורכם את הכללים ליצירת לידים לעסק שלכם.

מאת: עידן עסיסשיווק ואסטרטגיה19/10/142861 צפיות
בכל שנה מיליוני שקלים מבוזבזים על מבצעים ותמריצי מכירות חסרי ערך, כאשר אתם מבצעים תמריצים ופעולות קידום לנציגי מכירות התוצאות שלהם יכולות להרקיע שחקים לרמות סנסציוניות! עד שיפתיעו גם אתכם.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה11/01/148501 צפיות
הסטטיסטיקה מראה שרק עשירית האחוז (0.1 אחוז) מהחברות שנפתחות בשנה יגיעו למחזור שנתי של 50 מיליון שקלים ויותר. במילים אחרות רוב העסקים הקטנים יישארו קטנים לתמיד. אמנם רוב בעלי העסקים יסתפקו במה שיש להם ולא ירקמו חלומות גבוהים אבל לאחוז הקטן שלא רוצים להשלים עם רוע הגזרה ורוצים להפוך את החברה הקטנה שלהם לאימפריה המשיכו לקרוא עד סוף המאמר.

מאת: סיגלית פילץ ששוןשיווק ואסטרטגיה25/09/132630 צפיות
המאמר עוסק בסקירת כלים של קיצורי דרך משכנעים אותם יכולים המשווקים לתת לצרכנים., כלים אשר באמצעותם יוכלו לשכנע את הצרכן לבצע רכישה . מקורם של כלים אלו מתוך מודל שכנוע של תורת הפסיכולוגיה החברתית.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132501 צפיות
לחשוב על רעיון זה מטלה קשה מלכתחילה אבל לשכנע אנשים לעשות משהו עם הרעיון זה קשה עד כמעט בלתי אפשרי. בהרבה מאוד תחומים המשימה שמטרתה להביא רעיון לאדם בעל השפעה שיש באפשרותו לממש את הרעיון נקראת "הצעה"

מאת: מיכלשיווק ואסטרטגיה18/06/132104 צפיות
בעולם של ריבוי באמצעי המדיה איך נדע במה לבחור, באיזו מדיה כדאי לי לפרסם, איפה להשקיע את תקציב הפרסום שלי, אולי לחלק אותו? בקיצור עולם הפרסום רחב ובעל אפשרויות רבות, אז בואו נעשה קצת סדר.

מאת: ורד קסטרו ומוטי בלאושיווק ואסטרטגיה23/03/131780 צפיות
הסביבה השיווקית המודרנית מורכבת, תחרותית ודינאמית מאי פעם. האם יש מספיק מידע, או שמא דווקא יש יותר מידי מידע, בכדי לקבל החלטה שיווקית מושכלת? מנהלי שיווק נמצאים בדילמה לא פשוטה. התשובה כך נדמה נמצאת במידענות השיווקית.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica