חפש מאמרים:
שלום אורח
15.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האם לצאת מהארון? עזרה פסיכולוגית לגייז / הומואים בתהליך יציאה מהארון

מאת: דר' ירוןזהות02/01/20149196 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תהליך היציאה מהארון הוא מסע מאתגר עבור רב הגייז (Gays). יש ליציאה מהארון מספר שלבים חיוניים, שכל אחד מהם מורכב בפני עצמו.

כפסיכותרפיסט המתמחה בטיפול בגייז ומתלבטים, אני מוצא שהשלב הראשון של היציאה מהארון היא בדרך כלל של המטופל כלפי עצמו: הקבלה העצמית כגיי היא תהליך ארוך ומורכב, שכרוך בכאב של ההשלמה עם הנטייה המינית השונה, עם היותו שונה מהמקובל, ועם ההשלמה שחייו לא יהיו כשל החברים והאחים שאיתם גדל, ובעיקר לא תואמים לציפיות של הוריו ממנו.

הומואים רבים שומרים את הסוד על נטייתם עד שלב מאוחר למדי בחייהם, ומתמודדים עם הסוד לבד. קשה לנער או לנערה המתבגרת לקבל את הנטייה המינית השונה, ולהשלים איתה. אם הנער לא יפתח את סגור ליבו ויחלוק את הסוד המעיק, הוא עלול להפנים תפיסה עצמית דמונית, מעוותת, שהיא פתח לדימוי עצמי שלילי ולקשיים חברתיים. לעיתים קרובות הקשיים יתבטאו מאוחר יותר גם בקשיים בתוך קשרים אינטימיים, ויהפכו מציאת בן זוג אתגר גדול במיוחד.

גם כאשר משלים ההומוסקסואל עם נטיותיו, תהליך שהשלמתו אורכת לעיתים חיים שלמים, הוא ניצב עדיין בפני ההחלטה האם לספר לאנשים היקרים לו, למי ומתי. הוא חושש מהדחייה שלהם, מהאכזבה והכאב שיגרום להוריו, מהלעג שיעורר בחבריו, ומהאפלייה שיסבול ממנה במקום עבודתו. גורמים אלה מעכבים רבים מהמטופלים שלי את היציאה מהארון עד כמה שיוכלו. לפעמים עד שמישהו מוציא אותם מהארון בכוח (עושה להם "אאוטינג", כפי שמקובל לכנות את הפעולה של הוצאה כפויה מהארון).

אני מעודד את המטופלים שלי לצאת מהארון לפני שאחרים יעשו להם אאוטינג. הפעולה של לקיחת ההגה של ספינת חיינו לידינו היא פעולה שמעצימה אותנו, ונותנת לנו תחושת שליטה. עם זאת, אני לא מעודד מטופלים לצאת מהארון לפני שהם מוכנים לכך בעצמם, כלומר לא לפני שעברו את השלבים הראשונים של השלמה עם נטייתם בעצמם, אחרת עלול להיות להם קשה להתמודד מול המשפחה והחברים שגם הם עוברים תהליך לא קל של השלמה עם נטייתו המינית של הבן/אח/הורה/חבר שחשבו שהכירו היטב, וכעת גילו שלא ידעו אודותיו דבר כל כך רחב היקף במשמעותו.

תהליך היציאה מהארון כולל גם תמיכה במשפחה, ולכן חשוב שיעשה רק לאחר שעיבדנו בטיפול את קבלת הנטייה על ידי המטופל עצמו. בני המשפחה הקרובים, בעיקר ההורים, עוברים מספר שלבים אופייניים בדרך להשלמה. שלבים אלו כוללים סוג של אבל, של כעס עצמי, של התפכחות מתקוות שהיו, ושל השלמה עם מציאות חדשה. אבל בסופו של התהליך ברב המקרים אותם ליויתי בהצלחה, זכיתי לראות התקרבות משמעותית בין המטופל ומשפחתו, התקרבות שלא התאפשרה לפני כן, היות והוא שמר מהיקרים לו על "מרחק בטחון" שיבטיח שסודו לא יתגלה.

ישנם מטופלים הטוענים בפניי שהם ירגישו יותר בטחון לצאת מהארון לאחר שיהיה להם בן זוג קבוע. הם מרגישים לפעמים שיהיה להם קל יותר להחשף בפני המשפחה לאחר שיהיה לצידם בן זוג תומך, שגם יאפשר להם להציג מול המשפחה תמונה אופטימית יותר של החיים כהומוסקסואל. אחרים, מעוניינים להיות הורים, ונאלצים לחשוף את סודם רק לאחר שהם מתחילים תהליך של הורות משותפת או פונדקאות, שבאופן מובן מאלצת אותם להסביר מדוע אינם יכולים לממש את חלום ההורות בדרכים המקובלות של נישואים לאישה.

למרות שמקובל לחשוב שהיציאה מהארון היא אקט חד פעמי ודי דומה אצל כולם, אני מוצא שתהליך ההכנה ליציאה מהארון דורש זמן. האקט של "לספר" הוא רק תוצר הקצה של עבודה מתמשכת הכוללת הכנה פנימית שאנחנו עושים במסגרת הטיפול. אופן החשיפה, למי מספרים, ובעיקר מתי עושים זאת, משתנה ממטופל למטופל. לדוגמא, יש מטופלים שמעדיפים לספר קודם להורה הקרוב אליהם יותר, בדרך כלל לאימם. הם מרגישים שהיא תבין יותר ותקבל אותם, בניגוד לאביהם שלא יבין. אחרים דוקא מעדיפים "לעשות נסיון" על מישהו פחות קרוב אליהם כדי לתרגל את תהליך היציאה מהארון, וללכת מהקל אל הכבד. בטיפול אני מברר עם המטופל מה הסיבות בגללן הוא מעדיף לעשות את תהליך היציאה מהארון באופן זה ולא אחר, והאם זה מהסיבות הנכונות. אנחנו לפעמים מתרגלים את התהליך ונערכים ביחד לבעיות האפשריות. תהליך היציאה, כשהוא נעשה באופן מובנה ושקול, יכול להפוך באמת ללידה מחדש, שסוללת את הדרך לחיים חדשים ומשוחררים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ד"ר ירון הוא פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays) / הומואים, דו מיניים וגברים המתלבטים בשאלות של נטייה מינית, וכן מטפל בבני משפחותיהם (יעוץ להורים ובני זוג). הוא מטפל בקליניקה פרטית באזור תל אביב.

לפרטים נוספים על יעוץ וטיפול אישי - 03-5256926. www.havaya.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דר' ירון

מאת: דר' ירוןהורות11/05/151592 צפיות
הבן סיפר לכם שהוא גיי? האם הוא באמת הומו או שמדובר במשהו חולף? כיצד מתמודדים הורים עם ההלם, הבלבול והטלטלה שעבר עולמם? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays) והוריהם, מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים הורים שמגיעים ליעוץ.

מאת: דר' ירוןזוגיות ואהבה02/02/141416 צפיות
כיצד גיי בוחר בן זוג מתאים? האם סקס משפיע על הסיכוי למצא בן זוג? מה הקשר בין זוגיות ודימוי עצמי? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays), מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים

מאת: דר' ירוןמיניות ובריאות מינית02/12/138534 צפיות
מה הקשר בין דימוי עצמי וקושי במציאת בן זוג אצל גייז? מה היתרונות והחסרונות של יציאה מהארון? מה ההתמודדויות הרגשיות של גיי המבקש להיות אבא? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays), מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: דר' ירוןמיניות ובריאות מינית02/12/138681 צפיות
האם מגע מיני חד פעמי עם גבר מגדיר אדם בתור הומו? האם ניתן לשנות זהות או נטייה מינית? מה הדרך הנכונה להתמודד עם משיכה לגברים? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays), מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאמרים נוספים בנושא זהות

מאת: עצת נפשזהות06/10/132164 צפיות
מאמר זה סוקר את שבעת הצעדים למתמודד עם המוסקסואליות: מהשיחה הראשונה ועד לסיום תהליך הבירור.

מאת: www.copy-writer.co.ilזהות12/06/132093 צפיות
קצת על מה שהקדמה עשתה לתודעה שלנו. קצת על ההתמכרות למסכים והרבה על הרצון לדעת את כל מה שלא בהכרח עושה אותנו יותר מאושרים.

מאת: דנה כותבתזהות06/12/1210868 צפיות
כבוד המשפחה הוא ערך עליון בחברה הבדואית וישנם מנהגים אשר מטרתם לתחום את האישה לספרה הביתית,לדכא את רצונה החופשי ואת תשוקותיה. בין המנהגים הללו קיים מנהג מילת הנשים.

מאת: מורן אופירזהות28/10/128378 צפיות
אך את רובן של הנערות והנשים מסבכות מחשבות אחרות, חששות מהלידה, הצירים, המחשבה שיווצר סיבוך וכמובן גם, פחדים רבים מההחלמה. בתור אישה שחותה על בשרה את השלב הזה יותר מפעם אחת, ההמלצה האיכותית שאני אתן לכן היא סה''כ להרהר ולחשוב אם איך מתמודדים עם כל חלק בעיתו, והחלק המהותי הינו ההכנה ללידה.

מאת: רונן רבינוביץ'זהות09/09/129146 צפיות
כיצד ניתן בעמוד אחד, להציג את תולדות עם ישראל, כולל מאורעות היסטוריים של ישראל והעולם, דמוגרפיה והגירה, אימפריות, תקופות, אישים, מנהיגים, ספרות ושפות?

מאת: יוסי קרמר זהות19/04/128805 צפיות
מיהו האינטרסנט? המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר זהות15/02/128995 צפיות
מהו אותו האני העצמי שלנו? המשך במאמר...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica