חפש מאמרים:
שלום אורח
18.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בגידות בין בני-זוג - זה טבעי?

מאת: דויד מנשהבגידות01/08/20143506 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בגידות של בני זוג הן משהו שמוטמע כנראה באופי האנושי ומכל עבר ניתן לשמוע סיפורים עסיסיים יותר ועסיסיים פחות על בגידות, משברים, הרס נישואין ועוד ועוד. מדוע מתרחשת התופעה הזו ומדוע היא כל כך נרחבת. הסיבות הן רבות, אבל בכל זאת ניתן לאפיין אותן עפ"י מספר קבוצות:

שחיקה טבעית

זוג מתחיל את דרכו בשניים, רק הוא והיא. הצורך וההזדקקות ההדדית גבוהים מאד והזמן המושקע זה בחברת זו הוא רב מאד.  אבל, ככל שעובר הזמן הלהט הראשוני נרגע.  כאשר נולד תינוק ראשון, עובר המוקד מן הזוגיות למשפחתיות. המטלות משתנות ואיתן משתנה השקעת הזמן זה בזו ובזוגיות עצמה. כתוצאה מכך נוצרת התרחקות, גם פיזי, ובמקרים רבים גם פורצוים ויכוחים ומריבות . במצב המתסכל הזה ובהעדר די סיפוק רגשי וכמובן סיפוק מיני, הפיתוי למלא את המחסור עלול להתדפק על הדלת.

עם השנים, כאשר מתוספים תינוקות נוספים הלחצים על הזוגיות משתנים ואף מתעצמים. הילדים מפתחים עם הזמן צרכים חדשים וזקוקים להשקעות אחרות של זמן ומשאבים כלכליים וכל אלה יוצרים לחצים קשים על הזוגיות

שם המשחק:  ריגושים

אין מה מה לעשות.  גברים רבים, אך גם נשים רבות פשוט אינם מסוגלים לשמור על התנהלות שקטה ורגועה של חייהם והם פשוט זקוקים לסערה מתמדת שתסחוף אותם ותעלה בגופם את רמת-האדרנלין, ממש כמו שספורטאים זקוקים למנות גבוהות של ריגושים, מתח ודחף ל"הישגים" - ובמקרה שלנו, ל"כיבושים".

אנחנו בני אדם

אכן, אנו בני אדם, וגם אם לא מדובר באופי בוגדני מיסודו ש"דורש" את ליטרת ה"כיבושים" והריגושים באופן מתמיד, אנחנו עדיין בני-אדם ונאמנות מוחלטת היא בניגוד ליכולת האנושית. הרגלים קבועים, אוכל קבוע, לבוש קבוע, אותה מכונית וכו' מעוררים בנו שיעמום ואנו מחפשים גירויים חדשים שישברו את השיגרה. זה לא אומר שהאהבה בקשר החוקי אינה קיימת, אבל השיגרה שוחקת וישנם כאלה שיראו במים הגנובים ובהרפתקה "מהצד", רק זריקת מרץ שמחזירה אותם לחיים.

תחליף לכתף התומכת שכבר לא קיימת

האדם הוא יצור שזקוק לחיזוקים. אחת הסיבות לצורך שלנו בזוגיות היא אותה "השלמה" שלנו כביכול, להפוך שני חצאים שונים לשלם. זהו כמובן רק מיתוס בלבד ואידיאליזציה של הקשר הזוגי, אבל בכל זאת לאור האידיאל הזה זוגות מתחתנים ויוצרים מסגרת משפחתית, אלא שהרצון והיכולת להעניק את התמיכה הרגשית לבן או בת הזוג הולך ודועך, שוב, כתוצאה משחיקה טבעית. התפקיד של כל אחד מבני הזוג הופך להיות רק משימה שמוטלת על כל אחד מהם - ובדרך כלל המשימה היא טכנית בלבד: את מגדלת את הילדים ואני הולך לעבודה. במקרים רבים, כאשר שני בני הזוג עובדים זה נעשה עוד יותר מורכב, מאחר שחלוקת התפקידים נעשית הרבה יותר בעייתית. הרצון להיות המשענת הרגשית של בת הזוג או של בן הזוג נעלם, אבל אצל כל אחד מהם הצורך לקבל עבור עצמו את החיבוק הרגשי או הפיזי, חי ובועט עד כדי יצירת מחנק ומועקה, המוצאת פורקן בקשר שמחוץ לנישואין...

לבגוד זה בעצם להיות או לא להיות

לאור כל מה שהזכרנו עד כה, מובן מדוע כל מה שהלהיב את בני הזוג בתחילת הדרך שלהם נראה זיכרון רחוק, מדוע הניצנוץ בעיניים הפך למבט עייף ואף מובס, מדוע הסקסיות הקורנת שפרצה מהם הפכה לחובה שמשתדלים לברוח ממנה ומדוע האישיות המלהיבה של הצד השני נתפסת כעת כמשמימה ומנג'סת. אולם, כפי שציינו כבר, בני האדם זקוקים לצרכים האלה של אהבה, תמיכה וכן, גם למין. מכאן ההחלקה במורד המדרון לבגידה בבת או בן הזוג היא לפעמים רק עניין של זמן, או הזדמנות...

אני בוגד - אני קיים

כולם, אם מותר להסתכן בקביעה כל כך חדה, עוברים לאורך חייהם תקופות של משברים, בין אם זה על רקע בריאות, קריירה ועוד כהנה וכהנה. המשברים הללו מערערים את הדימוי העצמי ויוצרים תחושות קשות של עירעור הבטחון העצמי והדימוי העצמי. בסיטואציות הכל כך אנושיות הללו אנו זקוקים למידות גדושות של תמיכה, חיזוק ואהבה. אלא, שכאשר היחסים הבין-זוגיים מתערערים (לא פעם דווקא המשברים הללו מחדדים את חוסר התקשורת שבין בני הזוג) גם האגו נפגע והתחושה של "אני לא שווה כלום" עולה ומשתלטת. במקרים הללו, המפלט והישועה הוא חיק חמים ואוהד מחוץ למסגרת הנישואים - הדואג לשדר לאגו הפגוע שכוחי עדיין במותני והתחושה הקשה היא רק בתוך הקשר הזוגי.

דגל אזהרה וקריאה נואשת לעזרה

תקשורת פגומה, כאמור, היא מניע חזק לבגידה. עם זאת, לא הצורך הפיזי או האקט המיני, הוא המניע לבגידה. זהו למעשה צילצול אזהרה וטילטול של הספינה עד כדי כמעט הפיכתה על פיה, בניסיון להציל דווקא את הקשר הזוגי! כמובן, זהו מעשה נואש ולא בטוח כלל וכלל שהוא עצמו לא יפרק את המסגרת ויוביל לגירושין, אך בכל זאת, המעשה נעשה מתוך מצוקה וחוסר יכולת לפתור את הבעיה הבין-זוגית באמצעים הרגילים של שיחה, ייעוץ וכו'. ניתן לראות זאת אפילו כסוג של הזרקת רעל אל הגוף, בניסיון נואש להרוג את המחלה הקטלנית שממנה סובל הגוף. לא פעם עושים בני הזוג המקיימים קשר מחוץ למסגרת הזוגית מאמצים (לא מודעים) כדי שייתפסו בבגידתם - מתוך רצון סמוי להציף את הבעיה ולגרום לעימות ישיר עם הבעיות שבתוך הקשר הזוגי ולבחון עד כמה שני הצדדים מוכנים ורוצים לשמר אותו.  אלא, שהעימות הזה הוא סוג של הימור, שכן קשה להעריך עד כמה הצד הנבגד יהיה מסוגל להתמודד עם הגילוי. בהחלט יתכן, שגם אם יימשך הקשר באופן פורמאלי, כבר לא תהיה לו תקנה ובמקרים שבהם ממשיכים לחיות תחת אותה קורת-גג, זה לא יהיה בגלל שהקשר עמד בסערה שחווה, אלא רק בגלל הילדים, או חוסר יכולת כלכלית להפרד.

ההזדמנות

עם כל זאת, התסריט הפסימי לא חייב להיות התסריט היחיד. אם שני בני הזוג ניחנו ביכולת ובמוכנות לתקן את הפגיעה הקשה ביחסיהם, על בסיס בחינה מעמיקה של הסיבות שהובילו אותם למצב הקיים - ותוך הסתייעות באנשי מקצוע - ניתן, בעבודה קשה ומחוייבות אמיתית, להציל את הקשר. הפצעים יגלידו, והזוגיות תעלה על פסים טובים והרמוניים. הצלקת שתשאר, תהיה תזכורת מתמדת לכך שאסור לקחת את היחסים כמובנים מאליהם - ושכדי שהם ימשיכו להיות טובים ומספקים, חייבים להשקיע כל הזמן זה בזו וזו בזה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דויד מנשה www.wordsuit.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דויד מנשה

מאת: דויד מנשהקידום אתרים02/02/151121 צפיות
העידכון האחרון באלגוריתם של גוגל, Hummingbird, מפנה זרקור חזק עוד יותר למגמה ההולכת של התמקדות בתוכן והנגשתו. החידוש הגדול שלו, הוא שהפניות הגולשים לתוכן רלוונטי נעשית ע"י מענה לשאילתות מורכבות ו"טבעיות", בלשון בני אדם, בהתבסס על תוכן העמודים שמנוע החיפוש סרק ולאו דווקא בעל בסיס עמודים שעברו אינדוקס ושל מילות חיפוש.

מאת: דויד מנשהקידום אתרים24/01/151158 צפיות
אתרים סמכותיים רבים נפגעו באופן חמור עד כדי אובדן של 90% מנפח החיפוש האורגני, כתוצאה מגניבת תכנים - ויחד איתם ה-authorship, כלומר הקרדיט למחבר התוכן. עידכון פנדה האחרון סיים את חגיגת השודדים הנהנים מעמלם של האחרים, או לפחות צימצם אותה מאד. נציג כאן את האופן שבו מטפל האלגוריתם העדכני בבעיית הסמכותיות האבודה.

מאת: דויד מנשהקידום אתרים18/12/141090 צפיות
בניית אתרים כוללת שימוש בכלים שונים, שאינם גלויים לעין. אחדים מן הכלים הללו, שלכאורה אינם בעלי חשיבות, הם חיוניים מאד, שכן בלעדיהם יכול האתר להחשף לבעיות לא רצויות, כמו למשל פירסום של האתר מנועי החיפוש עוד לפני שבנייתם הושלמה ואף חשיפת מידע שבעלי האתר אינם חפצים לחשוף. הפעם נעסוק בשני כלים קטנים אבל חשובים מאד. אחד מהם הוא קובץ robots.txt שתפקידו לא תמיד ברור לבעלי אתרים ואפילו, לא תאמינו, גם לבוני-אתרים רבים. הכלי השני הוא תג המטא noindex.

מאת: דויד מנשהבניית אתרים30/11/141176 צפיות
אופטימיזציה טובה היא כזו המוודאת שמבנה האתר לא יכלול שגיאות תיכנות בקוד האתר המפריעות (ובמקרים קיצוניים אף מונעות) לסרוק אותו. זאת, מאחר שגוגל, לדוגמה, לא תסרוק דפים שונים באתר, אם מבנה האתר מקשה על הסריקה. זאת, למרות שהאלוגריתמים המתוחכמים מאד של גוגל ומנועי החיפוש האחרים, יודעים, מן הסתם, כיצד להתגבר על בעיות טכניות - אבל אין להם שום עניין לעשות זאת, מאחר שאם בעלי האתרים לא עשו שום מאמץ בכיוון זה, מדוע הם צריכים להתאמץ עבורם.

מאת: דויד מנשהקידום אתרים22/10/141111 צפיות
פעמים רבות אנו נמנעים מתגובות בבלוגים, או במאמרים באתרי תוכן שונים, כחלק מקידום האתר שלנו, בגלל שאתרים רבים מצמידים להן תג nofollow. תג זה נועד, אכן, למנוע שהאתר המקודם יהנה מזרימת "מיץ" קידומי מן האתר שבו פורסמה התגובה. אולם, גם אם לכאורה המצב הזה מונע תועלת קידומית ישירה, כדוגמת קישור שהוא dofollow, עדיין יש בו תועלת רבה ופוטנציאל ענק לטווח ארוך (בעיקר) ולא פעם גם בטווח המיידי.

מאת: דויד מנשהקידום אתרים22/09/141039 צפיות
בניית אתר אינטרנט היא הכרח שכל בעל עסק, או נותן שירות, מודע לו. ואכן, כיום, הנגישות אל בית עסק או שירות, היא לא פעם דרך האתר - עוד לפני שפונים אל החנות הפיזית. יתרה מכך, אנו עדים לכך שעסקים רבים מתבססים באופן הולך וגובר על אתר האינטרנט. עם זאת, כדי להשיג את התוצאות הרצויות, כלומר משיכת גולשים והפיכתם ללקוחות או לצרכנים של האתר, חשוב מאד להקפיד על בניה נכונה של האתר.

מאת: דויד מנשהניהול תוכן18/09/143250 צפיות
שני מרכיבים חשובים בקידום אתרים, שלא רבים נוטים להתייחס אליהם במלוא החשיבות הראויה להם הם שני אלמנטים בכתובת האתר, URL, שהגולשים מקלידים בדפדפן : שם הדומיין והסיומת. במאמר זה נתייחס לשני מרכיבים אלה ונעמוד על חשיבותם.

מאמרים נוספים בנושא בגידות

מאת: shlomy בגידות19/02/192578 צפיות
חוקר פרטי, בהגדרתו, הוא איש מקצוע אשר תפקידו הינו לאסוף מידע על אדם או ארגון באופן אזרחי. חוקרים פרטיים מבצעים מגוון רחב של חקירות שונות, החל מחקירות במסגרת הליכי גירושין, חקירות כלכליות, איתור נעדרים או רכוש, חקירות ביטוח, חקירות אמינות לעובדים עבור ארגונים גדולים ועוד מגוון רחב של חקירות נוספות.

מאת: Daniel.Bבגידות25/09/183196 צפיות
בדיקות האזנה לטלפון מאפשרות לזהות פעולות ציתות אלקטרוניות למכשירי טלפון נייחים ולמכשירים ניידים. לרשות מי שרוצים לבצע מעקב אחר שיחות טלפון עומדים אמצעים משוכללים שמופעלים במגוון שיטות, החל בהתקנת רכיב זעיר במכשיר הטלפון ועד למעקב מרחוק באמצעים אלחוטיים.

מאת: shlomy בגידות25/12/171678 צפיות
אף פעם לא פשוט להודות (ולו בפני עצמכם) שאתם חושדים שבן הזוג מפר את האמונים, בוגד בכם. אי לכך לפני שממהרים להגיע למסקנות, יש לבחון את הדברים עם עצמכם וכשלב שני יש לבקש לאמת את החשדות באמצעות שילוב של חוקר פרטי אשר מתמחה בתחום – אם על מנת לאשש ואם על מנת להפריך.

מאת: shlomy בגידות24/07/173001 צפיות
בעולם שבו ידע זה כוח השימוש בחוקרים ובלשים פרטיים הולך וגובר, כאשר מישהו מסתיר מאיתנו משהו או מישהו מתחרה איתנו אנו זקוקים למידע מפנים על מנת להגיב, חוקרים פרטיים אלו אנשי מקצוע מנוסים ומיומנים לביצוע מעקבים, תצפיות ואיסוף מידע בכל תחום ובכל מקום, ההכשרה הזו היא הפתרון האפקטיבי ביותר לאיסוף מידע שימושי

מאת: חגית פריידסבגידות16/10/1510656 צפיות
האם בגידה זה סוף או התחלה ? האם ניתן לשקם את היחסים? האם אפשרי להתגבר על חוסר האמון? גילוי הבגידה גורמת לסערת רגשות ורבים מקבלים החלטות חפוזות. לכן, לפני כל קבלת החלטה, ככל שתהיה, מומלץ לפנות למטפלת זוגית. על מה קורה בחדר הטיפול תקראו בהמשך..

מאת: orya peryבגידות15/10/151760 צפיות
אזור המרכז הוא האזור המאוכלס ביותר בישראל. ככזה, המילים הראשונות שעולות לנו לראש כשמדברים איתנו על אזור המרכז יכולות להיות "פקקים", "צפיפות", "זיהום אוויר" או "בטון". מנגד, המציאות מראה שדווקא המרחב העירוני שלכם, יכול להיות מיקום מושלם לחופשה הרומנטית הבאה שלכם

מאת: דני הלויבגידות20/02/152181 צפיות
כיום אנו מוצפים בגירויים מיניים כמעט בכל רגע. הנוחות והגישה הקלה והמהירה לפורנוגרפיה באינטרנט, ועימה שלל הפיתויים הנלווים עימה כגון: שיחות סקס, אתרי היכרויות, מופע סקס לייב במצלמה וכדומה, גורמים לכך שכמעט כל אחד מתנסה בכך. האם סקס ויטואלי נחשב לבגידה?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica