התפתחות רוחנית,התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתחומתקדם
מה השאלה?
ש: שאלההראשונה לגבי הדבר מה שדיברנו עכשיו כן, האם המציאות הולכת לכיוון שינויתודעתי?
אליעד: מה אתהחושב?
ש: אני לאיודע אני שואל אותך.
אליעד: התשובההיא שתמיד ותמיד לא, האם המציאות הולכת לשינוי תודעתי כן ולא התודעה בסוף תמידנשארת אותה תודעה ותמיד אתה גם חושב אותו דבר אלא מה שאתה תמיד גם אולי חושב על זהבצורה שונה, תמיד לא משנה. קח תודעה המהות של החשיבה תמיד תישאר אותה מהות והחשיבהתמיד משתנה ברמה העובדתית.
ש: אוקי אבלאני מדבר על הקטע הזה של בעולם העשייה כביכול האם יש איזה התכוונות התכווננות שלהאנשים לכיוון הפנימה ליותר מאשר בחוץ.
אליעד: תראהמצד אחד אתה יכול להגיד שכן מצד שני אתה יכול להגיד שלא, אתה תשאל אותי על מה עלההפך "מה אתה חושב ואני אגיד לך את ההפוך".
ש: אני רואהשכן אנשים עם הזמן כאילו רואים ששום דבר לא ממצא ושום דבר כאילו לא מספק וזה.
אליעד: ואז מהעושים?
ש: ואז נכנסיםפנימה.
אליעד: לא הםנכנסים פנימה הם לא הולכים פנימה הם הולכים החוצה לנפרדות חדשה, לדוגמא בן אדם נגידנמאס לו לעבוד ואז הוא אומר "בוא נלך לשיעורים של רוחניות נניח" זה אומר שהוא הולךהחוצה לא פנימה.
ש: למה?
אליעד: למההחוצה כי הוא יוצר נפרדות הוא חושב שלעבוד זה לא טוב, קודם הוא חשב שלעבוד זה טובאז הוא עבד עכשיו הוא חושב שלעבוד זה לא טוב שרוחניות זה טוב אז הוא הלך לרוחניותאבל גם זאת צורה רעה, גם זה נפרדות הוא רק החליף בעיה אחת בבעיה אחרת. לדוגמא בןאדם דתי שכל חייו למד יום אחד נמאס לו להיות דתי יום אחד נמאס לו להיות דתי הואהולך להיות חילוני אז מה זה אומר שהוא התפתח רוחנית אתה יכול להגיד שכן הוא הגיעלהבנה חדשה, הוא הפסיק ללמוד רוחניות והוא הלך לגשמיות זאת התפתחות הפוכה אבל זאתגם אחיזה בצורה שתיהן זה צורות.
יש מקום שבואתה הולך רק פנימה אבל גם אז זה נקרא רק פנימה בסדר אבל בכל מקרה וגם כשאתה הולךפנימה בוא אני אתן לך דוגמא ממני, מה אתה שאלת בהתחלה האם יש התפתחות אני לדוגמא ישלי התפתחות מצד אחד כן כל הזמן אני מתפתח מצד שני אני כל הזמן מדבר על אותו דבר אבלזה נכון לגבי כל האנשים בעולם תמיד.
ש: אז מצד אחדיש התפתחות מצד שני אין שום התפתחות.
אליעד: אתה רקמחליף צורה תבין יש את האחד באחד המוחלט אין הבדל להתפתחות לא התפתחות אבל בצמצוםזה כבר צורות צורה כזאת וצורה כזאת יש שתי צורות אני אתן לך דוגמא, אם כולנו היינוככה כמוני נגיד אז היינו מסתכלים עליך ואומרים "אה תראו הוא התפתח הוא שכח אתהאחדות, הוא הגיע לנפרדות" היינו עושים הפוך.
ש: אתה הייתהמפורסם.
אליעד: נכוןאצל אלוהים ההתפתחות שלו הוא אומר " אה תראו הנה אחד הצליח להשתחרר מלהיות אלוהים".היו עושים ספר "להיות בן אדם" כן, הבנת מה זה התפתחות מי מחליט זאת רק צורה באחדההוא הראשון זה אחד אז אין שאלה מי התפתח אין שינוי אבל בנפרדות אחר כך זה כברצורות אז למה אתה אומר שזה התפתחות אולי זאת התפתחות הפוכה, אולי אלוהים מצליחלהתפתח ולהרחיק את עצמו מעצמו.
ש: אולי הואבכלל לא רוצה אולי זה נסיגה זאת לא התפתחות.
אליעד: הבנתהתפתחות זה ביחס למשהו ומאחר ששום דבר לא מחויב אז אתה לא יכול להתפתח ללכת למחויב.הנושא הספציפי הזה הבנו אותו?
ש: יש ליבהקשר הזה של ההתפתחות.
אליעד: כןאוקי.
ש: אני לאיודעת אם זה שייך אבל אולי כן.
אליעד: תכףנחליט אם כן או לא.
ש: לגבי מערכתהחינוך שבעצם יש טענה שמערכת החינוך צריכה לשנות צורה בעצם היא לא מתפתחת אלא ישהתדרדרות.
אליעד:התדרדרות לכיוון חיובי, מה חיובי בזה שמערכת החינוך מתדרדרת כי הקונספט של החינוךהוא עצמו רקוב בכלל אז זה שהוא מתדרדר זה סימן טוב כי בסוף יחליפו את כולו בבת אחת.מה הם אומרים הם אומרים "בואו נחליף את צורת הלימוד" אבל בכלל צריך להחליף אתהרעיון של השכל שלך צריך להחליף אותו אז ההתדרדרות הזאת הולכת לכיוון חיובי כי יותרויותר לא רוצים ללמוד ואז זה מקרב אותך לכך שהם יחפשו אלטרנטיבות בכלל לקונספט שלהחינוך.
ש: אז מההקונספט של החינוך בעצם השאלה שלי מה קונספט שלדעתך.
אליעד: אבלכמובן שזה גם יכול להיות הפוך שאם אתה תשפר להם את הלימוד אז הם יהיו יותר חכמיםאיך שמסתכלים על זה.
ש: אבל מההקונספט הדחוף שצריך לשפר אותו או מה הקונספט הנכון.
אליעד: מה שהםעושים זה טוב כאילו מה שהם חושבים שצריך לשפר צריך לשפר.
ש: מה לדעתךכיוון.
אליעד: מה שהםחושבים אין כיוון מה שהם חושבים זה הכיוון.
ש: אמרת עכשיורקוב למה אתה מתכוון?
אליעד: כל אחדשיבדוק מה הוא חושב שהוא צריך לשפר שישפר שיעשה את זה הרבה יותר מהר לא משנה מה, מההוא חושב שעושה לו טוב ותשפר רק תרוץ תתקדם בבקשה תעשה את זה יותר מהר.
ש: אין איזהקונספט של ילדים נכנסים לכיתה א' מה צריך ללמד אותם?
אליעד: איןקונספט אין שום משמעות לקונספט אתה צריך שזה יבוא מתוכך, מה שאתה חושב שצריך לשפרתשפר רק תעשה את זה יותר בזריזות. אתה מהר מאוד תגלה מה השלב הבא.
ש: הבנתי זאתאומרת מתוך וזה תהליך שאי אפשר לקדם אותו?
אליעד: אפשרמה אמרתי תעשה מה שאתה רוצה רק תקדם אותו, זה בדיוק מה שאמרתי.
ש: אבל איךתקדם אותו?
אליעד: איךמקדמים תהליכים בעולם שיותר חשוב לך אז אני עומד ואומר לך "אתה יודע מה שאתה רוצהזה מאוד חשוב רוץ קדימה תסיים אותו" זהו יש לך פרויקט תסיים אותו כמה שיותר מהר כדישתגיע לפרויקט הבא תסיים את הכל תנוח, אני בעד לעשות הכל רק תעשה את זה יותר מהרתסיים אל תהיה עצלן רוץ קדימה תסיים את כל המשימות.
ש: אז מההראייה שלך עדיין של החינוך שיכולה לקדם כמו שאתה מביא לנו פה.
אליעד: אתשואלת אבל שאלה אחרת טוב עכשיו אני אתן לך תשובה הפוכה, קודם כל התשובה הראשונה מהשאתה חושב שצריך לקדם אותו תקדם עכשיו תשובה הפוכה, מה צריך לקדם תקדם את איכותהמורים לדוגמא אם הבן אדם עצמו המורים / ההורים יהיו יותר חכמים יותר מבינים אתעצמם אז ממילא גם החינוך יהיה אולי יותר טוב יכול להיות שהם יהיו יותר טיפשים אזיהיה אינטרס לילדים לברוח מהם, הפוך יכול להיות אופציה הפוכה נגיד לדוגמא החינוךהדתי נניח, נניח שמי שמלמד בחינוך הדתי הם חכמים אבל ראית גם את התוצאות כאילו זהשהמורה חכם זה לא תמיד גורם לכך שהתלמיד יהיה חכם הרבה פעמים זה גורם לכך שתלמידיאחז ויהיה מקובע בחוכמה של הרב שלו.
כאילו נגידהרב מלמד אז בגלל שהוא כל כך חכם זה בעצם היה הבלוק המחסום, זאת אומרת למה התלמידלא מתקדם מעל רבו כי הוא אומר "הרב שלי היה כל כך חכם מה אני יותר חכם ממנו", זאתאומרת שאם הרב לא היה חכם אולי זה היה גורם לך לבדוק יש שני צדדים.
ש: אולי לגורםלעצמך כן לבדוק את זה בעצמך.
אליעד: נכוןאלא אם כן אתה בא אלי ואז אני מסביר לך אל תאמין לי יש לך את שני היתרונות.הבנו?
ש: אז רגעהמטרה זה להפסיק שיהיה רצונות?
אליעד: אתשמעת אותי אומר את זה?
ש: לא אתהאומר יש רצון לעשות אותו כמה שיותר מהר.
אליעד: כןכדי, לא שיהיה.
ש: משהו יעצוראת זה בסוף?
אליעד: אםתסיימי את הרשימה אז זה יעצור.
ש: נוואז?
אליעד:...
המאמר מאת מאמן אימון אישי/ עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il
הכנס לאתרותהנה מעוד טיפול נפשי, מגשר, תודעה, הסוד,מאמרים, שכנוע, התפתחות תודעתית, אושר, פסיכולוגיה, ילדים ועוד ...