חפש מאמרים:
שלום אורח
19.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כיצד לבחור יועץ מס וההבדל מרואה חשבון

מאת: טוב לעסקראיית חשבון20/01/20151929 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
במה עוסקים יועצי מס?

במובן הפשוט ביותר יועץ מס הינו בעל מקצוע, אשר הוסמך לכך באופן רשמי, המסייע ללקוח בניהול התנהלותו מול מוסדות הגובים מס בישראל: מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי וכו'.

בפירוט- יועץ מס מוסמך לייצג את לקוחותיו מול רשויות המס ולהגיש בשמם את המידע הנדרש אודות פעילותו הפיננסית וכן לייעץ ולהדריך את לקוחותיו בפעולות שונות: הקמת עסק, השגת מעמד של עוסק פטור או עוסק מורשה, הגשת דו"ח שנתי למס הכנסה, הגשת דיווחים שוטפים למע"מ, ביצוע תיאום מס וכן הלאה. כמו כן ישנם יועצי מס המספקים שירותים נלווים דוגמת ניהול שוטף של חשבונות הלקוח.

מטבע הדברים מרבית הלקוחות הנדרשים לסיוע בהתנהלות זו הם בעלי עסק או בעלי מעמד עצמאי.

בחירת יועץ מס - פרמטרים רלוונטיים

מכלול השיקולים הרלוונטיים בעת קבלת החלטה על שכירת יועץ מס דומים בחלקם לשיקולים אותם תיקחו בחשבון במהלך בחירת כל בעל מקצוע: אמינות, זמינות, התרשמות אישית ועלות.

הקושי הגדול יותר הוא כמובן בניסיון לשקול פרמטרים ייחודיים לתחום ייעוץ המס, כלומר- רמת מקצועיות. בהנחה שגם אתם כלקוחות אינכם ניחנים בידע מקצועי נרחב בתחום המיסוי קיים קושי מסוים בבחינת רמת המקצועיות של יועץ המס היושב מולכם ומנסה לשכנע אתכם כי הוא בעל המקצוע המתאים ביותר לניהול חשבונות העסק שלכם.

על מנת לקבל החלטה מושכלת יותר מזו המתבססת על אינטואיציה בלבד, כדאי לזכור כי בתחום המיסוי נוצרו במהלך השנים גופי מקובלות ותקנות ייחודיות לתחומים וענפים עסקיים שונים.

בהתאם מומלץ לבחור ביועץ מס אשר מייעץ או ייעץ לעסקים בעלי אופי דומה לעסק אותו אתם מפעילים, שכן סביר להניח כי יועץ מס אשר בין לקוחותיו נמנים כבר מספר חשמלאים (כדוגמה) יהיה בקיא יותר בהוצאות הייחודיות המוכרות לניכוי עבור בעלי מקצוע זה.

הבדל בין יועץ מס לרואה חשבון ?

יועצי מס ורואי חשבון הינם בעלי מקצוע בעלי הסמכה רשמית העוסקים שניהם בתחום ניהול חשבונות וייצוג לקוחות מול רשויות המס. ההבדל בין שני המקצועות מתמקד בסוג ההסמכה והסמכויות הרשמיות אשר הסמכה זו מעניקה להם, כאשר ראיית חשבון היא הסמכות המקצועית הגבוהה יותר.

לימודי ראיית חשבון נעשים במסגרת אקדמית במסלול בן 4 שנים, בסיומו נדרש הסטודנט לעבור את מבחני לשכת רואי החשבון בישראל ולאחר מכן לבצע התמחות בת שנתיים.

לימודי ייעוץ מס לעומת זאת נמשכים כשנה, בסיומם נדרש הסטודנט לעבור מבחן תעודה רשמי, ולהתמחות במשך 12 חודשים.

תקנות וחוקי המס בישראל מעניקים בהתאם סמכויות שונות לרואה חשבון וליועץ מס בנוגע לייצוג בעלי עניין מול רשויות המס, כאשר חברות ציבוריות ועסקים בעלי מחזור עסקים גדול (מעל חצי מיליון ₪ לערך) נדרשים להיות מיוצגים על ידי רואה חשבון.

אין בהבדלים המתוארים לעיל בכדי להעיד כי רואה חשבון עדיף על יועץ מס, נהפוך הוא עבור עסקים ובעלי מקצוע רבים יועץ מס יכול להוות פתרון יעודי מוצלח אשר יחסוך הוצאות מס ניכרות.

כמו כן, עבור חברות ועסקים בעלי מחזור עסקים גדול מסוימים קיימת הצדקה לשכירת שירותי רואה חשבון וכן שכירת יועץ מס המתמחה בתחום פעילותה הייעודי של החברה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

באתר טוב לעסק תוכל למצוא מגוון של שירותים לעסקים ופתרונות יעודיים לעסק שלך.

בין הפתרונות ניתן למצוא: שירותי רואה חשבון, ביטוחים שונים כגון ביטוח משרד, מגוון פתרונות תוכנה לניהול עסק ועוד...

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת טוב לעסק

מאת: טוב לעסקנדל"ן13/04/131284 צפיות
אחת השאלות המתבקשות בקרב ציבור המשקיעים השוקלים רכישת חלקת קרקע חקלאית משלל החברות המשווקות חלקות אלו הינה – אם אכן ההשקעה המוצעת הינה מוצלחת כל כך מדוע בוחרות החברות לשווקן לקהל הרחב ולא לשמור אותן לעצמן כהשקעה עצמית? לשאלה הגיונית זו מספר תשובות אפשריות והצגתן במאמר זה מיועדת לסייע לאותו ציבור משקיעים להבין טוב יותר להבין את אופן פעולתו של שוק ההשקעה בנדל"ן חקלאי.

מאת: טוב לעסקמיסים - כללי21/09/121451 צפיות
הקושי הכלכלי להתקיים בארץ, מעלה מחשבות אצל שכירים רבים, כיצד ניתן להגדיל את הכנסותיהם. אולם רשויות המס מחייבות דיווח והפקת חשבונית על עסקאות, האפשרויות העומדות הן: הקמת עסק - עם כל המשמעויות הכרוכות בדבר. שירות חשבונית לשכיר - שירות המאפשר לך להפיק חשבונית ללא צורך בהקמת עסק.

מאת: טוב לעסקהלוואות21/09/121147 צפיות
עסקים רבים זקוקים לעזרה כספית במהלך חיי העסק, ופונים למקורות מימון לעסקים לשם לקיחת הלוואה. במאמר זה נתאר את סוגי ההלוואות העומדות בפני עסקים.

מאת: טוב לעסקעסקים קטנים ובינוניים21/09/121195 צפיות
רוב בעלי העסקים המתחילים מוגדרים כעוסק פטור - עסקים אשר מחזור עסקאותיהם החודשי הממוצע אינו עולה על 6,624 ש"ח . רבים עדיין חושבים על פתיחת עוסק זעיר, אולם מונח זה אינו רלוונטי החל משנת 2002. במדריך זה תוכלו למצוא פרטים בכל הנוגע לפתיחת עוסק פטור חדש.

מאת: טוב לעסקעסקים קטנים ובינוניים21/09/121224 צפיות
אי שם בדרך המפותלת לקראת הקמת עסק חדש ככל הנראה תיתקלו בשני מושגים שישמעו לכם עמומים מעט במידה ולא התנהלתם באופן עצמאי מול רשות המיסים בישראל עד לאותה עת, והם: עוסק פטור ועוסק מורשה. במדריך זה תמצאו פרטים לגבי הקמת עסק מורשה.

מאת: טוב לעסקעסקים קטנים ובינוניים21/09/122327 צפיות
חושבת על הקמת גן ילדים פרטי? במאמר זה ננסה לעשות לך סדר, בכל הנוגע לרישיון עסק לגן הילדים הפרטי, והצורך בקבלת היתר שימוש חורג לגני ילדים פרטי.

מאת: טוב לעסקביטוח עסק21/08/128654 צפיות
האם קיימת הצדקה לרכישת ביטוח עבור גן הילדים, או הפעוטון אותו אתם מפעילים? שאלה זו יתכן שהייתה רלוונטית לפני מספר שנים, אולם כיום ניתן לומר במידה רבה של ביטחון, כי ביטוח מסגרות חינוך פרטיות (ובוודאי ציבוריות) לגיל הרך הפכה לנורמה, וכמעט הכרח לכל יזם המבקש להפעיל מסגרת חינוך שכזו.

מאמרים נוספים בנושא ראיית חשבון

מאת: אור מחשביםראיית חשבון24/10/162576 צפיות
הדוח השנתי הוא הדיווח שמידי שנה כל עצמאי מחויב בו הבסיס בדוח שמיחד אותו אצל עצמאי אל מול שאר מגישי הדוח הוא נספח א שבו רשומות כלל ההכנסות החשבוניות שבעל העסק הוציא באותה שנה ללקוחותיו ,מתחת לשורת ההכנסות רשומות כלל ההוצאות שבעל העסק הוציא.

מאת: עידן שלומןראיית חשבון05/03/152574 צפיות
טיפול בענייני מס נחשב מזה שנים רובת כשייך לרואי חשבון המייצגים עצמאיים ואנשי עסקים המגלגלים כסף רב, אך המצב אינו כזה ולאחרונה עוד ועוד שכירים מגלים כיתכנון מס אפקטיבי עבורם לא פחות מאשר עבור המעסיק שלהם.

מאת: עידן שלומןראיית חשבון05/03/152093 צפיות
פתיחת עסק עצמאי דורשת לא מעט אומץ ותעוזה כמו גם התמחות ויכולת בתחום שבו בחרתם. מעבר לכל אלו חשוב לנהל את כל ההתנהלות העיסקית בצורה נכונה וזאת באמצעות ליווי של רואה חשבון מקצועי.

מאת: עידן שלומןראיית חשבון05/03/151965 צפיות
אם אתם מקימים עסק חדש אתם חייבים לשכור שירותי רואה חשבון באזור המגורים שלכם ולקבל ממנו את כל סל השירותים המקובל בין רו"ח ללקוח. על כך במאמר הבא.

מאת: עידן שלומןראיית חשבון05/03/151984 צפיות
אחת הדרכים הנוחות ביותר להרוויח כסף מעבודה צדדית לזו שלכם כשכירים או סטודנטים היא באמצעות פתיחת תיק של עוסק פטור. מדובר על רישום כחוק כמי שעוסק בעבודה כעצמאי אך בהיקפים קטנים שפוטרים אותו מתשלומי מעמ או קבלה שלהם. על כך במאמר הבא.

מאת: יוסי נטוביץראיית חשבון08/02/152276 צפיות
בחינת הבקרות הפנימיות בארגון ובפרט בתהליכים עסקיים הייתה ונשארה אבן היסוד בעבודת המבקר הפנימי. תהליכים עסקיים רבים בארגון מתבצעים כיום במערכות ממוחשבות ומורכבותם, במיוחד בארגונים גדולים, מקשה על יכולת המבקר לבצע עליהם ביקורת אפקטיבית ללא אמצעים ממוחשבים. פיתוח טכנולוגית כריית התהליכים (Process Mining) לניתוח ניהולי של התהליכים עורר התעניינות מחקרית רבה ביכולות השימוש שלה גם ככלי בקרה בין היתר לזיהוי הפרות אבטחת מידע , ולאחרונה אף ככלי לביקורת פנימית לניהול סיכונים , ולזיהוי הונאות ומעילות

מאת: Smartaxראיית חשבון18/06/144646 צפיות
מס הכנסה בארה"ב מעוניין למנוע מאזרחי ארה"ב להשקיע בחברות השקעה זרות (PFICׁׂׂ) שמייצרות יותר מ – 75% מההכנסות שלהן מהכנסת פאסיביות או ש - 50% מהנכסים שלהן מפיקים הכנסה פאסיבית זרה או שאינם מפיקים הכנסה כלל, קרנות נאמנות ישראליות עונות בדרך כלל לההגדרה הזו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica