חפש מאמרים:
שלום אורח
17.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יתרונות העיסוי לגוף ולנפש

מאת: ravivorספא24/02/20152827 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הדעה הכללית הרווחת היא שעיסוי הוא חוויה מפנקת, וכי בכך מסתכמים כל יתרונותיו. הרשו לנו לנפץ לכם את המיתוס הזה, ולספר לכם מדוע לעיסוי יש סגולות רפואיות של ממש. אם תקפידו לבצע עיסוי באופן קבוע ועל בסיס שגרתי, תוכלו להיטיב עם הבריאות שלכם, הן ברמה הפיזית והן ברמה הנפשית והפסיכולוגית.

כיצד מיטיב העיסוי עם הגוף הפיזי שלנו
מסאז' (או עיסוי בעברית) הוא שיטה טיפולית המתבצעת באמצעות טכניקות שונות של מגע, בהן משתמש המטפל. אלו כוללות שפשוף והפעלת לחץ וכוח על נקודות שונות בגוף, כמו גם ליטוף, לישה ו"פריטה" של ממש על גוף המטופל.

קצת קשה לדבר על היתרונות של העיסוי באופן כללי, מאחר שקיימים סוגים שונים של עיסויים, שכל אחד מהם נועד לתת מענה לצורך מסוים ומבוסס על שיטה ספציפית. יחד עם זאת, ומאחר שהעיקרון העומד בבסיס כל העיסויים הוא זהה, ניתן לומר כי מסאז':

· מקדם את בריאות רקמות הגוף.

· תורם לבריאות השרירים (מידת האלסטיות שלהם).

· משפר את זרימת הדם בגוף, שתורמת לתפקוד הכללי.

· משפר את עבודת הלב ואת פעילות בלוטות הלימפה.

· מקל על לחצים, תחושות עייפות וכאב בחולי סרטן.

· מסייע להפחתת כאבי גזים, לשינה טובה ולהירגעות בתינוקות.

· מיטיב עם בעיות אורטופדיות על-ידי הגדלת טווח התנועה במפרקים.

· מסייע במידה רבה במקרים של פריצת דיסק, כאבי גב ושכמות, דלקות בגידים ועוד.

· מפריש את ההורמון אוקסיטוצין, שמרגיע את המעסה לא פחות מאשר את ה"מעוסה" ומחזק קשרים בינאישיים.

הסעיף האחרון מחבר אותנו ישירות אל נושא השפעת העיסוי גם על הנפש.

נפש בריאה בגוף בריא
יתרונותיו של העיסוי אינם מתמצים רק בהטבה מבחינה גופנית-פיזית. למסאז' יש גם יתרונות נפשיים ופסיכולוגיים עצומים, כגון הפחתת מתח נפשי, הירגעות ואף שחרור רגשות מודחקים כמו כעס, עצב, חרדה ועוד. או בקצרה: עיסוי משפר את המצב הגופני, שמשפיע על המצב הנפשי – ולהפך.

כאשר נתפס לנו הצוואר או כאשר הכתפיים כואבות מיתר מאמץ או מתח, יש סיבה לכך שאנו קובעים תור למסאז'. ההסבר הפשוט ביותר לכך שנתפס לנו שריר הוא שאנרגיה שלילית (כמו מתח, דאגה ולחץ) מצטברת בתוך הרקמות ויוצרת כאב. בעזרת עיסוי מקצועי ניתן לפרק את דפוס האנרגיה התקוע הזה, ולחוש הקלה מיידית.

כידוע, ישנו קשר בל יינתק בין גוף ונפש. לכל החוויות הרגשיות שלנו יכול להיות גם ביטוי גופני: כשאנחנו מתרגשים "הבטן מתהפכת", כשאנחנו פוחדים "יורד לנו הלב לתחתונים" וכשאנחנו עצובים דמעות חונקות לנו את הגרון (כלומר אנחנו מרגישים מחנק). המשמעות היא, שככל שנשפר את הבריאות הנפשית שלנו בעזרת מסאז', כך נוכל גם ליהנות מבריאות פיזית בתדר גבוה יותר.

הצד השני של המטבע
כאשר עושים עיסוי אצל אדם שלא הוכשר לכך, אנו עלולים לגלות את "הצד האפל" של התחום. מעסה שהוכשר בצורה מקצועית ויסודית, יודע שיש אנשים שאסור להם לקבל טיפולי עיסוי (או שמותר להם לעשות זאת בצורה מוגבלת יותר), וזאת מכיוון שהם סובלים מבעיות מסוימות: דימום או נטילת תרופות מדללות דם, כוויות או פצעים פתוחים / מגלידים, פקקת ורידים (טרומבוזיס), שברים או סדקים בעצמות הגוף, אוסטיאופורוזיס בדרגת חומרה גבוהה ועוד. אם אינכם בטוחים התייעצו עם רופא.

המידע מוגש כשירות לציבור מטעם ספא ידיים אוהבות, ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי.

 



תגיות המאמר: עיסוי, מסאג, מסז


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ravivor

מאת: ravivorחינוך ילדים22/04/151945 צפיות
הילד עומד לעלות לכיתה א'? לילדים רבים המהלך הזה מלווה בהרבה חששות ופחדים. הנה כמה עצות מסופר הילדים ויועץ החינוך, חיים ולדר.

מאת: ravivorעיצוב פנים22/04/151738 צפיות
מתלבטים בנוגע לריצוף המתאים לחדר הרחצה? האם עדיף מקלחון מרובע או עגול? הנה כמה תשובות שיסייעו לכם להגיע לעיצוב המתאים לכם.

מאת: ravivorאופנה22/04/152998 צפיות
בניגוד למה שנהוג לחשוב, יבוא מקביל של מותגים הוא חוקי בישראל - כל עוד מקפידים על כך שהמוצרים אכן מקוריים ולא מזויפים. הנה כמה מהיתרונות של יבוא מותגים מקביל.

מאת: ravivorבניין ואחזקה - כללי29/03/151104 צפיות
אספלט הוא חומר בנייה מודרני בעל יתרונות רבים, ההופכים אותו לאחד הנפוצים ביותר בתחומי הבנייה. הנה כמה מיתרונותיו.

מאת: ravivorבית חכם24/03/151154 צפיות
מערכות בית חכם כבר מזמן הפכו למציאות בבתים רבים. הנה שלושה יתרונות עיקריים שיגרמו גם לכם להתקין חשמל חכם בבית.

מאת: ravivorתרבות דיגיטלית19/03/152444 צפיות
בעידן שבו ניתן למצוא ולראות כמעט הכול באינטרנט, לא באמת חייבים לשלם הון תועפות לספקיות תוכן שגובות כמה שבא להן. מדריך מקוצר לסטרימינג מהיר ואיכותי.

מאת: ravivorבריאות ורפואה כללי16/03/151658 צפיות
ישראל היא מדינה חמה ושטופת שמש וקרינה. קבלו כמה טיפים שישמרו על בריאותכם ויהפכו אתכם לחכמים בשמש.

מאמרים נוספים בנושא ספא

מאת: ניב אבןספא09/06/161675 צפיות
מעבר לקרבה שמייצרת רמת נוחיות נהדרת חשוב לאתר את סוג העיסוי שמיועד ספציפית שלחרור של שרירים תפוסים, בפרט אם אתם מהאנשים שאוהבים להתעסק בענף ספורט בצורה תדירה. אל תתפתו אל עיסויים שלא בהכרח קשורים אל המצה הפיזי שלכם וחפשו אחר מקומות שיודעים לבצע עיסויים עם התמחויות מגוונות להתאמה מירבית.

מאת: דוד כהןספא26/04/146421 צפיות
ככה חוגגים היום יום הולדת מפנק יחד עם בן הזוג בחבילת ספא מפנק בצפון.

מאת: מיכאל רומנסקיספא07/01/148672 צפיות
אורח החיים הנוכחי אינו פשוט עבור אף אחד. אנחנו נמצאים בלחצים, לא נותנים לגופנו מנוחה ומתעלמים מהכאבים שכן מופיעים. אחד הפתרונות היעילים ביותר, בהקשר הזה, הוא עיסוי על ידי גורם מקצועי. אלא שבישראל יש לא מעט מעסים מקצועיים, או לפחות אנשים המתיימרים להיות כאלה. כיצד תמצאו את המעסה הטוב ביותר באזור המגורים שלכם?

מאת: שמואל עטיהספא01/12/138572 צפיות
מתחמי ספא בצפון הארץ, ממוקמים במקומות רבים, יפים, ולעיתים גם בלתי צפויים בכל רחבי הגליל. בכל אחד ואחד ממתחמי ספא אלה, תוכלו ליהנות מהיצע נרחב של פינוקים שכולנו אוהבים. כמו בכל מקום אחר בארץ, גם באזור הצפון תוכלו ליהנות ממתקני ספא המיועדים לאירוח זוגות, משפחות וקבוצות, וכמו כל ספא יוקרתי בכל מקום אחר בארץ, גם באזור הצפון תוכלו ליהנות ממגוון נרחב של מתקני בריאות הכוללים בין היתר: מתקני ג'קוזי וסאונה יבשה, בריכות מחוממות, חדרי טיפולים אינטימיים, מלתחות מהודרות, מסעדות ובתי קפה.

מאת: אלעד אוחנהספא18/08/131815 צפיות
ביקור זוגי בספא הוא בילוי רומנטי במיוחד. לא חייבים לנסוע עד אילת או עד הצפון הרחוק כדי להנות מבילוי שקט, רגוע ואינטימי בספא טוב.

מאת: ספא וילה בלספא30/05/131885 צפיות
עצמו את העיניים לרגע. דמיינו לעצמכם מקום רגוע, עם מוסיקה שקטה ונעימה ברקע, וטיפול מסאג' מפנק שכולו נועד בשבילכם. עכשיו פקחו את העיניים. כן כן, זה לא מוכרח להיות חלום. זו יכולה להיות המציאות שלכם, ובקרוב. טיפולי מסאג' וגם עיסוי אבנים חמות מוצעים על ידי מכוני הספא ומאפשרים לכל אחד לקחת קצת פסק זמן וליהנות משהות בלתי רגילה במקום מיוחד ועם טיפול מרגיע שקשה לשכוח אותו.

מאת: מיכל שדהספא28/05/131935 צפיות
תמיד טוב שיש סיבות להתפנק ואפילו עוד יותר טוב כשיש סיבות להתפנק בזוג, ומה יותר טוב כבילוי זוגי מושלם אם לא טיפול ספא זוגי?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica