|
|
|
|
|
העברת מסרים, איך להעביר מסרים? טיפול בהתנגדויות, איך להשיג הסכמה? איך לדבר נכון? לדבר בצורה נכונה, לשכנע בצורה נכונה, איך להימנע ממריבה? איך להימנע מק
|
|
|
העברת מסרים, איךלהעביר מסרים? טיפול בהתנגדויות, איך להשיג הסכמה? איך לדבר נכון? לדבר בצורהנכונה, לשכנע בצורה נכונה, איך להימנע ממריבה? איך להימנע מקונפליקט? איך ליצורהסכמה?
שלום לכולםהפעם אני רוצה לתת עוד טיפ בנושא של שכנוע והעברת מסרים, והימנעות מקונפליקטים זההולך ככה הרבה פעמים בן אדם אומר משהו עושה משהו ורוצים שהוא לא יעשה את זה, רוציםלהגיד לו הפוך ממה שהוא מבקש מה שזה לא יהיה והרבה פעמים זה לא מצליח. בן אדם עושהאיזו פעולה נגיד בן אדם עושה רעש ולא רוצים שהוא יעשה רעש אז אומרים לו "אל תעשהרעש" אבל הוא כן רוצה לעשות רעש ואז בקיצור יש קונפליקט והשאלה היא מה אפשר לעשותבכזה מקרה, איך לטפל התנגדות הזאת.
והתשובה היאשמה שבעצם אפשר לעשות זה לפרק את מה שאנחנו רוצים לומר לו למהות וצורה ולנסות לומרלו את המהות של מה שאנחנו רוצים לומר לו אבל בצורה אחרת שהוא יסכים לקבל אותה. שימולב לדוגמא נגיד בן אדם בא ועושה רעה אתה רוצה לישון והוא עושה רעש, עכשיו הוא נגידלדוגמא נגיד שהוא רואה טלוויזיה ורואה טלוויזיה בווליום ואנחנו מפריע לנו הרעש,אפשרות אחת זה להגיד "מה מפריע לי שהוא עושה רעש?" אז בא נגיד לו "אדוני תנמיך אתהטלוויזיה זה עושה לי רעש אל תרעיש, אל תדליק את הטלוויזיה כל כך גבוהה" זאת אפשרותאחת.
מה עוד יכוללהיות שיקרה? שהוא יגיד "לא, אני כן רוצה אני רוצה לשמוע בווליום בעיה שלך שאתה לאנרדם שים אטמי אוזניים". עכשיו שימו לב כאשר הבן אדם חושב על מה שמציק לו, מה מציקלך? לך מציק שעושים לך רעש, מה אתה רוצה? שלא יהיה רעש, מה מפריע לך? הרעש, במה אתהמתמקד? בזה שלא יהיה רעש אז אתה אומר לבן אדם "אל תעשה לי רעש אבל הבן אדם השניכשאתה אומר "אל תעשה לי רעש" הוא אומר "לא, אני כן רוצה לעשות לך רעש לא בגלל שאנירוצה לעשות לך רעש אני פשוט רוצה להמשיך לראות את הטלוויזיה בווליום". לעומת זאתבעצם אם אנחנו ניקח את הדבר הזה שאנחנו רוצים שהבן אדם השני לא יעשה רעש אפשר לראותשאת אותה מהות שהוא לא יעשה רעש ניתן להשיג אותה בשתי צורות שונות.
זאת אומרתניתן לבטא את הרעיון הזה של "אל תעשה לי רעש" בשתי צורות שונות, אפשרות אחת היא "אלתעשה לי רעש" שזאת האפשרות שבה יש קונפליקט מול הרצון של הבן אדם השני, אפשרות שניהזה לדוגמא להגיד לו "אתה יכול לשמוע את המוסיקה בפול ווליום אבל באוזניות, אתה יכוללהרעיש אבל לסגור את הדלת" כאילו לא להתנגד למה שהוא אומר, לא לעשות התנגדות ישירהאלא להביע בדיוק את אותו רעיון אבל בצורה אחרת. בן אדם לדוגמא נגיד רוצים לקבל ממנושקל, נגיד בן אדם בא מבקש עזרה ונגיד לא רוצים לעזור לו הוא מציק "תעזור לי" לארוצים לעזור לו, אפשרות אחת זה להגיד לו "לא רוצה לעזור לך" ואז הוא יגיד "מה אתהלא רוצה לעזור לי", אפשרות שניה זה להגיד לו "תקשיב אני רוצה שתעזור לעצמך" שזהבעצם אותו דבר כי אם הוא יעזור לעצמו אתה לא צריך לעזור לו.
אבל השאלה מהאמרת לו, אמרת לו "אני לא רוצה לעזור לך" או שאמרת לו "אני רוצה שתעזור לעצמך".עכשיו שימו לב רוב האנשים כמשהו מציק להם הם אומרים מה מציק להם לדוגמא נגיד מישהובא מציק לך אומר לך "תן לי תן לי", נגיד הילד אומר "תן לי תן לי" ואתה לא רוצה אזאתה אומר לו "לא רוצה לתת לך, לא מעוניין" כי הבן אדם בדרך כלל מדבר על מה שמציק לואבל הרבה פעמים הבן אדם השני כשאתה אומר לו "אני לא רוצה" אז הוא בקונפליקט הואעכשיו לא יודע מה לעשות, לכן צריך לעשות בצורה אחרת לשאול מה הבן אדם השני כן רוצהלשמוע והאם אפשר את מה שאני רוצה להגיד לו להגיד לו בצורה אחרת, שעדיין יהיה לזהבמהות המהות תהיה אותה מהות התוצאה תהיה אותה תוצאה אבל עדיין להעביר את אותו מסרבצורה אחרת.
זאת אומרת ישלנו נגיד כוס ריקה שהיא חצי ריקה וחצי מלאה, נגיד שהכוס היא מלאה ואנחנו רוצים שהיאתהיה חצי ריקה אפשר להגיד לו "תשפוך חצי מהכוס", אפשר להגיד לו "תשאיר חצי בכוס"עכשיו זה אותו דבר בפועל בסוף אם הוא שפך חצי או השאיר חצי אותה תוצאה אבל הרבהפעמים הבן אדם, עצמך אתה לצורך העניין רוצה שהוא ישפוך חצי ואז אתה אומר לו "תשפוךחצי" אבל הוא לא רוצה לשפוך חצי, לעומת זאת אם אתה תגיד לו "תשאיר חצי" אז בעצםברור שהוא ישפוך חצי בשביל להשאיר חצי אבל מצד שני אין לו בעיה להשאיר חצי אבל הואלא רוצה את "הזה".
עכשיו ישסיפור נגיד שמספרים סיפור על אחד שהיה כל כך קמצן הוא לא היה מוכן לתת לאף אחד שוםדבר יום אחד הוא טבע היה בים טבע ואז באו להציל אותו ואז הוא טבע וטבע, בעיה ואזאומרים לו "אוקי" מישהו בא ואומר לו "תן לי את היד שלך אני אמשוך אותך" הוא אמר "לאאני לא מוכן, לא רוצה לתת לך את היד", הביאו איזה מישהו אחר ואז הוא אמר לו "קח אתהיד שלי בוא תמשוך אותה" ואז הוא לקח את היד שלו.
שימו לב אםהוא אמר כשאמרו לו "תן לי את היד שלך" אמר "לא אני לא מוכן לתת לך את היד שלי" אבלכשאמרו לו "קח את היד שלי" הוא אמר " הנה אין בעיה אני אקח את היד שלך, לקחת אנימוכן לתת אני לא מוכן". מה אני מנסה להגיד, מה המסר של מה שאני מנסה להגיד בו?שלפעמים אפשר להגיד את אותו דבר בדיוק אבל בצורה אחרת וכאשר אתה רוצה להגיד למישהומסר איזה דבר והוא לא מוכן לקבל את זה או שאתה רוצה שהוא יקבל את זה או שאתה חושבשאולי הוא לא יקבל את זה צריך לשאול את עצמך האם יש אולי עוד דרכים שניתן לומר אתאותו דבר, שניתן לומר דבר שאולי אפילו ישמע אחרת אבל שישיג את אותה מטרה בדיוק בלישזה יפגע בצד השני.
כי הרבה פעמיםבן אדם אומר את מה שבא לו לראש, הרבה פעמים זה נוגד את הדעה של הבן אדם השני ואםאתה רק תנסח את אותו משפט בצורה אחרת במקום להגיד "אני לא רוצה שתעשה ככה וככה"תגיד "אולי תעשה ככה וככה" שבסוף זה יהיה אותו דבר כי אם הוא יעשה את מה שביקשת אזאולי הוא יעשה את מה שאתה רוצה שהוא יפסיק לעשות, זה אותו דבר יצא אבל יכול להיותשהוא מעדיף לשמוע את ה - "אולי כן תעשה" מאשר את ה - "אולי לא תעשה". אוקי כנ"ללגבי כל תחום אחר ועוד נוסיף...
המאמר מאת מאמן אימון אישי/ עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il
הכנס לאתרותהנה מעוד מטפל אישי, מאמן אישי לחיים, מאמן עסקי,מאמרים, איך..., לקוחות, אימון עיסקי, אליעד כהן, התנגדות / ניגודים, הסכמה ועוד ...
|
|
תגיות המאמר: פסיכולוגיה, חינוך, אימון אישי, אימון, מכירות, אושר, תת מודע, טיפול, אימון עסקי, NLP, יעוץ, שכנוע, להשיג, קונפליקטים, חשיבה חיובית, הישגים, אימון עיסקי, ליצור, ליצור הסכמה, להעביר מסר, איך להעביר, לדבר בצורה נכונה, איך להימנע ממריבה, איך להימנע מקונפליקט, איך לדבר נכון
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
מאמרים נוספים מאת מאמן אישי אליעד כהן אימון אישי Eip.co.il
איך לחנך ילדים, איך לשכנע אנשים, איך לגרום למישהו לחשוב כמוך, איך לגרום למישהו להסכים איתך, כושר שכנוע, איך להסביר משהו, טיפול הוליסטי, מאמן אישי: עכשיו העניין הוא כזה למה לפעמים בן אדם רוצה להסביר משהו למישהו והוא לא מצליח להסביר לו, אתה רוצה להסביר משהו למישהו ואתה לא מצליח להסביר לו. עכשיו יש תיאוריה שאומרת אם אתה רוצה לדעת אם הבנת לך תסביר למישהו ואנחנו נשדרג את זה ותבקש ממנו גם להסביר מה הוא הבין ותראה שהוא באמת הבין ואפילו תסביר למישהו מפגר וככל שהוא יותר מפגר והצלחת להסביר ...
|
הכשרת עובדים, ניהול מנהלים בארגון, איך להכשיר עובדים, איך לנהל מנהלים, איך לנהל עובדים, פיתוח עובדים, קואצ'ר מומלץ, טיפול נפשי: עכשיו הנושא הוא כזה אחת הטעויות שעושים מנהלים, יש בעיקרון בארגון שני סוגי עובדים יש עובדים שיש להם מטרה מאוד מוגדרת וספציפית שהם בעצם התחליף הכי זול לרובוט כאילו זאת אומרת יש איזה עבודה מסוימת שהם צריכים לעשות עושים אותה רק פשוט במקום להביא רובוט כי אין רובוט שיעשה את זה אז הם עושים את זה, עכשיו זה עובדים שאין צורך שיהיה להם שכל אפילו יש צורך שלא יהיה ...
|
הערכה עצמית רעה, עודף ערך עצמי, דימוי עצמי גבוה מידי, חוסר ביטחון עצמי, הסרט הסוד, מפחד להתחיל עם בחורה, אימון אישי לחיים, אימון אישי מומלץ: עכשיו הנושא הוא כזה לפעמים דימוי עצמי גבוהה וערך עצמי גבוהה דופק את הבן אדם, עכשיו מראש בא נגיד שאם היה לו לבן אדם דימוי עצמי באמת גבוהה זה לא היה דופק אותו בסדר אבל בא נדבר על דימוי עצמי כאילו גבוהה, גבוהה אבל דופק את הבן אדם. מה לדוגמא נגיד בן אדם בוא ניתן דוגמא קלאסית נגיד בן אדם מפחד להתחיל עם בחורה כי יש לו דימוי עצמי מאוד גבוהה שהוא ...
|
אימון אישי, ממי ללמוד, איך לבחור מטפל, איך לבחור מאמן, איך לבחור יועץ, אימון עסקי, מורה רוחני, מאמן אישי לחיים: אז עשו כדלקמן יש את הנושא שאומר שיש בן אדם שיביא לך דגים ויש בן אדם שילמד אותך לדוג, מכירים את הנושא אם מישהו רוצה לשלוט בך הוא יעדיף לתת לך דגים ככה אתה צריך לחזור מחר לקחת עוד דגים, אם הוא רוצה להיפטר ממך כי נמאס לו לראות אותך אז הוא לא ייתן לך לא דגים ולא ילמד אותך לדוג כדי שתמות ברעב והוא לא יראה אותך יותר. אבל אם הוא יודע שזה בלתי אפשרי, סתם פשוט ניסיתי להפוך כאילו ...
|
הפרעת חרדה, התגרות במוות, ניסיונות התאבדות, חרדה מהמוות, מחשבה טורדנית, מחשבות מסוכנות, התנהגות כפייתית, ocd, לא רוצה למות, לא רוצה לפחד מהמוות, מחשבו
לא רוצה לפחד מהמוות, ניסיונות התאבדות, מחשבות אובדניות, התגרות במוות, חרדה מהמוות, מחשבה טורדנית, מטפל רגשי, יועץ טיפולי: עכשיו השאלה היא כזאת יש מישהי נגיד לצורך העניין, מישהי מישהו לצורך העניין זאת מישהי שהתופעה המתוארת היא כדלקמן נניח היא ראתה בטלוויזיה משהו בחדשות "מישהי התאבדה, התאבדה עם צעיף", אוקי היא עכשיו נכנסה למחשבה טורדנית היא צריכה לבדוק אם אפשר להתאבד עם צעיף או לא היא הולכת נגיד עכשיו לא היה לה צעיף אז נגיד היה לה בבית כבל של טלפון סלולרי, היא לקחה את הכבל קשרה ...
|
הססנות, מה זה fomo, חשש מהחמצה, תחושת החמצה בחיים, התמודדות עם תחושת החמצה, fear of missing out, אימון אישי לחיים, מטפל אישי: עכשיו יש תופעה שנקראת FOMO. ש: מה זה FOMO? אליעד: FOMO זה ראשי תיבות fear of missing out אתה מפחד להחמיץ דברים. ש: פחד מלהחמיץ דברים. אליעד: כן. ש: מוכר לי. אליעד: אתה אומר לבן אדם "אולי תצא עם זאתי, לא אני מפחד להחמיץ את האחרות, אולי תעשה ככה למה שלא תהנה בסרט, אני מפחד להחמיץ סרט אחר". ש: אוקי החמצה כלשהי. אליעד: נכון, מה עושים עם זה אתה בא לעשות תרגיל ...
|
שיפור הישגים, פתרון בעיות, התפתחות אישית, כמה לתרגל, תרגול מיומנות, פיתוח מיומנות, מטפל רוחני, הכוונה אישית: מה אתה אומר? ש: אוקי הבנתי אז בסופו של דבר מתי באמת התרגול עובד? אליעד: התרגול עובד כשהבעיה מלכתחילה הייתה פונקציה של חוסר תרגול זאת התשובה, אם מלכתחילה הבעיה המקורית נבעה מכך שאתה לא מתרגל מספיק אז אם תתרגל זה יעבוד ואם הבעיה לא נבעה מזה זה לא יעבוד. ש: אז אם כך אז נשאלת השאלה אז מה הייתה הבעיה מלכתחילה זה מובן מאליו. אליעד: לא מובן מאליו יש אנשים שחושבים שתרגול יפתור ...
|
מאמרים נוספים בנושא אימון עסקי
ייעוץ אסטרטגי הוא חובה לכל בעל עסק או דורש עבודה. בצורה הזו ניתן להגיע לתוצאות מיטביות ולהשגת יעדים ביעילות.
|
מי שאחראי על התוצאות העסקיות שלנו זה אנחנו.
יש לנו 100% אחריות על התוצאות שלנו.
|
ה-well-being שלנו כולל תזונה, שינה, פעילות גופנית, בריאות, יחסים ופנאי.
הוא משפיע בצורה ניכרת על העבודה שלנו.
|
איך למקסם את ההצלחה שלכם במכירות בעזרת 2 כלים חשובים:
הקשבה יוצאת דופן ובחירת הוויות.
|
גם אתם מרגישים פער בין המקצועיות שלכם לבין מה שאתם מרוויחים?
כל הזמן חיים במתח שלא תצליחו? שלא תקודמו בעבודה?
מפחדים להיכשל? לא מרגישים בטוחים בעצמכם?
הגיע הזמן לשחרר את מה שמעכב אתכם. התחילו לצמוח.
|
אם אתם מאלו שמחפשים ללמוד משהו בשביל להפוך אותו למקצוע יש לכם לא מעט אופציות. אתם יכולים ללמוד לתואר ראשון ויכולים לעשות קורס קצר, ומגוון הקורסים הינו עצום. קורס מכירות הוא אחד מאותם קורסים, קורס שבסופו יש מקצוע ביד ובעיקר לא מעט עבודה. קורס מכירות הוא קורס המשלב המון יידע ושיטות עבודה וגם לא מעט פסיכולוגיה של הלקוח. יש לא מעט מכללות שמאפשרות ללמוד קורס כזה ואתם צריכים בסופו של דבר ללכת אל זו שהבוגרים שלה הצליחו למצוא עבודה טובה ובעיקר מרוויחים טוב מהתחום.
|
חג האביב מביא עמו תחושות של התחדשות והתרעננות במישור האישי. במאמר הקודם הצגנו בפניכם מה קורה במוחנו במהלך תהליך היצירתיות ואת הרשתות המוחיות שמופעלות בעת עיסוק בפתרון בעיות יצירתי. במאמר זה, כפי שהבטחנו, נציג בפניכם מדריך פשוט, הכולל 6 הנחיות פשוטות להגברת יצירתיות ועידוד החדשנות בארגונכם
|
|
|
|
|