חפש מאמרים:
שלום אורח
18.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דפיבריליטור – מחזיר ללב את הקצב הנכון

1.מה זה דפיברילטור

דפיבריליטור הוא אחת ההמצאות החשובות ביותר בדורנו. תפקידו להחזיר ללב את קצב הפעילות הסדיר במקרי חירום על ידי שוק חשמלי.  הוא מופעל ידנית או אוטומטית,ועל ידי שוק חשמלי הוא  מאפשר פעולת "אתחול" ללב. כלומר הלב מפסיק לפעום לרגע קל ולאחר מכן קצב הדופק חוזר להיות סדיר ופעילות הלב תקינה.

2.מי צריך דפיברילטור

הדפיברילטור יכול לשמש כקוצב לב רגיל לאנשים עם בעיות לב. משתמשים בו בעיקר בבתי חולים ואמבולנסים במקרים של דום לב על מנת לבצע החיאה. כאשר  חולה לב מגיע למצב של פרפור חדרים הדפיברילטור יעיל ביותר ברוב המקרים על מנת להציל את חייו.

"הדפיברילטור מאפשר להציל חייו של חולה לב גם על ידי מי שאין לו הכשרה מקצועית לכך, הוא מאפשר ללב לחזור לפעילות תקינה"

3.הדפיברילטור במקומות ציבוריים

בישראל החוק מחייב להציב דפיבריליטור בכל מקום המאכלס 500 אנשים ומעלה. הסיבה לכך היא שרוב מקרי המוות מדום לב מתרחשים כאשר אין צוות החיאה במקום. הדפיברילטור יעיל במקרים של התקפי לב פתאומיים גם על ידי אנשים שאין להם הכשרה מקצועית לבצע החיאה.

4.סוגי דפיברילטור

ישנם מספר סוגים של דפיברילטור כאשר כל סוג מותאם לצורך שונה. הדפיברילטור הפנימי מותאם לחדרי ניתוח ועובד במגע ישיר עם הלב. סוג נוסף הוא דפיברילטור מושתל הנמצא תמידית בגוף החולה ובכך מסיע לו לשמור על פעילות לב תקינה.הדפיברילטור הנפוץ במקומות ציבוריים נקרא דפיברילטור אוטומטי ותפקידו לבחון האם יש בכלל צורך במכת חשמל ללב. דפיברילטור זה מותאם לאנשים שאין להם הכשרה במתן טיפול רפואי. ישנם עוד מספר סוגי דפיברילטורים המותאמים לאמבולנסים ופראמדיקים שעוסקים ברפואת חירום והחייאה.

5.מחירים

רוב הדפיברילטורים הנמכרים בארץ מיוצרים בארצות הברית, חלקם מיוצרים גם באירופה. מחירם הממוצע נע בין 1,300 דולר ל- 3,100 דולר. רובם בעלי אישור משרד הבריאות ומכון התקנים בישראל וניתן להשתמש בהם גם בשפה העברית.

לקוצבי הלב יש קשר הדוק להארכת תוחלת החיים שלנו כיום, הימצאות הדפיברילטור בסביבה רגילה או בסביבה רפואית יכולה להיות מצילת חיים.

 



תגיות המאמר: דפיברילטור


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שאאג | דפיברילטור

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אייל שאאג

מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה כללי

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223209 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/213686 צפיות
מה הצעדים שיש לעשות על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד? לרשותכם המדריך המלא

מאת: עופר שלובריאות ורפואה כללי24/09/201753 צפיות
היפוגליקמיה, היפרגליקמיה, סוכרת, סוכרת נעורים, סוכרת סוג 2, סוכרת סוג 1

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי31/05/201530 צפיות
חושדים שיש לכם סינוסיטיס? הכנסו וקיראו על התסמינים והאבחון ועל דרכי ההתמודדות עם המחלה.

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי30/03/201804 צפיות
אחת הבעיות שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה במהלך החורף, זה שיעול עם ליחה. מדובר בשיעול טורדני שיכול להפריע על איכות החיים ביום יום וכן על איכות השינה. ד"ר דויטש מביא לכם כמה טיפים לטיפול

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי09/02/201514 צפיות
כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר בחיים מתמודד עם נזלת. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו מקוררים, מצוננים, כשאנחנו חוטפים מחלה כזו או אחרת. אך מדוע אנשים מתמודדים עם נזלת כרונית? הבאנו כמה נקודות חשובות

מאת: שלום כהןבריאות ורפואה כללי27/09/191992 צפיות
כל מי שסובל מאקנה, וכבר התחיל לחפש דרכי טיפול או אפשרויות התמודדות עם האקנה, יודע כי מדובר בתחום רחב מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica