חפש מאמרים:
שלום אורח
18.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בדיקות קרינה מרשת החשמל

מאת: רענן ברנשטייןפיזיקה01/10/20158151 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מרבית הציבור כבר מודע לכך שחשיפה לקרינה מעל היקפים מסוימים יכולה להוות בעיה בריאותית. למרות שרבים יותר מודעים לסיכון שמגיע ממכשירים סלולריים ואנטנות סלולריות יש גם עליה במודעות לקיום קרינה לא פחות חשובה שצריך להתייחס אליה והיא קרינה מרשת החשמל.

בשורות הבאות נבין שלא חייבים לקבל את קיומה של הקרינה מרשת החשמל כמצב נתון שלא ניתן לעשות לגביו דבר. בהחלט ניתן לבצע בדיקות כדי להגן על הבית ועל המשפחה, כצעד מקדים לנקיטת צעדים להפחתת הקרינה לרמה שאין בה סכנה לבריאות.

מאין מגיעה הקרינה

כל מכשיר חשמלי פולט רמה מסוימת של קרינה אולם הרמה המשמעותית שמגיעה עד לכדי סיכון בריאותי נובעת ממוקדים מסוימים שכלולים ברשת החשמל הביתית או הציבורית. על פי רוב, כאשר מזמינים חברה מוסמכת לבדיקת הנושא הרי שמקד הבדיקה יהיה בין היתר:

· קווים של מתח גבוהה הסמוכים למקום.

· שנאים וחדרי שנאים שנמצאים במקומות עבודה וכן בבתי מגורים.

· גם ארונות חשמל מהווים מוקד של בעיה שמצריך תשומת לב ובחינה מדוקדקת.

· במידה ויש מתקן של חברת החשמל שנמצא בסמוך בהחלט תיבדק גם הקרינה המגיעה דרך הרשת ממתקן זה, לרבות קרינה מגנטית שעשויה להיות בעייתית גם היא.

רק בדיקות מקצועיות

לפני שנראה אילו צעדים ניתן לנקוט כדי להפחית את רמת הקרינה החשמלית לאחר הבדיקה ראוי להדגיש שאת הבדיקות יש לקיים רק באמצעות גוף מוסמך, אמין ומקצועי. הגופים המקצועיים אוחזים על פי רוב באישור מתאים מאת המשרד להגנת הסביבה.

רק חברות בעלות ידע מקצועי וכאלה שמעסיקות אנשי מקצוע ומודדים מוסמכים תוכלנה להבטיח תוצאות אמינות, עם נתונים שניתן לפעול על פיהם כפי שנראה מיד.

פתרונות לאחר הבדיקה

במקרים מסוימים מבצעים בדיקות של קרינה שמגיעה מרשת החשמל עוד לפני שעובדים לבית חדש ואפילו לפני שחותמים על חוזה לרכישת בית או דירה. במקרים קיצוניים ידוע אפילו על אנשים שנסוגו מרכישה של דירה במיקום בעייתי מבחינת קרינה. במקרים רבים יותר ניתן להיעזר בממצאים בכדי לפנות לרשויות המוסמכות עם דרישה לשיפור המצב או פשוט להתקין אמצעי מיגון מתאימים. יש גם אפשרות לשנות את סידור הפנים של הבית או העסק כדי להפחית את החשיפה לקרינה, בפרט כאשר מדובר במינון בעייתי. פתרונות אפשריים:

· לבצע ציפוי של הקירות בחומרים סופגי קרינה.

· לעשות שימוש בצבע או וילונות למיסוך קרינה.

· לבקש את התערבות חברת החשמל או המשרד להגנת הסביבה.

 





 
     
     
     
   
   
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רענן ברנשטיין

מאת: רענן ברנשטייןבניין ואחזקה - כללי25/04/151124 צפיות
קרינה אלקרטרומגנטית היא אנרגיה משדות חשמליים ומגנטיים המועברת בגלים. כאשר מתקני חשמל מעבירים חשמל הם הפולטים קרינה אלקטרומגנטית לסביבתם הקרובה.

מאת: רענן ברנשטייןמחשבים ניידים10/03/152041 צפיות
איך נדע איזה מטען מתאים למחשב הנייד שלנו? איך מזהים מטען למחשב נייד שאינו מקורי?

מאת: רענן ברנשטייןטלפונים סלולריים07/01/144990 צפיות
גלקסי נוט 3, אחד המכשירים המתקדמים ביותר של סמסונג, נכנס לקטגוריה של "פאבלט": מכשיר המשלב בין סמאטרפון לטאבלט.

מאת: רענן ברנשטייןשוק ההון19/07/13961 צפיות
שוק הפורקס הינו השוק הפיננסי הגדול בעולם. המסחר היומי מתקרב ל-3 טריליון דולר. הוא שוק במטבע חוץ אשר נסחרים בו יותר ממאה מטבעות שונים.

מאת: רענן ברנשטייןמשכנתא20/05/131146 צפיות
המשפחות הישראליות אינן מודעות לתהליך מיחזור המשכנתאות ועל ההשפעות בעקבות כך על משק הבית. הסיבה העיקרית שעלתה היא החשש מתהליך מיחזור המשכנתא שנתפס כמורכב.

מאת: רענן ברנשטייןטלפונים סלולריים18/04/131281 צפיות
סקירה של מכשיר הדגל החדש הגלקסי S4 מבית סמסונג, סקירה של מפרט המכשיר

מאת: רענן ברנשטייןמשכנתא01/12/121185 צפיות
ההשקעה הכלכלית הגדולה ביותר במהלך חייו של אדם בדרך כלל, היא רכישת דירה. מדובר בסכומים גבוהים, שרק הולכים ועולים בכל שנה

מאמרים נוספים בנושא פיזיקה

מאת: בתיה כץפיזיקה29/10/196293 צפיות
היקום שלנו נראה מסודר ומתוכנן. בזאת יודה כל אדם שהוא ישר עם עצמו. מי שהוא לא ישר עם עצמו, יאלץ גם הוא להודות בכך, חרף העובדה שלפני התיאוריות הדמיוניות השונות בדבר מוצא היקום והאדם, כל התרבויות האנושיות בעולם האמינו בקיום זה או אחר של תכנון מכוון מאחורי הבריאה, מה שמוכיח כי זוהי המסקנה הראשונה לאור הסדר הנגלה לעינינו.

מאת: בתיה כץפיזיקה29/10/1917375 צפיות
האמת האבסולוטית עליה אנשים מדברים היא למעשה אמת אמוציונאלית, רגשית, אותה הם חשים כברורה ומובנת מאליה. אמת אבסולוטית במובן הרציונאלי והשכלתני של המילה, אינה מוחלטת כלל ועיקר ומטבעה מסוגלת להשתנות, כי היא מוגבלת לטבעו, זכרונו, הכרתו וידיעותיו של האדם.

מאת: בתיה כץפיזיקה29/10/196080 צפיות
במציאות שאנו מכירים, הצרכים של החיים והחיים עצמם מתואמים בהרמוניה שאינה מלמדת על מקרה אלא על יד מכוונת. זהו המפליא באמת! זוהי העובדה המכריחה אותנו לקבל את מציאותו של בורא - חוקי טבע ביקום שהיה אמור להיות באנטרופיה מוחלטת!

מאת: חנניה (ננו) כהןפיזיקה09/05/158672 צפיות
בפרק זה תשובות לשאלות: מהו מקור היש-החומר והאנרגיה? האם כמות היש-החומר והאנרגיה סופית או אינסופית? מדוע בכלל ישנה המציאות של יקום? מהו גודלו של החלל הריק ללא היש-החומר והאנרגיה?

מאת: חנניה (ננו) כהןפיזיקה18/04/1516739 צפיות
הפרק מכיל תשובות לשאלות החשובות: מהו למעשה הזמן? האם היתה התחלה לזמן? כיצד הזמן מתנהל ,ומהם המסקנות מרחיקות הלכת והמדהימות שיש לנו להסיק מדרך התנהלותו?

מאת: מעיין סבןפיזיקה16/04/157613 צפיות
1905 לא הייתה עוד שנה בלוח כמו זו שהייתה לפניה וזו שבאה אחריה. לפחות לא אם תשאלו את כל מי שעוסק בפיזיקה ובתחומים הנלווים לה. שנה זו זכתה לכינוי המחייב והמרהיב "שנת הפלאות", Wunderjahr בשפתו הגרמנית של האחראי הישיר לכינוי שדבק בה - אלברט איינשטיין. הייתה זו שנה יוצאת דופן בה פרסם איינשטיין לא פחות מארבעה מאמרים פיזיקליים פורצי דרך, אשר שינו את כל החשיבה ומה שהיה ידוע עד לאותה נקודת זמן בארבעת ענפי הפיזיקה בהם עסקו המאמרים.

מאת: מעיין סבןפיזיקה16/04/1513279 צפיות
מכניקה חישובית הינה תחום המחקר האחראי על השימוש בשיטות חישוביות לטובת מחקרי תופעות הנשלטות ע"י עקרונות המכניקה. בטרם הופעת המדע החישובי (נקרא גם מיחשוב מדעי) כ"דרך שלישית" פרט למדעים ניסויים ותיאורטיים, נחשבה המכניקה החישובית כתת-תחום של המכניקה היישומית. כעת היא נחשבת כתת-תחום בתוך המדע החישובי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica