חפש מאמרים:
שלום אורח
15.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך הזוגיות עם עצמי משפיעה על מערכות היחסים בחיי?

את ודאי שואלת את עצמך מדוע את תמיד יוצאת עם גברים לא רציניים / לא מפרגנים / אדישים / לא יוזמים / קמצנים / שקרנים /מעצבנים..??

איך זה שדווקא גברים שאת לא רוצה נקרים על דרכך? מדוע את לא מצליחה למצוא גבר אתו ניתן לבנות זוגיות טובה? האם אין לך "מזל" באהבה? האם אלו הגברים הפנויים היחידים ב"שוק"?

התשובה  לא טמונה בהם אלא בך… את כנראה בזוגיות לא טובה עם עצמך. באופן לא מודע אנחנו נוטים לפתח מערכות יחסים שמשקפות את מערכת היחסים עם עצמנו. המופע החיצוני שאנו עדים לו הוא המופע הפנימי שמתחולל בתוכנו. תכונותיו השליליות של בן הזוג שכל כך מפריעות לי הן התכונות שלי, היחס שלו כלפי הוא היחס שלי לעצמי.. בכדי למגנט בני זוג עם תכונות רצויות וליצור מערכת יחסים בריאה ואידיאלית, עלינו לבצע בדק בית פנימי. לחשוף מתת המודע את אותה מערכת יחסים שלי עם עצמי ולבדוק כיצד האנרגיה שלה משפיעה על מערכות היחסים שלי עם בני אדם בכלל ועם בן הזוג בפרט.

נפגשתי עם מתאמנת בשנות השלושים לחייה. רווקה  שכבר בילתה עד היום אצל עשרות מגידי עתידות, קוראות בקלפים, בקפה ובתה, מתקשרות עם מלאכים, חוצנים ועוד.. כולם אמרו לה שיש עליה עין רעה ולכן היא לא מתחתנת. הציעו לה כמובן טיפולים יקרים לטיהור עיניים רעות ואנרגיות שליליות בכדי שיפתח מזלה ובכדי שהיא סוף סוף תוכל להכיר גבר רציני ולבנות אתו עתיד משותף. אך למרבה הצער והאכזבה ה"עין הרעה" סירבה לעזוב אותה גם לאחר שנפרדה מסכומי עתק.. למרות כל הברכות, הכישופים וההבטחות. האביר על הסוס טרם נמצא.

היא הגיעה אלי סקפטית. "אני כבר מיואשת. כנראה שזה כבר לא יקרה".

במהלך השיחה ניסיתי להבין מדוע זה לא קורה. ביקשתי שתניח את אמונתה בעין הרעה בצד ושנתפנה לבדוק מה מתחולל במערכות היחסים שלה שמונע את ביסוסן.

"נדבקים אלי רק חנונים. אבל אני מחפשת גבר גבר". ביקשתי שתגדיר מיהו חנון לדעתה. "גבר חלש אופי, מטומטם, ללא דעה"  ומיהו גבר-גבר? "גבר חזק, דעתן, שיודע מה הוא רוצה".

היא נתנה לי דוגמאות, סיפרה לי על גבר שיצאה אתו, הוא התגורר עדיין עם אמו והיה נתון לשליטתה המוחלטת. אמו התערבה בקשר שלהם, הסיטה ולבסוף הוא לא עמד בכך וסיים את הקשר. היא יצאה עם עוד "חנון" , גבר גרוש בשנות הארבעים. לטענתה הוא עדיין היה השפוט של גרושתו ושל ילדיו. פחד לעשות הכרות בינה לבין ילדיו, גרושתו סובבה אותו על האצבע ודרשה כספים מעבר למזונות שהתחייב לשלם, על כן לא נשאר לו כסף לבילויים ולמתנות.. "פשוט גבר מטומטם" כך העידה עליו.

לאחר שתי פגישות, בהן שוחחנו עליה, ועל היחסים שלה עם עצמה, היא אמרה לי לפתע "את יודעת? גם אני חלשת אופי ומטומטמת". היא לפתע הבינה שעשרות ביקורים אצל קוראות בקפה, מתקשרים ואסטרולוגים היו בזבוז זמן והם עדות מבחינתה לאופי חלש ו"טמטום" בכך שלא למדה את הלקח ולמרות שמצבה לא השתפר המשיכה להשקיע בכך כסף וזמן. ואז חשפה בפני סוד נוסף. אין לה תעודת בגרות. היא עזבה את התיכון בסוף כיתה י"א מכיוון שהתאהבה בבן זוג מבוגר שהתגורר בדרום הארץ, היא עזבה את בית הספר, למרות מחאת הוריה, ועברה לגור אתו. "אחרי שנה נפרדנו, אך זה כבר היה מאוחר מדי. הייתי מטומטמת שעשיתי את זה, הייתי חסרת אופי כשנגררתי אחריו ועכשיו אני משלמת את המחיר". הבנתי שבעקבות אותו המקרה, היא קטלגה את עצמה בתור "מטומטמת" והתווית שהדביקה על עצמה מלווה אותה יום יום, שעה שעה. ומכיוון שזה מה שהיא חושבת על עצמה, היא ממגנטת אליה גברים שמשקפים לה את היחס שלה לעצמה.

מפריע לך שהוא חלש אופי ומטומטם? שאלי את עצמך האם את מכירה את התכונות האלו בעצמך.. היא עברה תהליך של בניית ההערכה העצמית שלה. הגיעה למסקנה שגם בגיל שלושים אפשר להשלים בגרויות, ללמוד לתואר ולהפסיק לבקר אצל ידענים שונים..

לאחר שהסתיים תהליך האימון לא שמעתי ממנה מס' חודשים. לפתע קיבלתי ממנה הודעה בווטסאפ עם תמונה שלה ושל בן זוגה "סוף סוף מצאתי את הגבר-גבר של חיי!! ואיפה הכרתי אותו? במכללה!" הודיע לי בשמחה. שמחתי בשבילה אך לא הופתעתי.. ברגע שדמויה העצמי השתנה, פגשה גבר מהסוג שתמיד רצתה.

במקרה אחר, הגיע אלי מתאמנת שלטענתה פוגשת רק גברים שקרנים. ולה מאוד חשוב כנות ואמון. היא יצאה עם גבר נשוי שעבד עליה מס' חודשים שהוא רווק עד שגילתה את האמת. היא פגשה גבר נוסף שטען בפניה שהוא סמנכ"ל של חברה והתברר לה שהוא עובד זוטר באותה החברה. ועוד גבר שהציג את עצמו כבעל תארים ולבסוף התברר שהכל בדיה. והכי נורא מבחינתה שיצאה תקופה עם גבר שהתברר לה ש"לא הוציא מילה אחת של אמת מפיו לאורך כל התקופה". כמובן שגם הקשר הזה הסתיים בעוגמת נפש.

"מה לא בסדר איתי? אני כל כך ישרה ואמיתית אז למה אני פוגשת רק שקרנים?" היא כבר כמעט איבדה אמון בגברים באופן מוחלט. "הגעתי למסקנה שכנראה כולם כאלה".

בתהליך האימון נחשפו רבדים שונים מחייה, ויחסה לעצמה. התברר שהזוגיות שלה עם עצמה מבוססת על שקר. היא עובדת כבר שנים בהיי טק, אך בלבה יודעת שזה מלכתחילה לא היה החלום שלה ולא שאיפתה. "חלמתי להיות גננת" היא אומרת. אך פנתה ללימודי הנדסה בכדי לרצות את הוריה. היא בנתה סביבה תדמית רחוקה ושונה מתדמיתה האמיתית בעיני עצמה.  אף אחד לא יודע אך יש לה הפרעות אכילה. כמעט בכל יום היא מקיאה. היא הבינה שהפרעות האכילה שלה מבוססות שקר. כלפי חוץ נראה שהיא אכלה אך אף אחד לא יודע שהיא אוכלת רק למראית עין. התברר שהיא גדלה בבית דתי ובמשך שנים התחזתה לדתיה למרות שבלב ידעה שהיא משקרת לעצמה ושהיא איבדה את האמונה. חשפנו עוד  שקרים רבים שהיא שיקרה לעצמה במשך שנים. היא הבינה שלמרות שהיא מציגה את עצמה כאדם אמיתי, ישר וכנה, היא משקרת לעצמה כמעט רוב חייה. היא הבינה בנוסף שהיא ממגנטת גברים שמשקפים לה את השקר הפנימי שלה עצמה. בעקבות האימון היא החליטה לעשות שינוי. הצטרפה לקבוצה של הפרעות אכילה, נרשמה לתוכנית "הסבת אקדמאיים להוראה לגיל הרך" וסוף סוף סיפרה להוריה על כך שכבר בתיכון איבדה את אמונתה. היינו בקשר בכל התקופה הזאת, גם אחרי האימון. ראיתי אותה מאושרת, פורחת. כעבור שנה היא התקשרה אלי "את לא מדמיינת מה קרה מאז.. לא יצא לי להכיר שקרנים. אני פשוט בהלם! כנראה שיש גברים אמיתיים בעולם.." כעבוד שנתיים ראיתי שהעלתה סטטוס לפייסבוק, היא מאורסת.

מה שמתחולל במערכות היחסים שלנו הוא מופע שמשקף את מה שמתחולל בתוכנו.

מעצבן אותך שהוא אדיש? שאלי את עצמך באיזה אופן את אדישה כלפי עצמך..

מפריע לך שהוא לא מקשיב? שאלי את עצמך האם את מקשיבה לעצמך..

הוא ביקורתי? בדקי האם את ביקורתית כלפי עצמך.

את יוצאת עם גבר שלא יודע לפרגן? שאלי את עצמך מתי פרגנת לעצמך לאחרונה.

את מסוכסכת עם תכונותיו השליליות? פתרי את הסכסוך עם עצמך.

למדי לאהוב את עצמך ולפרגן. גם אם את טועה או נכשלת, אל תהי בעמדתי גינוי כלפי עצמך. תהי סלחנית. תהיה החברה הטובה ביותר שלך.

ערכי תכונות שליליות שמפריעות לך בגברים או בבן זוגך.

בדקי היכן הן משקפות את היחס שלך כלפייך. התחייבי לשנות ולהיות החברה הטובה ביותר שלך. את תיווכחי לראות שברגע שזה יקרה המופע מולך ישתנה והגבר הנכון עם התכונות הרצויות ייכנס לחייך.

אורלי גולד

http://www.gold-zugiut.co.il/

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אורלי גולד- אימון וייעוץ ליחסים וזוגיות

האתר שלי: www.gold-zugiut.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורלי גולד זנדברג

מאת: אורלי גולד זנדברגאימון למערכות יחסים22/11/162243 צפיות
את נורא רוצה אהבה, למצוא את האחד שלך ולחיות איתו באושר ועושר.. אך מדוע זה לא קורה? מדוע את עדיין לבד? 6 שלבים ליצירת זוגיות.

מאת: אורלי גולד זנדברגאימון למערכות יחסים15/08/152376 צפיות
לאחר שחשפנו את הפרדיגמה השלילית שמנהלת את חיינו, אנחנו צריכים להתמודד איתה ולנטרל את השפעתה. כיצד ניתן לשנות פרדיגמה שניהלה אותנו תקופה ארוכה ולהצליח לבנות במקומה אמונה חדשה ומקדמת?

מאת: אורלי גולד זנדברגאימון למערכות יחסים08/08/151553 צפיות
הפרדיגמות הן סמויות ולא מודעות, מושכות בחוטים נסתרים ומנהלות את חיינו מאחורי הקלעים. בבואנו להתמודד עם העולם אנחנו כלל לא מודעים לאמונה שמנווטת אותנו. אנחנו לרוב נחוש רגש כלשהו שהוא תוצר האמונה. אם אנחנו מרגישים שמשהו תקוע בחיינו, אם יש פער ברור בין משאלת הלב לבין המציאות, עלינו לבדוק מה גורם לפער הזה. אם לא טוב לי במקום בו אני נמצאת בחיים זה דורש בדיקה ובירור פנימי. מדוע יש לי שאיפות וחלומות שאני לא מגשימה בפועל? מדוע אני מצהירה בקול רם שאני רוצה זוגיות אך זה לא קורה?

מאמרים נוספים בנושא אימון למערכות יחסים

מאת: כרמי אומרואימון למערכות יחסים19/04/205517 צפיות
יואב התקשר אלי "יש לנו משבר בקשר. אשתי ראתה אותי יוצר קשר באתר הכרויות עם נשים אחרות. יש לי צורך להכיר נשים נוספות ואני רוצה לפתוח את הדברים ולשים אותם על השולחן. אנחנו התחתנו בגיל עשרים ולא התנסתי עם נשים נוספות. אני רוצה שהיא תבין את הצורך שלי". לאחר שיחה נוספת עם אשתו, שרצתה להכיר אותי בטלפון קבענו להיפגש למחרת.

מאת: ירון שוראימון למערכות יחסים24/12/173106 צפיות
שבע דרכים עיקריות להתקרב לאנשים רובן ככולן נשענות על מחקרים

מאת: ירון שוראימון למערכות יחסים03/12/172656 צפיות
איך לחיות את החיים הללו בלי לפגוע באחרים אך גם בלי לפגוע בעצמנו זה אחד האתגרים הגדולים בחיים

מאת: ירון שוראימון למערכות יחסים19/11/172748 צפיות
אם יש לכם יחסים לא טובים עם מישהו במשפחה שלכם, אל תחכו לרגע האחרון. תעבדו על היחסים הללו ותחסכו לכם ולסביבה שלכם שנים של כאב, כעסים ובזבוז אנרגיה אדירה.

מאת: אורלי גולד זנדברגאימון למערכות יחסים22/11/162243 צפיות
את נורא רוצה אהבה, למצוא את האחד שלך ולחיות איתו באושר ועושר.. אך מדוע זה לא קורה? מדוע את עדיין לבד? 6 שלבים ליצירת זוגיות.

מאת: ירון שוראימון למערכות יחסים17/07/161678 צפיות
זוג שהיה במשבר הגיע אלי לאימון וקיבל כלים איך לשפר את היחסים ביניהם. יש גם טיפים לכם הקוראים שתוכלו להתחיל ליישם מיידית.

מאת: רוני הכהןאימון למערכות יחסים11/05/162403 צפיות
לשמור על מערכת היחסים טובה ומתפקדת מצריך ביצוע של פעולות רבות כדי שמערכת היחסים תחזיק מעמד לאורכן של שנים רבות מבלי לחוש כי נמצאים במקום שבו לא רוצים להיות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica