חפש מאמרים:
שלום אורח
21.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חיישנים - כלי העבודה המודרני

מאת: sharondan80טכנולוגיות חדשות23/02/20161656 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אנו אולי לא מודעים לכך או חושבים על זה, אבל חיישנים, המכונים גם "רגשים", נמצאים בהרבה מאוד מקומות ובהרבה מאוד תחומים בחיי היום יום שלנו. החיישנים אלו למעשה רכיבים קטנים שביכולתם לחוש או להרגיש בנתונים פיזיים מסוימים, ולהמיר את הנתונים הלוו לכדי אות, סימן או צליל. חיישן הוא למעשה רכיב הממיר ערכים פיזיקליים לאותות חשמליים או לתנועה מכנית. כיום, כמעט בכל מערכת אלקטרונית או מכנית קיימים חיישנים, והם חלק בלתי נפרד מהמכונה. החיישנים מאפשרים למכונה או למערכת האלקטרונית לחוש בתנאים הפיזיים הקיימים, ובאמצעות מערכת הבקרה, המערכת או המכונה יודעת לבצע פעולות בהתאם למה שהחיישנים חשים.


בחיישנים יש שימוש במערכות ובתחומים שונים, והם מסוגלים לזהות אנרגיות  שונות או נגזרות שלהן, כמו: חום, קור, קול, מגע ועוד. את החיישנים ניתן לחלק לשתי קטגוריות עיקריות: הקטגוריה הראשונה היא קבוצת החיישנים האקטיביים אשר פולטים אנרגיה ולאחר מכן קולטים את ההחזר שלה. הקטגוריה השנייה היא קבוצת החיישנים הפאסיביים אשר מודדים אנרגיה קיימת.

הדוגמה הכי נוחה להדגמת חיישנים זהו גוף האדם. גוף האדם הוא מכונה שעמוסה בחיישנים, כמו: חיישני טמפרטורה, חיישני אור, חיישני לחץ, חיישני ריח, חיישני איזון, חיישני קול, חיישני מגע ועוד. החיישנים בגוף האדם מרגישים, כל אחד על פי המנגנון שלו, את הנתונים והאנרגיות המתקבלות (בין אם זה חום, קור, מגע, רעש וכדומה), והם מתרגמים את הנתונים שהם מקבלים לכדי אותות חשמליים שעוברים דרך מערכת העצבים אל המוח. המוח מנתח את המידע שהוא מקבל, ובהתאם שולח לשאר האיברים בגוף פקודות מתאימות. כך למשל, אם חיישני הטמפרטורה בגוף קולטים שקר מדי, אז הגוף מתחיל לבצע רעידות קטנות כדי להעלות את טמפרטורת הגוף.

גוף האדם הוא רק דוגמה אחת למערכת חיישנים גדולה. ישנם עוד סוגים רבים של רגשים, וכדאי לדעת כי הם נמצאים במקומות רבים. החיישנים נמצאים בכלי הרכב, במכשירים רפואיים, במצלמות, במעליות, במכונות ועוד. הם מאפשרים לנו לקיים חיים קלים, חכמים ובטוחים הרבה יותר, ולכן פיתוחם הבלתי פוסק חשוב כדי שנוכל להתקדם ולהתפתח מבחינה טכנולוגית.

 



תגיות המאמר: חיישנים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת sharondan80

מאת: sharondan80בריאות ורפואה כללי29/05/18951 צפיות
בשנים האחרונות ניתן לראות שלא מעט אנשים בוחרים באופציה של מוהלים שהם גם רופאים והאמת היא, שאפשר להבין מדוע.

מאת: sharondan80קייטרינג14/12/161314 צפיות
שבת חתן היא אחת המסורות היותר יפות ביהדות, וגם אחת החכמות: חתונה היא הרי אירוע משמעותי במיוחד, מרגש עד מאוד ומשמח, אז למה לחגוג רק יום אחד אם אפשר להאריך את הנחת והשמחה?

מאת: sharondan80נשים - כללי14/06/1610985 צפיות
ההכנות לחתונה, כל חתונה, נמשכות ברוב המקרים כמה וכמה חודשים, כשמטבע הדברים מקדישות הכלות לעתיד תשומת לב נרחבת לנושא השיער שלהן ביום המרגש ביותר בחייהן.

מאת: sharondan80עסקים - כללי14/06/161645 צפיות
אם יצא לכם לשוחח עם מישהו שהתחיל לבנות אתר עם בונה אתרים לא מיומן, אתם בוודאי מכירים את הסיפור הקבוע, אותו עניין בו התמחור הראשוני לא היה דומה כלל למחיר בסוף התהליך, אם בכלל הגיעו לסוף התהליך, והתוצאה רחוקה ממה שדמיין המזמין.

מאת: sharondan80תחביבים14/06/162482 צפיות
שולחן ביליארד, מקצועי או חובבני, הוא שדרוג רציני לכל חובבי הז'אנר, וכל מי שאוהב לשחק סנוקר או ביליארד בוודאי ישמח לגלות כי שוק זה פעיל, שוקק ונגיש מאוד בישראל, ומזמין את אוהבי המשחק ליהנות משולחן פרטי למשחק ביליארד בבית.

מאת: sharondan80תחביבים27/04/162292 צפיות
חופשת הקיץ היא הזמן להגשים חלומות, ולכל מי שתפגשו יש זיכרונות מתקופה זו או אחרת של חופשות הקיץ שלו, מגיל הילדות ועד החטיבה והתיכון. החום של הקיץ, חוף הים, הגלים והגולשים - הכול נצבע באור אחר, ובייחוד לאלו שזכו להשתתף בעולם הגלישה.

מאת: sharondan80לימודים בחו"ל26/04/161997 צפיות
אם אתם רוצים להעניק לילדים שלכם חוויה של פעם בחיים, ולהפוך את חופשת הקיץ להרבה יותר מעשירה והרבה יותר מיוחדת עבורם, סאמר סקול בלונדון יעניק לכם את הפתרון הטוב ביותר לכך.

מאמרים נוספים בנושא טכנולוגיות חדשות

מאת: Droxitטכנולוגיות חדשות16/06/162031 צפיות
הגינה היא כמו עוד חלל בבית, שהוא אומנם חיצוני לו, אבל הוא חלק בלתי נפרד ממנו. לכן, עלינו להשקיע בה בדיוק כפי שאנחנו משקיעים בבית שלנו, כדי שתהיה יפה, מרשימה ותוסיף ללוק החיצוני של הבית.אם אתם רוצים גינה מהממת, קבלו רשימה כל כמה אביזרים שאתם חייבים שיהיו בה.

מאת: Droxitטכנולוגיות חדשות16/06/161925 צפיות
הגינה היא כמו עוד חלל בבית, שהוא אומנם חיצוני לו, אבל הוא חלק בלתי נפרד ממנו. לכן, עלינו להשקיע בה בדיוק כפי שאנחנו משקיעים בבית שלנו, כדי שתהיה יפה, מרשימה ותוסיף ללוק החיצוני של הבית.אם אתם רוצים גינה מהממת, קבלו רשימה כל כמה אביזרים שאתם חייבים שיהיו בה.

מאת: רותם וובזטכנולוגיות חדשות01/09/143405 צפיות
המאה העשרים הייתה מוצפת בהמצאות וחידושים בתחום הטכנולוגי אחד מהם היה המצאת המחשב האישי. המחשב באישי שהתחיל לתפוס תאוצה החל משנות ה- 80 המוקדמות, והתחיל להיות מצרך הכרחי כמעט בכל עסק.

מאת: יזמותטכנולוגיות חדשות03/08/142692 צפיות
אם עד שנה שעברה היה תחום הסלולאר עמק הסיליקון של ענף היזמות, הרי ששנת 2013 הביאה עמה ניחוחות חדשים של טרנד רענן.

מאת: רוני הכהןטכנולוגיות חדשות24/06/144395 צפיות
מיתוג מודרני מצריך שימוש בכלים טכנולוגיים שונים על מנת להגיע לחשיפה גדולה ביותר אל מול קהל היעד הפוטנציאלי.

מאת: עידן עסיסטכנולוגיות חדשות08/12/138363 צפיות
האפשרות וההצלחה בחימום בריכת השחיה שלכם באמצעות קרני השמש משתנות בהתאם לכמות החשיפה לשמש, גודלה של הבריכת שחיה, האם היא קרה במיוחד?

מאת: מאיה אהרונוביץטכנולוגיות חדשות26/11/138211 צפיות
בשנים האחרונות התפתח סוג חדש של מדפסות שמתאימות לשימוש המודרני שלנו באמצעי מחשוב. מאמר זה מפרט בקצרה את היתרונות והחסרונות של טכנולוגיה חדישה זו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica