חפש מאמרים:
שלום אורח
20.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תאורת מסלעה לעיצוב גינות באווירה לילית

מאת: רוןעיצוב גינות25/07/20161926 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מסלעה היא מבנה מלאכותי ומדורג של אבנים טבעיות. מסלעות ממקמים באזורי מדרון שבהם יש לעצור סחף, ובשטחי גנים, ליצירת מראה דקורטיבי המשתלב בנוף. בארץ נחצבים סוגי אבנים רבים המשמשים למסלעות, אם כי אפשר לבנות מסלעה מאבנים שיובאו מחוץ לארץ.

השילוב של האבן הטבעית עם צמחיית הגן המתפתחת מעניק אפשרויות מגוונות ליצירת פינות טבע מקסימות בגינה. כמובן שעל המסלעה להשתלב באופן טבעי בתוואי הגן, לדוגמה, מסלעות אפשר לבנות מאבני סלע גדולות אבל לגינה קטנה תתאים מסלעה קטנה שבה צמחייה נמוכה.


מדוע לתכנן תאורת מסלעה?

מסלעות הן מבנה לא אחיד המורכב מאבנים ומעוטר בצמחייה משתרעת, בריכוזי צמחים, ובפרחים ושיחים. אמנם המטרה של התקנת תאורת גינה היא יצירת אזורים מוארים בגן בשעות החשכה, אך תאורת מסלעה המשולבת באווירה הלילית מוסיפה רבות לעיצוב הגינה. התאורה מעצבת מחדש את מראה השטח בלילה, יוצרת אזורים מודגשים ומסתירה אחרים, מאירה שילובים של סלעים וצמחייה. במרכז 'גן האבן' במודיעין ניתן  לבחור סלעים ואבנים טבעיות למסלעת הגינה.

תכנון תאורת מסלעה

מאחר שלמסלעה מטרה דקורטיבית יותר מאשר פרקטית, יש לבדוק איזו תאורה תתאים למבנה המסלעה, מה להדגיש ואילו אזורים להשאיר חשוכים. חשוב לתכנן תאורה שמתאימה לגובה המסלעה, למיקומה ולסוג הצמחיה, על מנת להנות מעיצוב הגינה גם בשעות החשכה.

כדי ליצור את אפקט התאורה המתאים והמרשים מתכננים את האופן האופטימלי של הצבת מקורות האור. הצבה לא מתאימה של מקור אור בקרבת המסלעה או במסלעה עצמה תטשטש אלמנטים דקורטיביים ואפילו תגרום ליצירת צללים לא רצויים.

בתכנון המסלעה עם תאורת לילה חשוב המיקום של מקור האור, עוצמתו ואופן הפיזור שלו. את גופי התאורה אפשר להציב במקומות שונים, אם כתאורה חבויה בצמחייה, תאורת רקע, או תאורה חזקה המאירה מגובה על שטח המסלעה.

יש להביא בחשבון שתאורה לבנה וחזקה יכולה לסנוור בעוד שתאורה צהבהבה נחשבת לחמימה ולידידותית יותר. תכנון תאורה ממקור אור נמוך וחבוי מאפשרת את פיזור האור עד לטווח מסוים, תאורה גבוהה מאפשרת להאיר שטחים גדולים של המסלעה. צללים נוצרים כתוצאה מהארה קרובה וישירה על עצמים, תאורת צל אפשר ליצור באמצעות הצבת מקור אור מאחורי שיחים המקרינים על קיר.

סוגי תאורה למסלעת גינה

את המסלעה אפשר להאיר באמצעות עמודי תאורה, דוקרנים שהם גופי תאורה הנעוצים באדמה, פנסי הצפה או תאורה שקועה או לשלב כמה מוקדי אור ליצירת אפקטים מרהיבים. יש להביא בחשבון את מיקום המסלעה ולהתאים את סוג גוף התאורה למיקומו באזור המסלעה.

בתכנון התאורה למסלעה יש להביא בחשבון את ההוצאות הכרוכות בתאורת לילה קבועה. תאורה חסכונית מתאפשרת באמצעות שימוש בנורות ליבון 12 וולט, היוצרות תאורה צהבהבה וחמימה ונורות לד שאמנם יקרות יותר, אך עמידות לאורך שנים וצורכות כמות חשמל מעטה.

 



תגיות המאמר: מסלעת גינה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רון

מאת: רוןאינטרנט - כללי28/07/193862 צפיות
לימודי הסייבר פותחו בהתאם לצורך הלאומי להגנת מהקאינג, על מנת להבטיח רמה מקצועית גבוהה, מהימנות וידע עדכני לכל העוסקים בתחום.

מאת: רוןקופירייטינג26/06/193831 צפיות
כל בעל עסק מבין את החשיבות של אתר אינטרנט המייצג את החזון של העסק. אך בעידן שבו אנו נמצאים היום, הקמת אתר אינטרנט דורשת לא מעט משאבים - וברוב המקרים גם התקשרות עם לא מעט אנשי מקצוע המתמחים בנושאים אלו

מאת: רוןאומנות - כללי04/07/173156 צפיות
החלקה אורגנית כוללת כמה פורמולות חדשניות להחלקת שיער, המבוססות על רכיבים פעילים טבעיים, בשונה מהחלקות אורגניות שהרכיבים הפעילים שלהן כוללים תרכובות כימיות שונות

מאת: רוןאומנות - כללי04/07/172742 צפיות
קעקוע קטן הוא בחירה מועדפת על ידי מי שרוצים להסתיר קעקוע ראשון או פשוט מעוניינים בעיצוב מינימליסטי, ועבורם יש מבחר עיצובים שמתאימים במיוחד לקעקועים קטנים.

מאת: רוןבתי מלון05/05/171113 צפיות
מאמר על מלונות באילת

מאת: רוןצימרים05/05/171528 צפיות
מאמר על מלונות באילת

מאת: רוןצימרים05/05/171494 צפיות
מאמר על מלונות באילת

מאמרים נוספים בנושא עיצוב גינות

מאת: עידן אברהמיעיצוב גינות21/10/183362 צפיות
קירוי של בריכה ניתן לבצע בקלות רבה על ידי שימוש בפתרונות מקוריים ומתקדמים שאפשר להשיג בקלות . ישנם סוגים שונים של קירוי על ידי הקמה של סככה אך הדרך הקלה והמהירה ביותר לביצוע היא קירוי בריכה. כאשר אנו מעוניינים להכשיר את הבריכה הפרטית או הציבורית שלנו לשימוש ישנם כמה דברים שיש לדאוג להם. על רב הדברים יש לנו שליטה אך מה לעשות כאשר מזג האוויר לא משתף פעולה והורס לנו את התכניות.

מאת: eyalfatranעיצוב גינות16/11/171913 צפיות
עיצוב של כל גינה מתחיל במחשבה ועדיף שזו תהיה מחשבה של אנשי מקצוע, מנוסים ובעלי ידע בתחום, שגם אוהבים את מה שהם עושים – כן, בדיוק כמו הצוות של Mr. Green. לכל גינה וגינה יש את המאפיינים שלה וכמובן שלכל לקוח יש את הציפיות שלו ואת הדברים שהוא היה רוצה למצוא בגינה שלו ואת אלה צריך לשלב יחד בצורה נכונה

מאת: רוןעיצוב גינות25/07/162013 צפיות
פינת ישיבה לגינה אפשר לתכנן בסגנונות שונים, בהתאם לשטח הגינה ולטעם האישי, לבנות מחומרי גלם שונים ולעצב באמצעות אלמנטים דקורטיביים

מאת: ניב אבןעיצוב גינות27/05/161747 צפיות
עבדו לפי הכללים הבאים כדי לשמר את רצפת דק אורן שנמצאת אצלכם

מאת: יובל ברעיצוב גינות14/12/152061 צפיות
המרפסת הינה אחד הדברים המכריעים ביותר כאשר אנחנו רוכשים בית, לא אחת המרפסת משמשת אותנו לפנאי, לאירוח ועוד מגוון שימושים

מאת: desheozmcעיצוב גינות06/10/152108 צפיות
כדי שהדשא הסינטטי יאריך ימים חשוב שיהיה באיכות ברמה גבוהה. נכון, דשא סינטטי איכותי יקר יותר, אך מה עשינו בזה אם התקנו דשא סינטטי זול ואחרי שנה צריך להחליף ולחדש אותו? לא חבל? אם כך, מהו דשא סינטטי איכותי ואיך יודעים שאכן הוא כזה? כל התשובות במאמר

מאת: רובי אוזןעיצוב גינות11/04/151970 צפיות
פרגולה, מעבר להיות הפרקטית מאד, הפכה בשנים האחרונות גם לפריט עיצובי לכל דבר. כשהיא בנויה מעץ ובאופן מתוכנן היטב, היא מוסיפה מראה אלגנטי ומעוצב לגינה או למרפסת, ומספקת אווירה נעימה וחמימה. לפני שאתם מזמינים את פרגולת החלומות שלכם, כדאי לדעת כמה דברים, כדי לוודא שהם אכן מתקיימים וכי ההשקעה שלכם תהיה מבטחת. בין הנושאים שרצי לתת עליהם את הדעת הם סוג העץ, המטרה העיקרית לו משמשת הפרגולה, למשל יותר לנוי או יותר להצללה ועוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica