חפש מאמרים:
שלום אורח
19.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חודש שבט-קרש קפיצה לשלב הבא בחיינו

מאת: אסתי שפריהדות01/01/20102577 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חודש שבט-קרש קפיצה לשלב הבא בחיינו


לכל חודש בשנה העברית, משמעות מיסטית. חודש שבט מלמד אותנו, על מעיין החוכמה. חודש שבט משמש כצינור עבורנו. קרש קפיצה לשלב הבא בחיינו. האות המזוהה בקבלה עם חודש "שבט" היא צד"י, המכונה תכופות גם "צדיק". הקבלה מקשרת את חודש "שבט" עם שבט "אשר".


ראש חודש שבט מוזכר בתורה כיום שבו משה רבנו פתח בדברי מוסר לכלל ישראל בטרם מותו שזה היה חודש ושבוע לפני פטירתו . ייחודו-בהיותו ראש השנה לאילן ,ומובא בספרים שיום זה הוא כראש השנה, שמסוגל לתפילה על פירות האילן, ובכללן "הפירות" של האדם, אלו בניו ובני בניו שיעסקו בתורה ובמעשים טובים ויצליחו לגדול בטעם ובריח טוב.


המלה "שבט" בעברית קשורה למלה שבט, שמשמעה בין השאר, מקל. מקל יכול להיות שרביט, סמל לכוח והוא יכול להיות גם מקל להישען עליו.

שם החודש נגזר מהמילה הבבלית "סבטו" שפירושה "מכה". כרוב שמות החודשים מקור השם כנראה בבלי ,והובא ע"י שבי ציון.

יש אומרים כי מקור השם מלשון ענף זמורה, המסמל את פריחת האילנות בחודש הזה. ואכן קיים צמח הנקרא שבטבט וענפיו דומים לשבטים. במקרא מוזכר החודש פעם אחת בלבד בזכריה . "ביום עשרים וארבע לעשתי עשר חודש הוא חודש שבט, בשנה שתים לדריוש, היה דבר ה' אל זכריה בן ברכיהו בן עדוא הנביא לאמור".


סמל המזל -דלי ,על שם הכתוב "ייזל מים מדליו".שבט הוא חודש הגשמים, הבורות מלאים, והדליים בהם שואבים את המים עולים על גדותיהם. דלי הוא סמל של שירות: שאיבת מים.

באסטרולוגיה חילונית, מובלט האדם שנושא את הדלי, על פי היהדות, בה הסמל הוא הדלי עצמו לסימבוליות של דלי המים, חשיבות ניכרת. הדלי נוצר למטרה אחת בלבד: לשאוב ולשאת מים ולשם כך הוא קיים. כלומר, הוא מהווה אמצעי למשלוח ולהעברה. השירות הוא מהותו של הדלי. אין הוא מהווה מטרה בפני עצמה, אלא אמצעי להגשמת מטרה אחרת.

במחשבה היהודית מסמלים המים, במקרים רבים, את חכמת התורה. למים יש כמה וכמה סגולות המקבילות לאלו של התורה. אחת מהן, היא זרימת המים לנקודה הנמוכה ביותר.

 באיזה מובן היא מקבילה לתורה? בכך שהחוכמה הנובעת מהאלוקים, מגיעה לאדם העניו והצנוע ביותר. כלומר, ככל שלאדם פחות אגו, יותר חוכמה זורמת אליו. אם אדם מקדיש את חייו להגשמת אידיאלים, לחיי אמת ולעזרה לזולת, הוא הופך לכלי קיבול לחוכמת האלוקים. מזל דלי נחשב למזלו של עם ישראל!


יסוד הטבע הקשור לחודש שבט, הוא הרוח. מבין ארבעת היסודות (רוח, אדמה, מים ואש), הרוח היא היסוד הפחות מוחשי מכולם. תכופות היא משמשת צינור לכוחות אחרים: היא מסיעה את ענני הגשם ומעבירה זרעים וחלקיקים בטבע ממקום למקום. חשיבותם של האדמה, האש והמים טמונה בעיקר במה שהם, לא במה שהם עושים.


שבט הוא החודש האחד- עשר למניין חודשי השנה ליציאת מצרים - מניסן, והחמישי למניין חודשי השנה לבריאת העולם - מתשרי.
בחודש שבט 30 יום. חודש שבט נבחר לשמש כראש השנה לאילנות בא' שבט לדעת בית שמאי, ובט"ו בשבט לדעת בית הלל. הואיל ויצאו רוב גשמי העונה ועלה השרף באילנות ונמצאו הפירות חונטין מעתה".
במשנה לא הוזכר שט"ו בשבט נקבע כיום טוב ,אך מאחר וזה נמנה כאחד מארבעה ראשי שנים שהם נחשבים ליו"ט נקבע ע"י הראשונים שאף ראש השנה לאילנות, כדי שיהא היכר ליום זה יהיה אף הוא יו"ט. זמן זה שהטבע מתעורר לחיים, וכל מה שגלום באדמה ובאילנות פורץ החוצה, הוא כעין לידה חדשה של הארץ.


האר"י הקדוש תיקן, שביום זה יאכלו פירות ארץ ישראל ויש שהוסיפו להדר אחר פרי חדש כדי לחבב המצווה בברכת שהחיינו.


בארץ ישראל נהגו המקובלים להתאסף בבית הכנסת לאכול פירות שונים ולומר תיקון שהם שירות ותשבחות על הפירות.


יש הממליצים לקיים מנהג אכילת פירות מכיוון,שעתיד אדם ליתן דין וחשבון על כל מה שראתה עינו ולא אכלו עיניו.
עם השנים הוסיפו את מנהג הנטיעות ביום זה המביא ברכה לצורך ברכת שהחיינו.
יום זה של ט"ו בשבט נקבע, כיום מיוחד לנטיעות ואכילת פירות בברכת שהחיינו בעדיפות לפירות שנשתבחה בהם ארץ ישראל.

מן הראוי להתמקד בחודש "שבט", באופן בו עשויים חיי היומיום שלנו, לשמש עבורנו ככלי רוחני. בחודש זה, כשאתם עובדים, משחקים, אוכלים, קוראים, מתעמלים וכו' - התמקדו בצד הרוחני ובערך המוסף של פעילותכם.

שיר לט"ו בשבט / לאה גולדברג


אור הבוקר על כותל חדרנו רוקד
מספר כי הנץ ופרח השקד.
מתדפק על חלון הענף הלבן:
אל תישן, אל תישן.

צא לחורש וראה: האילן מקושט
כילדה שלבשה את שמלת השבת,
וכל פרח פרח, וכל נבט נבט -
ט"ו בשבט, ט"ו בשבט, ט"ו בשבט!

אדמה ירוקה, ריחנית ודשנה,
מברכת אותנו ברכת השנה -
לא לריק העמל וישמח השותל:
אילנות מזדקרים על כל תל.

והשמש צוחקת בירק הפוארות,
מבטיחה לשממה: פה יהיו יערות
עוד יגיל כל לבב, עוד תצמיח כל יד-
ט"ו בשבט, ט"ו בשבט, ט"ו בשבט!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אסתי שפר,מאסטר רייקי,הילינג אנרגטי,פרחי באך ומלחי שוסלר,הצמחה ומודעות בעזרת קלפים שונים ותקשור.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אסתי שפר

מאת: אסתי שפררוחניות - כללי26/01/105612 צפיות
משמעת עצמית- היא דבר המאפשר לנו לפעול ולעשות מה שחשוב לנו ,מבלי להיכנע לרצונות שונים שחולפים בתודעתנו, שאנו לא באמת רוצים. אם יש לך משמעת עצמית גבוהה יש יותר סיכוי שתעשה מה שאתה רוצה לעשות, תהנה מהחיים שלך, תגשים דברים בחייך ותיצור לעצמך פעילויות מהנות.

מאת: אסתי שפררוחניות - כללי01/01/101807 צפיות
בני מזל דלי מייצגים את האוויר הגבוה. בין מזל דלי למציאות קשר מקרי לחלוטין. לרוב נמצא אותם מעופפים בעולם הדמיון העשיר שלהם. בני מזל דלי הם טיפוסים הומניטאריים ושוחרי שלום. ברצונם לעזור לאנושות כולה ולהציל את העולם. לא סתם אנו נמצאים עכשיו בעידן הדלי, עידן רוחני ביותר אשר עמותות ואגודות שונות צצות בו ללא הרף

מאת: אסתי שפריהדות08/12/091663 צפיות
נר ראשון של חנוכה,הוא התדר של הראיה הפנימית, העין השלישית.איזור זה גם נחשב רגיש לאור, ועל פי הגישה המיסטית, כאשר הוא מתפתח אזי הוא מסוגל להבחין באור הבא מממד הרוח או הנשמה.

מאת: אסתי שפרשואה ותקומה04/12/092033 צפיות
הדיאלוג בין אם לעוברה נערך לעיתים קרובות בתקופת ההיריון. אני מכירה אם -שהייה לה דיאלוג עם בתה ברחם, אחרי שעברה שואה ארוכת ימים-בה היא וחברותיה נשבעו כשיצאו ממנה להראות לגרמנים כי "עם ישראל חי" ולהביא ילדים רבים לעולם.

מאת: אסתי שפררוחניות - כללי30/11/091692 צפיות
"כשם שבראש-השנה ניתנת החיות לכל השנה, כך בי"ט בכסלו נפתחים במרום אוצרות השפע והברכה של פנימיות התורה, וכל אחד ואחד מישראל יכול לשאוב כוחות חדשים ללימוד החסידות ולהליכה בדרכיה".

מאת: אסתי שפררוחניות - כללי24/11/091457 צפיות
מודעות מתגוננת נדרשת, לכל מי שמרגיש שהחיים הם מסוכנים,שלא כדאי לשנות דברים,שצריך להזהר,לשמור על מה שיש,לחפש בטחון.זאת המודעות שנענית לפחד ע"י בריחה או תקיפה.היא יוצרת התנהגות הגנתית.אדם שנתקע ברמה זו של מודעות מונע בדרך כלל ע"י אינסטינקט העדר,ומשתדל להיות כמו כולם. הוא ממש את עצמו באמצעות תלות במסגרות:במשפחה,בקהילה,בתחושת השייכות,בנוחות החומרית,באשליה של בטחון ובמיוחד בדעות קונבנציונאליות(מרגלית אילון)

מאת: אסתי שפרדיאטה ותזונה23/11/091546 צפיות
ניקוי הגוף מרעלים מקובל היום בכל העולם בקרב שוחרי הבריאות שהחלו להכיר בערך הבריאותי של ניקוי פנימי מסוג זה על ידי שינוי תזונתי וצמחי המרפא והחליטות. ניקוי וטיהור הגוף מרעלים מומלץ אחת לכמה חודשים גם לאלו שאינם סובלים מבעיה מסויימת וגם לסובלים מבעיות בריאות. גם אם אנו שומרים על אורח חיים בריא, תזונה נכונה ופעילות גופנית אנו עדיין חשופים לרעלנים ונאלצים להתמודד עימם. הרעלנים מגיעים ממקורות פנימיים אותם הגוף מייצר וממקורות חיצוניים.

מאמרים נוספים בנושא יהדות

מאת: בתיה כץיהדות01/12/19103696 צפיות
האם יש פסוקים בתורה שבכתב המדברים על תורה שבעל פה?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195635 צפיות
טענות של דתות אחרות. ומאין לנו שהיה זה באמת אלוקים שנתן את התורה לישראל?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195700 צפיות
בתורת ישראל. בכל דת תמיד היתה שגורה האמונה במנהיג אחד שרק אליו התגלה האל וכל מי ששכל בראשו יבין מיד שקל לשקר ולהמציא תורה באופן כזה. לעומת זאת, בתורת ישראל אנו רואים התגלות לאומית לעם שלם, מעמד הר סיני.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195719 צפיות
מאין לנו שיש תכלית לחיים שלנו ולא באנו הנה רק כדי ליהנות.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195675 צפיות
לאלוקים אין בורא. משום שאלוקים הוא היוצר את התהליך של "בורא ונברא"/"נולד ומוליד", הוא עצמו אינו שייך לתהליך אותו יצר. עצם זה שאלוקים יצר את כח המשיכה לא אומר שאלוקים עצמו כפוף אליו. האם יש הסבר "מדעי" יותר מדוע לאלוקים אין אלוקים?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195702 צפיות
אם לא ניתן לדמיין את האלוקים אז איך ניתן להאמין בו? מהו בעצם אלוקים אם כך?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195693 צפיות
המדע כידוע לכל, משרת אותנו בטכנולוגיה, מציאת תרופות למחלות, וביחוד נוחות. זאת הסיבה שרוב האנשים החליטו לבחור ולדבוק במדע ובממסד המדעי, כי הם ראו בו את המייצג הבלעדי של הידע והקידמה המשרתים אותנו בחיינו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica