חפש מאמרים:
שלום אורח
19.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ראש השנה הסיני

מאת: עדי מילריבוא ויצוא12/01/20171470 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ראש השנה הסיני

מה קורה בסין בתקופת ראש השנה הסיני? ואיך להימנע מעיכוב ביציאת סחורות בתקופה הזו

ראש השנה הסיני הוא החג החשוב והארוך ביותר בלוח השנה הסיני.  ראש השנה הסיני ידוע גם בשמו "פסטיבל האביב" (Spring Festival) הוא הקריסמס של הסינים. זהו חג משפחתי בו מתכנסים כל בני המשפחה, מחלקים מתנות, ונהנים מזמן איכות יחד. החג חשוב במיוחד לפועלים הסיניים משום שלרב זוהי התקופה היחידה בכל השנה בה מתאפשר להם להתאחד עם משפחותיהם, לטייל, לנפוש ובקיצור, להינות מחופשה אמיתית. (כאן יש לציין שביתר החגים בסין ממשיכים הפועלים לעבוד כרגיל וצוברים ימי חופשה המתווספים להם לחופשת ראש השנה).

מועד חג ראש השנה הסיני נקבע בהתאם ללוח השנה הסיני הנקבע על פי מולד הירח ועל כן התאריך בו חל החג כל שנה משתנה בהתאם למולד הירח באותה שנה, אך על פי רב נחגג בין אמצע ינואר לסוף פברואר. העובדה שהחג אינו נקבע בתאריך קבוע כל שנה הוא חלק מהגורמים לבלבול והמורכבות בתכנון היבוא לקראת בוא החג.

כמה זמן אורך החג?

החג עצמו הוא חג בין שבוע ימים, אך תקופת החג הרשמית אינה רלוונטית מאחר כל המפעלים ומרבית החברות העוסקות בסחר בינלאומי – חברות מסחר, חברות הלוגיסטיקה, חברות בקרת האיכות וכיוצ"ב ייסגרו לפעילות לתקופה של כשבועיים.

לעומת זאת, במפעלי ייצור עניין הופך אפילו מורכב ומבלבל יותר. המפעלים תלויים כמובן בפועלים, אנשי הצווארון הכחול בהם תלוי הייצור עצמו. עובדי המנהלה במפעלים (עובדי השירות, נציגי המכירות, צוות ההנהלה וכו') יוצאים לחופשה בת שבועיים בדרך כלל, ולעיתים ישנם אנשי מנהלה ונציגי מכירות להוטים וחדורי מוטיבציה שממשיכים לענות למיילים ולתקשר על לקוחותיהם ממש עד תחילת החג. עם זאת, ללא פועלים – אין ייצור! הפועלים, להבדיל מצוות המנהלה, יוצאים לחופשתם מוקדם יותר ולתקופה ארוכה יותר משמעותית מיתר עובדי המפעל, חופשת הפועלים ברב המקרים נמשכת כארבעה שבועות. קשה להאמין, אך זוהי המציאות עימה מתמודדים יבואנים מידי שנה. אחד הפקטורים לאורכה של חופשת הפועלים הוא המרחק בין הבית למפעל; ישנו את מרכיב הזמן הנחוץ להגיע הביתה ולשוב למפעל. , מאחר ובמרבית המקרים, הפועלים מתגוררים בכפרים קטנים ומרוחקים מאד ממקום עבודתם, מרחק ימים של נסיעות ברכבות, אוטובוסים וכיוצ"ב, לוקח לפועל הממוצע כשבוע להגיע הביתה, שבוע-עשרה ימים להתאחד ולחגוג עם משפחתו, ושבוע נוסף למסע חזרה למפעל בסוף החג. יש לציין שמאחר ולרב הפועלים החג הוא הזמן היחיד המאפשר להם להתאחד עם משפחותיהם בשנה, מפעילים הפועלים לחץ רב על בעלי המפעלים לאפשר להם לצאת לדרכם מוקדם ככל האפשר ולכן בין היתר, בתקופה זו של השנה רמת המתח במפעלים היא בשיאה. גם בתום החג נאלצים בעלי המפעלים להתמודד עם הכאוס שנוצר בעקבותיו, כאשר לא תמיד שבים כל הפועלים לעבודתם בסוף החופשה, זוהי תופעה נפוצה בסין שהפועלים מנצלים את תקופת החופש לחשבון נפש ולבדוק אופציות תעסוקה חדשות ורווחיות יותר, מקומות עבודה קרובים יותר לבית, ועל כן, לעיתים מחליטים לא לשוב לעבודה ולהתחיל במקום חדש, מה שיוצר לחץ במפעלים לגייס עובדים חדשים במהירות עם חזרתם לעבודה, ומעכב כמובן את החזרה לשגרת עבודה סדירה.

איך מתכוננים לייבוא מסין בתקופת ראש השנה הסיני? תכנון לוח זמנים להזמנת סחורה

מה קורה במפעלים בסין טרום חג ראש השנה? פועלי הייצור, כפי שכבר הזכרנו, יוצאים לחופשה בדרך כלל כבר שבועיים טרום תחילת החג, ולעיתים גם מוקדם יותר (בתקופת החג קשה מאד להשיג כרטיסים לרכבות הביתה עקב הביקוש המסיבי). תאריך חזרתם לעבודה תלוי לרב למועד חג סיני נוסף שחל 15 יום לאחר ראש שנה, 'חג הפנסים' ובתקופה זו מתחילה נהירת הפועלים חזרה למפעלים.
התנהלות לוחות הזמנים במפעלים תלויה גם היא בכמה גורמים: גודל המפעל, כמות ההזמנה, גודל הלקוחות, מורכבות תהליך הייצור, אספקת חומרי הגלם וברמת המקצועיות של העובדים. במפעלים גדולים ומערביים יותר באופיים המשרתים לקוחות גדולים ונפחיים נוטים לתכנן קדימה ולערוך לו"ז ייצור מסודר ולהזמין את חומרי הגלם והמרכיבים מבעוד מועד על מנת לעמוד בזמני האספקה. כמובן שישנם גם יוצאים מן הכלל, מפעלים ובתי מלאכה קטנים ובינוניים הנערכים היטב ומאורגנים לא פחות לשרת את לקוחותיהם. הלוגיסטיקה ויכולת הארגון בתקופה הקודמת לתחילת חופשת החג הינן קריטיות לצורך אספקת סחורות בזמן לפני נטישת הפועלים. וכמובן, בהתאם לכך, מפעלים שאינם מתכוננים בצורה נכונה ויעילה לתקופה זו, משלמים על כך באיחור בזמני האספקה ובייצור תחת לחץ זמן אדיר לנסות ולעמוד בלוחות הזמנים ומן הסתם, הסובלים העיקריים בתקופה זו הם היבואנים אשר ממתינים לסחורה וסומכים על הספקים ונאלצים להתמודד עם עיכובים משמעותיים באספקה ונתקעים ללא מלאי לתקופה של חודש וסופגים הפסדים כבדים כתוצאה מכך.ספקים מסודרים ומקצועיים דואגים לשלוח ללקוחותיהם התרעות כבר בספטמבר-אוקטובר על החג הממשמש ובא על מנת ללחוץ לקבלת הזמנות לצורך אספקה לפני תחילת חופשת החג. כן, ארבעה חודשים מראש כבר מתחילים הספקים המאורגנים להערך לאספקת סחורות לצורך שילוחן לפני חופשת החג. ארבעה חודשים טרום החג מספיקים בדרך כלל להבטיח שילוח סחורה טרום החג וזאת בהתחשב בכך שבמפעלים מצטברות הזמנות רבות לפני החג כאשר כל לקוחותיהם ממהרים להזמין על מנת להבטיח יציאת סחורה בזמן וכתוצאה מכך נוצר לחץ עצום על קווי הייצור ויש צורך לתכנן היטב את לו"ז הייצור בהתאם לכמות ההזמנות – משמע, מי שמזמין בזמן יכול לרב לישון בשקט מבלי לדאוג לעיכובים ואיחורים.

ממה יש להזהר ועל מה לשים דגש ביבוא מסין בתקופת החג?

כפי שאתם כבר מבינים, התקופה טרום החג הינה תקופה לחוצה במיוחד בקווי הייצור על מנת לעמוד בלוחות הזמנים של כל ההזמנות הרבות המצטברות באותה תקופה. מצב זה יוצר גם לא מעט פרצות לטעויות, ולהחלקת פינות ופגיעה באיכות הייצור עקב עומס העבודה הרב ולכך יש לשים דגש. הבה לא נשכח שגם בתקופות רגועות יותר הייצור בסין ובכלל אינו חף מטעויות ופגמים, ואחת על כמה וכמה בתקופת טרום החג. הפועלים נדרשים לעבוד שעות נוספות רבות, לעיתים גם בסופי שבועכ, וטבעי שיאבדו ריכוז ואנרגיות במהלך ימי העבודה הרבים והארוכים – מתכון מצוין לטעויות ותקלות ייצור. בהתאם לכך מוטלת האחריות על מנהלי הייצור ושרשרת הפיקוד במפעלים להקפיד הקפדת ייתר על איכות הייצור ועלינו היבואנים, להגדיר היטב את דרישותינו באשר לאיכות המוצר ולדאוג לבצע בקרת איכות של הסחורה מוקדם מספיק לפני שילוחה (לא לחכות לרגע האחרון) על מנת לאפשר לספקים דיי זמן לשפר ולתקן על פי הנדרש בהתאם לתוצאות בקרת האיכות.

מה קורה במפעלים ובחברות הסחר בזמן חופשת החג?

צוות המנהלה, אנשי המכירות וצוותי המשרדים יוצאים לחופשה קצרה יותר של כשבוע-שבועיים. עם זאת בתקופה זו אתם עדיין עשויים לקבל הצעות מחיר מאחר ולכך לא נדרשים פועלי הייצור. ברבים מהמקרים תוכלו גם להזמין הזמנות חדשות בתקופת החופשה אך אלה ייכנסו לייצור רק בתום החופשה עם שוב הפועלים לעבודה. בתקופה זו יש להזהר מציפיות לא ריאליות באשר לזמני אספקה לאחר החג. אנשי המכירות עשויים להציע לכם זמני אספקה לא ריאליים בהתחשב באופי התקופה רק על מנת לסגור הזמנות ולקבל מקדמות וגם משום שאין באפשרותם להערך לייצור לאחר החג מאחר ואינם בקשר עם אולמות הייצור בתקופת החג, וכמו כן, הם לא תמיד מודעים לסטטוס הייצור ולו"ז המיועדים לתקופה שאחרי החג. אם כן, אל תופתעו אם בסופו של דבר לא יוכלו הספקים לעמוד במילתם ולספק סחורה על פי הזמן שנקבע בתקופת חופשת החג. במפעלים, בתקופה עד שוב הפועלים לעבודה, זהו הזמן לפתח מוצרים חדשים לעונה הבאה. במפעלים איכותיים זוהי גם תקופה המנוצלת להרכבת לו"ז להזמנות קיימות וחדשות ולהזמנת מרכיבים וחומרי גלם, על מנת שהכל יהיה מוכן ומאורגן לקראת שובם של פועלי הייצור. זהו גם הזמן שמנצלים הספק להסדרת חובות וניקוי שולחן, אז צפו לבקשות תשלום בתקופה זו אם צברתם כאלה.

ומה קורה בסוף חופשת החג? היערכות לחזרה לשגרה

בתום חופשת החג, ממתינים במפעלים לשיבת הפועלים ומפללים שמרביתם לפחות אכן ישובו לעבודה ובזמן. זהו אתגר לא פשוט ומלחיץ מאד עימו מתמודדים בעלי מפעלים בסין המודרנית מידי שנה. משמע, שמידי שנה 'אחרי החגים' מוצאים עצמם בעלי הפעלים עם פחות פועלים וצורך בגיוס עובדים חדשים שאותם צריך כמובן לא רק למצוא, אלא גם להכשיר.כדאי גם לדעת שפועלי הייצור אינם חוזרים כולם יחד לעבודה, ישנה חזרה בשלבים, חלקם חוזרים כשבועיים לאחר תום החג, אחרים לוקחים לעצמם עוד שבוע ויש כאלה שמתפנקים גם בעוד שבועיים של חופש.... כך שכמובן שהייצור מתנהל בהתאם, ובהספק חלקי בלבד בהתאם לכמות הפועלים במפעל, עד שכל הפועלים, ותיקים וחדשים מתכנסים וחוזרים לשגרה.ואם זה לא מספיק, הבה נזכור שבתקופת טרום החג מתעכבות הזמנות שהיו אמורות לצאת לפני החג ולא הסתיימו בזמן וכעת ממתינות לסיום ייצור, כך שכבר בתקופה זו ישנו לחץ עצום לסיים הזמנות מאחרות, ובהתאם לכך צפויים עיכובים באספקה גם לאחר תום החג. כמובן שיש לקחת בחשבון גם את שרשרת האספקה, המפעלים תלוים לא רק בפועלים אלא גם בספקי חומרי הגלם והמרכיבים, שמצידם, גם הם שקועים באותו הבוץ ומתמודדים עם אותם אתגרים ובשך כך עשויים לאחר באספקה ולעכב את הייצור.

אז מה למדנו?

ביבוא מסין בתקופת ראש השנה הסיני חייבים להתכונן בהתאם לנסיבות.

לפתוח הזמנה כארבעה חדשים לפני מועד החג בעיקר כשמדובר בהזמנות מורכבות.

להעביר את כל דרישות ההזמנה לספק בזמן, ולא להתמהמה, לצורך זרוז תהליךהייצור.

לעקוב אחר ביצוע ההזמנה ובסוף התהליך לדאוג לבקרת איכות של הסחורה מבעוד מועד על מנת לאפשר לספק מספיק זמן לתיקון ליקויים לפני שילוח הסחורה ליעדה.

ולידיעה כללית, שנת 2017 היא שנת התרנגול! אז אל תשכחו לאחל לספקים בסין שנת התרנגול מוצלחת :-)

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עדי מילר ניהול יבוא מסין

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עדי מילר

מאת: עדי מילריבוא ויצוא20/03/161736 צפיות
במאמר זה אנסה לרכז את כל הקשור בנושא איתור מפעלים בסין, כיצד מתחילים ואיך מגישים הצעות מחיר. נעבור על שאלות חשובות לבחינת רמת המקצועיות ורמת האיכות של מפעל בסין. קריאה מהנה

מאת: עדי מילריבוא ויצוא11/06/131854 צפיות
איתור ספקים באמצעות האתר המפורסם alibaba הוא עניין שדורש הרבה יותר הכנה וידע בתחום ממה שרבים חושבים...

מאת: עדי מילריבוא ויצוא30/04/132041 צפיות
במאמר זה אנסה לתת את מיטב הטיפים הדרושים לניהול יחסים ותקשורת מול הספקים הסינים. זוהי בהחלט משימה לא קלה וצריך לדעת כיצד לנהוג מול אנשי עסקים אשר תרבותם העסקית שונה משלך.

מאמרים נוספים בנושא יבוא ויצוא

מאת: רונית אלפסייבוא ויצוא05/03/211033 צפיות
יבוא מוצרים בצורה מסחרית מחייב ללמוד מה נדרש לייבוא מה החוקים החלים על אותם מוצרים. על מנת לעסוק בייבוא יש להוציא רישיון לייבוא ממשרד התמ"ת.

מאת: SEONET קידום אתריםיבוא ויצוא02/12/182010 צפיות
אתם זקוקים למבנה נייד לעסק או לבית זמני? רגע לפני שאתם בוחרים מבנה נייד להשכרה או לקניה הכנו עבורכם מדריך קצר להשכרת מבנה נייד

מאת: yoni romיבוא ויצוא15/07/181078 צפיות
המפעלים של היום הם לא המפעלים של פעם, היום המפעלים נראים יותר טוב, עובדים בשיטות יותר מתקדמות,  איכות העובדים גבוהה יותר וכפועל יוצא מכך גם המכונות שאנו משתמשים בהן צריכות להיות חזקות ועוצמתיות יותר.

מאת: ליאוריבוא ויצוא20/06/161943 צפיות
לוקליזציה פירושה, להתאים מוצר כלשהו, לאוכלוסייה שהיא שונה, מן האוכלוסייה המקורית, שאליה המוצר נועד. לוקליזציה כוללת, התאמה לחוקים המקומיים. לוקליזציה כוללת, התאמה למנהגים מקומיים.

מאת: אירה סימנסיבוא ויצוא21/04/161993 צפיות
יבוא מסין של תבניות להזרקת פלסטיק הוא תהליך מורכב מאוד שצריך להתבצע בצורה חכמה ובליווי אנשי מקצוע המתמחים ספציפית בתחום זה. מדובר על תבנית שיכולה לשקול מאות קילוגרמים, ואותה יש לייצר על פי מפרט מדוייק וברמת דיוק גבוהה מאוד. מרגע שהתבנית יוצרה ונשלחה ארצה, הכדאיות להחזרתה לסין לצורך תיקונים ושיפורים, צוללת פלאים ונעלמת, ולכן חשוב שתהליך העבודה וההתקשרות מול היצרן בסין, יתבצע בצורה חכמה עם נציג של הלקוח הנמצא בסין ובוחן את הדברים לעומק לפני שהתבנית יוצאת למשלוח.

מאת: עדי מילריבוא ויצוא20/03/161736 צפיות
במאמר זה אנסה לרכז את כל הקשור בנושא איתור מפעלים בסין, כיצד מתחילים ואיך מגישים הצעות מחיר. נעבור על שאלות חשובות לבחינת רמת המקצועיות ורמת האיכות של מפעל בסין. קריאה מהנה

מאת: קטי דריבוא ויצוא22/10/152322 צפיות
כדי לייצר מוצרי פלסטיק משתמשים בתבניות מיוחדות אשר לתוכן מוזרק או יצוק הפלסטיק לייצור מוצרי פלסטיק שונים ורבים. כמעט כול מוצר פלסטיק שאתם מכירים נוצר על ידי תבנית פלדה כזאת שלתוכה יוצקים או מזריקים את החומר הפלסטי בעודו נוזלי ומאפשרים לו להתמצק עד שנוצר מוצר פלסטיק מושלם. גם חלקי משנה של מוצרי פלסטיק כך יוצרים בעזרת תבניות פלדה מיוחדות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica