חפש מאמרים:
שלום אורח
16.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רשלנות רפואית

מערכת המשפט הישראלית מורכבת משלוש ערכאות: בית המשפט העליון, בתי המשפט המחוזיים ובתי משפט שלום. לצד אלו ישנן מספר ערכאות מקבילות: בית המשפט לעניינים מנהליים, בתי משפט למשפחה, בית משפט לתביעות קטנות, בית משפט לעניינים מקומיים ועוד. מורכבות מערכת המשפט ותחומי הסמכויות השונים של כל ערכאה מחייבת עורכי דין להתמקצע בתחומי משפט מסוימים, בכדי שיוכלו לספק ללקוחותיהם שירות מקצועי מתוך היכרות התחום באופן מעמיק על כל רבדיו. תחומי ההתמחות השונים של עורכי דין מחולקים לענפים כגון משפט פלילי, משפט מסחרי, דיני משפחה, דיני נזיקין, דיני עבודה, דיני תעבורה וכו'.

אדם הזקוק לשירותי עורך דין צריך להבין ראשית להבין מהו התחום בו הוא זקוק לייעוץ ו/או ייצוג משפטי. בהקשר של רשלנות רפואית ישנה אי בהירות לעיתים באשר להבדל בין עורך דין רשלנות רפואית ובין עורך דין נזקי גוף. הסברה כי מדובר בתחום התמחות זהה אינה נכונה. למעשה, רשלנות רפואית הינה תחום ייחודי ואחד מן התחומים הנכללים בדיני נזיקין.

הענף של דיני נזיקין עוסק בנזקים שנגרמים לגוף או לרכוש, בגינם האדם שניזוק יכול להגיש תביעת פיצויים נגד האדם או הארגון שגרם לו נזק אם במכוון, עקב רשלנות, חוסר זהירות וכו'. תביעות מסוג זה מוגשות במקרים של תאונות דרכים, תאונות עבודה, רשלנות רפואית, תאונות אישיות ועוד.

אם כן, עורך דין נזקי גוף אינו בהכרח מתמחה בתחום של רשלנות רפואית. לא כל עורך דין נזקי גוף יהיה בעל הידע והניסיון הנדרשים לניהול מוצלח של תביעות רשלנות רפואית. אדם אשר חושד כי הנזק שנגרם לו או לאחד מבני משפחתו נגרם עקב רשלנות מצד הצוות הרפואי ו/או קופת החולים, בית החולים וכדומה, צריך לפנות למשרד עורך דין רשלנות רפואית בכדי לקבל ייעוץ, ליווי וייצוג משפטי ראויים ומקצועיים.

התחום של רשלנות רפואית הינו מורכב ביותר ומצריך ידע הן בתחום המשפט והן בתחום הרפואה. ללא ייצוג של בעל מקצוע המתמחה בתחום ספציפי זה, הסיכויים לקבלת פיצוי הינן קטנים ביותר. חשוב להבין כי לא כל פגיעה או נזק שקרו במהלך טיפול רפואי או לאחריו הינם מוגדרים כרשלנות רפואית, והוכחת רשלנות אינה משימה פשוטה. בכדי שבית המשפט יקבע רשלנות רפואית ויפסוק פיצויים לטובת הצד התובע עליו להשתכנע כי:

•    הצוות הרפואי התנהל באופן לא תקין

•    הצד התובע אכן ניזוק

•    ישנו קשר סיבתי ברור בין ההתנהלות הלקויה של הצוות הרפואי והנזק שנגרם למטופל

זהו תפקידו של עורך דין רשלנות רפואית להוכיח נקודות אלו, וכן לפרט בפני בית המפשט את היקף הנזק שנגרם לתובע, הן מבחינה פיזית והן פיננסית, והצרכים שיזדקק להם בעתיד לאורך חייו. על סמך פרטים אלו בית המשפט יקבע את גובה הפיצויים.

מתי יש לפנות לעורך דין רשלנות רפואית?

מומלץ מאד שלא לבצע כל פעולה ללא התייעצות ראשית עם עורך דין רשלנות רפואית, שכן פעולות שונות בכללן פנייה לגורם הרפואי או למשרד הבריאות עלולות לפגוע בסיכויים של תביעת הפיצויים. לדוגמא, ללא בקיאות משפטית או רפואית, הנפגע עלול להציג את השתלשלות העניינים ו/או הנזקים שנגרמו לו והיקפם באופן לא נכון או לא מדויק. פנייתו יכולה להיות מוצגת מאוחר יותר בבית המשפט על ידי הנתבעים ככלי להוכחת טיעוניהם. דבר נוסף ממנו יש להיזהר הוא מענה לשאלות של חוקרי חברות ביטוח או שיתוף אנשים זרים בפרטים לגבי נזקיהם, שכן במקרים מסוימים החוקרים יפנו לאדם תחת זהות בדויה.

ייעוץ וליווי של עורך דין רשלנות רפואית יבטיח כי כל פניה או אינטראקציה עם גורם הקשור למקרה הרפואי יבוצעו באופן שיחזק את סיכויי התביעה ולא יפגעו בהם. זאת ועוד, עורך דין המתמחה בתחום של רשלנות רפואית ידע לבקש את המסמכים הנדרשים וחוות דעת של אנשי מקצוע אשר יתמכו בתביעה. בעוד היעדר מסמכי רישום רפואיים מסוימים עלולים להיתפס על ידי אדם שאינו בקיא בתחום כחיסרון, לרוב מצב כזה יהווה יתרון עבור התביעה ויחזק אותה.

בעזרת עורך דין מנוסה בתחום רשלנות רפואית תוכלו לתבוע פיצויים ראויים, לסמוך על ייעוץ מקצועי ולהגיע ביחד איתו למסקנות רבות כגון :

האם קיים צורך בהגשת תביעת פיצויים עצמה – ידועים מקרים רבים כאשר נגרם נזק למטופל אך התביעה לא התקבלה. כדי לקבוע בודאות האם יש  עילה לתביעה, יש לפנות לעורך דין אשר בקיא ברשלנות רפאית ובמקרים רבים  בגינם ניתן להגיש תביעה.

במקרים מסוימים לאחר רשלנות בניתוח הסיכוי לזכות בתביעה או לפחות לצאת מורווח כספית אינם גבוהים. פעמים רבות העלויות הכרוכות בניהול תביעת רשלנות רפואית אינן כדאיות עבור הצד התובע ואז גם אם התביעה תתקבל, רווח יהיה נמוך מהעלות ניהול התיק עצמו.

עורך דין מנוסה יודע  מהם הצעדים אשר יש צורך לבצע בשלבים שונים של תביעה , ניהול תיק עצמו וזאת בכדי שיהיה ניתן להעריך את היקף הנזק שנגרם לנפגע, חומרתו ואופיו והגדרת אחוזי נכות אם ישנו צורך, וכן לתמוך בטענות להתנהלות לקויה של הגורם הרפואי והסיבתיות שבינה לבין הנזקים שנגרמו לתובע.

מועד הגשת התביעה –עד שבע שנים ממועד הטיפול במהלכו או לאחריו נגרם הנזק או שבע שנים מן היום בו התגלה הנזק.

ישנם מקרים חריגים בהם תקופה זו מוגדרת מעבר ל 7 שנים אך יש צורך להתייעץ עם עורך דין בנושאים אלו.

כיצד לבחור עורך דין רשלנות רפואית?

עורכי דין רבים מציעים פעמים רבות פגישות התייעצות ראשונית חינם, במהלכה תוכלו לספר על המקרה, לשאול שאלות ולקבל מושג טוב יותר לגבי הסיכוי כי מדובר במקרה של רשלנות רפואית, במה כרוכים ההליכים המשפטיים בתביעת רשלנות רפואית ועוד.

כדי לבחור בין עורכי דין חשוב לברר ולשאול אותו שאלות לגבי תחומי התמחותו וניסיונו בתחום של רשלנות רפואית, תיקים קודמים שלו בתחום הזה בהם טיפל והצליח בתביעה. במהלך הפגישה תוכלו גם לשאול לגבי אופן ההתקשרות עמו במידה ותרצו כי ייצג אתכם.

פגישה ראשונית זו תוכל לעזור לכם להבין האם עורך דין זה יוכל לתת לכם לייצג אתכם באופן מקצועי  אשר יביא לתוצאות הטובות ביותר עבורכם. חשוב לבחור בעורך דין בעל וותק וניסיון רב בתחום של רשלנות רפואית, שכן הידע הרב שצבר וההיכרות עם דקויות משפטיות, מקרים ותקדימים שונים יכולים להיות בעלי משקל להצלחת התביעה וקבלת פיצוי מירבי.

חשוב גם לציין שחוץ מניסיון של עורך הדין וניסיונו בתחום הרשלנות רפואית, חשוב לא פחות למצוא חיבור ואינטראקציה עמו. ללא ספק תרצו לבחור בעורך דין אשר תחושו בנוח עמו, כך שתרגישו בנוח איתו ותנו בו אמון מלא עד לסיום המשפט וקבלת פסק הדין.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

משרד עורכי דין ירון מויאל מתמחה בתחום רשלנות רפואית , נזקי גוף וכןתאונות אופנוע קשות. עו"ד ירון מויאל הינו בעל ניסיון של למעלה מ- 15 שניםבטיפול בתביעות רשלנות רפואית, נזיקין ונפגעי גוף קשים.
עורך דין ירון מויאל - רשלנות רפואית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עורך דין ירון מויאל

מאת: עורך דין ירון מויאלנזיקין26/01/149587 צפיות
על פי החוק בישראל, בכדי להגיש תביעת נזקי גוף יש לצרף אליה חוות דעת מומחה בתחום הרפואה הרלוונטי אשר תומך בטענותיה. חוות דעת רפואית מצורפת לכתבי תביעת נזקי גוף על רקע המקרים הבאים: רשלנות רפואית, תאונת עבודה או מחלה שהתפתחה כתוצאה מן העבודה, תאונה אישית דוגמת נפילה בקניון, אובדן כושר עבודה, מחלה ועילות נוספות להגשת תביעות ביטוח, תביעת נכות אשר מוגשת למוסד לביטוח לאומי או למס הכנסה, פגיעה במהלך שירות צבאי או שירות ביטחון, פגיעה עקב תקיפה או פעולת איבה.

מאת: עורך דין ירון מויאלרשלנות רפואית30/09/132751 צפיות
התחום של רשלנות רפואית נכלל בדיני נזיקין. מטופל אשר נפגע עקב רשלנות רפואית, צריך להגיש את תביעתו כלפי מי שהזיק לו או התרשל כלפיו. לרוב, הצד הנפגע אינו בעל רקע משפטי או רפואי בכדי להבין את מי עליו לתבוע במקרה שלו - האם עליו לתבוע את הרופא שטיפל בו, מספר אנשי צוות רפואי, קופת החולים או בית החולים בהם טופל וכו'.

מאת: עורך דין ירון מויאלרשלנות רפואית29/04/13815 צפיות
כשליש מסך התביעות המוגשות כל שנה לבתי המשפט בישראל בגין רשלנות רפואית הן על רקע רשלנות רפואית בהריון או רשלנות רפואית בלידה. ברבות מתביעות אלו, הנזק בגינו נתבע פיצוי הוא פגיעת שיתוק מוחין אצל הילוד.

מאמרים נוספים בנושא רשלנות רפואית

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית14/12/161732 צפיות
הדרך הנכונה להגיש תביעה ולדרוש פיצוי כספי בגין רשלנות רפואית בלידה היא לפנות למשרד עורכי דין עם ניסיון מעשי בטיפול בתביעות הקשורות לרשלנות רפואית בלידה... קרא עוד

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית28/03/161751 צפיות
מה חשוב להכיר ולדעת כדי לבחור נכון עורך דין רשלנות רפואית? מעבר לניסיון, יש גורמים נוספים שצריך לקחת בחשבון.

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית14/03/161769 צפיות
מהי רשלנות רפואית? מה הן הסיבות בגינן ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד הגוף הרפואי המטפל ומה הן תביעות הרשלנות הרפואית הנפוצות ביותר בישראל? כל מה שבאמת צריך לדעת על רשלנות רפואית בשורות שלפניכם.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית07/10/152787 צפיות
לא מעט מקרים של רשלנות רפואית חמורה הסתיימו במוות של המטופל. מיהו התובע בתביעת רשלנות רפואית במקרה כזה? על אילו נזקים ניתן לתבוע פיצויים? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית21/07/152055 צפיות
חברת הביטוח והמוסד הרפואי מעוניינים לחתום על הסכם פשרה כאשר הם יודעים שהתביעה תתקבל בבית המשפט. האם כדאי לחתום על הסדר פשרה?

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית25/03/152045 צפיות
לא כל מקרה של רשלנות רפואית גורר פיצוי כספי. עם זאת, מעניין לבדוק כיצד נקבע גובה הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית בלידה ומה עלול להשפיע עליו.

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית11/12/141874 צפיות
יחסי רופא-מטופל צריכים לקיים את חובת הזהירות המושגית וזאת משום שאישה הכורעת ללדת סומכת על מומחיותו של הרופא. מהי התרשלות במהלך לידה?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica