חפש מאמרים:
שלום אורח
19.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דיקור קוריאני בשיטת סאעם האורתודוקסי

מאת: דוד דרפקרפואה משלימה07/11/20171376 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

היסטוריה של דיקור קוריאני סאעם האורתודוקסי (קוס"א).

מקורותיו של שיטות הדיקור בדרום אסיה אינם חד משמעיים. למרות זאת, מקובל לחשוב ששיטות דיקור שונות התפתחו על פני תקופה של לפחות 3,000 שנה. מספר מחטים עתיקות, בנות כ-2500 שנים, עשויות מאבן ועצם דג התגלו בקוריאה ב-9 באוגוסט 1923.

להלן מידע מויקיפדיה:

"באירופה, כאשר נעשו בדיקות בגוף החנוט בן 5,000 שנה המכונה OTZI "איש הקרח" זוהו 19 קבוצות של קעקועים, מורכבות מ-61 קעקועים בצורת נקודות, קווים או צלבים, אשר חלקם נמצאים על המקומות שכיום מזוהים עם נקודות האקופונקטורה העכשוויות. זה הוגדר כראיה ששיטות הדומות לאקופונקטורה אולי היו בשימוש במקום אחר באירו-אסיה, במהלך תקופת הברונזה הקדומה. "

וזהו תקציר ממקור אחר:

"ב - 9 באוגוסט 1923, התגלו בקוריאה מחטים העשויות מאבן ועצם דג, ואנו מאמינים כי הם שימשו בפועל לניתוחים ודיקור. בגלל איכותם טובה יותר, מאשר מחטים הסיניות, הם ייצאו לסין.

בשנת 672 שושלת סילה של קוריאה מייצא 400 מחטים לסין (שושלת טאנג).

בשנת 692, שושלת סילה של קוריאה מייסדת מכללה רפואית ובה, שני רופאים שהוכשרו לכך, לימדו רופאים אחרים, לאחר פיתוח חומרי לימוד, כולל תורת התשאול הבסיסית, תורת הדיקור, תורת הקשבה לדופק, תורת המחלות ותורת הבית הבהיר. "

להלן תקצירים מתוך מאמרו של פרופסור יונג וו יול בחדשות הרפואה מזרחית מינג'וק.

"בתקופת שושלת קוריו, בשנים 1392-918, רופא קוריאני נסע לסין ועסק שם בדיקור. שם, הוא לקח שערה בעורך כ-2.5 ס"מ וחילק אותה לעשרה חלקים, הכניס מחט באחד מהן ואמר לאנשים שהיו איתו שישנו חלל ריק בגוף השערה. "

להלן תקציר מאתר האינטרנט של חדשות ארגון האקופונקטורה:

"בשנת 1093 קוריאה העניקה לסין (שושלת סונג) את הספר KOREAN ACUPUNCTURE AND MOXIBITION מאוחר יותר בסין נכתב ספר YELLOW IMPEROR'S INNER CLASSIC המורכב משני חלקים:

· SIMPLE QUESTIONS - אשר עוסק בשאלות תאורטיות כלליות

· SPIRITUAL AXIS - אשר מתמקדת באופן הדוק יותר בדיקור, ומבוסס על ספר KOREAN ACUPUNCTURE AND MOXIBUSTION ."

הבהרה: למושגים "צהוב" ו"קיסר" ב - YELLOW IMPEROR'S INNER CLASSIC ישנו משמעות משלהם. צבע צהוב משמעותו בסין מרכז, המלך או קיסר, ו"קיסר" משמעותו בית ספר ושימש כדי להפריד בית ספר אחד מבתי ספר אחרים.

להלן תקציר מאתר האינטרנט של העיתון Chosun Daily News:

"ב-1285, רופא קוריאני, בשם סול קיונג סונג, של שושלת קוריו, הוזמן לסין (שושלת יואן). הוא זכה לכבוד על ידי הקיסר הסיני כי הוא טיפל בהצלחה במחלות של הקיסר ובניו."

לפני כ- 400 שנים, בתקופת שושלת קוריאנית ג'וסון, לאחר התבודדות וסגפנות של 13 שנים במערה, המציא, תוך שימוש בתורת היין ויאנג, וחמשת האלמנטים, נזיר המוכר בשם סאעם, את נוסחאות הדיקור החדשות. עם שיטת הדיקור שהמציא אשר הייתה ייחודית וחדשנית, הוא טיפל בהצלחה באלפי חולים. לפניו, תורת היין והיאנג, ותיאוריית חמשת היסודות (אלמנטים), מעולם לא היו כל כך ברורות ושימושיות לטיפולי אקופונקטורה.

למרבה הצער, ספריו ורישומיו של נוסחאות וטיפולים נקברו ברעידת אדמה, ולא התגלו עד לשנות ה-50 של מאה ה-20, כאשר מאסטר רי ג'א וון (ידוע גם בכינוי סו גוק) גילה את הספרים האלה.

בשנת 1958, מאסטר רי כתב שני ספרים:

THE OUTLINE OF SAAHM FIVE ELEMENTS ACUPUNCTURE AND MOXIBUSTION - המתאר את הנוסחאות של נזיר סאעם ודיקור כללי

THE ESSENSE OF SAAHM YIN YANG FIVE ELEMENTS ACUPUNCTURE AND MOXIBUSTION - על רשומות טיפול של נזיר סאעם אשר כוללת תסמינים ונקודות טיפול.

מאסטר רי לימד מאות מטפלים.

שיטת הדיקור של חמישה שלבים או אקופונקטורה של חמשת האלמנטים מיפן, שהוצגה במדינות המערב, מבוססת על שיטת הדיקור סאעם, אבל משתמשת רק בשתי נקודות במקום ארבע נקודות, כפי שבדרך כלל משתמשים בדיקור סאעם . בקוס"א, משתנה מספר הנקודות בהתאם לבעיה או בעיות. אם יש סימפטום אחד בלבד, אפשר להשתמש בנקודה אחת בלבד, אם ישנם סיבוכים אז משתמשים בכמה נקודות. מספרם יכול לעלות על 10. כל טיפול צריך להיות מותאם על פי צרכיו של המטופל.

בשנת 1962, מאסטר קים היונג גוון (הידוע בכינוי סא הוק, 1920-2014) הוכשר על ידי מאסטר רי. הוא טיפל בהצלחה באלפי חולים עם מחלות שונות, כגון: דלקת פרקים, דלקת עור אוטופית, אסטמה, שיתוק מוחין, דימומים, ברונכיטיס, סרטן הוושט (או סרטן הגרון), זיהומים, דלקת כליות, איבוד חוש הריח, שיתוק, תפליט פלאורלי, אפילפסיה, שעלת, אקנה, סינוסיטיס, סרטן שלפוחית השתן, סרטן הרחם, ועוד רבים אחרים.

הוא גם כתב ספר THE OUTLINE OF SAAHM FIVE ELEMENTS ACUPUNCTURE AND MOXIBUSTION, הכשיר מאז 1993 כ – 800 מטפלים, ביניהם רופאים מוסמכים ומטפלים ברפואה מזרחית.

אחד הסטודנטים של מאסטר קים, קים גוונג הו למד קוס"א בינואר 1999. קים גוונג הו הציג את הכוח של קוס"א כאשר השתתף בכנס הבין-לאומי לרפואה סינית מסורתית (TCM) שנערך בסין, בעיר טיינג'ין ב- 10/2006. הדגמת השיטה הפתיע כ-350 משתתפי הכנס עם יעילות ומהירות של הטיפול. אישה מבוגרת, עם כתף קפואה, טופלה על ידו, כאשר הוא השתמש במחט אחת בלבד על כף רגלה (ליתר דיוק, נקודת האדמה של מרידיאן הטחול SP3). כאשר הוציא את המחט, היא הצליחה להרים את ידה.

בספטמבר 2001, מר גאה הון סונג ביקר אצל מאסטר קים, והציג לו את הבעיה שלו. בעבודה שלו הוא לימד סינית למטפלים ברפואה סינית מסורתית ולסטודנטים במכללה לרפואה מזרחית. הוא סבל מקור בברך, ואף אחד מתלמידיו לא הצליח לעזור לו במשך 16 שנים.

מאסטר קים השווה בין הברכיים באמצעות גב כף היד, כיוון שגב כף היד הוא הרבה יותר רגיש לטמפרטורה מאשר כף היד. מאסטר קים מצאה את הסיבה למה מר סונג הרגיש את הברכיים שלו קרות. זה לא היה קר, זה היה ממש חם. פיזור החום הגבוה שנגרם על-ידי חום הברך, גרם לו להרגיש קור. מאסטר קים טיפל (על ידי דיכוי) בנקודת האש של מרידיאן הקיבה, הממוקמת על קרסול, והרגשת הקור נעלמה באופן מידי.

מר סונג התרשם כל כך שהחל להגיע להרצאות של מאסטר קים עם 14 רופאים לרפואה מזרחית, בעלי ניסיון  של 3 עד 12 שנים, וסטודנט אחד, כל מי שהיו תלמידיו של מר סונג לשפה הסינית.

ברגע שסיים ללמוד קוס"א מר סונג ייסד ארגון בטענה כי הוא המציא את

Korean YIN-YANG Balancing Acupuncture (Pyung-Chim)

ו- Korean Five-Element Harmonizing Acupuncture (Hwa-Chim)

בחודש מאי 2004, מאסטר קים לימד את דר' פאק וו היונג, המפקח של בית החולים מערב-מזרח בווינה, אוסטריה וברלין, גרמניה, פרופסור אורח של האוניברסיטה הלאומית בווינה, אוסטריה, ופרופסור באוניברסיטה לאומית לרפואה בולדיווסטוק, רוסיה. הוא לימד קוס"א לרופאים באוסטריה, גרמניה ורוסיה, והם טיפלו בהצלחה ביותר מ-80,000 חולים עם שיעור הצלחה גבוה של יותר מ-90%. שיעור ההצלחה שכזה הוא מדהים ולאף אחד אחר בתעשיית הבריאות אין נתונים כאלה מלבד אלה הקשורים לקוס"א.

תלמידים אחרים של דר' פאק טיפלו גם הם בהצלחה בחולים עם מחלות חשוכות מרפא כמו מחלת פרקינסון, מחלת ברגר ואחרים.

מאסטר קים, לאחר עשרים שנות עיסוק, בסופו של דבר ייצר נקודת מפנה בהיסטוריה הרפואית כאשר הגדיר את הטיפוח ואת הדיכוי, אשר יוסברו בהמשך . עד אז, במשך אלפי שנים, אף אחד לא הבין איך לטפח או לדכא, אף-על-פי שכולם ידעו שצריך לעשות זאת. רופאים היו מלאי תקווה שהם עושים דבר נכון. וזאת סיבה אמתית מדוע אין שיטת דיקור אחרת, אשר יכולה להראות את התוצאות המדהימות שמוצגות ע"י קוס"א.

כדי להבדיל בין שיטות דיקור שונות, מאסטר קים קרא לשיטת דיקור שלו, דיקור קוריאני סאעם האורתודוקסי (קוס"א), כיוון שישנם כמה אנשים אשר טוענים שהם גם יכולים לעשות דיקור סאעם. עם זאת, גישות שלהם שונות מאוד מאשר של קוס"א.

מאמר זה מבוסס על ספרו של דר' דוד דרפק "שרביט הקסם"

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דר' דוד דרפק
חגורה שחורה דאן 6
בג'יו-ג'יטסו
http://www.lehima.org

מטפל בכיר בדיקור קוריאני בשיטת סאעם

http://www.dikur4u.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דוד דרפק

מאת: דוד דרפקאומנויות לחימה25/09/132350 צפיות
מאמר זה הוא חלקו הראשון של עבודה רבת שנים שמתרכזת בחיפוש אחרי סודות של אומנות לחימה יהודית. קשה לאמין שלא היה דבר כזה, אבל מצד שני גם אין כל זכר לכך. המסע הוא ארוך ואולי גם אין לו סוף.

מאת: דוד דרפקאומנויות לחימה07/01/111331 צפיות
איך לבחור אומנות לחימה המתאימה לילדים? שאלת השאלות של הורים.

מאת: דוד דרפקאומנויות לחימה03/11/091169 צפיות
על התפתחותן של אומנויות הקרב ביפן.

מאת: דוד דרפקאומנויות לחימה07/10/091277 צפיות
אומנויות לחימה לילדים. ג'יו ג'יטסו כמקור ללימוד אומנויות לחימה לילדים. הורים וילדים ביחד.

מאת: דוד דרפקאומנויות לחימה02/10/091596 צפיות
ג'יו-ג'יטסו כמקור של אומנויות לחימה רבות. היסטוריה,עקרונות ויסודות השיטה.הבדלים בין שיטות שונות.

מאת: דוד דרפקאומנויות לחימה02/10/091246 צפיות
שיטת הלחימה ככלי לפיתוח רוח לחימה וחזרה לשורשים.

מאת: דוד דרפקאומנויות לחימה02/10/091359 צפיות
מה הם אומנויות לחימה? איך נוסדו והתפתחו? מה הבדל בין מזרח למערב?

מאמרים נוספים בנושא רפואה משלימה

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה01/06/213940 צפיות
עיסוי אבנים חמות נחשב לאחד העיסויים הפופולאריים והמשובחים ביותר רק המחשבה על אבנים חמות על הגוף עושה חשק אדיר לקבל עיסוי מפנק ומשחרר דרך נפלאה לשחרר את השרירים התפוסים,לפרוק את המתח,לשפר את זרימת הדם,הרחבת טווח התנועה של השרירים ואם קיבלתם עיסוי שובר מתנה כמתנת יום הולדת אז בכלל ההנאה כפולה.


מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה11/12/201556 צפיות
פרחי יסמין הנקטפים משחררים שמן אתרי במשך מספר ימים לאחר שנקטפו ולכן משאירים אותם על בדים הספוגים בשמן זית עד לספיגת ל הבושם.לאחר מכן מרחיקים את שמן הזית בעזרת כוהל בצורה שמותיר רק את ניחוח היסמין .

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה29/08/201469 צפיות
טיפול בדלקת פרקים אם המטופל מגיע בתחילת הופעת הכאבים ייתכן ריפוי מלא אבל אם יגיע בשלבים מאוחרים כאשר הוא סובל תקפה ארוכה לא בטוח שאפשר לבטל את כל הנזק שנגרם. ישנה חשיבות גדולה להגעה בתחילת הדלקת או לא

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה30/07/201355 צפיות
עיסוי רפואי מתמקד בבעיות כרוניות,בעיות אורטפדיות,כאבים הפוגעים בתפקוד השוטף והינו עיסוי שיקומי לאיברי הגוף. עיסוי רפואי אינו עיסוי עדין,להיפך הוא הנכון הוא עיסוי אינטיסיבי,עמוק וחודרני שמטרתו שיפור בתפקוד בעיות שחלקם נובעות מהזנחה.

מאת: nirרפואה משלימה23/08/191647 צפיות
בעקבות ההמלצה שלא לתת תרופות נגד צינון לילדים מתחת לגיל שש, מה בכל זאת ניתן לעשות להקל על התופעה השכיחה

מאת: נטלי הרוש רפואה משלימה29/11/181652 צפיות
הבחירה הטובה ביותר של האדם תתבטא בתוצאותיה של אותה הבחירה. אם הבחירה הייתה נכונה תוכלו לדעת זאת רק כאשר תראו תוצאות. הטיפולים הבריאותיים השונים שמציעה הרפואה הקונבנציונלית בעלי המון צדדים. על מנת להשיב את הגוף לאיזון, לחזקו, להאיץ טיפול והחלמה מומלץ לשלב טיפול משלים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica