חפש מאמרים:
שלום אורח
16.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שימוש במצלמות מעקב במקום העבודה ובמסגרת יחסי עבודה

מאת: עו"ד גיל נדלדיני תעבורה28/11/20171611 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ביום 18.10.17 פרסמה הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע (ובשמה החדש – הרשות להגנת הפרטיות) הנחיה בעניין שימוש במצלמות מעקב במקום העבודה ובמסגרת יחסי עבודה המבהירה את המסגרת הנורמטיבית שממנה נגזרות חובות המעסיקים בשימוש במצלמות מעקב בכל מקומות העבודה במשק.

בהתאם להנחיה, השימוש במצלמות מעקב יהיה בהתאם למטרות הספציפיות של מקום העבודה באופן העולה בקנה אחד עם התכליות העסקיות של המעסיק או הנובע מהוראות חיקוק או דרישת רשות מוסמכת, כגון הגנה על ביטחון הנוכחים בעסק, שמירה על תכולתו והרכוש, אבטחת מידע רגיש ומערכות המשמשות לניהולו ואף כלי ניהולי לפיקוח על משמעת העובדים ואיכות השירות שהם מספקים ללקוחות (אין להשתמש בצילומים למטרות החורגות מהתכלית שנקבעה מראש להתקנת המצלמות, אלא אם השימוש החורג מחויב לשם מילוי חובה חוקית).

שימוש מוגזם ולא מידתי במצלמות לצורך מעקב אחר העובדים מעמיד את המעסיק בסיכון לסנקציות מנהליות ופליליות, כמו גם לחשיפה לתביעות אזרחיות (לרבות לפיצוי ללא הוכחת נזק). יש לשים לב, ששימוש שלא בהתאם למסגרת הנורמטיבית, עלול להוות הפרה של החוק להגנת הפרטיות, התשמ"א-1981 ואף עלול להוות האזנת סתר לפי חוק האזנת סתר, התשל"ט-1979 במקרים שבהם המצלמה היא נסתרת ומקליטה קול. כמו כן, שימוש במצלמות שלא בהתאם למסגרת הנורמטיבית עשוי להוות גם "נסיבות אחרות שביחסי עבודה לגבי אותו העובד שבהן אין לדרוש ממנו כי ימשיך בעבודתו" אשר בהתאם לסעיף 11(א) לחוק פיצויי פיטורים, התשכ"ג-1963 מקנה לעובד את הזכות להתפטר בדין מפוטר.

ההנחיה קובעת כי מעסיק המשתמש במצלמות מעקב חייב למלא אחר מספר תנאים, כאשר אחד מהם הוא גיבוש מדיניות ברורה ומפורטת בדבר אופן והיקף השימוש במצלמות מעקב ומטרותיהן לאחר היוועצות בעובדים או בנציגיהם שתוצג באופן קבוע. יש להקפיד לרענן באופן תקופתי את מדיניות זו במטרה להתאימה מעת לעת למגמות המתפתחות בתחום וכן לשמור על מודעות העובדים לתוכן מדיניות המעקב.

נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה ו/או הבהרה, לרבות בכל הנוגע לגיבוש מדיניות שימוש במצלמות מעקב, להכנת חוות דעת ולעריכת הסכמי עבודה הכוללים התייחסות לכך.

*           *           *

הסקירה לעיל הינה בבחינת תמצית. המידע הכלול בה נמסר למטרות אינפורמטיביות בלבד ואין במידע כדי להוות ייעוץ משפטי. לקבלת פרטים נוספים, אנא פנו למחלקת דיני עבודה בטלפון 03-6089853 או לשותף האחראי על הטיפול בעניינכם במשרד גולדפרב זליגמן ושות'.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עו"ד גיל נדל הכותב הינו עורך דין העוסק בדיני יבוא ויצוא, מסים עקיפים, דיני סחר חוץ, הובלה ושילוח בינלאומי וקנין רוחני, ומשמש כיועץ המשפטי של לשכת סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים – תל אביב. ניתן להוריד מאמרים נוספים פרי עטו של עו"ד גיל נדל באתר האינטרנט: www.nadel-law.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד גיל נדל

מאת: עו"ד גיל נדלמכס02/08/232067 צפיות
יבואנית נייר, חברה בע"מ, הגישה תביעה נגד רשות המסים, להשבת תשלומי מכס ששילמה בגין שינוי סיווג נייר מיובא, אשר אותו סיווגה התובעת בעת הייבוא כפטור מתשלום מכס.

מאת: עו"ד גיל נדלמכס19/07/232086 צפיות
בית משפט השלום באשקלון קיבל תביעה של יבואן, שהוכיח כי חברות השילוח ועמילות מכס שאיתן התקשר אחראיות מכוח פעולותיהן ורשלנותן לנזקים שנגרמו לו עקב אי התאמה בין תכולת המכולה שייבא לבין המסמכים שהוגשו למכס שהביאה להחרמת המשלוח.

מאת: עו"ד גיל נדלמכס17/07/233927 צפיות
יבואן זעיר הגיש עתירה, להורות למשרד התחבורה לחדש רישיון רכב זמני שפקע, וזאת בחלוף המועד שניתן היה לחדש את רישיון הרכב בהתאם לדרישת תקנה 282(א)(3) לתקנות התעבורה, תשכ"א-1961 ("תקנות התעבורה") . בית המשפט קבע כי משרד התחבורה התרשל בכך שלא עדכן את היבואן כי רישיון הרכב שקיבל הוא זמני ולכן יש לראות את הרישיון הזמני כקבוע.

מאת: עו"ד גיל נדלמכס24/11/222150 צפיות
תובעת הגישה תביעה נגד חברת שילוח ובלדרות ישראלית וכנגד חברה המנהלת את מסוף המטענים בנמל התעופה בן גוריון, בטענה כי משלוחים שהזמינה התובעת מסין לישראל, בעיצומה של מגיפת הקורונה, התעכבו בהגעה לישראל.

מאת: עו"ד גיל נדלמכס20/11/222242 צפיות
בסקירה זו נסקור את פסק דינו של בית המשפט השלום בפתח תקווה שדן בבקשה להחזרת התפוס, במסגרתה נדרש בית המשפט לשאלה האם התפוס, מוצר עשוי פלסטיק בדמות חזיר בר ועטוף בשיער אמיתי של בעל חיים, הינו חפץ נוי המותר בייבוא או שמא פוחלץ בעל חיים, האסור ביבוא וכיוצא מכך, נתפס על ידי רשות המכס כדין.

מאת: עו"ד גיל נדלמכס17/11/222159 צפיות
לאחרונה במסגרת בקשה שהגישה חברת ספנות לעיכוב הליכים בתיק תביעה שנפתח נגדה בגין נזקים למטען, קבע בית המשפט כי אין לקבל טענה של צד להסכם הטוען שלא ראה את התנאים הכלליים של ההסכם אפילו אם תנאים אלו הופיעו רק במסמך חיצוני או באתר האינטרנט של הצד השני, ובלבד שההסכם שבידיהם הפנה למקום בו מופיעים התנאים הנוספים.

מאת: עו"ד גיל נדלמכס06/11/222131 צפיות
במאמר זה נסקור את פסק דינו של בית המשפט לתביעות קטנות בכפר סבא, שקיבל את עמדת התובע, אדם פרטי שביצע ייבוא אישי, לפיה התנהלות הרשות בעניינו גרמה לו לנזק כספי ולעוגמת נפש.

מאמרים נוספים בנושא דיני תעבורה

מאת: דניאל מלמדדיני תעבורה11/07/182195 צפיות
שאלת ההזדקקות לשירותיו של עורך דין תעבורה היא אינה שאלה שניתן לענות עליה באופן אובייקטיבי, שכן כל מי שמרגיש שהוא אינו מוכן לקבל את הדין שנגזר עליו, זקוק לעורך דין תעבורה שיאפשר לו להתמודד מול רשויות החוק והערכאות המשפטיות

מאת: amirdadon90דיני תעבורה16/11/161655 צפיות
בין אם אתם בצד הנפגע או בצד הפוגע, חשוב שתדעו כיצד להתמודד מבחינה משפטית עם תאונות דרכים!

מאת: orya peryדיני תעבורה29/11/152390 צפיות
עורכי דין לתעבורה, יכולים לבדוק את ההאשמות העומדות נגד הנאשם בדבר עבירות תנועה חמורות ואף לזכות את מרשיהם. ההתמחות של עורך דין תעבורה, הינה לנתח את העבירות נגד הנאשם בעסקת טיעון בפני השופט ייתכן והנאשם, יתבקש מעורך דינו, לאסוף כמה שיותר ראיות. בכדי להקל על חומרת עונשו או אפילו להגיע לזיכוי מוחלט.

מאת: sharondan80דיני תעבורה28/04/152472 צפיות
קיימים מספר גורמים המובלים לתאונות דרכים. אלה מתחלקים לגורם המכני, הגורם התשתייתי והגורם האנושי. כל תאונה ניתן לסווג לפי אחד מהגורמים האלה.

מאת: אסי לינקרדיני תעבורה07/04/151968 צפיות
עורך דין תעבורה הוא עורך דין אשר עוסק בכל מה שקשור לתעבורה, כלומר בכל מה שנוגע לדרכים, לכבישים, לרכבים, לחוקי תנועה וכדומה. תחומים שבהם עוסק עורך דין תעבורה הם, למשל, עבירה על חוקי תעבורה כמו אי ציות לרמזור, חניה במקום אסור וכדומה; נהיגה ללא רישיון; מעורבות בתאונת דרכים, עם או בלי נפגעים; נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים; וכן הלאה. ישנן עבירות תעבורה קלות, שנידונות במסגרת אזרחית, וישנן עבירות תנועה אשר הופכות להיות האשמות פליליות, כמו נהיגה תחת השפעת אלכוהול, מעורבות בתאונת דרכים עם נפגעים, ועוד.

מאת: אבנר כהןדיני תעבורה23/02/152557 צפיות
"לא ינהג אדם רכב בדרך ולא יניעו אם הוא שיכור" טוענים חוקי התעבורה, אך ניתן בהחלט לומר שלא כולם מצייתים לחוק. מסיבה זו המשטרה הגבירה את האכיפה, ומשתמשת במספר אמצעים נוספים שלא היו נהוגים בעבר, על מנת לעצור את הנהגים ששותים לשוכרה ועולים על ההגה.

מאת: עו"ד גל אביהודדיני תעבורה14/03/148468 צפיות
דיני התעבורה שייכים לתחום המשפט הפלילי. יש מקרים בהם מוטב לנאשם להגיע לעסקת טיעון, אשר עשויה להבטיח לו עונש קל ונזק מינימלי. המאמר מתייחס לתנאים בהם מומלץ לחתור להשגת עסקה כזו, כיצד עורכים אותה באופן מיטבי, ובעיקר, כיצד להעריך מיהו עורך דין תעבורה טוב, אשר ידע לנתח היטב את הנסיבות, לבחור באסטרטגיית הגנה מיטבית, ובמקרה הצורך - ליצור הסדר טיעון שיהיה טוב ללקוח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica