חפש מאמרים:
שלום אורח
16.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תיקון הכללי - מתי חייבים לקרוא אותו והאם זו מצווה של יום ביומו?

מאת: דודישדתות02/05/20182464 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ממש לא מזמן יצא לי להתקל בשאלה די מעניינת באחד האתרים אשר קיים בהם מדור 'שאל את הרב'. למען האמת, חיפשתי קצת מידע בנושא תיקון הכללי, וכך הגעתי לאותה שאלה במדור שכל מטרתו הוא מתן תשובות וסיוע על שאלות הנשאלות לרוב על ידי יראי שמיים מכל הגילאים ובכל נושא כמעט.

השאלה המעניינת שנתקלתי בה הובילה אותי לגלות שזו שאלה שנשאלה לא מעט פעמים על ידי אנשים שונים ובגרסאות שונות, והשאלה היא: מדוע כל כך חשוב לקרוא את תיקון הכללי, והאם חייבים לקרוא בו כל יום? לחלק מהשואלים אף היה חשוב להדגיש שאינם מזלזלים חלילה בתיקון הכללי ובחשיבותו אך הביעו מצוקה מסוימת באשר לעומס וקוצר זמן המקשים עליהם לקיים את כל מצוותיהם ומחויבויותיהם השונות.

רוב התשובות שראיתי שניתנו לשואלים הללו, התחילו בהסבר בסיסי ואולי יותר נכון לומר בתזכורת באשר למה הוא תיקון הכללי. אזכיר גם כאן כי תיקון הכללי הינו אסופה של עשרה פרקי תהלים (ט"ז, ל"ב, מ"א, מ"ב, נ"ט, ע"ז, צ', ק"ה, קל"ז, ק"נ) אשר אסף רבי נחמן מברסלב שכן גילה שכאשר קוראים אותם בסדר מסוים מהווים תיקון גדול ונורא מאוד לנפש ולכל תחומי החיים, ובמיוחד לתיקון פגם הברית אשר מהווה חטא שורשי עמוק ובל יעבר.

אולי כאן טמון גם שורש העניין, מאחר וזהו חטא כה גדול אך במקביל גם כל כך קשה לשמירה והקפדה גם על ידי הצדיקים הגדולים ביותר, עמל רבי נחמן מברסלב על גילויו.

חשוב לומר שמטרתו של רבי נחמן בגילוי זה היה לא רק התיקון עצמו, המהווה את עשרת מזמורי תהלים אשר באים כולם כנגד עשרת הספירות וערוצי הטוהר והקדושה של הנפש ומסייעים בפתיחת ערוצי הלב החסומים ושחרור ממכאובים ועוולות - גילויו של רבי נחמן ומטרת תיקון הכללי היה ועודו כלי עזר לחיזוק יראת שמיים ושימור דרך הישר.

ידוע כי אי קיום מצוות הברית (הוצאת זרע לבטלה, מחשבות או מעשים על ניאוף וכן קרי לילה) החשובה והחמורה כל כך, עלולה להביא צדיק ירא שמיים לתחושת עצב עמוקה, פחד וחרדות, הדרדרות לתהום ואף ייאוש מהדרך ותחושות אשם כבדות. כוונתו של רבי נחמן הייתה לתת תקווה לאותם יהודים בעלי מצוות שלא הכל אבוד ויש אור בקצה המנהרה ואל לאף אדם לומר נואש!

בהמשך התשובות שניתנו לאותם שואלים, נאמר לרוב על ידי הרבנים כי ידוע שבעת צרה או מכאוב כדאי לומר תיקון הכללי שכן הוא חשוב ומועיל בכל תחומי החיים ועל אחת כמה וכמה חובה לאמרו כאשר מתקיים חלילה פגם הברית. הם אף הוסיפו שרצוי וטוב לנסות לקרוא בו מדי יום ביומו וכאשר הקריאה מתאפשרת יש לשמוח בכך מאוד, אך זו בהחלט לא  חובה או הכרח.

 





 
     
     
     
   
   
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דודיש

מאת: דודישמתכונים ואוכל - כללי24/08/186686 צפיות
אמנם פורים כבר עבר אבל עבור טבעונים, תחפושת היא לא רק עניין של לבוש. הזמנתם חברים לא טבעוניים לארוחת ערב ואתם רוצים להמם אותם במנה שתגרום להם לחשוב פעמיים?

מאת: דודישחוק ומשפט - כללי07/07/183674 צפיות
רבים מרגישים שאין להם את הזכות להגיש בקשה לתו נכה או בטוחים שמא הם לא עומדים בתנאים המחמירים שמציב ביטוח לאומי והוועדה הרפואית שלו, עד כדי כך שלעתים הם אפילו לא טורחים לבדוק אם מגיע להם תו נכה או לא

מאת: דודישגינון13/06/1811301 צפיות
בשלב כלשהו במהלך השנים האחרונות החל להתפתח ולהשתכלל קונספט חדש של גידול צמחים, והמשתלות המסורתיות שכולנו מכירים הושפעו מן הקונספט הזה והחלו אט אט לקבל תפנית מעניינת.

מאת: דודישעסקי מזון31/05/183367 צפיות
"רק מחילופי המשפטים הקצרים הללו, נשמע כאילו עמדנו להיות אסירות במקום כלשהו בהרצליה ושבקרוב מאוד תמנע מאתנו האפשרות לנהל באופן חופשי את מאורעות ארוחת הערב שלנו או לפחות לצאת אל הרחוב ולתור אחר אחת כזאת.

מאת: דודישיהדות27/05/181820 צפיות
כשאני חושבת על מצבים בהם אני רוצה לייחל לבריאותו ואושרו של אדם היקר לי, תמיד עולה בראשי איזושהי תפילה לבריאות שאני הוגה מתוך לבי.

מאת: דודישבריאות ורפואה כללי21/05/182850 צפיות
עם חלוף השנים מתגלות יותר ויותר מחלות שניתן לטפל בהן באמצעות קנאביס רפואי. האפקטיביות של הטיפול מתגלה כיעילה בהרבה מאשר זו של התרופות המיוצרות בתהליכים כימיים.

מאת: דודישאובדן כושר עבודה02/05/1812025 צפיות
ידוע לרוב שאם אנחנו מחליטים להשקיע במשהו או לצלוח אתגר בכוחות עצמנו, רוב הסיכויים שנצליח לעשות זאת בסופו של דבר.

מאמרים נוספים בנושא דתות

מאת: אבי בכרדתות19/12/173107 צפיות
האסלאם תמך גם בכל מה שקשור לקידום מעמדה של האישה ובשוויונה המוחלט אל מול הגבר, מה קרה אם כך? מה השתבש? מדוע מעמדה של האישה הורע עד כדי הפיכתה עם השנים ל"חפץ" והשפלתה ונחיתותה ברוב מדינות האסלאם?

מאת: יובל ברדתות23/05/171828 צפיות
אם אתם שואלים את עצמכם כמה עולה מזוזה אז כדאי שתקראו את המאמר הבא שיעזור לכם לבחור את המזוזה המתאימה לכם

מאת: ברסלב מאירדתות09/06/167422 צפיות
ואלו המכונים נוער נושר נוער בסיכון, שבבניקים , פצועים , חוזרים ב... והנה חלק גדול מהם נושרים מכוח גודל הלחץ , בעיקר לחץ הלימודי שמפעילים עליהם. שהרבה פעמים הוא מעל ומעבר ליכולתם. חלק אחר נושר משום תחושת בדידות ואפסיות וחוסר חום ואהבה - לפעמים מצד ההורים, לפעמים מצד המלמדים, וק"ו כשהדבר מכל הצדדים. חלק אחר נושר מחוסר מסגרת מתאימה, דהיינו שההורים דחפו אותם בישיבה שלא מתאימה להם, מצד הרמה הלימודית, ובפרט בדור שלנו שהרבה מאד נערים הם ילדים טובים ונפלאים, אלא שסובלים שלא באשמתם מחוסר קשב וריכוז..

מאת: ברסלב מאירדתות21/01/162440 צפיות
פרשת השבוע בשלח | לעמוד במבחנים של החיים, כל אחד עובר נסיונות בין עני בין עשיר בין בפרנסה בין בחינוך הילדים כל אחד נתקע במהלך החיים וכשהם נתקעים לא יודע מה לעשות... אז איך מצליחים במבחן ? איך עוברים את הנסיונות ? בכלל איך חיים את החיים ? ראש ישיבת ברסלב מאיר יאיר לכם כמה נקודות למחשבה והתחזקות על פי דעת רבי נחמן מ- ברסלב...

מאת: רוני הכהןדתות02/06/152813 צפיות
למרות כל הקדמה שמביאה שפע של ספרי יהדות אל פתח דלתינו, לאנשים דתיים רבים אין אינטרנט בבית מטעמי שמירה עח צניעות והישמרות מטומאה שקיימת לרוב ברחבי האינטרנט. יהודים רבים עדיין מעדיפים ללמוד ולקרוא מספרים של תלמוד ומשנה או ספרי הגות ומחשבה בצורה המסורתית, ולא מול מחשב.

מאת: ענת אמרדתות12/04/152170 צפיות
במאמר שכאן נעשה לכם סדר עם סידורי קבורה והלוויה.

מאת: danikדתות04/02/148367 צפיות
כל כך הרבה פעמים שאני מתווכח עם מישהו על דת, הוא או היא אומרים שהם פעם היו אתאיסטים בדיוק כמוני. דיברתי עם מישהו שאפילו כנה את עצמו "אתאיסט לשעבר". ממאז ומתמיד מצאתי את האמירה הזו מוזר עקב כך שכל היהודים ( ואף כל המאמינים לצורך העניין) נופלים בהגדרה של "אתאיסטים לשעבר".

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica