חפש מאמרים:
שלום אורח
16.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שיקולים בעת חלוקת רכוש בהליך גירושין

מאת: טלדיני משפחה03/06/20182020 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש.

בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

האם ניאוף פוגע בחלוקת הרכוש בגירושין? הייתכן שצד שבגד בבן זוגו ייפגע רכושית?

נפתח בכך, שיש חשיבות לערכאה הדיונית אשר דנה בנושא חלוקת הרכוש. מכאן, שיש לקבל ייעוץ משפטי לגבי הערכאה המשפטית המתאימה לכל מקרה ומקרה ומכאן גם חלק מהשיקולים לגבי "מרוץ הסמכויות" בין בית המשפט לענייני משפחה ובין בית הדין הרבני.

בדין האזרחי

על זוגות שנישאו משנת 1974 חל חוק יחסי ממון בין בני זוג הקובע מדיניות שוויונית של מחצה על מחצה בכלל הרכוש שנצבר.

בערכאות אזרחיות, שיקולי אשם בגירושין (כגון: הפרת נאמנות/בגידה וכיוצ"ב) אינם מהווים עילה להפרת החלוקה השוויונית. ההלכה הפסוקה קובעת כי לאשם היחסי בפירוק הנישואין אין ולא כלום עם הזכויות ברכוש המשותף ואין הצד האחר מאבד זכויות קניין שרכש במהלך הנישואין גם אם הוא היה האשם היחיד בפירוק הנישואין.

בדין הדתי

בדין הדתי הסוגיה סבוכה יותר. עמדת ההלכה גם בדין הדתי היא שבאופן כללי אישה לצורך הדוגמא שנאפה בבעלה אינה מפסידה רכוש הרשום על שמה. ומכאן מתבקשת השאלה - מה ההלכה לגבי רכוש שלא רשום של שמה? לדוגמא - צבירת זכויות סוציאליות?

באחד המקרים בו הגיע בעל וטען שאישתו נאפה ועל כן אינה זכאית לחלקה בזכויות שנצברו על שמו, נפסק כי כאשר מעשה הבגידה מתגלה, החוק לא התכוון להעניק זכויות שוות לצדדים כאשר צד אחד פוגע פגיעה כה קשה במוסד הנישואין.

האם הצד הנואף מפסיד את זכויותיו למפרע או מעת הניאוף?

בעניין זה הדעות נחלקות, אך כאמור, יש חשיבות רבה לסוגיה זו ולעיקרון האשם בבית הדין הרבני.

סיכום

החלטה בדבר חלוקת רכוש משותף מהווה נדבך מרכזי בסוגיות של גירושין. מן הראוי לנסות ולהגיע להסכמה ובכך לייתר הליכים משפטיים מורכבים. ברם, משאין ברירה, אין מנוס אלא לקבל ייעוץ משפטי הולם ע"י עורך דין לגירושין, לקבל החלטות ראויות ולבחור ערכאה משפטית מתאימה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת טל

מאת: טלנדל"ן04/09/183255 צפיות
יזם הנדל"ן אלדד פרי, העומד בראש קבוצת אלדד פרי, סבור כי הביקוש הגובר להשקעות בענף הנדל"ן המסחרי, ובייחוד הביקוש המוגבר מצד משקיעים לרכישת משרדים להשקעה

מאת: טלנדל"ן20/08/183229 צפיות
קבוצת אלדד פרי, מהבולטות בענף הנדל"ן בישראל, מציגה שורה של מינויים חדשים ומבטיחים אשר נועדו, לדבריו של אלדד פרי, יו"ר הקבוצה, לעבות את שדרתה הניהולית של הקבוצה.

מאת: טלנדל"ן16/07/183258 צפיות
התחדשות עירונית לכל גווניה זוכה לתהודה רבה בישראל, כשרבים רואים בה את הדרך הריאלית ביותר לשיפור מצב הדיור בארץ.

מאת: טלנדל"ן10/06/182264 צפיות
התנודתיות המאפיינת כיום את עולם ההשקעות הפיננסי מביאה לעלייה מתמדת באחוזי ההשקעה בנדל"ן. היציבות, התשואה הפוטנציאלית הגבוהה...

מאת: טלבית חכם22/04/181579 צפיות
כמה פעמים קרה לכם שיצאתם מהבית ולא הייתם בטוחים אם סגרתם את הדוד החשמלי, את האורות בחדר השינה או את תנור האפייה? עם מערכת בית חכם לא תיאלצו לשוב על עקבותיכם כדי לבדוק האם אתם צודקים או טועים.

מאת: טלשיפוצים04/03/181187 צפיות
למה זקוק בית על מנת להציע את איכות החיים הגבוהה ביותר לדייריו? בשנים האחרונות, יותר ויותר בעלי בתים פרטיים מבינים שהתשובה לכך היא: מערכת בית חכם.

מאת: טלבית חכם04/03/181440 צפיות
בשנים האחרונות, צמד המילים החמות ביותר בתכנון האדריכלות ועיצוב הבתים הוא "בית חכם".

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211515 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211312 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201627 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181589 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181715 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171808 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

מאת: עידן שלומןדיני משפחה18/09/174703 צפיות
במידה ואתם מחפשים עורך דין שיספק לכם את השירות הטוב ביותר, אתם צריכים לחפש ובעיקר לחפש נכון. אז כיצד באמת מחפשים ומוצאים עורך דין מצוין עבורכם?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica