חפש מאמרים:
שלום אורח
05.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דינוזאורים, אמת או שקר?

מאת: בתיה כץביולוגיה02/12/20196053 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

דינוזאורים, אמת או שקר? / מאת דניאל בלס

- האם לא אמרתם שהדינוזאורים הם סתם שקר?

על אף שנשאלתי את השאלה הזאת מספר פעמים, אני מעולם לא זוכר את עצמי מכחיש את קיומם של דינוזאורים. בשונה מעצמות קטועות של "קוף-אדם", עצמות דינוזאורים השתמרו בצורה יוצאת מן הכלל וקשה מאוד להכחיש את קיומם

שלד של טירנוזאורוס-רקס מימין ושיחזור שלו משמאל, ככל הנראה

הדינוזאור המפורסם ביותר. נמצאו מספר גולגולות שלמות של היצור.

אמנם בפלאונתולוגיה כמו בארכיאולוגיה, מוסיפים המון פילפל לכל העסק, ומציירים את החיות הפרהיסטוריות כיד הדמיון הטובה. ברור שלא ניתן לדעת באיזה צבע היה עור הדינוזאורים, ומדובר בהשערות. ההשערות הנראות לנו ביותר הן שהדינוזאורים היו דומים ללטאות בימינו, ולכן משחזרים אותם באופן דומה. מבחינה טכנית, יתכן שהם כולם היו בעלי פרווה כתומה!

יכול להיות שהיתה להם פרווה כתומה!

זוהי עובדה ידועה שבענף הפליאונתולוגיה עצמות רבות משוחזרות בצורה בלתי אובייקטיבית בעליל, המשרתת את תיאורית האבולוציה. אך במקרה הנדון, לא מדובר בלסת אחת או מספר שברי עצמות הנתונות לפרשנויות, אלא במאות ואלפי מערכות של שלדים ממקומות רבים בעולם שהשתמרו היטב (עד היום סווגו למעלה מ-900 מיני דינוזאורים שונים).

אנשים רבים מתבלבלים בין הדינוזאורים לבין "מאובני-אבולוציה" שקריים, כמו קוף-אדם, או לוויתן-רגלי. שלדי דינוזאורים נמצאו כמעט בשלמותם, ובמקומות שונים. להלן תמונות של שלדים אמיתיים של דינוזאורים ממוזיאונים:

מערכות שלמות של דינוזאורים נמצאו, עצם מול עצם. ודאי שלא כל מוזיאון בעולם יכול לרכוש את פרטי השלד המקורי, ולכן מה שנמצא ברוב המוזיאונים הם שיחזורים. הנה אחת מהתמונות האמיתיתיות של הזוחלים הענקיים:

מדובר בעצמות אמיתיות ולא בחיקויים.

- הדינוזאורים מעלים את השאלה - היכן הם שלבי הביניים?

המאובנים שנמצאו הפריכו את התיאוריה מכל וכל. אנו מגלים שלפני מיליוני שנים היו יצורים מורכבים ממש כפי שאנחנו רואים היום. החיים הופיעו לפתע, ללא היסטוריה, ממש כאילו נבראו בבת אחת.

כפי שהם הופיעו, כך הם נעלמו - בלי עבר ובלא המשך!

מעניין לתת את הדעת על העובדה ששלדי דינוזאורים "בני 65 מיליון שנה" לשיטתם נמצאו להמונים, ואילו יצורי-ביניים בני "3 מיליון שנה" ופחות נעלמו כאילו בלעה אותם האדמה... קצת מחשיד, לא כן?

הרי היינו צריכים למצוא מאות אלפי שלדי "זוחל-ציפור" (שהיה לאחר עידן הדינוזאורים לשיטתם), "דג-רגלי" (שהיה אחרי מאובני הטרילוביטים הקדומים שנמצאו להמונים) ו"קוף-קדמון" (3 מיליון שנה לשיטתם, שאמור להיות קרוב אלינו בהרבה מהדינוזאורים שכן נמצאו). אף על פי כן, כל אלה נעלמו כליל. ולמעלה מכך, גם הדינוזאורים שנמצאו להמונים, אינם מצביעים על התפתחות. לא נמצאו בשום מקום שלדי דינוזאורים קדומים או מאוחרים יותר המורים על התפתחות של דינוזאור!

התנין הוא ככל הנראה הדינוזאור היחיד ששרד עד היום מבין הדינוזאורים,

וגם לו אין אבות קדומים או עדות להתפתחות כלשהי מימי הדינוזאורים.

מבחינה עובדתית, רקורד המאובנים מראה לנו משפחות של בעלי החיים המופיעות בפרצים פתאומיים בתקופות שונות, בבת-אחת, וגם אם נכחדים, הם נעלמים בבת-אחת...

- לא נמצאו מאובנים ושלדי דינוזאורים המורים על התפתחות!

דוקא העובדה שלא נמצאו באדמה כל שלבי ביניים המעידים על אבולוציה שהתרחשה בדינוזאורים, היא זאת שמוכיחה שהאבולוציה לא התקיימה, והם נבראו מיד כפי שהם.

אילו התרחשה אבולוציה בעבר, היינו צריכים למצוא שלדים ומאובנים של דגים-זוחלים בעלי רגליים, של זוחלים-ציפורים עם כנפיים, ושל קוף-אדם. מה שאנחנו מוצאים באדמה הם בעלי חיים מושלמים ומורכבים לא פחות מהללו המצויים כיום, שבסך הכל נכחדו.

יצורים מושלמים לא פחות מיצורים בני ימינו. ההבדל הוא שהם נכחדו.

כך גם כותב פרופ' גולד: "ההיסטוריה של רוב מיני המאובנים, כוללת שני דברים אשר הם בלתי תואמים במיוחד עם הדרגתיות, או מצב קבוע: מינים מופיעים בתיעוד מאובנים, כאשר הם נראים כמו שנראו כשנעלמו או הופעה פתאומית: מין לא מתפתח בהדרגתיות, הוא מופיע [בתיעוד המאובנים] בפעם אחת בשלימות צורתו!"

התיאוריה שמציע פרופ' גולד כהסבר לממצאים דומה לטענה ש"זוחל הטיל ביצה וממנה יצא עוף ולכן אין מאובנים ושלבי ביניים..."

המצב זהה לגבי הדינוזאורים...!

אם מצאנו מאובנים של טרילוביטים שהיו הרבה לפני עידן הדינוזאורים, מדוע איננו מוצאים שלבי ביניים של דינוזאורים? האין זה מספיק כדי להצביע על העובדה שהתפתחות שכזו לא היתה מעולם?

הדינוזאורים, בשל העובדה שנמצאו לאלפים, מהווים סתירה איומה לתיאורית האבולוציה הטוענת להתפתחותם של כל היצורים החיים.

- הדינוזאורים מורכבים לא פחות מיצורים בני ימינו!

בעלי החיים העצומים הללו היו מורכבים לא פחות מיצורים הקיימים כיום.

דינוזאור. לא פחות מורכב מכל יצור אחר בימינו.

למעשה, מערות האף הענקיות של טירנוזאורוס-רקס הן ככל הנראה מהגדולות והמורכבות ביותר מבין כל בעלי החיים הקיימים (מה שאיפשר לו להריח ממרחקים גדולים מאוד). מבנה גופו איפשר לו לדחוק את ראשו לקירביהם של פגרים במקום לאכול רק את הבשר החיצוני. המורכבות של דינוזאורים אינה פחותה משל המורכבות של יצורים בני ימינו, ולעיתים אף להיפך.

מורכבות זו מוכיחה את התכנון האלוקי. מציאות הבורא מוכחת בכל היצורים הקיימים בימינו ומהעבר.

- הדינוזאורים אינם מהווים כל קושיה על הבריאה!

משום מה, קיבלו אנשים רבים את הרושם שקיום דינוזאורים מהווה קושיה לטיעון הבריאה. איני מוצא מדוע. הרי הבורא ברא חיות רבות שאינם בנמצא בימינו (מיני סרטנים כטרילוביטים ומיני פילים כממוטות), ואפילו כיום חיות רבות נמצאות תחת סכנת הכחדה (ישנם רק חמשת אלפים לוויתנים כחולים למשל).

הבורא ברא את הדינוזאורים כפי שהוא ברא פילים ולוויתנים. חלקם נכחדו וחלקם לא (התנינים למשל הם מין של דינוזאורים ששרד מתקופתם) ואין בכך כל קושי על הבריאה. ההיפך הוא הנכון: עובדת קיום דינוזאורים מורכבים למשעי, ללא עבר של התפתחות מאחוריהם, וללא סיבה להיכחדות הענקים שבהם, מהווים הוכחה לקיום המתכנן הבורא והרצון האלוקי.

כל בעלי החיים מהווים הוכחות לקיום הבורא והתכנון האלוקי.

כפי שראינו במאמר זה, הדינוזאורים מהווים סתירה לתיאורית האבולוציה ולא ראיה לה. את הדינוזאורים ברא הבורא כמו חיות רבות נוספות, והם נכחדו לפני או אחרי בריאת האדם.

בדבר השאלה האם ומתי נבראו הדינוזאורים לפי התורה וכיצד הם נכחדו, נעסוק במאמר "האם ציינתה התורה את הדינוזאורים". אני מקווה שבינתיים עזרתי מעט למסתפקים בדבר.

בברכה,

דניאל בלס.

המאמר פורסם בחסות  ספר תורה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

לקבלת קורסים חינם במייל בנושאים: חינוך ילדים, זוגיות ומודעות עצמית

כנסו לקורסים מעניינים

מעונייינים בזוהר מתוק מדבש

כנסו לקישור

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בתיה כץ

מאת: בתיה כץתאולוגיה03/12/196094 צפיות
תיאורית האבולוציה סוברת שבעלי חיים מתפתחים מבעלי חיים פרימיטיביים מהם, בתהליכים איטיים ובמשך מיליוני שנים. למשל, שדג מסוגל להפוך לזוחל וזוחל לציפור או יונק וקוף פרימיטיבי לאדם החושב. אנו נבחון את התיאוריה לפי סעיפים, ונענה על כל ראיה שהללו מציעים לתיאורית ההתפתחות ההדרגתית.

מאת: בתיה כץתאולוגיה03/12/196060 צפיות
במאמר על התנין וציפור התנינן הצגנו סימביוזה בין התנין לציפור המקננת בתוך שיניו כדי לאכול את שאריות המזון. האם אבולוציה מסוגלת ליצור סימביוזה בין בעלי חיים, או שרק תכנון עומד מאחורי הדברים? יהיו אנשים אשר ינסו לבטל את הסימביוזה שבין התנין לתנינן בטענה שעדיין מדובר במקרה נדיר. אך אין זה אומר ששיתוף פעולה קיצוני בין בעלי חיים בטבע הוא נדיר. למעשה, מקרים רבים של שיתוף פעולה קיצוני בין טורף לנטרף מתועדים בטבע.

מאת: בתיה כץבעלי חיים - כללי03/12/195961 צפיות
אך מה יהיה ניתן לומר על מנגנון המשלב בו מספר חלקים מופרדים הפועלים בתיאום? הרי כדי שאבולוציה תשמור מקרה כלשהו, עליו לתת יתרון הישרדותי משמעותי בו ברגע, אחרת היצור לא "ישרוד יותר טוב מאחיו". מסתבר שקיימים מנגנונים בטבע המראים של"אבולוציה" ניחנה גם בראיית העתיד, או במילים אחרות, עובדה נוספת לקיומו של גורם אינטלגנטי חיצוני.

מאת: בתיה כץתאולוגיה03/12/196086 צפיות
מתוך מיקרוסקופ או אפילו באמצעות עין בוחנת, יתגלו טביעות האצבע כבקעים בתוך העור, רכסים ועמקים מסוטטים, קוים עמוקים המקבילים אלה לאלה. הן גורמות לכך שהידיים שלנו מחוספסות קמעה. הסיבה לכך היא גאונית.

מאת: בתיה כץמדעי הטבע - כללי03/12/196046 צפיות
תיאוריה זו התבססה על הרעיון של מישהו בשם לאמרק, אשר טען כי היצורים משתנים והופכים מותאמים לסביבתם הודות לשינויים הסביבתיים והמאמצים שהם עושים לשם כך. לפי תיאוריה זו סברו שבני האדם העתידיים יהיו נמוכים ובעלי אצבעות ארוכות...

מאת: בתיה כץתאולוגיה02/12/1992407 צפיות
לפני פחות ממאה שנה היו מלמדים בבתי הספר כי הג'ירפה מתחה את צווארה ולכן נולדו צאצאיה עם צוואר ארוך יותר. כמו כן היו מספרים כי הדג במים הרדודים רצה מאות ללכת על החוף, ולכן צאצאיו נולדו עם סנפירים-רגליים. זו היתה תיאוריית האבולוציה של פעם, אך עד היום הזה יש אנשים החושבים שזה מה שהאבולוציה טוענת.

מאת: בתיה כץתאולוגיה02/12/195818 צפיות
חלק מהתומכים בתיאורית האבולוציה, מנסים לטעון שהסיכוי שהחיים נוצרו בעצמם הוא יותר טוב מהגרלה בלוטו,

מאמרים נוספים בנושא ביולוגיה

מאת: בתיה כץביולוגיה30/10/196318 צפיות
כל האיברים "המנוונים" (שרידי איברים, Vestigial organs) וחסרי התועלת שעליהם הצביעו אבולוציונים במשך דורות, מתגלים כיום כבעלי תכלית וכוונה. התוספתן, השקדים ואיברים נוספים שחשבנו אותם לחסרי תכלית ולשרידי איברים מתגלים כיום כמונעי מחלות וכמאגרי חיסון.

מאת: אלכס אדמוןביולוגיה29/01/176492 צפיות
כולנו יודעים על השפעות פלאיות של ים המלח על בריאות האדם, אך המומחים עדיין לא פיצחו ממה בדיוק זה נובע. אחד הרכיבים החשובים הוא ללא ספק המיקרואורגניזמים שחיים במי ים המלח למרות תנאי סביבה קיצוניים.

מאת: ניר ביולוגיה22/12/1317791 צפיות
כיום יש מרכזים רבים העוסקים במחקרים מתחום הביולוגיה, הביוטכנולוגיה ועוד. לא בכל מרכזי המחקר הללו ישנן המעבדות הדרושות לשם מחקר ופיתוח ברמה הדרושה למחקר, ולשם כך נוצרה האפשרות של אאוטסורסינג שירותי מחקר ופיתוח. חברה המספקת אאוטסורסינג של שירותי מחקר ופיתוח בעצם נותנת את האפשרות ליצור מחקר מדוייק, לפי צורכי החוקר. האפשרות של אאוטסורסינג שירותי מחקר ופיתוח יכולה לתת מענה רחב למגוון תחומי מחקר ובכל פעם לספק את הצוות הדרוש לעיבוד נתונים ספציפי ולפיתוח.

מאת: מכונת-כתיבהביולוגיה24/02/133407 צפיות
פיפטה (הידועה גם בשם טפיפית) הינו מכשיר הנכלל על ציוד מעבדות כימיות וביולוגיות, המכשיר משמש להעברה של כמויות נולים קטנות. קיימים סוגים שונים של פיפטות כאשר ההבדלים ביניהם באים לידי ביטוי בעיקר ביכולת של כל פיפטה לשנות את כמות הנוזל המועברת בתוכו.

מאת: יוסי קרמר ביולוגיה27/06/1110603 צפיות
מהו השעון הביולוגי? המשך במאמר...

מאת: מישל ארנסטביולוגיה12/02/1111238 צפיות
כאשר למדתי בבית הספר בכיתה ח, שנקרא בית הספר היסודי הכרמל הקרוב להיכל התרבות בתל אביב, הכרתי את חברי עמיקם, ילד הזואולוגיה.

מאת: Noaביולוגיה02/01/1110715 צפיות
קיימות מחלות תורשתיות רבות שהן חשוכות מרפא. עיקר המאמצים למניעת עליה בשכיחות מחלות אלו נעשים ע"י ייעוץ גנטי. בודקים את הדנ"א של האם ושל האב כדי לבדוק את הסבירות להעברת המחלה לצאצא. ישנן מחלות שהסבירות שלהן לעבור לדור הבא הוא נמוך, לעומתן קיימות מחלות שהמעבר שלהן לדור הבא הוא וודאי. מחלות אלו עוברות מהאם לכל צאצאיה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica