חפש מאמרים:
שלום אורח
15.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פריימריז – מה זה אומר

מאת: אברהם פכטראקטואליה02/12/2019919 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מה זה פריימריז

חגיגה דמוקרטית לפעמים בצורת יריד עם דוכנים ובלונים ולפעמים עם פתקי הצבעות בלבד. בפריימריז בוחרים את הנציגים הנבחרים ברשימת המפלגה כולל את העומד בראשה לראשות הממשלה. אבל, יש מפלגות שמדלגות על שלב דמוקרטי זה וראש המפלגה קובע את הרשימה קובע גם את התקנון הצפון קוריאני מקפיץ מקורבים ומקורבות ומשגר מסרים של דמוקרט דגול שלפיד החרות וחופש הדיבור וחזקת החפות הם כוכבים על דגלו ולא ברווז או גנץ עיתונאי. ויש מפלגות שהרבנים קובעים את ההרכב והדרך וגם הם במשחק הדמוקרטי. ויש דמויות שישבו בבית האסורים, ועל פי החוק זכאיים לחזור לפוליטיקה ויש דמויות עם כתב חשדות שנבחרו להוביל כולל כתב אישום תחת שימוע של חזקת החפות שלא מסתיימת גם אם הוגש כתב אישום או מופעל חוק יסוד הממשלה. אבל אז מתעוררים כל תומכי שלטון החוק כל הדמוקרטים הגדולים כולל התקשורת המשחקת אובייקטיבית כביכול וזועקים זה לא מוסרי, זה לא ציבורי אז מה אם הוא בחזקת זכאי אבל הורשע כבר על ידי הפרקליטות והתקשורת. כלומר יש פרשנות אחרת לבחירות דמוקרטיות וגם לחוק יסוד וגם לחזקת החפות. בקיצור אלה שלא נבחרו בצורה דמוקרטית צועקים בראש חוצות הורסים, מכרסמים פוגעים בדמוקרטיה. אז לא להיבהל...בעולם הדמוקרטי ובראשם אמריקה תקפו ועדיין תוקפים את, המשטרה הפרקליטות ונציגיה והדמוקרטיה לא רק שלא נפגעה, אלא אפילו התחזקה. ונסיים בהמנון המועמדים: מסביב יהום הסער אך ראשינו לא שח, ראשונים לפריימריז אנחנו, אנו אני הליכוד החדש ישן.

ריבלין בשני קולות

לפני שני עשורים כשרצו למנות אותו לשר שלפו בפרקליטות תיק ישן מהבוידם וסיכלו את המינוי. התגובה של ריבלין - מדובר בכנופיית שלטון החוק: האם הסגנון או הפסוק מזכיר לכם מישהו או משהו. כיום כנשיא המדינה הוא ממלכתי ולא אומר מילה נגד הפרקליטות שבתוך הפרקליטות - לפחות לרסן או לחקור או למנות וועדה לבדיקת התנהלות החוקרים בגיוס עדי מדינה בדרך של איומים וסחיטה או פנייה ליועץ שיעשה זאת. ואם כבר מנדנבליט לא לשכוח איך הוא תקף את הפרקליטות יותר חריף מנתניהו בפרשת הרפז. וכשהגיע לעמדה בה יכול היה לעשות מעשה בנדון, נדם קולו והוא קיבל שיתוק מעמדי שמצביע על חולשה -על השפעה מזיקה ועל אישיות חלשה.


הסתה בררנית:

הפגנת התמיכה בנתניהו היא הסתה? ומה לגבי ההפגנות ליד ביתו של מנדנבליט. ההפגנה ברוטשילד עם מיצג של גליוטינה לראש של ביבי- קריאות רוצח לבגין ושרון ההפגנות בכיכר המדינה עם שילוט מסית ומדיח על הימין ומנהיגיו. מה לגביהם, כולם ביקורת לגיטימית, הבעת דעות, חופש הדיבור. אם יש הסתה תטופל מיד לגבי כולם באופן שווה לפי העקרון וצדק לכל. ואולי כבר שכחתם את הנאומים על מנשקי המזוזות ועולים לקברי צדיקים, על אוכלי קש וגבבה. הצחצחים הישנים והחדשים, אנשים שהמוסר שלהם בגובה הדשא אספסוף ופניני לשון נוספים. ויהי אחרי כל אלה מתפעלים על קרע בעם, על פילוג, על עם חצוי וכואב על אליטות מול המון מוסת. על תקשורת, עיתונאים ופרשנים שיודעים מה טוב למדינה ומה צריך לעשות כדי לצאת מהבוץ בשעה שהם מוסיפים בוצה לביצה. אז אם חופש הדיבור עדיין אקטואלי ועקרון הדמוקרטיה עדיים פעיל תנו לציבור להגיון ולשכל הישר לנצח.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר: