חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איוורור באמצעות מאוורר

מאת: תרבות דיגיטלית08/07/20131336 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

המאוורר הינו מכשיר בעל מספר להבים המוטים בזווית שעוזר למשוך אוויר מעופש מהבית, עסק, מפעל ולהכניס בו בזמן אוויר נקי יותר וצח ובכך לשפר את איכות האוויר בתוך המבנה. בדרך כלל המאוור מנקה ומטהר את האוויר הרע שנכנס למבנה מבחוץ. המאוורר הוא מכשיר מכאני שעוזר למשוך אוויר מעופש ולא טהור מהמבנה ולהחליפו במקום באוויר צח יותר ובכך לשפר את איכות האוויר.

מאווררי גזי פליטה מסווגים לסוגים שונים, בעיקר בהתאם לדגמי המאווררים ולמיקום התקנתם. הסוגים השונים הם:

1. מאווררי תיקרה: כפי שהשם מרמז, מאווררי תיקרה הם אלה שמותקנים בתיקרה, מאווררים אלה מסלקים אוויר מעופש מהמבנה כלפי מעלה דרך הגג. המאוורר מחובר לצנרת אשר מובילה אל מחוץ למבנה דרך פתח איוורור חיצוני. כמו למשל כובע גג או ונטות מותאמות.

2. מאווררי פנים: שלא כמו מאווררי תיקרה המותקנים ישירות על התיקרה, מאווררי פנים בדרך כלל מותקנים בחלל הפנימי של המבנה, למשל אם תרצו לאוורר מקום שלא נקי כדוגמת שירותים, מחסן שהרי אין מקום למאוורר תקרה אזי ההיתם עושים שימוש במאווררי פנים המותאמים לאיוורור אזורים כאלה. המאוורר פנים יותקן בין אזור העבודה לבין האזור המעופש שיש לטהר עד שלבסוף כל האוויר יוזרם החוצה מחוץ למבנה או המקום המיועד. מאווררים אלו שקטים מאוד. בכדי להפחית את הרעש בעת התקנת המאוורר שבתוך הקיר מומלץ להשתמש בצינור גמיש מבודד באורך שלפחות 8 מטר מהפתח אטימה לכניסת המאוורר.

מאווררי פנים אידיאליים עבור מקומות עם רעלי גזים או אוויר לא נקי בהם אתם לא יכולים או לא רוצים להתקין מאוורר רגיל ישירות. מהמצאת סוגים אלו של מאווררים הם מותקנים באזורים לא נגישים ומרוחקים רבים, הם נקראים גם מאווררי טיהור גזים. מאווררי פנים הם גם בעלי איוורור אחד ( פליטה ממקום אחד ויחיד) או מכמה אזורים (פליטה למספר רב של אזורים).

3. מאווררי קיר חיצוני: מאווררים אלו מותקנים על קירות. מכיוון שהם מותקנים על קירות חיצוניים של הבית ולא בקירות פנים לאוויר הלא נקי יש מסלול ישיר אל מחוץ לבית ובכך אין צורך בהתקנת צנרת יעודית.

4. מאווררים משולבים: מאווררי פליטה זמינים גם כיחידות קומבינציה, קיימת הבחירה של שילוב מאוורר ותאורה ושילוב של מאוורר, תאורה וחימום שבו אתם מקבלים גם מאוורר לקיץ גם חימום לחורף וגם תאורה לחלל החדר.

5. מאווררי גזים מותקנים חיצוני: בעוד רוב מאווררי הגזים האחרים מותקנים בתוך הבית ודוחפים את האוויר המעופש החוצה. מאווררי גז חיצוני מותקנים מחוץ לבית ומוציאים גזי רעלים החוצה במקום לדחוף אותו אילו היו מותקנים בפנים. היתרון המרכזי בסוג מאוורר כזה הוא לא משנה כמה רועשים הם יכולים להיות הרעש נישאר מחוץ למבנה.

6. מאווררי פליטה אזורי: מאווררים אלו מותקנים בתוף האזור שהתנור מטבח ממוקם. מאווררים אלה לא רק עוזרים לפטור את המטבח מאוויר וגזים רעילים אלא מגרש גם את הריחות הלא נעימים ומפחית את רמת הלחות באזור הבישול.

סוגים של מאווררים אלה יכולים לשמש לאיוורור מלא כולל איוורור מבנה מקומי לסירוגין כמו: אמבטיות, מטבחים, חדרי כביסה, שירותים ועוד. כל בניין צריך איוורור קבוע ורציף למקומות קשים כדוגמת עליות גג, מרתפים, מחסנים, בוידעם ועוד.

מאווררי פליטה יעילים מאוד לאיוורור ביתי וחללי מגורים שונים. ללא איוורור נאות האוויר במבנה/בית יכול להזדהם במזיקים ומחלות קשות. מזהמים כמו חומרי הדברה, גזים רעילים, עשן, קשקשים של חיית מחמד, עופרת, אזבסט, קרדית האבק, אדי צבע וכו'. בנוסף למזהמים אלה פעילויות כגון רחצה, בישול, כביסה, ועודף לחות יכולים להקטין את איכות האוויר בבית/מבנה באופן משמעותי ובכך עלולים להוביל לבעיות שונות כגון: בעיות בריאות, אסטמה, אלרגיות, דימומים מהאף, פריחות בעור, כאבי ראש, בחילות והפרעות נשימה אחרות. למעשה על פי משרד להגנת הסביבה אחוז גדול מתוך מקריי האסטמה השנתיים בישראל לבד ניתן לייחס לאיכות האוויר בתוך הבית/מבנה.

* רהיטים מעוותים ורקובים בשל עודף לחות.

* סדקים וצבע מתקלף על הקירות.

* התחלה של פטריות, עובש וטחב אשר בתורו יוביל לבעיות בריאותיות חמורות.

כך באמצעות מאווררי גזים אלו לאיוורור מבנה ביעילות ואופן מוחלט תוכלו שפר את איכות האוויר בתוך המבנה ולהימנע מכל הבעיות הללו שצוינו לעיל.

כאשר אומדים מאוורר פליטה שלא מכוון ישירות החוצה חשוב לוודא שלהמאוורר יש את היכולת לנוע באוויר מעופש ולהזרים דרך הצנרת החוצה. כאן אנו צריכים להבין תחילה מהו לחץ סטטי ואורך הצינור המקביל. בתוך כל צינור יש לחץ קבוע שמופעל בכל נקודה מכל הכיוונים. כאשר המאוורר מניע את האוויר דרך הצינור, התנגדות האוויר היא למעשה הלחץ הסטטי. לפיכך מאוורר פליטה יש לו את היכולת להתגבר על הלחץ הסטטי בצינור כדי שהאוויר המעופש יזרום ביעילות דרך הצינור הישר מחוץ לבית. ניתן לעשות זאת על ידי חישוב אורך הצינור המקביל של כל צינור וצינור.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת

מאת: קניות 23/01/205192 צפיות
פרחים משדרגים כל אירוע והופכים אותו למשמח וחגיגי במיוחד. זר פרחים הנישא בגאון על ידי הכלה ביום החתונה, פרחים ליום הולדת שמעלים חיוך על הפנים מהרגע שהדלת נפתחה וסידורי פרחים מעוצבים שמעניקים לכל שולחן את המראה המהודר והמרשים.

מאמרים נוספים בנושא תרבות דיגיטלית

מאת: ציפורה בראביתרבות דיגיטלית19/07/185102 צפיות
המקום אליו מחוברים הילדים והצעירים בכלל וגם מבוגרים רבים הוא – הטלפון הנייד שלהם, החיבור הדיגיטלי שלהם לעולם. רק נסו לקחת אותו מהם. לא יעלה על הדעת!

מאת: רוני הכהןתרבות דיגיטלית08/12/172768 צפיות
הרבה יאמרו כי מן הרגע שבו הבית נעשה חכם ואינטראקטיבי עבור הדיירים שנמצאים בתוכו, כל בעלים של בית יכול למעשה להתחיל לקבל תפעול יותר נוח של המקום הזה שבו הוא גר ולשם כך ראוי לבצע עבור בית חכם השוואת מחיר חכמה גם כן.

מאת: ניב אבןתרבות דיגיטלית23/09/172563 צפיות
האם העולם הוירטואלי יהפוך להיות חלק בלתי נפרד מן העולם המעשי, ממש כמו טלביזיה משוכללת וטלפון חכם בכיס של כל בן אדם כמעט? קראו הלאה.

מאת: רוני הכהןתרבות דיגיטלית29/03/172466 צפיות
הדרך לשחרר קצת מן התחושות הטבעיות של הלחץ להספיק את הכל מבלי להוציא יותר מידי כסף על טיסות לחוץ לארץ וטיפולים אצל הפסיכולוג? פשוט נכנסים אל חדר מציאות מדומה שלוקח לכל יעד אפשרי.

מאת: אליתרבות דיגיטלית08/02/172035 צפיות
כרטיס ביקור דיגיטלי מדמה כרטיס ביקור "רגיל" אך עם יתרונות שיש לעולם הטכנולוגיה להציע כמובן. כרטיס דיגיטלי מתקדם במרבית המקרים מכרטיס רגיל וכלל הרבה יותר מידע ודרכי התקשרות עבור בעלי הכרטיס או מי שמקבלים אותו.

מאת: שאול כהןתרבות דיגיטלית29/06/152967 צפיות
בעולם המודרני המערבי, הנשלט באופן מאוד ברור על ידי האינטרנט והטלפונים הסלולאריים, המידע מעולם לא היה נגיש בצורה מהירה, פשוטה ונוחה יותר. לאורך כל ההיסטוריה האנושית לא היה לאדם גישה כל כך רחבה למידע. כשאנו מדברים על מידע, אין הכוונה רק לצד הטוב של העניין, אלא גם לצדדים אחרים ולתופעות לוואי שבאו איתו. אחת מתופעות הלוואי האלה היא – פורנו באינטרנט...

מאת: עדי גלתרבות דיגיטלית14/04/152234 צפיות
הקמתו של הרדיו בישראל הייתה בשנת 1940, בתקופת המנדט הבריטי שאז היה משודר מאניית אקסודוס שעגנה בחופי חיפה. אז היו אלו פעילי ההגנה ששידרו לתושבים בישראל והרדיו נקרא אז קול ישראל. לפני כן היו מספר שידורים לפרקי זמן קצרים כמו בשנת 1932 כשהיה אז יריד האביב שכונה יריד המזרח שעסק בתעשיה ומסחר כשאלפים מתושבי הארץ מכל הדתות הגיעו ליריד זה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica