חפש מאמרים:
שלום אורח
15.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

"נמאס לי מהפסיכומטרי"- משבר אמצע קורס...

לפני כחודש-חודש וחצי התחלתם את קורס הפסיכומטרי. כל מה שיכולתם לראות מול העיניים היה את הציון הפסיכומטרי הנכסף והדרך לשם לא נראתה קשה מדי. קניתם קלסר, סטופר ועפרונות צהובים, התחלתם ללמוד מילים מוזרות בעברית ולקרוא ספר באנגלית. הגיע השיעור הראשון ואחריו השני- הכל היה נהדר....

רק שאז זה קרה- נמאס לכם! ככה סתם באמצע היום, אפילו לא בזמן שלמדתם. ניסיתם לשבת וללמוד, הסברתם לעצמכם בהגיון שאין דרך אחרת ושאתם ממש חייבים להספיק את שיעורי הבית, אבל פתאום כבר אי-אפשר יותר להתיישב על הכסא ולפתור תרגילים. כשאתם מתרגלים באינטרנט- אתם כבר לא מצליחים למנוע מעצמכם שיטוט בכל מני אתרים מזדמנים ופתאום אתם שמים לב שמעדכנים את ynet ממש מעט לאורך היום.

אז מה עושים? ובכן ידידי- יש הרבה מה לעשות על מנת לעבור את המבחן הפסיכומטרי:

•א.      בלי רגשות מצפון- אחת הבעיות הגדולות ביותר אצל התלמיד הממוצע הן רגשות המצפון. הרגשות הללו מציפות אתכם ויחד עם ההרגשה הנוראית שהייתה כבר קודם, מצליחה לגרום לכם גם להרגיש אפילו רע מהרגיל. מצד שני- אתם יכולים להחליט על יום חופש! אם אתם גם ככה לא מצליחים ללמוד- לשבת ליד הכסא לא יעזור לכם. לכן, קחו את עצמכם בידיים ותעשו משהו שונה לחלוטין מהמתוכנן- סרט, טלוויזיה, קניות או חברים. לא משנה מה תעשו, העיקר שתעניקו לעצמכם חופשה קצרה,אבל מוגבלת בזמן. ברגע שתדעו לפרגן לעצמכם קצת חופש, בלי לקחת את זה קשה מדי- ההספק שלכם ביום למחרת יהיה גבוה מהרגיל והמוטיבציה תחזור לאיתנה.

•ב.      שינוי אוירה- אחת הבעיות המוכרות ביותר במהלך הקורס הפסיכומטרי היא כניסה לשגרה. בתחילת הקורס קיימת התלהבות ראשונית של תחילת לימודים, לקראת הסוף הלחץ מגיע, אבל אנחנו נמצאים עכשיו באמצע הקורס ומשעמם!! שינוי אוירה יכול להעשות בכמה דרכים- הטובה מכולן- למידה עם חברים. אפשר ללמוד יחד אוצר מילים, לעשות סימולציות יחדיו או לפתור סטים. אפשר גם סתם לשבת באותו החדר ולהתעסק כל אחד בענייניו. העיקר שתפיגו את השקט שסובב סביבכם בזמן הלמידה.

•ג.       קביעת יעדים- על מנת לא לקום בבוקר ולחשוב כמה נורא הולך להיות היום (כי יש לכם 10 שעות לימוד לפחות ואתם רק בהתחלה) כדאי מאוד לחשוב מה מטרת הלימודים שלכם היום- אילו יחידות בשיעורי הבית תרצו לעשות, איזה יחידה באוצר המילים תרצו ללמוד ועוד. אחד הדברים הכי משמחים (וגם הכי טיפשיים, אבל אנחנו בכל זאת עושים אותם..) זה לסמן  על דברים שעשינו. כל משימה שנעשתה- ניתן להוסיף  נוסף לערימה. ככה, תוכלו להרגיש את ההתקדמות לאורך ולדעת עוד כמה משימות נותרו לכם עד שתצאו לחופשי.

•ד.      הפסקות פעילות- אנחנו לא באמת יכולים לשבת וללמוד פסיכומטרי כל היום אנחנו נשתגע!! לכן- חייבים לדעת לעצור מדי פעם ולא לחשוב או לאמץ את הראש. הפסקות שכאלו יכולות להיות מגוונות מאוד- מהפסקות קפה, להפסקות צהריים ועד לטורניר "Guitar Hero"(אם רק תצליחו לשלוט בעצמם). כל הפסקה שאורכה לא עולה על חצי שעה, פעם ב-3 שעות לגיטימית בהחלט. ככה יהיה לכם למה לחכות לאורך היום. להיפך- אתם גם תנסו להיות יותר יעילים- רק כדי להגיע להפסקה.

לסיכום,  זה קורה לכולם. וזה לא באמת נפסק בפסיכומטרי, כי זה יקרה גם שתהיו סטודנטים לתואר ראשון, שני או שלישי. הכי חשוב זה לדעת להתמודד עם הבעיה ולא להחמירה. תנצלו את ההזדמנות לעשות משהו שישמח אתכם ויחזיר לכם את החיוך לפנים.

.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת קבוצת קידום , פסיכומטרי

מאמרים נוספים בנושא פסיכומטרי

מאת: amirdadon90פסיכומטרי22/11/161640 צפיות
כל מי שמבקש לגשת לבחינה הפסיכומטרית משקיע לא מעט זמן, מאמץ, אנרגיות ובמקרים רבים גם כסף כדי להתכונן לקראתה.

מאת: amirdadon90פסיכומטרי13/09/161866 צפיות
מדי שנה ניגשים אלפי צעירים לבחינה הפסיכומטרית שמהווה שלב הכרחי בדרך למסלולי לימוד אקדמיים רבים (גם אם בימינו ישנם מסלולים אליהם ניתן להתקבל ללא פסיכומטרי).

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי08/10/133100 צפיות
המבחן הפסיכומטרי הינו כלי המיון העיקרי עבור קבלה ללימודי תואר ראשון במוסדות אקדמיים בישראל, ולכן ציוני פסיכומטרי הינם בעלי משקל רב הקובע אם תוכלו להתקבל אל המגמה בה חפצתם. מכאן נובע שלציונים אלו תהיה השפעה מכרעת על עתידכם הלימודי והמקצועי.

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי28/08/132251 צפיות
שלא כמו מבחן פסיכומטרי הבודק את ידיעות הנבחן במספר תחומים, מבחן אמיר הנערך במתכונת אמריקאית בודק את רמת הנבחן רק בשפה האנגלית. כלומר, מבחן זה נועד לצרכי מיון וסיווג של מועמדים ללימודים אקדמיים בהתאם לשליטתם בשפה.

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי28/07/132289 צפיות
כל מי שעומד בפני בחינת הפסיכומטרי יודע כי המפתח להצלחה טמון בכמות ובאיכות הזמן שמשקיעים בהכנה. יחד עם זאת, על תרגול פסיכומטרי להתבצע באופן נכון ומדויק על מנת שלא לבזבז את הזמן ולהגיע לבחינה מוכנים ככל האפשר. לפניכם מספר עצות שיעזרו לכם במשימה זו.

מאת: חיים שמוליקפסיכומטרי13/07/132123 צפיות
רוצים לבנות קרירה מצליחה? הערכות אומרות שמחציתם של הישראלים רוכשים תואר אקדמי, ולכן אין זה פלא שכבר בשלבים הראשונים של הילדות יוצרת הסביבה ציפיות הנוגעות לתחומי העיסוק שלנו בעתיד.

מאת: פסיכומטריפסיכומטרי27/06/132579 צפיות
הרבה מאוד אנשים בחברה סובלים מהפרעות שונות שמוגדרות תחת הכותרת "ליקויי למידה". שמות רבים ושונים כמו ADD ו ADHD מעטרים מסמכים רבים במשרד החינוך, והקלות שונות ניתנות בתחומים רבים להמון סטודנטים בימינו. אם זכיתם להיות חלק מקבוצה זו של בעלי לקויות, הרי שמגיעים לכם גם פתרונות בהמשך הדרך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica