חפש מאמרים:
שלום אורח
15.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הערכת סיכויי הצלחתו של תלמיד פסיכומטרי

מאת: StudySEOפסיכומטרי24/02/20101969 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לומד למבחן פסיכומטרי? אתה לא לבד!
מבחן פסיכומטרי, בהיותו מבחן מיון אמור להיות מבחן אובייקטיבי המזניק את כל הנבחנים בו מאותה הנקודה. בפועל ובהסתמך על הסטטיסטיקות של המרכז הארצי לבחינות והערכה לקבוצות שונות באוכלוסיה סיכויים שונים להצלחה במבחן.

על קו הזינוק לפני המירוץ

בכל שנה ניגשים למבחן פסיכומטרי יותר מ-60 אלף נבחנים. הנגשים לבחינה ישקיעו בממוצע 12 שבועות בשינון אוצר מילים באנגלית ובעברית, בפתירת תרגילים במהירות במתמטיקה ובעמידה בסימולציות, המדמות מבחן פסיכומטרי ועל כן מתמשכות על פני 8 פרקים ו-3 וחצי שעות, בכדי לפתח סיבולת לקראת המבחן.  כיוון שמבחן פסיכומטרי מתפלג באופן מתוקנן כ-50% מהנבחנים יוציאו ציונים בטווח שבין 500 ל-600, ומכאן תתחיל המלחמה על כל נקודת פסיכומטרי – אילו נתוני פתיחה יעלו ואילו יורידו את הסיכוי? – מיד.

את באה לפה הרבה?

כשליש מהניגשים למבחן פסיכומטרי עושים זאת בפעם השנייה ו-6 אחוזים נוספים ניגשים בפעם השלישית ומעלה. מבחני פסיכומטרי חוזרים מעלים את הציון בעד 50 נקודות בממוצע, זאת כמובן בתנאי שלומדים אליהם באותה דבקות ורצינות כמו בפעם הראשונה.  

הבנים על הבנות
אם תבחרו כיתת פסיכומטרי רנדומלית יתכן כי תמצאו בה יותר בנות מבנים ולא במקרה. על פי נתוני המרכז הארצי לבחינות והערכה היחס בין בנים לבנות במבחן פסיכומטרי נוטה לטובת הבנות בפער של 7%. עם זאת, אם תכנסו לכיתות ייעודיות לציון 700 ומעלה תמצאו שם פחות בנות. הסיבה לכך היא שבממוצע נשים מוציאות ציוני פסיכומטרי הנמוכים ב-40 נקודות מהממוצע הגברי, ועל כן הסיכוי שלהן להגיע לכיתות העילית קטן יותר.

הגיל והתרגיל

רוב הניגשים למבחן פסיכומטרי הם בטווח הגילאים 18-25 – 75% למעשה. אם אתם שייכים לקבוצת נבחני פסיכומטרי זו ובבחינה אתם רואים בין הנבחנים אנשים שגילם מעל 25, אתם יכולים להתחיל לשמוח בלב, כי ציון פסיכומטרי ממוצע של קבוצה זו נמוך בכ-25 נקודות.

בובלילים מול פרידמנים במבחן פסיכומטרי

לילידי הארץ וליוצאי אירופה ואמריקה הנגשים למבחן פסיכומטרי יש סיכוי להשיג 20-30 נקודות יותר ממקביליהם יוצאי עדות המזרח, ולשאוף כלפי מעלה בסולם המתוקנן של ציוני פסיוכמטרי. נשים מזרחיות מקבלות את ציוני הפסיכומטרי הנמוכים ביותר בהשוואה בין הקבוצות על בסיס מוצא ומין.

בקשר ישיר למצב הכלכלי

בין מצבו הכלכלי של הנבחן לציון פסיכומטרי הממוצע שלו יש קשר ישיר. בעלי הכנסה גבוהה מהממוצע נוטים לקבל ציוני פסיכומטרי גבוהים יותר מבעלי הכנסה מתחת לממוצע ואף מבעלי הכנסה ממוצעת. יתכן כי בכסף ניתן לקנות קורסי פסיכומטרי טובים יותר, אך חלק מהסיבה נעוץ במשוואה המוכרת לכל – זמן שווה כסף. כאשר המצב בביתו של תלמיד פסיכומטרי מחייב אותו לצאת לעבוד הוא לא יכול להשקיע מספיק זמן בלימוד ושינון לפסיכומטרי ובכך קטנים סיכויי הצלחתו בבחינה. חלק נוסף מהסיבה קשור לכך שנבחנים ממשפחות בעלות הכנסה נמוכה יעדיפו לוותר על קורס פסיכומטרי מטעמי חסכון ובכך יפספסו את הסיכוי ללמוד את הטריקים והטיפים הנלמדים בכתה ואינם מופיעים בספרי הלימוד העצמי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת StudySEO

מאמרים נוספים בנושא פסיכומטרי

מאת: amirdadon90פסיכומטרי22/11/161640 צפיות
כל מי שמבקש לגשת לבחינה הפסיכומטרית משקיע לא מעט זמן, מאמץ, אנרגיות ובמקרים רבים גם כסף כדי להתכונן לקראתה.

מאת: amirdadon90פסיכומטרי13/09/161866 צפיות
מדי שנה ניגשים אלפי צעירים לבחינה הפסיכומטרית שמהווה שלב הכרחי בדרך למסלולי לימוד אקדמיים רבים (גם אם בימינו ישנם מסלולים אליהם ניתן להתקבל ללא פסיכומטרי).

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי08/10/133100 צפיות
המבחן הפסיכומטרי הינו כלי המיון העיקרי עבור קבלה ללימודי תואר ראשון במוסדות אקדמיים בישראל, ולכן ציוני פסיכומטרי הינם בעלי משקל רב הקובע אם תוכלו להתקבל אל המגמה בה חפצתם. מכאן נובע שלציונים אלו תהיה השפעה מכרעת על עתידכם הלימודי והמקצועי.

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי28/08/132251 צפיות
שלא כמו מבחן פסיכומטרי הבודק את ידיעות הנבחן במספר תחומים, מבחן אמיר הנערך במתכונת אמריקאית בודק את רמת הנבחן רק בשפה האנגלית. כלומר, מבחן זה נועד לצרכי מיון וסיווג של מועמדים ללימודים אקדמיים בהתאם לשליטתם בשפה.

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי28/07/132288 צפיות
כל מי שעומד בפני בחינת הפסיכומטרי יודע כי המפתח להצלחה טמון בכמות ובאיכות הזמן שמשקיעים בהכנה. יחד עם זאת, על תרגול פסיכומטרי להתבצע באופן נכון ומדויק על מנת שלא לבזבז את הזמן ולהגיע לבחינה מוכנים ככל האפשר. לפניכם מספר עצות שיעזרו לכם במשימה זו.

מאת: חיים שמוליקפסיכומטרי13/07/132123 צפיות
רוצים לבנות קרירה מצליחה? הערכות אומרות שמחציתם של הישראלים רוכשים תואר אקדמי, ולכן אין זה פלא שכבר בשלבים הראשונים של הילדות יוצרת הסביבה ציפיות הנוגעות לתחומי העיסוק שלנו בעתיד.

מאת: פסיכומטריפסיכומטרי27/06/132579 צפיות
הרבה מאוד אנשים בחברה סובלים מהפרעות שונות שמוגדרות תחת הכותרת "ליקויי למידה". שמות רבים ושונים כמו ADD ו ADHD מעטרים מסמכים רבים במשרד החינוך, והקלות שונות ניתנות בתחומים רבים להמון סטודנטים בימינו. אם זכיתם להיות חלק מקבוצה זו של בעלי לקויות, הרי שמגיעים לכם גם פתרונות בהמשך הדרך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica