חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עיצוב שולחן חג - טיפים לעיצוב שולחן החג, פסח, ראש השנה או כל אירוע חגיגי אחר. האם כדאי להשתמש במגוון צבעים, אילו זרי פרחים כדאי לקנות?

מאת: דנה בנקיסטיילינג25/04/20103317 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 

עיצוב שולחן חג

דנה בנקי, דור שלישי למעצבות, מעצבת חנויות, למדה תולדות האמנות ועיצוב תפאורה לתיאטרון, עבדה בפריז בחנותם של איסי מייאקי וראלף לורן.  בישראל עיצבה את רשת סליו, פרטנר אורנג', גולף אנד קו רשתות. מעצבת הבית של אי די דיזיין.

ממליצה על עיצוב שולחן קלאסי, עם נגיעות אישיות. מומלץ לשמור על שולחן לא עמוס מדי בדברי נוי, מכיוון שכלי ההגשה ימוקמו עליו במהלך הארוחה. המראה החגיגי ביותר הוא הצבע הלבן. רצוי להשתמש במוטיבים לבנים, כגון מפה, צלחות, מפיות, זרי פרחים קטנים. כמובן, ניתן להוסיף צבעים נוספים (לא רבים) בכדי להעשיר את מראה השולחן.

מפות- המפה תכסה לפחות חצי מרגלי השולחן.(לא מפה קצרה מידי). אם המפה הנבחרת לבנה או בהירה, הכלים יכולים להיות בכל צבע. אם המפה כהה, מומלצים כלים בהירים. למפה מעוטרת יתאימו כלים חלקים. אפשרות לראנרים לכל 2 צלחות, זו מול זו. ראנרים עם מרווחים ביניהם.

סידור הצלחות- צלחת מנה עיקרית, עליה צלחת מנה ראשונה. את צלחות המרק ניתן להניח על צלחת המנה הראשונה או להגיש מלאה בתחילת הארוחה. אפשר לשים צלחת נוספת קטנה בצד שמאל, למצה. לצלחות אפשר להוסיף תחתיות בצבע כסף או זהב.

סכו"ם- המזלג בצד שמאל(אם יש מזלג דגים, יש למקם אותו משמאל למזלג), הסכין בצד ימין. הכף מימין לסכין. לפי סדר הארוחה. הכף למרק, מזלג הדגים וכו'.

כפית ומזלג לקינוח מעל הצלחת.

כוסות- כוס יין אדום, כוס יין לבן וכוס מים. רצוי שכל הכוסות תהיינה בעלות מראה אחיד. כוס המים תעמוד בקצה הסכין, כוס יין לבן (בינוני), מימינה, כוס יין אדום, הגבוהה אחריה. מהכוס הנמוכה לכוס הגבוהה.      את היין אפשר למזוג לקראף זכוכית. כמו כן, ישנם תחתיות יין, אשר מונעות כתמים על המפה.

מפיות וחבקי מפיות- החבקים עוטפים את המפיות- בד או נייר. ניתן להניח את המפיות על הצלחות או לצידן הימני. את חבקי המפיות אפשר להכין מענפים דקים מאד, וללפף אותם סביב המפיות, ולשלב עם עלי הענף. אפשר לשים על המפית המקופלת 2 סוגי פירות יבשים, כוכב אניס(תבלין), מקל קינמון או תבלינים גדולים אחרים.

אגרטלי מים- 2 אגרטלי מים לאורך השולחן. אפשר להוסיף למים קליפות לימון מאורכות, עלי נענע או לואיזה.

במרכז השולחן, לאורכו,  אפשר למקם כ- 3 סידורי פרחים נמוכים. אפשר גם לקטוף פרחי מרווה או לוונדר  ולמלא כ-3 אגרטלים קטנים בפרחים. לא מומלץ לשים במרכז השולחן זר גדול. (יסתיר את הסועדים).   

ניתן להוסיף ליד כל צלחת מלחיה ופלפליה אישיים, עציץ תבלין אישי או מעט מקלות קינמון.  את הפמוטות ניתן למקם על השולחן אך באופן שלא יסתיר לסועדים.                                                

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דנה בנקי, מעצבת

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דנה בנקי

מאת: דנה בנקיסטיילינג25/04/101838 צפיות
טיפים לעיצוב שולחן החג- כיצד מומלץ לעצב את שולחן החג, באילו צבעים, ומה לגבי זרי פרחים גדולים ומרשימים? את התשובות תמצאו במאמר זה. המעצבת דנה בנקי ממליצה על עיצוב שולחן קלאסי, עם נגיעות אישיות. מומלץ לשמור על שולחן לא עמוס מדי בדברי נוי, מכיוון שכלי ההגשה ימוקמו עליו במהלך הארוחה. המראה החגיגי ביותר הוא הצבע הלבן. רצוי להשתמש במוטיבים לבנים, כגון מפה, צלחות, מפיות, זרי פרחים קטנים. כמובן, ניתן להוסיף צבעים נוספים (לא רבים) בכדי להעשיר את מראה השולחן.

מאמרים נוספים בנושא סטיילינג

מאת: SEOMANסטיילינג16/05/161700 צפיות
עולם העיצוב השתכלל בשנים האחרונות אך דווקא לאחרונה החלו לשים דגש על המראה הטבעי שיחליף את האווירה היוקרתית שאנשים כל כך אהבו. הטרנד החדש שמשתלב עם עולם העיצוב והסטיילינג עשוי להפתיע אתכם לחלוטין.

מאת: אודי ביגסטיילינג21/03/152941 צפיות
ילדים זקוקים לביטחון. הם משוועים לו. אחד הדברים המקנים ביטחון הוא קביעות. הידיעה והתחושה כי דברים מוכרים ואהובים נמצאים תמיד במקום. אלמנט נוסף החשוב להקניית הביטחון הוא תחושת הילד כי יש לו חופש בחירה ובתוך כך שליטה על דברים. מכאן נובעת החשיבות לאפשר לילד לבחור, בין השאר, את השטיח המועדף אליו לחדר. מגוון עשיר של שטיחים לחדרי ילדים מעמיד את הילדים בפני שפע אפשרויות. שטיח לחדר ילדים הוא חלק בלתי נפרד מהפיכתו למתחם מוגן ושקט.

מאת: אודי ביגסטיילינג21/03/152383 צפיות
אין ספק כי שטיחים לסלון הם פריט עיצובי בולט ומרכזי בכל בית. הסלון מהווה את מתחם הכינוס והאירוח העיקרי והמרכזי בבית. טבעי שמושקע בו מאמץ עיצובי ובחירה מוקפדת של כל אחד מהפריטים בו. היצע מגוון ועשיר של סוגים, דגמים, צורות, גדלים, טקסטורות, צבעים ושילוביהם, אופני אריגות שונים הופכים את הבחירה לקלה מצד אחד וקשה מצד שני: העושר לא תמיד שמור לטובה, לא אחת הוא מערים קושי על הבוחרים הניצבים מול מבחר איכותי ומשובח של שטיחים.

מאת: לירןסטיילינג31/12/141746 צפיות
מחפשים אחר מוצרי זכוכית מרשימים לבית? מוצרי הזכוכית המרשימים בעיצובו של עופר שבירו ישדרגו את הבית- על כך במאמר הבא.

מאת: אודי ביגסטיילינג06/12/141889 צפיות
אם אתם אנשים שאוהבים סדר, אתם בוודאי יודעים כמה אי סדר עלול להשפיע לרעה על מצב הרוח והאווירה הכללית בבית. בית חייב להיות מקום מסודר יחסית, בו יש מקומות קבועים לכל החפצים ואנו יודעים איפה נמצא כל דבר אשר אנחנו מחפשים. סדר בבית הוא דבר חשוב מאוד ויכול לשנות את האווירה בבית לגמרי. למשל בבית מבולגן בו מצוי אי סדר, עלולים בני הבית להגיע למצב של חוסר שקט, חוסר ריכוז, עצבנות, חוסר יכולת ללמוד וכן הלאה. ולהפך- כאשר הבית מסודר נוכל למצוא שלוות נפש ורוגע וכן יכולת לימודית יותר טובה.

מאת: שני אוחנהסטיילינג24/10/142546 צפיות
חושבים על שיפוץ? תחשבו שוב. הכירו את המונח החדש בתחום העיצוב – הום סטיילינג, אשר מאפשר לשנות את מראה הבית וחדשו רק באמצעות הזזת אובייקטים בחלל ללא עבודות קבלן ושינוי הסגנון כולל התאמת הצבעוניות, הריהוט, הוילונות והשטיחים.

מאת: שני אוחנהסטיילינג24/10/142512 צפיות
חושבים על שיפוץ? תחשבו שוב. הכירו את המונח החדש בתחום העיצוב – הום סטיילינג, אשר מאפשר לשנות את מראה הבית וחדשו רק באמצעות הזזת אובייקטים בחלל ללא עבודות קבלן ושינוי הסגנון כולל התאמת הצבעוניות, הריהוט, הוילונות והשטיחים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica