חפש מאמרים:
שלום אורח
11.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הטאג' מאהל - אגרה - הודו

מאת: ברווז הודוטיולים בחו"ל20/06/20102265 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הטאג' מאהל שבאגרה, הינו מונומנט האהבה הגדול בעולם, אותו בנה הקיסר המוגולי החמישי, שאה ג'האן, לזכר אשתו האהובה שמתה במהלך לידת בנם. הסימטריה של מבנה הטאג' מאהל מדהימה והיא מורגשת מכל זווית כשמסתכלים. מדובר באחת האטרקציות הפופולריות ביותר לביקור בהודו. בשנת 1983 הכריז אונסק"ו על הטאג' מהאל כאתר מורשת עולמית ובשנת 2007 הוכרז הטאג' מהאל כאחד משבעת פלאי תבל החדשים.

מלאכת בניית הטאג' מהאל ארכה 23 שנים ובה השתתפו 20,000 פועליו של שאה ג'האן. חומרי הגלם שעמדו לצורך בניית הטאג' – החול, השיש, והאבנים המיוחדות – הובאו מכל העולם.

האגדה מספרת כי לאחר שסיים האדריכל לבנות את הטאג' מהאל, כרת הקיסר  שאה ג'האן ידיו  וזאת כדי שלא יוכל לבנות עוד מבנה מרהיב כזה. כיום קבור במבנה הטאג', לצד אשתו האהובה, גם הקיסר המוגלי.

אל הטאג' מאהל נכנסים דרך חצר חיצונית ובה שלוש כניסות. הכניסה לחצר הפנימית היא דרך שער ענק של אבן חול אדומה. בדרך אל הטאג' מאהל תעברו דרך גנים מוגולים סימטרים ומטופחים שבינהם תעלות מים. משני צדדיו של הטאג' מאהל עומדים שני מבני מסגדים (כאשר האחד אינו פעיל ונבנה רק לשם הסימטריה). גם הצריחים הלבנים המקיפים את הבמה שעליו עומד הטאג' נבנו למטרות יופי בלבד. מבנה הטאג מאהל המרכזי בנוי שיש לבן חצי-שקוף, המעוטר בדוגמאות פרחוניות ומשובץ אלפי אבנים בדוגמאות מרשימות. מצבות הזיכרון של השאה ושל אשתו נמצאות מתחת לכיפה המרכזית. הקברים עצמם נמצאים בחדר נעול במרתף שמתחת.

מומלץ לטייל בנחת בטאג מאהל, אפילו במשך כמה שעות, בין היתר, גם על מנת לצפות בהשתנות הצבעים של הטאג' לפי שעות היום (במיוחד לקראת שקיעה).

מבנים נוספים לביקור בסביבת הטאג'
איטימאד א-דאולה (בייבי טאג')
אחוזת קבר זו נראית כמו דגם מוקטן (ומעט פחות מפואר) של הטאג' מאהל' ולכן מכנים אותה בייבי טאג'.

מבצר אגרה (לאל קילה)
מבצר אדיר מימדים הממוקם אל מול הטאג' מאהל. במבצר זה, נכלא הקיסר שאה ג'האן, לאחר הפיכה נגדו והאגדה מספרת שבילה את שארית חייו מביט על הטאג' מאהל. בתוך המבצר יש ממש עיר שלמה, בין היתר מסגדים, אולמות, ארמונות ומגדלים. רק לחלק מהמבנים ניתן להיכנס.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הייחוד של ברווז הודו הוא בהגשת מידע פשוט, ברור וממוקד אודות הודו. ברווז הודו הוא חלק מקבוצת ברווז טיולים שמפעילה כעת מדריכי טיולים באינטרנט לתאילנד, הודו וסין.

ברווז הודו הוא מיזם של ד"ר יוסי מערבי. יוסי הוא חוקר, מרצה ויועץ בתחומים שונים של פסיכולוגיה עסקית וארגונית. בנוסף, יוסי הוא טייל חובב שביקר עשרות פעמים בכל רחבי מזרח אסיה, ואף הדריך בעבר טיולים מאורגנים לסין, טיבט ונפאל.

יוסי מסביר את הרעיון שמאחורי ברווז טיולים: "כאשר עבדתי כמדריך טיולים, חברים, מכרים ובני משפחה ביקשו ממני פעמים רבות לייעץ להם לגבי טיולים במזרח הרחוק.

שמתי לב לכך שבדרך כלל הם לא ציפו להרצאות ארוכות ומפורטות, אלא לקבל תוך 30-20 דקות הבנה של היעד שתעזור להם להתמצא ולהחליט כיצד לתכנן את הטיול שלהם. הם רצו לקבל "מבט-על" על יעדי הטיול העיקריים במדינה, המסלולים המומלצים לפי פרק הזמן שיש להם ומידע כללי על המדינה. אתרי ברווז טיולים נבנו בראייה כזו."


 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ברווז הודו

מאת: ברווז הודוטיולים בחו"ל20/06/101008 צפיות
רכבות, אוטובוסי שינה, ריקשות ממונעות וריקשות אופניים וגם על צפירות ובטיחות בנסיעות בהודו. במאמר זה תוכלו לקרוא אודות דרכי תחבורה בהודו.

מאת: ברווז הודוטיולים בחו"ל20/06/102550 צפיות
המסלול שלפניכם מתמקד בצפון הודו הקלאסית. נתחיל בדלהי, שם נבקר במונומנטים המרשימים כמו המבצר האדום והקוטאב מינאר. מדלהי נמשיך צפונה לרישיקש, העיר הקדושה היושבת על גדת הגנגס, ומשם למנאלי, שמציעה נופי הימאליה קסומים והרבה שלווה והתרגעות. התחנה הבאה היא דרמסלה, מקום משכנו של הדלאי לאמה. נסיים באמריצר, בה נמצא מקדש הזהב הקדוש לדת הסיקית. בדרך חזרה לדלהי נעצור באגרה כדי להתרשם ממונומנט האהבה הגדול בעולם - הטאג' מהאל.

מאמרים נוספים בנושא טיולים בחו"ל

מאת: קרוסלה הריון ולידהטיולים בחו"ל19/03/196537 צפיות
בישראל לא נוהגים לחגוג את חג המולד כמו בחו"ל. אין שלג לבן שיורד במשך כל החודש, ואת עצי האשוח מפלסטיק ניתן לראות בעיקר אצל מי שחוגג באמת. עם זאת, ישראלים רבים מעוניינים לחוש את חג המולד מקרוב כדי להרגיש כמו בסרט הוליוודי. ומלבד זאת, זוהי דרך נהדרת לעשות שופינג. לפיכך, בתקופת החורף נוהרים הישראלים לחו"ל כדי לחוות את החגיגות מקרוב.

מאת: דוד כהןטיולים בחו"ל30/10/182298 צפיות
אוהבים לטייל בחו"ל, אבל עד היום עשיתם רק טיולים פרטיים? פתחו את הראש, נסו טיול מאורגן ומבטיחים לכם שלא תתאכזבו.

מאת: דוד כהןטיולים בחו"ל01/05/181483 צפיות
על טיול מאורגן מישראל אל קנדה. הכירו את הרי הרוקיס, את הנופים הקסומים ופיגשו חברים חדשים לטיול.

מאת: רוני הכהןטיולים בחו"ל04/03/181549 צפיות
איך בדיוק הבאה של טלפון כזה מסייעת? קראו את הדברים הללו טרם האריזה לקראת טיול עצמאי בדרום אמריקה הרחוקה.

מאת: Daniel.Bטיולים בחו"ל21/01/181432 צפיות
סאמר סקול הוא מסגרת ללימוד אנגלית בתקופת חופשת הקיץ. בתי ספר אלה ממוקמים בכמה ארצות, בעיקר באנגליה אך גם בארה"ב ואפילו בארץ. מתקיימת בהם מסגרת שיעורים קבועה שבה התלמידים לומדים אנגלית בהתאם לרמת היכולת שלהם במטרה לשפר את כישוריהם בשפה ואת הציונים שלהם בשנת הלימודים הבאה.

מאת: שלום כהןטיולים בחו"ל04/12/171422 צפיות
הרבה מהישראלים כבר למדו כי הזמנת מלונות באילת באינטרנט היא הכי משתלמת. הם מזמינים מראש את הדיל הכי אטרקטיבי וזאת לאחר שביצעו סקר מקיף ומצאו כי המלון הטוב ביותר במחיר הטוב והמשתלם שלעיתים יכלול גם טיסות הלוך ושוב נמצא באתר מסוים. הם מזמינים, אורזים ונוסעים.

מאת: דוד כהןטיולים בחו"ל30/11/171415 צפיות
אין צורך להתפשר. אם אתם שומרי מסורת וחשוב לכם לשמור על שבת וכשרות, תוכלו לצאת לחופשה מאורגנת בחו"ל באווירה יהודית.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica