חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לימודי משפטים - תנאי קבלה

מאת: שחףלימודים אקדמאיים04/07/20101455 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לימודי משפטים נחשבים למבוקש במיוחד, ויש להניח שמגמה זו לא תשתנה בשנים הקרובות. על אף מספרם הרב של מוסדות אקדמיים המציעים לימודי משפטים לתואר ראשון ושני, תנאי הקבלה של מסלול זה נחשבים לגבוהים במיוחד.

תנאי קבלה ללימודים במוסדות האקדמיים השונים הינם תוצאה של ההכרח לבחור בין מועמדים רבים למספר מקומות מוגבל. משום כך, מקצועות מבוקשים דוגמת לימודי משפטים או מדעי המחשב מציבים תנאי קבלה גבוהים, ואילו מקצועות פחות פופולאריים כמו פיזיקה או היסטוריה נהנים מתנאי קבלה נמוכים יותר. חשוב לציין כי תנאי הקבלה אינם משקפים את מידת הקושי של המקצוע, כמו שיעיד כל סטודנט שנאבק במשוואות של מכאניקת הקוואנטים.

תואר במשפטים נחשב לקרש קפיצה מקצועי המאפשר להשתלב במגוון רחב של מקומות תעסוקה, ובמיוחד הסמכה לעריכת דין. משום כך, סטודנטים רבים מבקשים להשתלב בלימודי תואר ראשון או שני במשפטים, דבר שהוביל לתנאי קבלה גבוהים במיוחד. עקב הביקוש הרב, נפתחו בשנים האחרונות מכללות המציעות לימודי משפטים באיכות גבוהה אך בתנאי קבלה נמוכים יותר, דבר אשר הקל מעט את הדרישות ואפשר לרבים יותר לרכוש מקצוע מבוקש.

כל מוסד אקדמי רשאי לקבוע תנאי קבלה על פי שיקול דעתו, וכאמור אין בהכרח קשר ישיר בין גובה תנאי הקבלה לבין איכות הלימודים. לעתים מכללה חדשה ובלתי מוכרת מגייסת צוות מרצים איכותי ומקצועי ומפתחת תוכניות לימודים מתקדמות, כאשר מנגד מוסד אקדמי ידוע וותיק קופא על שמריו ואינו מתעדכן בשינויים האחרונים בתחום המשפטים. עם זאת, יוקרת מוסד הלימודים משפיעה על יוקרת התואר, ועל הסיכוי להשתלב בשוק התעסוקה לאחר סיום הלימודים.

דרישות הקדם ללימודי תואר ראשון במשפטים משתנות במידה רבה בין המוסדות האקדמיים השונים, אך בדרך כלל יש צורך בתעודת בגרות בציון ממוצע של 90 לפחות, וציון פסיכומטרי של 700 ומעלה. שקלול הממוצע של תעודת הבגרות וציון הפסיכומטרי נעשה בדרך שונה בכל מוסד אקדמי, אך בדרך כלל תעודת הבגרות מקבלת משקל של 30%, והבחינה הפסיכומטרית בעלת משקל של 70%. חשוב לציין כי בעלי תעודת בגרות או ציון פסיכומטרי גבוהים במיוחד הינם בעלי סיכויי קבלה גבוהים יותר, אך הדבר אינו מבטיח קבלה מיידית.

מתעניינים בלימודי משפטים אשר עומדים בתנאי הקבלה יכולים לשפר את ציוניהם ולהעלות את הסיכוי להתקבל ללימודים. ניתן להיבחן מחדש בבגרויות או לגשת למקצועות חדשים, על מנת להעלות את הציון הסופי של תעודת הבגרות. אפשרות נוספת היא קורס הכנה לבחינה הפסיכומטרית, המסייע לממש את הפוטנציאל האישי ולהשיג ציון גבוה יותר. מסלול נוסף הוא מכינה קדם אקדמית, המהווה תחליף לתעודת הבגרות ולציון הפסיכומטרי, ומאפשרת בנוסף להכיר ולהסתגל לאורח החיים האקדמי טרם התחלת הלימודים בפועל.

חיפוש לימודים

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שחף

מאמרים נוספים בנושא לימודים אקדמאיים

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים24/06/182594 צפיות
הנדסאי בניין לימודי בוקר, הוא מסלול לימודים שיש במספר מכללות טכנולוגיות בארץ. הנדסאים לומדים במכללות טכנולוגיות, שנקראות גם בשם: בתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים03/06/182440 צפיות
בית ספר להנדסאים בשכונת נאות אפקה (בתל אביב), נוח להגעה עבור תושבי תל אביב. מומלץ ללמוד בבית ספר, שקבלתם עליו המלצות, מאנשים שאתם סומכים עליהם. לימודי הנדסאים, מתאימים עבור אנשים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: רועי כץלימודים אקדמאיים05/02/181892 צפיות
ברשת האינטרנט ניתן למצוא לא מעט עבודות אקדמיות בתשלום, אולם, חרף המחירים המפתים, לא מומלץ להשתמש ב'בנק' הזה היות שהוא לא מבטיח לכם בלעדיות על העבודה. ממש כפי שאתם קניתם לעצמכם עבודה כך גם שכנכם לספסל הלימודים עלול לרכוש את אותה העבודה בדיוק, מה שעלול להביא את שניכם לעמוד בפני צעדים משמעתיים במוסד האקדמי שבו אתם לומדים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים23/01/181711 צפיות
הנדסאי מכונות מעולה, יכול לעבוד בעבודה מספקת מאוד. הנדסאי המכונות, יכול להשתלב בתעשיית הטכנולוגיה המתקדמת, או בתעשייה המסורתית. לימודי הנדסאי מכונות, מתקיימים בבתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים20/12/171480 צפיות
הנדסאי מכונות בעל ניסיון, יכול לעבוד בתעשייה הישראלית. לימודי הנדסאים, מתאימים לבחורות ולבחורים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/172270 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/171944 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica